13-05-2023, 15:25 PM
MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...
15-05-2023, 18:58 PM
Kas on võimalik muruniiduki võlli sirgeks saada?Uus niiduk sai kivi ja vibra sees ja käib siis simmeri vahelt immitseb ka õli.Olen multikaid vaadanu kus toruga väänavad võlli,aga minu silmis porno.
15-05-2023, 20:28 PM
Briggsi,Honda ja muid selliseid mootoreid mille nime oskab selgelt välja öelda on võimalik teha spets rakisega,ei pea mootorit lahti võtma.Mul omatehtud asi ja aastaid sellega teinud.Põhimõte väga lihtne.mootor aluse külge ja suure poldiga keerad peale niipalju kui hea on.Väiketehnikaga tegelevates töökodades on kindlasti olemas see riistapuu.Hiina mootorid a,la Loncin ja muud sellised mille nime väga selgelt ei oska välja hääldada(võib-olla pean logopeedi poole pöörduma) ei kannata seda protseduuri.Karter läheb kohe lõhki nagu survet avaldada.Ühesõnaga mootor laiali,vänt välja ja hüdropressi ning mikromeetriga vaja läheneda.Väntvõlli on muidugi varuosana ka saada aga mootori lahtivõtmisest ei pääse hiinakate puhul.Kui ise teha siis on asjal jumet kui töökojas lasta teha siis küsitav.
16-05-2023, 09:51 AM
Õnneks bridsi mootor.Kõveraks läheb just vända kaela juurest kus keps kinnitub?Kui mitu kümpsi/sotti viskumine võiks olla veel ok?
16-05-2023, 11:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2023, 11:24 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(13-05-2023, 01:01 AM)Marko Kirjutas: Otsisin pildi järgi üles, seal ka hind. Natuke läeb näpp suhu, et 5,5kilosele trakale tuleb kogu rõõmu kättesaamiseks juurde osta neli 700eurost akut. Kokku tuleb muljetavaldav summa ju.
...
Loodame, et kestab ja et ka akude ristkasutus võimalik.
...
Jah, ristkasutus on võimalik . Iseasi, et näituseks EGo kettsaed on ikka eriliselt ebameeldiva kujundusega. Proovisin, et meeldinud. Toomingaoksad oskavad väga hästi aku ja kere vahele kiiluda
![Sad Sad](https://forum.automoto.ee/images/smilies/sad.gif)
EDIT: murutraktoreid mittepuudutav eemaldatud enesetsensuuri korras.
16-05-2023, 12:14 PM
(11-05-2023, 13:05 PM)Meelis2 Kirjutas:Ma omal tegin just nii nagu allpool soovitati, lisaks on ju all terade pool oma äärik ja mul oli vanal MTDl ka üleval seib, uuematel pukkidel pildilt vaadates enam mitte. Ehk võtsin kinnise laagri sisemiselt poolelt selle plastiku ära ja nii saab asja ikka ka määrida. Probleem on ülemise laagri tihend, mille lööb survega minema aga vanal oli mul laagri ja rihmaratta vahel ju ka mingi seib mis hoiab määret piisavalt sees. All terade pool hoiab võlli äärik niigi, kui ka see plastik peaks irduma. Aga orikad olid ikkagi kinnised seal ja ilma määrdeniplita. Ja tegid ikka koledat häält küll(11-05-2023, 11:22 AM)PlyVal64 Kirjutas: Miks te pukkidel laagreid ei vaheta??? Ega uued tulevad samade saastlasgritega! Kvaliteetlaagrid, õige määre ja kestavad.
Sest uutel on määrisvõimalus koos määrdenipliga, kuna pesen igapäevaselt peale niitmist siis ei kesta need paljad laagrid seal kaua.
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
Nii on ka TOROl kõik lahtised plekkide vahele surutud määritavad laagrid ja tulebki tihti määrida et võimalik niiskus ja tolm laagrist seest välja lükata. Sama ju kõigi profi rasketehnikaga??? See ju ongi asja mõte??? Määrde enda määrimsiomadused nii väikeste välpadega kohe kindlasti ei muutu. Ikka tolm ja niiskus! Ülemisele laagrile ka miski seib vahele ja määrimine peaks töötama??? Lihtsalt peab nipli pealtpoole niidudekki ja sellisesse suunda panema et ligi pääseb. See pildilt nähtav niidudeki all korpuse ja noa vaheline nippel on muidugi puhas raamatupidamine
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
"Uus" Black Edition MTD on nüüd vähe laiema dekiga, eks näis mis seal toimuma hakkab.
![[Pilt: 71BRFjJa93L._AC_UF894,1000_QL80_.jpg]](https://m.media-amazon.com/images/I/71BRFjJa93L._AC_UF894,1000_QL80_.jpg)
16-05-2023, 19:37 PM
16-05-2023, 20:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2023, 20:19 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(16-05-2023, 19:37 PM)Kivipurustaja Kirjutas:(16-05-2023, 09:51 AM)muska71 Kirjutas: Õnneks bridsi mootor.Kõveraks läheb just vända kaela juurest kus keps kinnitub?Kui mitu kümpsi/sotti viskumine võiks olla veel ok?Uuri elukohajärgsest aiatehnikaga tegelevast ettevõttest mis see operatsioon maksab.Meiekandis 50-80 raha.
Loodesektoris elatakse nii hästi, et siin keegi teadaolevalt seda teenust ei paku. Kui, siis ehk Vallep Raplas: https://www.infoweb.ee/et/firmad/053763-...ST-OU.html
16-05-2023, 20:22 PM
Kel väga tihti väntvõll kõveraks kipub minema, siis selline abinõu Hortuluses saadaval:
https://hortulus.ee/toode/vantvolli-sirutuspink/
https://hortulus.ee/toode/vantvolli-sirutuspink/
16-05-2023, 20:37 PM
Tänud,kõver võll on tehase suutmatus lendteradega niidukit teha...Kui korda saan lähebki lendtera alla.Ja tegema hakkan puht sportlikkust huvist ja otsene vajadus puudub.Mul ka vanu niidukeid millel korpus ussitanud,aga põnev on üritada õigeks tagasi saada.
17-05-2023, 08:10 AM
Vallepis tehakse kindlasti.
17-05-2023, 17:43 PM
Ma kirjutan alla lendteradega niitmisele, eelmine aasta uuel krundil sai isegi kände nüsitud, lihtsalt normaalset niidukit lõhkus see maa liiga palju ja tol hektel polnud võimalusi platsi korrastamiseks.
Omal tegin kolme poldiauguga ketta, teradeks kasutasin teraviljakombaini põhupurustaja kolme sakilist tera, panin sirged, aga oleks võinud labaga panna. Õnneks sain omal esimesed niitmised tollega tehtud, ja edasi sai normaalse teraga lasta.
Tänaseks on plats kopaga ära planeeritud kännud eemaldatud ja murutraktor, CC LT1, hangitud. Läheb vähe lõbusamalt see niitmine.
Esivanematele sai just hangitud toro kahe kangiga pisem 124cm vms variant, vedrustusega istmega ja 24 hp mootoriga. See on küll loom. Tohutu jõudlus, aga neil pinda ka taga ikka.
Omal tegin kolme poldiauguga ketta, teradeks kasutasin teraviljakombaini põhupurustaja kolme sakilist tera, panin sirged, aga oleks võinud labaga panna. Õnneks sain omal esimesed niitmised tollega tehtud, ja edasi sai normaalse teraga lasta.
Tänaseks on plats kopaga ära planeeritud kännud eemaldatud ja murutraktor, CC LT1, hangitud. Läheb vähe lõbusamalt see niitmine.
Esivanematele sai just hangitud toro kahe kangiga pisem 124cm vms variant, vedrustusega istmega ja 24 hp mootoriga. See on küll loom. Tohutu jõudlus, aga neil pinda ka taga ikka.
17-05-2023, 19:20 PM
Tehas tootis mingi aeg 2-3mm plekist kettaid,aga stantsis selle pleki heal juhul 05-1mm peale ja kettad pooldusid ja kuulutati ohtlikuks...Ka mul on üks tehase ketas pooldunud...Kunagi 25a tagasi tegin esimese elektrilise lendteradega,naabril oli tavaline nagu praegused ja lasi varbasse ja sai kuu kipsis olla...Olen pannud ribaterase jupi keskele ja traktori niiduki omad lendama ja kui tera kuhugi vastu läheb siis kohe kolin taga ja tõmbad tagasi ja masin alles.Üks selline hetkel riiulis ammusest ajast.Kunagi sai ka üks tehtud kettaga ja lattniiduki kolmnurksed teradeks ja kiire mootor ja niitis ka peenemat võsa.
18-05-2023, 07:10 AM
neid lend teri originaalis ka olemas on või see käib nobedate näppude ringis valmistamisega?
![Rolleyes Rolleyes](https://forum.automoto.ee/images/smilies/rolleyes.gif)
18-05-2023, 09:54 AM
18-05-2023, 10:08 AM
10+a tagasi olid müügil jakuulutati ohtlikuks.Põllumajandusest tummised terad saadaval koos spets poltidega.
18-05-2023, 11:25 AM
(18-05-2023, 09:54 AM)v6sa Kirjutas:Pigem selles, et ohtlikkusele lisaks neid ei vajata eriti! Lendtera ei multši ega kogu. Samas on teistpidi pöörlevad lendterad popp teema(18-05-2023, 07:10 AM)pannkook Kirjutas: neid lend teri originaalis ka olemas on või see käib nobedate näppude ringis valmistamisega?
Ilmselt praeguses süüdimatuse levikutõves ühiskonnas keegi säärast "tapariista" laiatarbekauba külge müüa ei julge. Või vähemalt silma ei ole jäänud.
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
Lõpuks on ju olemas universaalid, kel on võimalik kõiki erinevaid tööorganeid ette kinnitada
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
![Toungue Toungue](https://forum.automoto.ee/images/smilies/tongue.gif)
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
Nüüd veel ka uuem ja võimsam ja regatav!!! edasiarendus olemas ja ka kündmine on nüüd puhas lapsemäng!!!
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
18-05-2023, 13:02 PM
(18-05-2023, 11:25 AM)PlyVal64 Kirjutas: Pigem selles, et ohtlikkusele lisaks neid ei vajata eriti! Lendtera ei multši ega kogu. ...
Ära aja jama! Liigendiline tera hakib täpselt samamoodi materjali ära, kui takistada sellel välja lennata niiduk kesta alt. Et enamusel muruplatsid on siledad ja seetõttu pole lisakaitset tarvis ning saab odavamalt hakkama, on iseasi.
Ülejäänud ulmet ma ei kommentaari
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
18-05-2023, 15:41 PM
Kuidas see lendtera nüüd jäigast terast niiväga erineb? Normaalses tööasendis on ta välja sirutatud ja jahvatab täpselt samamoodi, kui jäik tera. Kuskil ei ole kirjas, et lendtera peab tingimata lapik olema - sellele saab samamoodi mingi profiili anda, kui soovi on. Oma kogemuse põhjal - isal oli vabariigi algusaegadel omatehtud muruniiduk - kolmefaasiline elektrimootor, selle võlli otsas T kujuline terahoidja ja kaheksaste poltidega lendterad, tehtud, kui mu mälu mind ei peta, soome kelgu jalasest. Niitis vaiksemalt ja jõulisemalt, kui hilisemad bensuniidukid. Järelelohisev juhe on küll midagi, millega peab harjuma, et maha ei niidaks. Koguja polnud arusaadavalt tol ajal teema.
Aga see murutraktorist tehtud aiatraktori ülistamine.... no ma ei tea. Kliirensit pole, kolmepunktiühendust pole, hüdraulikat ka mitte, jõuvõtuvõlli asemel kiilrihmake. Kõiki neid asju, mis traktorist traktori teevad. Ilmselt parema puudumisel ajab asja ära, aga selle raha eest ma ikkagi ostaks pigem jaapani kasutatud traktori. Tõesti - on vedrudega edasi-tagasi liigutatav iste ja erakordselt nakkuva rehviseguga mitase rehvid (kõlab nagu kiirendusauto reklaam natuke).
Aga see murutraktorist tehtud aiatraktori ülistamine.... no ma ei tea. Kliirensit pole, kolmepunktiühendust pole, hüdraulikat ka mitte, jõuvõtuvõlli asemel kiilrihmake. Kõiki neid asju, mis traktorist traktori teevad. Ilmselt parema puudumisel ajab asja ära, aga selle raha eest ma ikkagi ostaks pigem jaapani kasutatud traktori. Tõesti - on vedrudega edasi-tagasi liigutatav iste ja erakordselt nakkuva rehviseguga mitase rehvid (kõlab nagu kiirendusauto reklaam natuke).
21-05-2023, 20:23 PM
(01-05-2023, 19:40 PM)ratsoup Kirjutas: Juba pikemat aega on Husqvarna TS238-ga probleem, et kui külmast peast esimese matsuga tööle ei lähe uputab küünla ära. Ja noh siis hakka õhutama. Soojalt on paugupill. Mootoriks B&S 12,5hp, väljalaske aasta 2014.
Eelmine suvi ropendasin ja sain kuidagi hakkama. Mõtlesin, et kevadel ajaks asja korda. Võtsin karburaatori maha ja uudistasin mis seal sees on. Magnetklapp igatahes töötab nagu peab. Nõelklapil märkimisväärseid kulumisjälgi ei olnud. Aga noh kuna uputab siis ära ma ta vahetasin 20 euro eest Hortulusest. Tulemus aga null, ikka uputab. Nüüd jääbki üle küsimus, et kas kala on kuskil mujal või siis peaks uue karburaatori peale mõtlema hakkama.
Teine teema on bensupaak. On teine liitekohast praod sisse tõmmanud, nii et vaikselt immitseb bensiini välja kui tase on horisontaalse liite kohani. Kas on mingit liimi millega neid pragusid lappida? Või siin ei aita muu kui plasti keevitus? Uusi paake igatahes varuosana väidetavalt ei saa kuskilt.
Vahetasin nõela ära. Midagi ei läinud paremaks. See nv sai siis tuttuue karburaatoriga proovitud. Ikka küünal märg ja külmast peast käima ei lähe. Nüüd natuke vähem märg aga ikkagi. Uue karburaatoriga külmast peast täispööretel hakkab ossilleerima edasi tagasi. Kui tühikäiku kõrgemale keerata siis ossilleerib vähem. Mõlemad karburaatori magnetklapid töötavad. Säde on olemas. Küünla vahetasin ka profülaktika mõttes ära. Mõistus hakkab otsa saama.
![Sad Sad](https://forum.automoto.ee/images/smilies/sad.gif)
45 min jukerdamist ja lõpuks sain käima. Siin videos näha siis pöörete kõikumist suuremal võimsusel. Hiljem soojast peast käitus normaalselt. Küll aga lõpus ta ei tahtnud väga hästi enam soojast peast ka käivituda.
Olen seda masinat päris palju lahanud juba. Nukkvõll sai vahetatud. Hooratas vahetatud. Kere keevitatud, paak keevitatud, niiduorgan sai liivapritsi ja uue kuue. Tahaks niita rahus kurat.
![Rolleyes Rolleyes](https://forum.automoto.ee/images/smilies/rolleyes.gif)
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne