Kas ostaksid endale elektriauto?

Hakkab tulema- uudistes just ütles, et kaalutakse ka kallimate elektriautode maksustamist. Mul tekkis kohe küsimus, et milline see odav elektriauto on?
Vasta

Dacia Spring nt. oma u. 22000 hinnaga on ikka odav elektrikate mõistes ju  Rolleyes
Vasta

Eks see küsimus läheb edasi sinna suunda, et milline on see kallim elektriauto "nende" mõistes? Usun, et enam-vähem mõistliku perevurri hind hakkab ikkagi kusagil 50K-st ja vähemalt minu mõistes on see ikka väga kallis. Aga point oli rohkem selles, nagu siin ka varem on öeldud, et ei jää särtsukad ka puutumata.
Kolinal põhja, igatahes!
Ja kas see Dacia Vedru ikka on seda hinda väärt, pereautoks ta väga vist ikka ei sobi.
Vasta

natuke teemas natuke väljas 
elektiauto ta on
4 täismõõdus kohta nagu kah
reklaamitakse teda kui linnaauto

aga miks ta pereautoks ei sobi 
kui pere on 3...4 inimest ?
Vasta

Elektriautode grupis pakuvad kalli elektriauto piiriks 60 kilo+kõmm ehk 72 000.
See on ka praegu (alates veebruar 2023) makstava KIK toetuse ülempiir.
Vasta

See elektriautode toetus on ikka imelik kapitalistlik raha ümber jagamine .Rikastele jagame juurde ja vaesed vaadaku ise.
Selline auto millega saaks kodust külmal talvepäeval eestikeelset kultuuri nautima minna on 50000+.Müügikuulutuses oli autol mille paberijärgne läbisõit pea 500 km omanikupoole  tekst : talvel maanteel 200km.No sellega jõuaks ehk ühe soojaga Ida-Virust Tallinna .
Mina veel pole selleks valmis et külaline kes üle ukseläve astub ulatab esimese asjana terekäe asemel laadimisjuhtme kui tahad ,et me koju ka läheme siis anna särtsu.
Vasta

Tere tulemast 21 sajandisse.
Minu Tartu sõbral on uues kortermajas igal parkimiskohal laadimispistik ja loomulikult läheb auto esimese asjana seal laadima  Cool.
Kui selliseid sõpru pole, siis on olemas avalikud laadijad igal pool.
Vasta

(12-04-2023, 13:06 PM)raulex Kirjutas:  Tere tulemast 21 sajandisse.
Minu Tartu sõbral on uues kortermajas igal parkimiskohal laadimispistik ja loomulikult läheb auto esimese asjana seal laadima  Cool.
Kui selliseid sõpru pole, siis on olemas avalikud laadijad igal pool.
Ma ei tea kas see igal pool käis Tartu kohta aga igal pool neid laadijaid ikka ei ole küll. Kuna mu töösõidud toimuvad Ida-Virumaale siis näit. seal särtsukaga oma asjad ära ajada tundub paras utoopia olevat. Ühepäevane tuur masuudipressiga kujuneks mitmepäevaseks komandeeringuks võimaliku särtsukaubikuga (ilmselt ei jõuaks praegu turul pakutavatega isegi ühe laadimisega kohale...).  Sad

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(12-04-2023, 13:06 PM)raulex Kirjutas:  Tere tulemast 21 sajandisse.
Minu Tartu sõbral on uues kortermajas igal parkimiskohal laadimispistik ja loomulikult läheb auto esimese asjana seal laadima  Cool.
Kui selliseid sõpru pole, siis on olemas avalikud laadijad igal pool.
Seda teemat on juba tüütuseni jauratud, aga mina juba oma auto parkimiskohta ühelegi külalisele ei anna Smile . Sest 50 meetrit eemal maja taga on vabu parkimiskohti nii palju kui kulub. Ja kui poleks, siis kuhu ma enda auto peaks samal ajal parkima? Hea küll kui mul see laadimiskoht oleks ja külaline tõsises hädas, ju ma siis talle ikka võimaluse laadida annaks. Aga kui seda pidevalt peaks tegema, siis kuidagi jama tunduks selline sehkendamine. 
Avalike laadijate soovitus on kah nagu veidi jabur, sõiduaja sisse siis tuleks arvestada tund või minimaalselt pool tundi laadimiseks? Ei taha. 
Eks jumalad saavad siin jälle rehitseda veidi Big Grin
Vasta

Kõik uus on hästi unustatud vana. Oli ju aeg, kus oli postimajade-kõrtsude süsteem, kus hobuseid sai puhata lasta või vahetada, hobusele süüa anda jne. Elektriauto on sul samasugune hobune, pead temaga arvestama ja tema eest hoolitsema, muidu jääd tühja akuga tee äärde.
 
Mitte nagu hingetu diiselauto, et lased 1000+ km tankimisega, siristad mõne minuti paaki ja lased järgmised 1000+.
Vasta

Korterelamu puhul on edaspidi parkimiskoht=laadimiskoht. Viide seadusele on siin olemas.
Kui pole laadimiskohta, siis ei saa ka parkida. Elektri eest maksmine on natuke küsitav, aga nt Alexela pakub täna (raha eest muidugi) ka makselahendusi.
Seda ka näiteks eraauto tööl laadimise ja tööauto kodus laadimise jaoks.
Avalikud laadijad, ainult Terminal rajab lähiajal Tartumaale 9 ülikiirlaadimispunkti, igaüks vähemalt 2 laadimiskohaga.
Siis veel Alexela, Circle K jpt, peaks nagu jaguma.
Vasta

Väike täpsustus - see korter=laadimiskoht käib uusehitiste ja suuremate renoveerimiste kohta. Kogu olemasoleva elamufondi elektrifitseerimine jääb ikkagi omanike kanda vähemalt esialgu, eeldusel et vajalikus kohas on vajalik võimsus saada jne.

Tartumaa peale 2x9=18 laadimispunkti peale ei ole vast mõtet trummi põristada.

Tegelikult on kogu selle laadimistaristu tarvitamine alles välja kujunemata. Sest erinevalt bensiini tankimisest, mis võtab aega loetud minutid ja omanik seisab kõval ning vabastab tankuri peale tankimist, siis isegi ülikiirlaadimise korral tekib omanikul tahtmine laadimise ajaks kuskile minna või midagi teha. Mis praktikas võiks tähendada, et et koht laadija juures ei pruugi vabaneda kohe, kui aku täis. Aeglasemate laadimiste juures seda enam.

Palun märkida, et ma ei väida, et ei saa ja ka ei otsi põhjuseid miks ei saa, vaid pigem tahan öelda seda, et üksikud entusiastide elektriautod (kus on mingi kommuun, "meie" jne) ja see, kui toimub masstarvitamine (kus igal laadijal on kuskiltmaalt pohh teistest laadijatest) on natuke erinevad maailmad.

Praegustele elektriautode omanikele on jube tähtis, et nad sõidavad elektriautoga ja päästavad maailma. Kas mulle, kellel on õue peal nii bensiini, diislit kui cng-d joov tehnika on tähtis, mida need sõidukid tarbivad? Ei, mul on tegelikult ükskõik. Ma ei ole vedelkütuseentusiast. Ma ei päästa maailma, mul on lihtsalt sõita vaja. Ja minu jaoks ei ole äge, et ma saaks auto panna tööjuures laadima paarisaja meetri kaugusele, siis talvel läbi sopa ja lobjaka kontorisse marssida, siis rehkendada, millal krt see aku täis saab, planeerida päeva koosolekud selliselt, et ma saaks marssida läbi sopa ja lobjaka tagasi, võtta auto laadijast, minna parkimiskohta otsima ja kiruda, et kui kell 8 oli parkimiskohti vabalt saada, siis näiteks kell 10 enam ei ole praktiliselt midagi jäänud jne.

Ühesõnaga minu elu läheks halvemaks ja ma pole kindel, et käsukorras "kogu maa elektrifitseerimine" kõikide kaudsete kuludega alates vajalike maakide kaevamisest kuni kõikide ümberkorraldusteni tegelikult üldse kliimale mingit positiivset mõju avaldab, või saab lihtsalt keegi väga rikkaks ja mõjuvõimsaks. Kui heide kolib euroopast välja Hiinasse või Aafrikasse, siis meie, Eurooplased, võime ju endale õlale patsutada ja kindlasti mingeid auhindu üksteisele üle anda eduka kliima päästmise eest.

Või oot....toimuva sõja valguses....kas me ei tekita endale veel ühte sõltuvust juurde pikka ritta, ilma milleta me ühel päeval ka enda null-karboon-heitmega logistikat ilma väliste partneriteta teha ei suuda?
Vasta

(12-04-2023, 15:50 PM)Mahno Kirjutas:  Praegustele elektriautode omanikele on jube tähtis, et nad sõidavad elektriautoga ja päästavad maailma. Kas mulle, kellel on õue peal nii bensiini, diislit kui cng-d joov tehnika on tähtis, mida need sõidukid tarbivad? Ei, mul on tegelikult ükskõik. Ma ei ole vedelkütuseentusiast. Ma ei päästa maailma, mul on lihtsalt sõita vaja. Ja minu jaoks ei ole äge, et ma saaks auto panna tööjuures laadima paarisaja meetri kaugusele, siis talvel läbi sopa ja lobjaka kontorisse marssida, siis rehkendada, millal krt see aku täis saab, planeerida päeva koosolekud selliselt, et ma saaks marssida läbi sopa ja lobjaka tagasi, võtta auto laadijast, minna parkimiskohta otsima ja kiruda, et kui kell 8 oli parkimiskohti vabalt saada, siis näiteks kell 10 enam ei ole praktiliselt midagi jäänud jne.

Ühesõnaga minu elu läheks halvemaks ja ma pole kindel, et ...
JESSSSSS!!!! Wink 

Aga ma küll püüan ka Maailma "päästa" omaenda igasugust ajuvaba tarbimist juba ammu vähendades aga samas ka uusi/järgmisi sõltuvusi omale mitte luues! Elektriauto on järjekordne sõltuvus. Ja mul pole lihstalt sõita vaja vaid ELADA on vaja! Elda seda vähest, msi mei lüldse on, mingi juhtme otsas passides??? Ärgu pahandatagu, sest neeruhädad on laiemalt levinud kui me arvata oskame, aga elektriauto pidamine on ju kui neeruhaige möödapääsmatu pidev dialüüs enne doonorneeru saamist...  See pole nagu hommikune kalamaksõli või ok, mingi vereõhutablett, mida on oma olemuselt ülikiire vedelkütuste tankimine! Lisaks võin ma terve originaali või mitme akrbigi jagu tablette kaasa võtat ja päris pikaks ajaks kuhugi kaduda. Nagu ka vedelkütuseid. Ja mis kõikse hullem: isegi kui oled karupees kus mingeid kaameriad pole, siis ühendudes selle elektriautodialüüsiaparaadiga elektrikäula edasiseks lühiajaliseks toimimiseks, on su asukoht ja käigud kohe teada kasvõi Suurel Vennal (kui see ikka olemas on Wink ). Kusjuures ei tea meist mitte keegi, MIDA sellesama juhtme kaudu sealt maha laetakse! Kuni vestlusteni välja sest häälkäsklustega käula on kui suur diktofon! Tänased modosad autod on kõi klennundusest tuttavat "musta kasti" ääreni täis ja meie lihtinimestena nendesse sisse ei pääse. Sinan ei pääse ka remondimehed ja ega kohali kduiiiler ka ei tea, MIS seal autos tegelikult toimub! Mis data kuidaspidi liigub ja mida see data sisaldab.... 
See ,et elektriauto tarbimine o nebamugav, e tsee käula maksab ajuvabalt palju jne on vaid üks pool asjast. Meie lambastumine ja oma privaatsuse vabatahtlik äraandmien ühtlase MÄÄÄÄÄ-koori taustal on sisuliselt palju hullem pool. Sestap pole mul isegi postijuhet suvekodus Wink Sest traat on traat ja seda mödöa saab mid aigenes teha. Mobiili võin ma ju koju ka jätta kui tahan päris "nähtamatuks" muutuda. Ja teistpidi, kui ma tahan et mind vajadusel kohe ja kiriesti üles leitaks, võtan metsa ja mägedesse ja merele vastava vidina hoopis kaasa. 

Ja ma jään omale kindlaks: jah, linna ja täna ostaks Springi küll ja ka too Sitika AMI, millega sai proovimas käidud, on ju teatud oludeks täista asi. Odav = et sa tarbid seda linans, kus nähtamatu olla ei saa ja odavas pole ka kindlasti "seda" tehnoloogiat, mis on kallites käulades. Ja kui nüüd kõik need maksud lammaste määgimisest ka jõustatakse, võib Spring igati kõige odavam omaenese tagumendi vedaja lõpuks tulla! Talvel suure külmaga veab vajaliku 90-100 kilti ära ja seal on elekter juba olemas. Eks neid "musti" pärisautosid jääb maale ikka Wink
Vasta

Springi hind hakkab juba looma, isegi minu peas. Suuri kahtlusi tekitab vaid Pärnu - Tallinn - Pärnu 20 kraadise külmaga ja kolme või viie aasta vanuse akuga. Samuti tahaks seal raadiot (viker või R-2) kuulata. Odavas autos pole ilmselt heliisolatsiooni, vedrustus kehvake jne. Jätan praegu selle mõtte, ei hakka ostma. Muidu vanadele liigestele on istmekõrgus ehk sobivgi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Kui jutt juba maakera "päästmise" peale läks, siis paari aasta taguse uudise põhjal pidavat elektrikäula süsinikujälg olema 2x suurem olema kui klassikalisel autol, mis ei pane ka laia pilti vaadates väga imestama. Mismoodi see elektriautode pealesurumine siis maakera päästab?
Lisaks võiks ju nende hädavajalikke laadimispause praegusel ajal, kui kõigil on kogu aeg kiire, pidada ühelt poolt ka majandust pärssivaks teguriks, just ettevõtete seisukohast- aeg ju maksab.
Vasta

(12-04-2023, 15:50 PM)Mahno Kirjutas:  Väike täpsustus - see korter=laadimiskoht käib uusehitiste ja suuremate renoveerimiste kohta. Kogu olemasoleva elamufondi elektrifitseerimine jääb ikkagi omanike kanda vähemalt esialgu, eeldusel et vajalikus kohas on vajalik võimsus saada jne.

Tartumaa peale 2x9=18 laadimispunkti peale ei ole vast mõtet trummi põristada.

Tegelikult on kogu selle laadimistaristu tarvitamine alles välja kujunemata. Sest erinevalt bensiini tankimisest, mis võtab aega loetud minutid ja omanik seisab kõval ning vabastab tankuri peale tankimist, siis isegi ülikiirlaadimise korral tekib omanikul tahtmine laadimise ajaks kuskile minna või midagi teha. Mis praktikas võiks tähendada, et et koht laadija juures ei pruugi vabaneda kohe, kui aku täis. Aeglasemate laadimiste juures seda enam.
Renoveerimiseks loetakse elektriauto laadimistaristu rajamise mõistes ka töid, mis hõlmavad hoone elektrisüsteemi ja parklat või parkla elektrisüsteemi:
Sellise hoone olulisel rekonstrueerimisel, mille teenindamiseks on ette nähtud rohkem kui kümme parkimiskohta, täidetakse käesoleva paragrahvi lõigetes 4 ja 5 sätestatud nõudeid, kui olulise rekonstrueerimise käigus tehtavad tööd hõlmavad ka:
  1) parklat või
  2) hoone või parkla elektrisüsteemi
Ja parklatega seotud töid tehakse praegu ikka päris palju.

Nõus, 18 laadimiskohta on tulevikus vähe, aga täna? Näiteks vana Elmo laadimistaristu on moraalselt vananenud, sobib pm täielikult ainult väikese akuga Leafile.
Kõik moodsamad ja CCS laadimisotsikuga autod ei saa sealt suurt midagi. CCS pole üldse ja Type 2 pesast saab 22 KW, kui auto (neid on vähe) seda toetab.
Seega liigselt pole vaja kiirustada, Soomes on ka 20 laadimiskohaga jaamad olemas.

Laadimiskoha kinnihoidmise vastu aitab minutitasu, Enefit  Voldil hakkab see 60 minutist jooksma, vahet pole, kas laeb või mitte.
Vasta

Sellega on üks kirstunael jälle juures minu jaoks. Mõtlesin linnakäru peale ja siis seda kord nädalas või paari nädala taganat visata hommikul laadijasse ja siis lõuna ajal või õhtal laadijast üles korjata, sinna see plaan nüüd läkski... Vägisi tuleb meelde lapsepõlv, kus 25 eek eest sai kütust täpselt nii palju, et mõned sõidud teha ja siis omavahel jälle klappida, et tanklast uus kogus pisitiiru jaoks sisse tankida aga siis ma olin vaene, nüüd pole seda vabandustki pidevalt toru otsast toru otsa jooksmisele Big Grin
Vasta

See teema on tänaseks ju 10 aastat ja 5 kuud vana ehk oktoobri lõpust 2012!!! Ja väga suures piires ei ole mitte midagi muutunud Wink Autod on natuke paremaks läinud just läbisõitude osas kui võtta aluseks entry level ehk siis Imevad ja täna Spring, hästi palju kallimaks kui natukenegi tarbitavat tahta, elekter on vahepeal kordi kallinenud ja oleme kus??? Kõige suurem ja selgem läbimurre on aga olnud hübriidides ja eelkõige PHEVis, elektriautod needki. PHEVe on juba täna võimalik sama tempoga laadida, kui vedelkütuseid. See tehnoloogia on ju olemas, lihtsalt seda veel ei taheta "odavatele" pistikhübriididele panna. Põhimõtteliselt peaks saama ühe poeskäigu ajaga tavalise PHEVi aku uuesti silmini täis küll juba täna! 22kW laadimisega saab 30 mindiga päris palju näiteks Astra PHEVi sisse. Aga põhimõtteliselt käiks võtaks kabanossi ja kohvi söörklist ja moodsa värgiga oleks aku selle ajaga servani... 

Küsimus polegi tegelikult laadimiskohtades puuduses. Küsimus on mujal! "Natukene" muidugi hinnas aga PSA on suutnud üllatada, rohkem on asi kinni ajupesus, mis püüab vedelikkütustele täielikku keeldu ennustada! Teine küsimus, et miks see bensukas nii võimas peab seal olema??? Kõik uued autod on ju igast nurgast üle võlli! Tehke odavam mootor ja pange selle jagu rohkem akut! Mille kuradi pärast peab pereauto kiirendama 0-100 kiiremini kui 11-12 sekki??? Mu foobia teeb seda ametlikel andmetel 14,9 sekiga ja mul ja Proual on 99% autodest risuks jalus sest Eestis ju ei osata akseleraatorit kasutada!!! Ma eile jätsin ühe bemmirondi karpi panemata ja selle lolli auto terveks! Kuhu kurat ma selle 7,6 seki autoga kiirendan??? 

Tehke kurask PHEV, mis maksab toorikuna 30-35 tuhat, kus peal on kiirlaadimine, mis 30 mindiga kaubakeskuse tavalisemas laadijas ja 10 mindiga eletritankla hüperlaadijas 100 kilti annab; kus kogu rõhk pole mitte ajuvabal ekraanidega tilulilul ja muul ebaolulisel kräpil vaid lihtsalt omaenda tagumendi liigutamisel ajas ja ruumis; pange talle tehasest standardis elektriline konks sappa ja haagsieveo abi teistele abidele lisaks külge; koostage see asi normaalse sisepõlemismootoriga; tehke see roostekindel; ärge ajage seda gabariitidelt ajuvabaks ja ostjaid jaguks! Grandland PHEV on teel õiges suunas aga sealt tuleks omajagu ebavajalikku ja palju raha maksvat maha rookida sest no kuulge, 300Hj ja 6,1 sekki kiirendus maastikusuutlikule käruveo-pereautole on ju idiootsus! Et sõita Euroopas max.120-130 km/h??? Võtke bensukalt pool maha ja pange akule 1/3 jurude ja juba on täiesti teine ning veel universaalsem auto! 

Või oleme jälle sunnitud hiinlaseid ootama ja neilt "abi" paluma? Kusjuures hiinakate elektrikäulad olla juba uskumatult head...

Edit: tegelikult on põhjendamatult tähelepanuta jäänud BMW i3 REX ehk range extender 2-pütase tsiklimootoriga elektriauto ja otseloomulikult Chevy Volt! Kuigi selle kunagine hind oli absurdne, siis oma mõttelt oli see tõeliselt lahe apastraat. Mis sest, et bensupaak on olematu, kanister on ju olemas Smile JNE. Volt oli veel ägedam ja omadustelt see, millest ma kirjutasin. Aga on needki siiani peetunagi kallid...
Vasta

Need viidatud PHEV võtavad avalikust 22 KW laadimisjaamast vastu kolmandiku ehk 7,4 KW. Natuke segaselt on tootelehel kirjeldatud.
Sama palju (7,4) võtab vastu ka Leaf, kui Type 2 pesasse toppida.
11 KW võtab vastu nt. Skoda Enyaq.
 Nissan Ariya standard on 7,4 KW, lisavarustusega 22 KW.
Vasta

Minu arusaamise järgi pole päris nii, type 2 laetakse auto enda laadijaga, kiirlaadijatest läheb vool otse aku peale. Avalikes laadijates peaks isegi 2014 leaf 30kw plus laadima
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne