Pistikute standardid on üks teema, teine on akude võimekus kiirlaadmist vastu võtta. Ka neid akustandardeid ja pingeid on täna ju mitmeid.
Omaette teema on aga täna juba see, et suvel ei ole elektriga midagi teha ja Tšehhis lülitatakse juba jaamasid võrgust välja et võrku mitte hävitada. Mida saab suvel elektriga teha? Näiteks toota talveks ette mingeid moodsaid e-kütuseid? Vesinikku? Biogaase? Hea on see, et me (prüsseli kapsastes kindel ei saa olla) jõuame ülikiiresti arusaamadele sellest rohepöörde lollusest ja et TALV tuleb ka enamuses Euroopas üle elada
Ja selleks on ainuvõimalikud energiatihedad kergelt transporditavad vedelikkütused ja sisemine põletamine. Puhas EV on ju tore aga PHEV on ikkagi tulevik! Küsimus jääb, kas nende uute kütustega veetakse otse autot või tehakse seda vajadusel läbi generaatori. Kui suurenevad ka PHEVide akud ja kiirlaadimine on reaalselt ülikiire, lisame V2L, saamegi reaalse ratastel akupaki mis muudab ka meie endi elamise viisi!!! Kui me saame juba 30-40kWh akud PHEVile, siis jagub seda elektrit sealt ka majapidamisse. Ja siis on IGA majapidamise ja ka korteri jaoks konkreetne koht, oma pistik ja selle kaudu käib kogu elu. Me ermajade Peremeestena saame seda praegu ka lubada, uued magalad saab ka nii projekteerida. Aga mida teha absoluutse enamuse Euroopa Kodanikega???
Ma nädalavahetusel tegin testi, boiler välja, vesi kinni kui olime maal metsatöödel. 24H 2,2kWh ja
jaguneb see nii, kus 0,15 on hetked kui õuekülmiku sügavkülma osa -18 hoiab. Pühapäeval koju, boiler järgi ja puusauna õhtu. Vihaleotuse kuum ämbritäis jms, pluss natuke maha jahtunud 75 liitri soojendamine 3-faasilise 3kW tenniga,
5kWh otsa. Seal sees õhtul on ka pesumasin ja muidugi teleka eees mõnuledes laulusaadete vaatamine. Suured kodumasinad, msi ei ole kütteseadmed, ei kuluta ikka mitte midagi!
Absoluutsed rekordpäevad oleme ära kulutanud 15kWh, siis on kuuma vett läinud ämbritega ja maja säranud tuledes kedagi võõrustades.
Aga see KÕIK on ju V2L tänasegi võimekuse piires ja selle mõttes. OK, 3 faasi on probleem ehk kodus boiler ja pliit ei toimiks, mis ongi suurimad kulutajad. Need on mul ka mõlemad eraldi veetud kaablitega, boiler veel eraldi oma RVKga. Aga selle võrra kõik muu 220V võiks rahumeeli akudega auto pealt tiksuda kui oled kodus ja juhe seinas. Auto võiks olla ise ka nii tark ja tuleviku kilp-voolumõõtjad nendega ühilduvad, et ise vaatab ja mõtleb minu eest. On seal kilbis siis lisaks ka PV-park, on ju vaid tehniline küsimus. Aga see auto saab olla vaid ja ainult mingitlaadi vedelkütuselt sõidu ja laadimise võimekusega Eesti kliimas!!! Et PuPu puhul hakkab vaikselt õuel urisema...
Lahja a'la 10-16A ongrid on olemas, tuleohtlikku akupakki tuppa ei taha ega inetut parki katusele (ja see ju kõik maksab!) ja siis suuremad kodusolemise tarbimised teed ratastega akupakilt ja tood kaubakeskusest koos leiva-saiaga ka elektri koju. Ma usun et see ongi tulevik kus ma ostangi ÜHE asja, mis siis kõik ära teeb!
Elektriauto peaks MIND teenima, mitte vastupidi! Täna on asi vastupidi, sest mind teenida suutva elektriauto hind on kosmoses, ma olen tema ori! Ka praegu on ainus mõeldav seesama PHEV, mis elektriga vajadused tiheasustuses rahuldab ja samas võimaldab ka päriselt ringi liikuda.