Õiendus: olin ebatäpne, uus mootor on 17,5HP. Parandasin originaalpostis.
Mõned pildid lisaks. Tellisin masina katteks korralikust paksust materjalist katte. See oli suhteliselt kallis, aga on väärt iga senti. Talub probleemideta julma suvist päikest ja hapraks minemata miinuskraade. Kate on visatud üle masinale pandud toru ning kannatab kokkunöörituna kõiki ilmastikunähtusi, lund, kõva tuult ja vihma. Nii peale kui maha saada on teda raske, aga kui peal on, siis paigal ka püsib ja hoiab masina kuivana. Valge asi seal all on pikisuunas peale visatud plakat.
Kate
Paar pilti sidurist ja pumbast. Nö peapump paikneb karbis, mis jääb siduri alla.
Mootori sidur
Konveieri pump saab pöörlemise siduri kaelale istutatud rihmarattalt. Konveieri pump koos rihmarattaga on vist see, mida nimetatakse MAZ roolivõimu pumbaks?
Konveieri pump koos lülitusega
Konveier lülitatakse tööle vändast rihma pingule krudimisega. Välja lülitamiseks tuleb vänta teistpidi krudida kuni rihm lõdvaks läheb (nagu praegu näha). Kaunis prosta lahendus, aga ma ei kurda. Konveierit pole vaja tihti lülitada, selline lihtne toimiv lahendus on täiesti piisav.
Saejagur koos el.magnetiga
Nüüd pildike lülitusautomaatikast. Midagiütlevat pilti on siit kaunis raske teha. Pildil on näha siibri otsa. Siiber on parasjagu neutraalasendis. Asendeid fikseerib alumine hoob, millesse on astmed sisse tehtud. Siiber haagib ennast sinna hoova külge. Nüüd kui lukumootor tõmbab hooba allapoole, surub parallelogramm siibri surumisasendisse. Kui silinder on välja jooksnud, tõmbab piirik parallelogrammi teisele poole. (Vt see osa, kus kollane käepide küljes on). Siiber lükatakse tõmbeasendisse. Kui silinder on kokku tagasi jooksnud, siis lükkab piirik parallelogrammi uuesti teist pidi. Nüüd, kui asjad töötavad nii nagu peab, haagib siibri hambake ennast neutraalasendis hoova külge ning liikumine peatub. Kui hambakesel on midagi viga (nt liiga ümar või pole piisavalt vedrusurvet), siis kargab kohe uuesti surveasendisse ning silinder jääbki edasi-tagasi pendeldama.
Kui pakk kinni kiilub, siis saab kollasest hoovast parallelogrammi käega teist pidi tõmmata ning surumise katkestada.
Automaatika
Nagu öelnud olen, siis ideel pole ju viga. Saatan on paraku detailides, kogu see mehaaniline krempel on küllaltki kapriisne. Kõigele lisaks sõltub tema töö temperatuurist! Kui nii võtta siis loogiline, aga alguses ma seda ei teadnud, vedru jõud on külmast peast suurem. Tööd alustades on asi timm, aga kui töö käigus masin soojeneb, jäävad vedrud nõrgemaks ning automaatika ei lülita asendeid enam korralikult. Tuleb vedrule pinget peale keerata, aga see põhjustab jälle suuremat koormust siibrile jne.