Kas ostaksid endale gaasiauto?

(01-03-2023, 18:09 PM)MartinL Kirjutas:  https://twitter.com/UrmetTambre/status/1...0382750720
Siin plahvatus videos ka.

vähe parema nurga alt https://www.facebook.com/groups/ezduni/p...045061123/
Vasta

Ja siin näha kuhu balloon lendas.

https://twitter.com/ristomaeots/status/1...1189567503
Vasta

(02-03-2023, 12:19 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Arvestades mäherdune astrofüüsik-neurokirurg seal tüürimeheks oli, ei välistaks esialgu midagi.
Big Grin Big Grin Big Grin

Aga nüüd on veel üks põhjus sellest asjast eemale hoida. Ja mõtleme siis "tulevikus" vesiniku mahutitele... rääkimata akudest, mis ka võivad plahvatada.
Vasta

Üks põletas just auto staatilise elektri ja bensukanistriga maha. Hoiame siis bensiinist ka juba eemale. Diisel vist on ainus asi, mida niisama lihtsalt tühja koha pealt põlema ei saa.
Vasta

(02-03-2023, 19:50 PM)Mahno Kirjutas:  Diisel vist on ainus asi, mida niisama lihtsalt tühja koha pealt põlema ei saa.
MOTT
Vasta

(02-03-2023, 19:50 PM)Mahno Kirjutas:  Üks põletas just auto staatilise elektri ja bensukanistriga maha. Hoiame siis bensiinist ka juba eemale. Diisel vist on ainus asi, mida niisama lihtsalt tühja koha pealt põlema ei saa.
 Kurat teab kuidas see õnnetus juhtus, vbolla oli kanister bensiiniga koos või misiganes. Bensiiniga toimunud ning toimumata jäänud õnnetused on ikka ette hoiatanud.
Igatahes ei juhtunud see autot tankides. Millal üldse läks mõni bensiinimootoriga auto tanklas tankides põlema?
 CNG aga "hoiatas" samapalju ette kui minema lendav veoauto veljevits Sad

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Kas sellise plahvatuse kahjud lähevad auto kasutaja kraesse?
Vasta

Mina olen ühe bensiinimootoriga auto näiteks ilma mingi hoiatuseta kunagi tõnismäel foori taga maha põletanud. Sõitma hakates oli kõik tore, ei mingit haisu vms, foori taga oli leek kapoti alt väljas.

Ühesõnaga - me võiks tehnikafoorumis vähem hinnangulised olla ja rohkem faktidele põhineda.

Kaks kaasust, kummalgi juhul me ei tea tegelikult põhjuseid:
1. bensiiniauto põles maha
2. gaasiballoon plahvatas

Ühel juhul tuleb mingi pehme jutt teemal "kasutaja ignoreeris selgeid märke", teisel juhul "krdi gaas, plahvatab, raisk, ilma põhjuseta".

Tehnikafoorumis võiks olla ju inimestele selge, et asjad ei juhtu "täitsa ise", vaid igasuguste õnnetuste juhtumiseks on vaja eeltingimusi. Üldjuhul ei piisa ühest valesti minekust, vaja on tervet ahelat. 

Ma ei väida kuidagi, et gaas on turvaline, aga ma väidan, et tehnikafoorumis on süüvimata lahmimine lihtsalt nõme.

Kui me samas vaimus jätkame, siis me võime siin varsti jõuda väideteni nagu "kui te meid valite, siis hakkavad kõik inimesed saama keskmisest kõrgemat palka", "(ühe müügimehe suust televisioonis) meie juhiabisüsteemid muudavad füüsikaseadusi" jne.
Vasta

Kui see ballooni plahvatus oli tehase viga, siis tuleb tehasepoolne tagasikutsumine ja kõik seda marki masinad tehakse korda.
Kui suvaline tont oli paaki pärast avariid ala pahtliga ballooni parandanud, siis on lugu kehvem.  Teoreetiliselt ta muidugi vastutab, aga katsu teda leida ja raha tal nagunii pole.
Gaasiauto omanikele head uudised ka, TTF börsil on gaasi hind tänaseks langenud 45 euroni. Peatselt on jälle tanklates konkurentsivõimelist gaasihinda oodata.
Vasta

olete kindlad, et need mähitud paagid olid vw grupi originaalid ? 
mina hetkel ei ole kindel.
Vasta

samas on vw grupiga seda ka varem juhtunud

https://rus.err.ee/230217/posledstvija-v...A.facebook

https://www.expressen.se/ekonomi/volkswa...explosion/
Vasta

Tähelepanekud:
Juht kõndis omal jalal minema.
Teine paak jäi terveks.

Ehk siis VAG-i insenerid ka päris lollid ei ole.
Vasta

Kindel pole siin ilmas midagi. Nii nagu see staatiline elekter ja kanister või omavalmistatud cng paagid. 
Mõlemaljuhul toimus õnnetus vag grupi autoga. 
Ühes oli süttimine teises rõhk.
Vasta

Kui tegemist on 2019 või uuema autoga millel on 3 ballooni, siis neil on tehase poolt süsinikkiust paagid. Kui on 1,4 mootori ja kahe paagiga, siis on metallist paagid.
Vasta

Narva plahvatuse puhul oli põhjuseks väike isetegevus auto gaasipaigaldise juures. Midagi oli seal remonditud omal käel.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(03-03-2023, 15:53 PM)Mahno Kirjutas:  Kui tegemist on 2019 või uuema autoga millel on 3 ballooni, siis neil on tehase poolt süsinikkiust paagid. Kui on 1,4 mootori ja kahe paagiga, siis on metallist paagid.

Need metall paakidega jõuavad meitele siia siis kui kodumaal paagile rooste täpid peale on tulnud. Seal kästakse paak ära vahetada, üle värvimine polevat lubatud.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Vähe küll teemast mööda, aga mulle on igasugu plastik-, klaasfiiber- jne paagid arusaamatu peale seda, kui mulle mõni aasta tagasi metsaka käru klaasfiiberpaak KERGE lumest koputamise peale vastu vahtimist lendas ja mind poolpimedana haiglasse saatis. Mulle oli üldse üllatus, et neid paake klaasfiibrist tehakse, sellest paagist oli järgi vaid pool, ülejäänud lendas mulle meetrikauguselt näkku.
Peale seda vahetati kõik sellised paagid metallpaakide vastu välja.
Vasta

selle plahvatanud gaasiauto kohta leidus nr. info (486blw) mille järgi sai lisa infot, et tegu oli autoga Seat Leon mille esma reg. oli jaanuar 2020
1,5, 96kw ja CNG
huvitavaks tegi minu jaoks transpordiameti lehte vaadates info mida varem ei ole näinud ehk märganud

esmalt on lisaks tavalise TÜV info kõrval veel eraldi lisa info "maagaasiseadmete kontrolli tulemused" mis sellel autol olid oktoobri kuus tehtuna "vastab nõuetele" aga nüüd on märge "majanduslikus mõttes hävinenud"

TÜV tabelis on info kus märts eelminsel aastal oili kõik korras aga nüüd on kirjas "liiklusõnnetus" ja ülevaatuse otsus negatiivne

ma pole varem seda gaasiseadmete kontrolli eraldi TÜVst märganud
ega ka sellisel kujul otsuseid "majanduslikus mõttes hävinenud"
samuti on ennegi vaadatud hävinud autosid aga otsust kus põhimõtteliselt koheselt peale "pauku" ülevaatus ära võetakse
ja gaasiseadmete kontroll ära võetakse pole ka märganud
ikka olen vaadanud kus hävinenud auod on kehtiva TÜVga hingekirjas olnud.
Vasta

Mul tekkis küsimus, et mispärast nii uuel autol neid tehnoülevaatusi nii tihti on olnud üldse. Kategooriana on kirjas M1, ehk tavaline sõiduauto.
Vasta

Sest see oli takso.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne