(23-02-2023, 11:37 AM)spitfire Kirjutas: Kes pikka juttu lugeda ei jaksa siis, paar statistilist numbrit sellest artiklist: täna saab aastas 2,4% tööealisest (Eesti) elanikkonnast endale elektri autot lubada. Ja eestis liisitud elektrivurr maksis panga statistika alusel keskmiselt 79 000,- euri.
Siiski saaks seda teatud LISAtingimsutel
omale lubada rohkem aga siin tuleb mängu eestlus ja talupojatarkus. Räägin varalisest väärtusest ja võimekusest. Me võime meie perena oma kohustustevabade varade väärtuse põhjal kohe päris mitmeid selliseid keskmiseid elektrikäulasid "lubada". Palganumbrilise sisswetuleku põhjal aga ei mahu kindlasti selle 2,4% sisse. Ega me peame ikak ka OMAENDA asju Äripäeva topiste või FORBESi metoodikaga vaatama! Palgasaajate topid ja dividendisaajate topid on täiesti teine asi kui varalise rikkuse topid.
Aga just see on ka selge ja kindel plaan mingil osal "vägevatest" (ja ma e iole ülde vandenõuteoreetik!), et ka SEE OSA Maailma varadest oma kontrolli alla saada! Sa PEAD tekitama sunnismaisuse, et inimesed hädas omad varad müüks ja ennast ikkagi "orjaks" muudaks. Kasvõi juhtmeorjaks! Eesti on olnud selles ERITI EDUKAS, siin automotos sõna võtvad radikaalsed ja jonnakad Peremehed ongi pinnuks silmas! Kõik varad maal tuleb ju klaashelmeste eest maha parseldada et siis saaks linnasära põllaüealsest papp-kilemajast piielda tohutu laenu eest! See on REAALNE ELU Eestis...ja lollidele maakatest popsidele on see teooria jube hästi peale läinud! Ka see on seesama reaalsus, mid ama olen 20 aasta oktoobrist veebruarini VAADANUD! Jääb miskit silma, otsid natuke ja leiad kokkukukkuvate majade müügikuulutused, kus "talu" müüakse mõne tuhande ruudu maaga... metsafirmade ja muude kokkuostjate poolt! Aga selle kunagise isegi sadades hektarites talu järeltulijad elavad laenurahalises rõvekuudis, sõidavad elektrikäulaga ja mõtlevad, et on Tegijad!
Kõige "haigem" kogemus aga oli Luual täiendõppel, kus mul toanaaber oli Saaremaa RMK saemees ja omas ka Leafi! Luual oli muidugi 1,9TDi A4'ga aga... tohutu rabelemisega teenis 2K kätte. Sinnamaani ma ka teadisn-tundsin Leafide soetajaid - enamus ühel või teisel moel IT-ärides või elektroonikaga seotud ehk see ol inatuke ka meelsuse ja stiili näitaja. Ja kasutasid seda 50% soodustust. Nemad maksid
ise Leafi eest äkki 18000 kui sel ajal Dacia Logan maksis 9000 eurot alates! Teeme samasuguse arvutuse praegu: odavaim Sandero on alates 13600, seega elektriauto hind võiks olla 27000? Odavaim Leaf näitab alates 30500 ehk nii enam-vähem on suhe sama. SIIS maksid suhteliselt edukamad omast rahast topelt rohkem, seega TÄNA ostavad nad 60K€+ maksvaid elektriautosid...ja seda nad ka teevad! Naabripoisi Ionic5 on ehe näide, läks sinna Subaru pealt. Tol ajal, kui Leaf maksis 36, oli Golf GTi odavam sellest! 18K eest sai väga heas varustuses ufo-siibiku.
Ahjah, jube paljud nende 2,4% 79K ja peale maksvatest autodest on miskipärast pidevalt müügil! Näiteks
selline 3D-skänningu ja CNC-tootmise ettevõtja oma. Ja kiituseks - see ei ole "töösõitudeks" vaid
igati andekas tegelane saab omale seda ise lubada. Aga et RMK saemees või DEPO laomees sõidaks sellisega??? Kusjuures, maksab junntükk 64K nagu paljud "ägedad" buzzid-ioonikud või 100K ei ole enam tegelikult vahet!