Piduriõli
#1

Millist piduriõli valida autole, mille vanus 70+ aastat?
Enda projektil toimub hetkel pidurisüsteemi ehitus ja mingil ajahetkel peab selgus majas olema.
Eelkõige võiks infi jaga praktikud :-)
Vasta
#2

Kolmanda liigi autojuhi õpperaamat (A. Karjagin, G. Solovjov; originaalis venekeelsena ilmunud 1955. a., eestik. tõlge 1957) ütleb: tagavara-anum ja peasilinder täidetakse spetsiaalse vedelikuga; kasutada tuleb võrdsetes mahuosades butüülpiirituse ja avio-kastoorõli segu (butüülpiirituse asemel võib olla ka etüülpiiritus).

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#3

Kui mansetid ja muud kummiosad tänapäevased, üle 70a vanad asjad ilmselgelt ei ole kasutuskõlblikud enam, siis kasutaksin ise DOT 4 õli. Olen komplekteerinud paaril autol pidurisüsteemid uute mansettidega ja probleeme pole esinenud. Vana BSK/ PSK õli pole enam Venemaal ka saada ja ise kokku keetma midagi pole mõtet. Eeldusel, et tulevikus on ka õli saada poest, siis pole rohkem valikuid.
Vasta
#4

Tallinn - Lasnakoskis on БCK piirituse baasil piduriõli suuremas koguses

 Parimat h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#5

Uude, puhtasse süsteemi ei paneks isiklikult küll BSK õli. Dot4 on kummidetailidele oluliselt inimsõbralikum. Kui varem on olnud sees näiteks BSK õli, siis vahetamine ei õnnestu ilma süsteemi läbipesu ja tihendite vahetamisega. Sellisel juhul peab õli tüübiga vahetama ka kõik mansetid.

Kunagi panin Gaz 66 süsteemi BSK õli. Suuremate külmadega lund lükates sai sidur lahti lastud, mõttes kolmeni loetud ja alles siis läks sõiduks, sest õli külmaga nii paks. See üks õnnetu õli, mida enam ei toodeta ja väldiks küll seda kui võimalik.
Vasta
#6

(09-03-2023, 21:22 PM)alopex Kirjutas:  Millist piduriõli valida autole, mille vanus 70+ aastat?
Enda projektil toimub hetkel pidurisüsteemi ehitus ja mingil ajahetkel peab selgus majas olema.
Eelkõige võiks infi jaga praktikud :-)

mina kasutan vanemas teadmata kummikvaliteediga pidurisüsteemides DOT-5 silikooni baasil õli. Seda kasutab ka USA oma sõjamasinates, mis seisavad teadmata aja ladudes jne. Ei seo vett, ei reageeri kummist detailidega. Osta saab näiteks Amer. Beautist. Kasutasin ka Gaz 52 pidurites ja kadus igasugune jama nende punsuvate kummimansettidega. Nüüd kasutan vanemas võidusõidu tehnikas ja ka jamad kadunud.
Vasta
#7

(10-03-2023, 21:29 PM)hundu77 Kirjutas:  
(09-03-2023, 21:22 PM)alopex Kirjutas:  Millist piduriõli valida autole, mille vanus 70+ aastat?
Enda projektil toimub hetkel pidurisüsteemi ehitus ja mingil ajahetkel peab selgus majas olema.
Eelkõige võiks infi jaga praktikud :-)

mina kasutan vanemas teadmata kummikvaliteediga pidurisüsteemides DOT-5 silikooni baasil õli. Seda kasutab ka USA oma sõjamasinates, mis seisavad teadmata aja ladudes jne. Ei seo vett, ei reageeri kummist detailidega. Osta saab näiteks Amer. Beautist. Kasutasin ka Gaz 52 pidurites ja kadus igasugune jama nende punsuvate kummimansettidega. Nüüd kasutan vanemas võidusõidu tehnikas ja ka jamad kadunud.
 See Dot 5 ongi eriline, mida ei tohi jälle teiste DOttidega segi panna... Muude DOTtidega käib 5.1 Sääl peab hoolega järgima toda MIL - ehk MILitary markeeringut..kui nood klapivad, võib kokku lasta.

loll on loll olla.
Vasta
#8

Infoks veel niipalju, et pidurisüsteemi renoveerin täielikult s.t. et torud, voolikud kõik uued ja
mingit vana õli süsteemis sees pole. Silindritesse minevad mansetid on ka uued. Kuna ühes silindris
olevad mansetid on erneva läbimõõduga, siis ühed uued on vene omad vene ajast ja teised on lääne omad.

NB! Sellepärast on just huvi praktikute poole pealt. Kuidas nemad on teinud ja kas on siis hästi läinud.
Vasta
#9

Ise enam 2023. aastal veneaegseid mansette, simmerlinge jms. vananenud kummist varuosi võimalusel ei kasutaks. Kui on siiski soov või vajadus (nt. erimõõt) seda teha, siis pidurimansette leotakse enne testiks DOT 4s prooviks.

2006. aastal sai selline test tehtud venesegsete varuosa mansettidega ja tulemus oli see, et nii mõnigi läks DOT 4 sees paiste. Tolleaegne järeldus oli see, et vene tehnikale ainult BSK, mida tollal pakendas ja müüs ka nt. kohalik Erimell. Nüüd 17 aastat hiljem on olukord muutunud nii BSK saadavuse kui ka veneaegse kummivaruosa lisavanuse osas ja nüüd otsiks sobivas mõõdus tänapäevased kummitihendid.

DOT 5 on minuteada märkimisväärselt kallim kui DOT 4 ja seda ei ole ka pealevalamise vajadusel tanklast või tavaautopoest saada. 99% tõenäosusega antakse DOT 5 küsimise järel nii autopoes kui ka tanklas hoopis levinud DOT 5.1, aga seda ei tohi tegelikult kõnealuse "päris" DOT 5 vedelikuga segada. Seepärast ise eelistaks võimalusel lollikindlat ja odavat DOT 4.

Postituse uuendus: Huvi pärast vaatasin järgi, et autokaubad24.ee lehel on DOT 5 kategoorias ainult üks õige DOT 5.0 vedelik ja selle liitri hind on vähemalt neli korda kõrgem kui tavaline 5.1, st. 15 EUR/l vs. 66 EUR/l (ja sedagi 24% allahindlusega). Otsing
Vasta
#10

(10-03-2023, 10:10 AM)Külahull Kirjutas:  Kunagi panin Gaz 66 süsteemi BSK õli. Suuremate külmadega lund lükates sai sidur lahti lastud, mõttes kolmeni loetud ja alles siis läks sõiduks, sest õli külmaga nii paks. See üks õnnetu õli, mida enam ei toodeta ja väldiks küll seda kui võimalik.
Ju oli siis mitte just esimeses värskuses õli, kust osa butanooli oli juba välja auranud ja ainult kastoorõli alles jäänud. Selline hangub jah külmaga ära. BSK/ESK häda oli pigem hoopis selles, et tugevamalt ja korduvalt pidurdades (eriti suvel kuumaga) kippus keema minema ja piduritorustikus tekkisid aurukorgid. Siis ei tahtnud pidurid enam eriti võtta.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#11

Vene ajal oli ju olemas ka selline pidurivedelik, nagu тормозная жидкость Нева, mis ületas kõiki välismaiseid analooge igast asendist.
Vasta
#12

(11-03-2023, 21:47 PM)Raudpats Kirjutas:  Vene ajal oli ju olemas ka selline pidurivedelik, nagu тормозная жидкость Нева, mis ületas kõiki välismaiseid analooge igast asendist.
Sellega jäid tuliuue IZ Kombi pidurid peale kuuajalist seismist niimoodi kinni, et garantii korras paigaldati uued tagapidurite töösilindrid ja ette uued suppordid. 1992 aasta oli.
Vasta
#13

Kas Neva üldse Mosse jaoks ette nähtud oli? Pigem ikka Žiguli teema minuteada. Mul kunagi oli sugulastel 011, mil see sees oli. Ühel hetkel, millalgi 90ndatel, oli jälle piduriõli vaja, Nevat enam saada polnud, sai lihtsalt DOT4 peale valatud ja huvitaval kombel kõik toimis. Toimis päris mitmeid aastaid, kuni ma lõpuks sellel autol piduriõli ära vahetasin ja siis läks juba puhas DOT4 sisse.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#14

Et teema käest ei läheks, meenutan all küsimust - inimene vajab päris masinale päris pidurivedelikku. Aastal 2023.
Lihtne küsimus, mida suvalised nõukameenutused ei vasta.

(09-03-2023, 21:22 PM)alopex Kirjutas:  Millist piduriõli valida autole, mille vanus 70+ aastat?
Enda projektil toimub hetkel pidurisüsteemi ehitus ja mingil ajahetkel peab selgus majas olema.
Eelkõige võiks infi jaga praktikud :-)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#15

(11-03-2023, 21:47 PM)Raudpats Kirjutas:  Vene ajal oli ju olemas ka selline pidurivedelik, nagu тормозная жидкость Нева, mis ületas kõiki välismaiseid analooge igast asendist.
Vene aeg on vahepeal otsa saanud ja Neva nimelise vedeliku, mida kutsuti ka ufo vereks, võiks jätta sinna ajastusse. Pole ühegi vedeliku kohta sellist sõimu kuulnud, kui nimetatud jörrami kohta. See veel hullem asi, kui BSK. Lihtsalt aeg on niipalju edasi läinud, et milleks teha oma elu vägisi keeruliseks? Kui praegusel hetkel on kaubandusvõrgust saada kvaliteetseid tänapäevaseid õlisi, siis miks peaks üldse üks täiemõistuslik inimene hakkama autosse valama midagi, mis valmistatud X aega tagasi ja millele lisa leida on järjest raskem, kui mitte võimatu? Keegi ilmselt ei kasuta enam näiteks M8V Autooli mootoriõli ka, kuigi tehas iidsel ajal seda ette kirjutas. Seda õli veel müüakse, kuid kuidas, kus see toodetud on ja millistele nõuete see vastab, on suur küsimärk.
Kui inimesel on pidurisüsteem puhas, siis panna sinna tänapäevane dot4 sisse ja jääb ka vaba aega üle, selle asemel, et mansette vahetada ja kiruda kogu aeg. 
PS. Ise kasutan näiteks Febi 23930 vedelikku nii igapäeva, kui hobisõidukites. Sobib nii ABS süsteemi, kui trumlisse. Iga paari-kolme aasta tagant vahetada ja sõidurõõmu jätkub kauemaks. Ei maksa ka suurt midagi. Pole 100 erinevat kanistrit riiulis ega lähe sassi, et mida kuhu valama peab. See on minu enda valik, võibolla teemaalgatajal teine nägemus asjast.
Vasta
#16

(11-03-2023, 14:47 PM)mossepower Kirjutas:  /--/

DOT 5 on minuteada märkimisväärselt kallim kui DOT 4 ja seda ei ole ka pealevalamise vajadusel tanklast või tavaautopoest saada. 99% tõenäosusega antakse DOT 5 küsimise järel nii autopoes kui ka tanklas hoopis levinud DOT 5.1, aga seda ei tohi tegelikult kõnealuse "päris" DOT 5 vedelikuga segada. Seepärast ise eelistaks võimalusel lollikindlat ja odavat DOT 4.

Postituse uuendus: Huvi pärast vaatasin järgi, et autokaubad24.ee lehel on DOT 5 kategoorias ainult üks õige DOT 5.0 vedelik ja selle liitri hind on vähemalt neli korda kõrgem kui tavaline 5.1, st. 15 EUR/l vs. 66 EUR/l (ja sedagi 24% allahindlusega). Otsing
 No vaevalt keegi kusagil uunikumiga teel olles pidureid õhutama hakkab, nii et õige vedeliku pudel kusagil peidus peale valamiseks oleks küllalt. Kuigi sobilikkuse korral oleks DOT4 muidugi parem.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

Lisan veel igaks juhuks seletuseks, et BSK on trummelpidurile sobiv vedelik ja Neva/DOT-4 on ketaspidurile sobiv vedelik. Peamine erinevus on selles, et BSK keemistemperatuur on madalam ja nõuded kummiosade koostise kvaliteedile leebemad. Seetõttu peavad Neva/DOT-4 kasutamisel olema õiged kummimansetid, mis ei rikne Neva/DOT-4 vedelikuga kokkupuutel. Kuna nt. 3. generatsiooni mosset tehti nii esimeste ketaspidurite kui ka trummelpiduritega mudeliversioonidena, siis on ka varuosa piduri kummiosi erinevaid, osa kannatab DOT-4/Neva ja osa mitte. Seda näitas ka 2006. aasta test, kus ainult mõned mansetid läksid paiste ja teised mitte. Tollal tundus seega BSK turvalisem valik. Nüüdsel ajal kui BSK pole enam saada tuleks enne kindlaks teha, et kas vana varuosa pidurimansett on tehtud DOT-4/Neva kindlana või mitte. Siinkohal pean siis silmas teemaalgataja seletust, et on plaanis kasutada NOS vene mansette 70+ aastat vanale sõidukile.
Vasta
#18

(11-03-2023, 22:16 PM)Mossemees Kirjutas:  Kas Neva üldse Mosse jaoks ette nähtud oli? Pigem ikka Žiguli teema minuteada. Mul kunagi oli sugulastel 011, mil see sees oli. Ühel hetkel, millalgi 90ndatel, oli jälle piduriõli vaja, Nevat enam saada polnud, sai lihtsalt DOT4 peale valatud ja huvitaval kombel kõik toimis. Toimis päris mitmeid aastaid, kuni ma lõpuks sellel autol piduriõli ära vahetasin ja siis läks juba puhas DOT4 sisse.
Poest ostes oli igatahes sees. Hiljem sai priimusesüüte vedelikuga läbi pestud ja BSK-ga asendatud. Kinni enam ei jäänud.
Vasta
#19

Hundu77 kirjutas juba kuuendas postituses kõik vajaliku ära. On praktika, on ka arusaadav põhjendus. Kui teemaalgataja on nõus mõnikümmend lisaeurot kulutama, siis on teema ammendunud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Tänud kõigile, kes kaasa mõtlesid. Ühe manseti mõõt on 32mm ja neid sai kunagi ammu Volga poest ostetud. Tegin ükspäev katse, kus see vene 
mansett oli 48h silikoonpiduriõlis. Selle aja jooksul manseti mõõt suurenes 2mm. Pole kunagi selliseid katseid teinud mansettide ja õlidega.
Seega küsimus :
1. Kas see 2mm paisumist on palju?
2. Kus saab osta tänapäevast kummimansetti 32mm ? (kõik poed otsivad varuosi auto reg.nr. järgi ja mansette riiulis ei vedele)

[Pilt: Mansett.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne