Renault Magnum
#81

(28-01-2023, 00:38 AM)siimik Kirjutas:  Sadulad seest vett täis ja kinniroostetanud.
Siimik vastas viktoriiniküsimusele perfektse täpsusega! Tegin täna erinevaid katseid, tuvastasin õhu jõudmise pidurisüsteemi,proovisin koputada klotside pihta, tulemuseta , proovisin klotse eemale keerata, tulemuseta, lõpuks kiskusin maha ratta ja püüdsin koputades keerata klotse eemale, ka see eiandnud tulemust. Kiskusin eemale tolmukatted ja seal all vahtiski vastu üdini roostes keere ühendus. Lasin peale rooste surma. Eks järgmine kord siis vaatan, äkki annab tulemuse tagumise kaane eemaldamine, võibollasaan nad siiski liikuma. Kahtlus on tugev, et tuleb ära tellida uus sisu sellele suportile.
Vasta
#82

(29-01-2023, 20:23 PM)hullmaks Kirjutas:  
(28-01-2023, 00:38 AM)siimik Kirjutas:  Sadulad seest vett täis ja kinniroostetanud.
Siimik vastas viktoriiniküsimusele perfektse täpsusega! Tegin täna erinevaid katseid, tuvastasin õhu jõudmise pidurisüsteemi,proovisin koputada klotside pihta, tulemuseta , proovisin klotse eemale keerata, tulemuseta, lõpuks kiskusin maha ratta ja püüdsin koputades keerata klotse eemale, ka see eiandnud tulemust. Kiskusin eemale tolmukatted ja seal all vahtiski vastu üdini roostes keere ühendus. Lasin peale rooste surma. Eks järgmine kord siis vaatan, äkki annab tulemuse tagumise kaane eemaldamine, võibollasaan nad siiski liikuma. Kahtlus on tugev, et tuleb ära tellida uus sisu sellele suportile.
Ära siis liugureid/sõrmi unusta.
Vasta
#83

Selleks ,et suport maha saada, ei leidnud ma paremat moodust kui ohverdada piduri klots. Välimise kaane keerasin lahti, siis vaatas seal vastu mulle liikumatu ketisüsteem. Alumise ketiratta sain ära võtta , aga sellest polnud kasu. Seespool midagi liigutada ei õnnestunud. Klotsi lõhkusin algul teritatud kruvikeerajaga, aga see läks väga vaevalisel, järgmiseks proovisin rellakat, lootuses , et tänapäeva klotsides asbesti ei kasutata, aga ketas väga sügavale ei ulatunud. Lõpuks puurisin klotsi katte välja. Mingi hetk sai juba teist klotsi liigutada ja edasi oli juba lihtne. Õnnestus ka juhtpukside poldid lahti saada soojendamise ja pika sabaga 14 kuuskandi abil. Kaas maha ja asusin roostekängart imetlema. Tegelikult asi väga hull ei ole, keermed said ükshaaval ja laua peal üsna väikese vaevaga liikuma. Vahetusse läheb käpp ja selle laagrid, kõik tihendid, juhtpukside tolmukatted, vähemalt. Juhtpuksid võibolla jätan samad. Ei tundunud nad väga kriminaalsed. Ja uued klotsid. Järgmine suurem väljakutse on teha haagise tõstetav sild kabiinist juhitavaks. Teoorias peaks saama nii, et kas tubleerin välise sillatõste lüliti kabiini  või katkestan solenoidi juhtiva ahela ja tekitan sinna ümberlüliti automaatne - manuaalne. Ja on ka probleem absiga, vaja vahetada andurid ja absi signaalkettad, ja selgust saada, miks on üks andur käinud vastu ketast. Kõlab kangesti kui laagriprobleem....
Vasta
#84

Kuna ilmad koostöös isikliku motivatsiooniga muudvad tihtipeale tegelemise ebamugavaks, siis jääb aega raamatuid uurida. Selleks sai alla tõmmatud kasutaja manual sellele autole. Seal oli küllaltki huvitavaid ja kasulikke vihjeid. Näiteks tundub, et mägipiduri kasutamiseks tuleb eelnevalt lülitada lülitit armatuuris ja alles siis vastavat kangikest liigutada. Võibolla siiski see lisa toimib.Ja voilaa, leidsin selles keerulises menüüs kangekaelse nupuvajutuste tulemusena üles koha, mis näitab kütusekulu. Selleks kuluks on siis 36/100 mis on pisiut masendav , sest mingeid üliraskeid koormaid ma ju vedanud ei ole. Samas mahub ta piiridesse , mida ise arvutasin, et jääb 33 ja 38 vahele. Kangekaelse nupuvajutuse põhjuseks on, et menüüs liikumise nupud ei tööta normaalselt. Ainult mingites kindlates asendites, kindla nurga all. Üks probleem on veel tabloo, mille pilt vaheldumisi hägustub ja siis jälle teravaks muutub.
Vasta
#85

Viimane näit kui Scaniast lahkusin oli 52,6 l/100 km. 2023. aasta sõitmiste keskmine.
Vasta
#86

Mööngem, et sul oli ka viisakad trassid püsikaga piirajas lasta ja Rally Estonia mägieesti teed suht 50:50
Vasta
#87

Kuna sa sõidad lühikesi otsi siis ära seda kompuutrit hetkel usalda. Sellel on informatiivne roll. Ta prognoosib lühikeste otste puhul kütuse kulu mitte ei näita. 
Seal ta peaks hetkel sul kõik liigutused ja tühikäigud ühte patta lööma.
Täpse kulu jaoks on "klassikaline kompuuter" ehk tollipulk.  Kui sul on Volvo paakidega auto siis on pisut raske arvutada. Seal paak väga naljaka kujuga, ühelt poolt sein kumer teine sirge.
Aga tuleb leida mitu liitrit on üks sentimeeter kütuse sammast ja edasi on juba lihtne.  Enamusel jäi see 8-11 liitri kanti sentimeeter.
See zollstock  oli vanasti ainuke mõõtmisvahend ja kusjuures kõige täpsem. Miks oli igal suurel astmelaua sees rippumas tollipulk? Sellega loeti raha.
Leedukatel on tänaseni kasutusel.
Mul Volvo sai just aasta ja samuti kütuse kulu kompuutri, tšekkide ja kilomeetrite järgi kokku ei lähe nii, et Renu puhul ka ei maksa seda loota.

Edu!!!

Tuli veel meelde selline pilt. Ehk on silma jäänud , et sõidab veokas ja paagi kohale kas tendi või külma seina peale porisse on sõrmega kirjutatud mingid numbrid. Mõnikord oli sealt lugeda tervet jagamise tehet. Need on ainult juhile teada oleva mõõtmise tulemused. Järgmises tanklas peale tankimist liideti-lahutati uuesti ja tulemus jagati kaheks osaks. Üks osa juhile supirahaks ja teine ...........
Niipalju siis sellest tollipulgast ja tema mõjust majandusele.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#88

Nonii.  Seda tollipulgavärki tuleks veel muidugi juurutada. Ilmad on neetult ilusaks läinud ja päevad pikad, üha vähem põhjust ilma ja pimeduse tõttu peale nina uksest välja pistmist jälle tuppa mõnusasse turvalisusesse tõmbuda. Otsustasin siis hakata komplekti ühest otsast tegema. Alustasin tagant. Haagise tagumise silla puksid vahetada. Mutrid tulid lahti lööksilmusega, ja siis oma uue abimehega õhkmutrikeerajaga lahti nõksutada. Kuna kompressor annab mulle 6 atti ja haagisest ka palju rohkem kätte ei saanud, siis läks ka selle abimehega pisut vaevaliselt, pidi mõned sekundid  ootama ja siis sai jälle paar sekundit keerata. Mutrid maas, poldid muidugi välja ei tule. Õnneks oli mul üks paras armatuuralatt võtta, sellele pistsin otsa kummiluti, teine pool poldi peale. Siis paraja kõrgusega känd toeks ja sai mõnusalt kahe käega kuvaldaga äsada. keerme otsad muidugi läksid nii laiaks, aga rellakaga sai see mure murtud. Siis ABSi kallale. ABS andurid haagisel ainult keskmisel sillal. Rumm tuli maha üllatavalt kergelt ja lihtsalt. suurem jama oli vahetada ABSi rõngaid, esimene läks pisut lainesse, tuli ta keerata ta pesasse, aga seda ei saanud korralikult roostest puhtaks. Teisega olin pisut targem ja puhastasin hoolikamalt. Suur oli ehmatus, kui armatuuris endiselt põles  ABS hoiatus haagisele. No peab uuesti lahti võtma ja selle laines jublaka ära vahetama. Aga kui olin pisut autot liigutanud, see viga kadus. Victory! Toksisin ka pisut sirgemaks tagatulede raami ja allasõidutõkke otsa. SIlmal viisakam vaadata ja tuli seisab ka korrektsemalt nüüd. Järgmiseks asusin auto kallale. Samuti ABS probleem, siis üks esiratas pisut pidurdab, teisel oli vaja vaadata, mis jama klotsianduritega ja samuti tundus, et määrimisel hakkas kusagilt käändmiku pealt määret välja ajama. ABS anduri mõlemad alumiiniumhoidikud olid konkreetselt pooleks, ja andurid ise käinud vastu . Hakkan otsima. Ratta sain liikuma, tundub, et hoidis kinni roosterant , selle kopsisin maha, hakkas ratas ilusti veerema. klotsianduri juhe oli puhtalt ära ussitand. Ühest vanast juhtmestikust sain uue pistiku. Määre oli välja tulnud teisest niplist, sellega ei teinud midagi. Nii, edasi, õlileke pihustijuhtmete august. Algul puhastasin seda sõlme piduriketta pesemise spraiga, aga muudkui imbus uut õli sealt. Siis keerasin lahti fikseerimispoldi ja see ühenduskoht eraldus mootori küljest. Augu taha oli kogunenud õli ja see sealt muudkui peale imbuski. Nüüd sain pesta läbiviigukohta mõlemalt poolt. Würthist olin ostnud hirmkallist spreysilikoni, spets mootori oma. Lükkasin siis läbiviigu tagasi mootori külge ja pihustasin silikoni igasse juhtmeauku. Suur oli minu üllatus, kui järgmine päev auto all viisakat loiku nägin. Mootor käima ja tilgub ja tilgub. Täna siis katkusin jälle juhtmepundi katte lahti, aga seal all kõik ilusti kuiv. Siis vaatan, et üks jämme plasttoru käib jube kahtlaselt vastu mootorit, ja see tilkuv ollus ka kuidagi õli kohta liiga vedel. Selguski, et lekkis ka kütusetoru, oli end kahes kohas vastu mootorit katki kulutanud. Kas see on tagasivool või kütuse pealeanne, seda ma ei tea, eks kui käivitama hakkan, siis selgub. Avastasin ka ebameeldiva üllatuse, sellel autol ei ole kütuse käsipumpa. Nii et käivitamine peale näiteks kütusefiltrite vahetust võib põnevaks osutuda. Veel tekkis probleem, millega ei tahaks üldse tegeleda, kadus laadimine . Ei pannud tähelegi, kas peale keevitamist või peale seda, kui peale käivitamist hüppas maha akujuhe. Tõenäoliselt viimane. Aga läinud ta igastahes on. Keevitamise ajal muidugi oli akujuhe maas. Ehku peale ostsin uue laadimisrelee genekale, aga sellest ei olnud abi. Vana relee muidugi õnnestus poodi minnes ja näidiseks kaasa võttes nii õnnetult kõrvalistmele visata, et mõlemad harjad pooleks läksid. Eriti kahju oli veel, kui selgus, et viga polnudki relees. Sest genekas oli ju eelmise omaniku poolt uus vahetatud. Youtubest sai siis peale tuhande kasutu video vaatamist saadud vihje, et viiest klemmist keskmisele peaks peale tulema 24 v peale süüte sisselüliitamist. Ergutusvool siis. See vool ka ilusti tuli sinna. Testriga mõõtes. Kui ühendasin kaks jadamisi H7 pirni selle taha, siis pinge haihtus. Millest järeldan, et juhe peab kusagilt läbi ussitanud olema. Palju õnne mulle. Peamine ussitamise koht on veokatel see kõverus, kus pundar kabiini poole keerab. No mitte ei taha sinna pusima minna, aga muud vist üle ei jää, see katkenud juhe tuleb leida. Aga jah, järjest läheneb ja läheneb, kuigi vaevaliselt , see hetk, et võiks kabiini porist puhtaks küürida ja interjööri pisut viisakamaks modifitseerida. Tartus leidsin koha, kust saaks osta põrandavaiba materjale, aga neil koha peal ainult punast. Muud värvi tuleks tellida terve rull aga see maksaks terve tonn. esialgu käib üle jõu Big Grin Midagi olen filminud ka, aga see filmimine on ikka jube segav tüütu tegevus. Kui kaameral oleks see kaaderkaupa filmimise funktsioon, oleks asi pisut lihtsam. Paneks statiiviga paika ja voilaa, poleks need failid nii suured ja jaksaks ka vana arvuti nendega tegeleda. Mingit head tasuta monteermisprogrammi pole ka leidnud veel. Ja veel, jube kasulik oleks omada Magnumi remondimanuali. Olen otsinud, aga peale virtuaalsete pole midagi leidnud . Just remondi manuali, mitte kasutusmanuali. Ainult pildil olen näinud.
Vasta
#89

õnnestus ka lõpuks tuvastada, kus asub õhu väljavõtt, et saaks oma 12 atti kätte. Miskipärast on otsustatud, et parim koht selleks on tagumine rattakoobas. Seal on suisa kaks kohta, üks tavalise keeratava otsaga, teine ise tehtud vahele pandud veekraaniga ja selle otsas asub tavaline kiire õhu liitmik. Seda ma igaks juhuks ei katsetanud, see veekraan nägi seal suht hirmus välja, isegi kui lahti saab, murdub veel midagi ära ja ei saa kini enam, siis jälle liigset tegevust. Aga jah, täisvurtsuga muutul poldikeeraja oluliselt tõhusamaks ja mugavamaks.
Vasta
#90

Sul see vist Volvo mootoriga Magnum. Käsipump volvol kütusefiltri korpuse peal kohe, olen suht kindel, et nad pole Renool seda sinna panemata ka mitte jätnud.
Vasta
#91

(11-04-2023, 13:54 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Sul see vist Volvo mootoriga Magnum. Käsipump volvol kütusefiltri korpuse peal kohe, olen suht kindel, et nad pole Renool seda sinna panemata ka mitte jätnud.

  Ma pelgan siiski, et on jäetud panemata. väike video ehk veenab. https://www.youtube.com/watch?v=68IAY2Nx-EA samas asi pole hull, youtubes tuhnimise põhjal sain kindluse, et seal peab asuma elektriline kütusepump. Vaja lihtsalt leida nupp, mis selle käivitab Big Grin. Iga päev mõni uus meeldiv või ebameeldiv üllatus .
Vasta
#92

(14-04-2023, 03:01 AM)hullmaks Kirjutas:  
(11-04-2023, 13:54 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Sul see vist Volvo mootoriga Magnum. Käsipump volvol kütusefiltri korpuse peal kohe, olen suht kindel, et nad pole Renool seda sinna panemata ka mitte jätnud.

  Ma pelgan siiski, et on jäetud panemata. väike video ehk veenab. https://www.youtube.com/watch?v=68IAY2Nx-EA  samas asi pole hull, youtubes tuhnimise põhjal sain kindluse, et seal peab asuma elektriline kütusepump. Vaja lihtsalt leida nupp, mis selle käivitab Big Grin. Iga päev mõni uus meeldiv või ebameeldiv üllatus .

Kui sel Renol on täpselt sama elektrisüsteem kui Volvol  siis asub elektriline kütusepump sama nupu all mille all asub veeväljutus. Lihtsalt aju tunneb ära millise funktsiooni ta käivitab hetkel.
Samas kui "õpiti" ise autosid komplekteerima tellimisel siis jäeti kõik "ebaoluline" mängust välja ja tuli õuele uus ja särav luukere ehk autojuhi slängis Aldi variant.  Nii, et ei pruugi ka sel Renol seal midagi olla peale käsipumba mootori küljes.

Kui sain ühe esimestest FH-13 V2 siis sel olid kõik käsipumbad, elektrilised pumbad, veeväljutused, kütusesojendajad jne. peal. Järgmisel polnud midagi sellest loendist. Ainult käsipump kuskil mootori nurgas ja kõik. Öeldi, et töö teeb ju ära.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#93

Kui sel Renol on täpselt sama elektrisüsteem kui Volvol  siis asub elektriline kütusepump sama nupu all mille all asub veeväljutus. Lihtsalt aju tunneb ära millise funktsiooni ta käivitab hetkel.
Samas kui "õpiti" ise autosid komplekteerima tellimisel siis jäeti kõik "ebaoluline" mängust välja ja tuli õuele uus ja särav luukere ehk autojuhi slängis Aldi variant.  Nii, et ei pruugi ka sel Renol seal midagi olla peale käsipumba mootori küljes.


Tänud! Täpselt nii oligi. veeväljutusnupp pani pumba tööle ja sain need mõned mullid õhku sealt välja lasta. Läks päris lihtsalt käima. õhku oli muidugi nii vähe, et ju ta oleks ka niisama käima läinud, ma arvan, üks/kaks käivitust eile jäi puudu. Käivitamisel ka mingi relee või kaitse vahel, pikalt lasta ei saa, katkestab voolu ära. SIis ootad mingi mõne minuti ja uus katse. Aga tänu sellele tean nüüd, kuidas süsteemist õhu välja saab. Väga olulineinfo, kuna plaanis on ka kütusefiltrite vahetus. 
  
  Aga laadimisega endiselt null lahendust kuigi veetsin täna terve päeva otsides juhtmekatkestust. Genekast raamini tundub kõik hea olevat. Raamist edasi algab suur segadus. Juhtmekimbu tegin kindlaks , pistikust üritasin leida õiget juhet, aga väga tundub jälle, et juhe jookseb kokku teist värvi juhtmega ja selle leidmiseks tuleks kogu kimp lahti lõigata. Ja pärast uuesti kokku teipida. Seal, kus ma juhtmetele sugugi ligi ei pääse. Ja ka siis võib jama olla hoopis kabiini poole peal. Või on mõni samas võrgus olev andur või asi lühises ja neelab kogu voolu. Mõtled küll, et suur auto, seal peaks ju ometi asjadele ligi pääsema, aga võta näpust Big Grin
Vasta
#94

(14-04-2023, 17:24 PM)hullmaks Kirjutas:  ... 
  Aga laadimisega endiselt null lahendust kuigi veetsin täna terve päeva otsides juhtmekatkestust. Genekast raamini tundub kõik hea olevat. Raamist edasi algab suur segadus. Juhtmekimbu tegin kindlaks , pistikust üritasin leida õiget juhet, aga väga tundub jälle, et juhe jookseb kokku teist värvi juhtmega ja selle leidmiseks tuleks kogu kimp lahti lõigata. Ja pärast uuesti kokku teipida. Seal, kus ma juhtmetele sugugi ligi ei pääse. Ja ka siis võib jama olla hoopis kabiini poole peal. Või on mõni samas võrgus olev andur või asi lühises ja neelab kogu voolu. Mõtled küll, et suur auto, seal peaks ju ometi asjadele ligi pääsema, aga võta näpust Big Grin
Vanal FL7-l, mis võrreldes Renooga on puha elektrivaba, on enamus elektrikatkestusi kabiini-raami vahelises painduvas käsivarre jämmuses kimbus, vaksapikkuses llõigus. Kaitsev sukk on 30+aastaga rabedaks muutunud ja juhtmed ilmale ja lendavale sodile valla. Tutvuse alguses kadus pea iga kabiinitõstega mõni funktsioon, alates sarterist, difri bloki ja jõuvõtuni välja paar seierit siiani liikumatud. Mõne katkestuse leidsin, enamus lahenes uue kummikaabli vedamisega. ps. kui uue kütusefiltri  vahetuse ajal täis valad, siis kargab jääkide najal käima, korra ehk lonkab aga jääb käima.


Vasta
#95

No nii. Tegin sammu edasi juhtme katkemiskoha leidmisel. Ehk siis sammu tagasi. Kaardumis koha peal sai juhtmepundid lahti lõigatud, seal katkestust ei leidunud. Vabastasin kõige kehvemas kohas kaablikimbud ja avastasin, et olen otsinud katkestust vales kohas. vales pistikus. Nüüd leidsin õige numbri 2226 järgi õige juhtme, katsetasin teda kahe jadamisi ühendatud 12v täistulepirniga generaatorist kabiinipistikuni ja need särasid ilusti. Kõrvaljuhtmed mingit signaali ei andnud. Ehk siis error peab olema kusagil kabiinis. Veel tuhnimine internetiavarustes andis infot, et viga võib olla ka massilülitis. Mass läheb tal küll otse raami külge aga kusagil akude taga tal on ka elektrooniline massilüliti ja kaitsmed , millele ligi pääsemiseks peaks  akud maha võtma, ja sealt pidid minema peenikesed juhtmed, millest sõltub laadimine väidetavalt.
   Genekat tahaks ka kontrollida, et välistada selle error. Teoorias peaks  viie kontaktiga pistiku keskmisele juhtmele andma peale plussi, siis peaks tekkima laadimine. Videos aga pani tegelane sinna vahele 2,2 kiloomise takisti. Miks, aru ei saa, ja mis juhtub, kui sinna toores 24 peale lasta, ka ei tea. kogun veel julgust sest takistitega senises elus pole kokku puutunud veel. Parim seletav video on portugali keeles, sellest pole ka palju abi Big Grin .Tegemist Boschi 24v genekaga.
   Auto all sumpsitoru taastades märkas silm käigukasti tagaosas üht purunenud kaant. Mingi võlli tugi justkui. See sai uus tellitud. Üks häiriv tuluke ja reziim käikudega tal on, Armatuuris näitab viga reduced gearboks function. Mis väljendub käikude üle ühe lülitumises. 1-3-5-jne. võibolla selle purunenud kaane vahetus parandab selle vea, aga võib ka olla, et tuleb pealmie kaas maha võtta, ja vaadata, mis on kiisul kõhu sees.
Vasta
#96

(21-04-2023, 10:18 AM)hullmaks Kirjutas:  No nii. Tegin sammu edasi juhtme katkemiskoha leidmisel. Ehk siis sammu tagasi. Kaardumis koha peal sai juhtmepundid lahti lõigatud, seal katkestust ei leidunud. Vabastasin kõige kehvemas kohas kaablikimbud ja avastasin, et olen otsinud katkestust vales kohas. vales pistikus. Nüüd leidsin õige numbri 2226 järgi õige juhtme, katsetasin teda kahe jadamisi ühendatud 12v täistulepirniga generaatorist kabiinipistikuni ja need särasid ilusti. Kõrvaljuhtmed mingit signaali ei andnud. Ehk siis error peab olema kusagil kabiinis. Veel tuhnimine internetiavarustes andis infot, et viga võib olla ka massilülitis. Mass läheb tal küll otse raami külge aga kusagil akude taga tal on ka elektrooniline massilüliti ja kaitsmed , millele ligi pääsemiseks peaks  akud maha võtma, ja sealt pidid minema peenikesed juhtmed, millest sõltub laadimine väidetavalt.
   Genekat tahaks ka kontrollida, et välistada selle error. Teoorias peaks  viie kontaktiga pistiku keskmisele juhtmele andma peale plussi, siis peaks tekkima laadimine. Videos aga pani tegelane sinna vahele 2,2 kiloomise takisti. Miks, aru ei saa, ja mis juhtub, kui sinna toores 24 peale lasta, ka ei tea. kogun veel julgust sest takistitega senises elus pole kokku puutunud veel. Parim seletav video on portugali keeles, sellest pole ka palju abi Big Grin .Tegemist Boschi 24v genekaga.
   Auto all sumpsitoru taastades märkas silm käigukasti tagaosas üht purunenud kaant. Mingi võlli tugi justkui. See sai uus tellitud. Üks häiriv tuluke ja reziim käikudega tal on, Armatuuris näitab viga reduced gearboks function. Mis väljendub käikude üle ühe lülitumises. 1-3-5-jne. võibolla selle purunenud kaane vahetus parandab selle vea, aga võib ka olla, et tuleb pealmie kaas maha võtta, ja vaadata, mis on kiisul kõhu sees.
Generaatori katsetamise juures on ohutum kasutada koormusena esitule 24v pirni. Siis kui satub otse massi ei hakka keevitama vaid pirn põlema, samas ergutusvooluks jätkub ka läbi pirni tulevast.
Vasta
#97

Et mitte mattuda juhtmepusadest tekkiva ajusegaduse musta pilve sisse, otsustasin vahelduseks tegeleda ka millegagi, milles on lootust edukam olla. Esiotsas, kusagil veepumba kohal õlileke. Veepumba kohal seal asub kompressor. Maha tuli üllatavalt lihtsalt. Õhuvõtutorud eest ära, jahutusvoolikud klammerdada, õhutoru lahti keerata, siin lihtsus lõppes korraks, sest 32 lehtvõtit ei õnnestunudkodust leida, kuigi raudselt tean, et kusagil ta mul on, pidi tööriistapoodi külastama. 32 ja 36 võtme abil sai siis ka see toru lahti. Nüüd veel kere küljest lahti võtta, seal vist oli neli polti. Alul leidsin kolm, ja ka piltidel oli kolme poldiga kompressoreid. Väga õnneks kangutama ei hakanud, ja kobamisi leidsin ka neljanda poldi. Suur auto , aga sinna mootori esiotsa tõesti ei näe ilma peegli abita. Nüüd juba tuli see kolakas mootori küljest lahti päris lahkelt. Allosas on kompressoril kaks punni, umbes nagu külmapunnid mootoriblokil, pisut küll teise reljeefiga. Terasharjaga puhastasin neid ja ühel kaanel tekkisid korralikud kruvikeerajatorke suurused augud. õlileke leitud. Rem komplektist uued punnid külge , 50padruni ja haamri abil, ja kogu protsess tagurpidi kuni võiduka lõpuni. 
   Kuna laadimisjama kasvas üle pea siis otsustasin otsida abi professionaalide käest. Panin kinni aja VolvoRenault esindusse ja veeresin värskelt laetud akude toel ilma tulesid kasutamata sinna kohale. Kõigepealt avastasid nad rohelise peajuhtme ja pistikus deformeerunud  kontakti, mille ise olin testriga rikkunud. Peale nende vahetust laadimist siiski ei tekkinud. Pisike läbirääkimine , et tõenäoliselt on viga dioodiblokis, seda saaks kontrollida, aga genekas maha ja tükkideks läheks nende juures maksma 200€ ja pole väga majanduslikult vist mõtet seda teha, parem vahetada terve genekas. Ja seda võin ka ise teha.  Et kuskil autol enesel midagi läbi oleks põlenud, selle tõenäosust hindasid nad ülimalt madalaks. Seda ma tegingi, tellisin diilerilt uue geneka, mis maksis 230€ vahetasin ära ja minu suureks rõõmuks tekkiski laadimisvool. Ja nüüd on mul hulk geneka tagavaraosi, kaks töötavat laadimisreleed, üks ilma harjadeta, ja genekas, mille dioodiblokk tõenäoliselt vajab vahetamist.  Ehk siis vea kõrvaldamine läks umbes tund ja 250€ (bensiin varuosa järel käimiseks) vea leidmiseks kulus mitu päeva , et mitte öelda nädalaid, hulk närvirakke ja tunde youtubis ja ligi 300 € (160 arve, 17+9 tee ja kindlustus, 55€ uus laadimisrelee, ümmarguselt 60€ kütusele 100 km edasitagasi)
   Aga sõita maanteel oli üle pika aja mõnus. Ja mis peamine, vähemalt sõidu ajal põles armatuuris ainult kaks viga, aku ja läbipõlenud fantoompirn, sest minu teada kõik pirnid põlevad. Seismise pealt  jooksis siiski rohkem vigu. Õppisin ka pisut rohkem kütusekulu andmeid kasutama. See kunagine 37l /100 oli  hetke kütusekulu, teine nr, mis oli 87l/100 oli keskmine kütusekulu, number on küll ehmatav, aga sisaldab palju tühikäiku, kui kasutasin auto õhku mutrikeeraja toitmiseks. Tagasi koju oli see nr langenud 56 l/100 peale. Ja siis veel oli nr, mis tõenäoliselt näitab läbitud km mõõtmisperjoodi algusest. hetkeline kütusekulu kõikus vastavalt sõidureziimile 0 ja 70-80 vahel kiirendamisel. Tühjalt tundus selline 80-90 kruiisimisel siledal teel kütusekulu 20-30 vahel. Mis mulle ei meeldi, et need andmed on ekraanil ainult mõned sekundid. Ja kuna mul juhtnupp korralikult ei tööta, siis on neid andmeid keeruline ekraanile manada. Kui nüüd mingi ilus hetk saab ka haagise taha ja maanteele, saab näha, misnuumbreid püha Renault siis ilmutab.
Vasta
#98

Võimalus on, et mõni pirn vale võimsusega. Näiteks Mersul oli 5 watine pirn 10 watise asemel ja ka lambike armatuuris põles.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#99

Kui sa tahad lühikese maa peal enam vähem adekvaatset küttekulu kätte saada siis pead tegema   " lendstardi".  Liikumise pealt näidu ära nullima. Muidu läheb mitu päeva enne kui ta keskmisega õigesse punkti jõuab.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(28-04-2023, 10:07 AM)Daff Kirjutas:  Kui sa tahad lühikese maa peal enam vähem adekvaatset küttekulu kätte saada siis pead tegema   " lendstardi".  Liikumise pealt näidu ära nullima. Muidu läheb mitu päeva enne kui ta keskmisega õigesse punkti jõuab.


tänud, eks ta õige oleks, aga samas on mõnus ka jälgida pika aja peale, kuidas keskmine väheneb, siis on selline positiivse progressi tunne Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne