MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...

20230513_113239.jpg
Altpoolt pilti ka,terad otse mootorite küljes.
Vasta

Kas on võimalik muruniiduki võlli sirgeks saada?Uus niiduk sai kivi ja vibra sees ja käib siis simmeri vahelt immitseb ka õli.Olen multikaid vaadanu kus toruga väänavad võlli,aga minu silmis porno.
Vasta

Briggsi,Honda ja muid selliseid mootoreid mille nime oskab selgelt välja öelda on võimalik teha spets rakisega,ei pea mootorit lahti võtma.Mul omatehtud asi ja aastaid sellega teinud.Põhimõte väga lihtne.mootor aluse külge ja suure poldiga keerad peale niipalju kui hea on.Väiketehnikaga tegelevates töökodades on kindlasti olemas see riistapuu.Hiina mootorid a,la Loncin ja muud sellised mille nime väga selgelt ei oska välja hääldada(võib-olla pean logopeedi poole pöörduma) ei kannata seda protseduuri.Karter läheb kohe lõhki nagu survet avaldada.Ühesõnaga mootor laiali,vänt välja ja hüdropressi ning mikromeetriga vaja läheneda.Väntvõlli on muidugi varuosana ka saada aga mootori lahtivõtmisest ei pääse hiinakate puhul.Kui ise teha siis on asjal jumet kui töökojas lasta teha siis küsitav.
Vasta

Õnneks bridsi mootor.Kõveraks läheb just vända kaela juurest kus keps kinnitub?Kui mitu kümpsi/sotti viskumine võiks olla veel ok?
Vasta

(13-05-2023, 01:01 AM)Marko Kirjutas:  Otsisin pildi järgi üles, seal ka hind. Natuke läeb näpp suhu, et 5,5kilosele trakale tuleb kogu rõõmu kättesaamiseks juurde osta neli 700eurost akut. Kokku tuleb muljetavaldav summa ju.
...
Loodame, et kestab ja et ka akude ristkasutus võimalik.
...


Jah, ristkasutus on võimalik . Iseasi, et näituseks EGo kettsaed on ikka eriliselt ebameeldiva kujundusega. Proovisin, et meeldinud. Toomingaoksad oskavad väga hästi aku ja kere vahele kiiludaSad Samas hekilõikuril on aku kere orgaaniline jätk ja oksadel pole kuhugi kiilduda. Õölipaagikorgi paigutuse ja kujunduse eest tuleks ka kedagi kõwwaste lüüa.

EDIT: murutraktoreid mittepuudutav eemaldatud enesetsensuuri korras.
Vasta

(11-05-2023, 13:05 PM)Meelis2 Kirjutas:  
(11-05-2023, 11:22 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Miks te pukkidel laagreid ei vaheta???  Ega uued tulevad samade saastlasgritega! Kvaliteetlaagrid, õige määre ja kestavad.

Sest uutel on määrisvõimalus koos määrdenipliga, kuna pesen igapäevaselt peale niitmist siis ei kesta need paljad laagrid seal kaua.
Ma omal tegin just nii nagu allpool soovitati, lisaks on ju all terade pool oma äärik ja mul oli vanal MTDl ka üleval seib, uuematel pukkidel pildilt vaadates enam mitte. Ehk võtsin kinnise laagri sisemiselt poolelt selle plastiku ära ja nii saab asja ikka ka määrida. Probleem on ülemise laagri tihend, mille lööb survega minema aga vanal oli mul laagri ja rihmaratta vahel ju ka mingi seib mis hoiab määret piisavalt sees. All terade pool hoiab võlli äärik niigi, kui ka see plastik peaks irduma. Aga orikad olid ikkagi kinnised seal ja ilma määrdeniplita. Ja tegid ikka koledat häält küll Big Grin Lõpuks said ka hoopis rihmarataste sälgud ja üke puki noa täht otsa. 

Nii on ka TOROl kõik lahtised plekkide vahele surutud määritavad laagrid ja tulebki tihti määrida et võimalik niiskus ja tolm laagrist seest välja lükata. Sama ju kõigi profi rasketehnikaga??? See ju ongi asja mõte??? Määrde enda määrimsiomadused nii väikeste välpadega kohe kindlasti ei muutu. Ikka tolm ja niiskus! Ülemisele laagrile ka miski seib vahele ja määrimine peaks töötama??? Lihtsalt peab nipli pealtpoole niidudekki ja sellisesse suunda panema et ligi pääseb. See pildilt nähtav niidudeki all korpuse ja noa vaheline nippel on muidugi puhas raamatupidamine Big Grin 

"Uus" Black Edition MTD on nüüd vähe laiema dekiga, eks näis mis seal toimuma hakkab. 
[Pilt: 71BRFjJa93L._AC_UF894,1000_QL80_.jpg]
Vasta

(16-05-2023, 09:51 AM)muska71 Kirjutas:  Õnneks bridsi mootor.Kõveraks läheb just vända kaela juurest kus keps kinnitub?Kui mitu kümpsi/sotti viskumine võiks olla veel ok?
Uuri elukohajärgsest aiatehnikaga tegelevast ettevõttest mis see operatsioon maksab.Meiekandis 50-80 raha.
Vasta

(16-05-2023, 19:37 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  
(16-05-2023, 09:51 AM)muska71 Kirjutas:  Õnneks bridsi mootor.Kõveraks läheb just vända kaela juurest kus keps kinnitub?Kui mitu kümpsi/sotti viskumine võiks olla veel ok?
Uuri elukohajärgsest aiatehnikaga tegelevast ettevõttest mis see operatsioon maksab.Meiekandis 50-80 raha.

Loodesektoris elatakse nii hästi, et siin keegi teadaolevalt seda teenust ei paku. Kui, siis ehk Vallep Raplas: https://www.infoweb.ee/et/firmad/053763-...ST-OU.html
Vasta

Kel väga tihti väntvõll kõveraks kipub minema, siis selline abinõu Hortuluses saadaval:
https://hortulus.ee/toode/vantvolli-sirutuspink/
Vasta

Tänud,kõver võll on tehase suutmatus lendteradega niidukit teha...Kui korda saan lähebki lendtera alla.Ja tegema hakkan puht sportlikkust huvist ja otsene vajadus puudub.Mul ka vanu niidukeid millel korpus ussitanud,aga põnev on üritada õigeks tagasi saada.
Vasta

Vallepis tehakse kindlasti.
Vasta

Ma kirjutan alla lendteradega niitmisele, eelmine aasta uuel krundil sai isegi kände nüsitud,  lihtsalt normaalset niidukit lõhkus see maa liiga palju ja tol hektel polnud võimalusi platsi korrastamiseks.
Omal tegin kolme poldiauguga ketta, teradeks kasutasin teraviljakombaini põhupurustaja kolme sakilist tera, panin sirged, aga oleks võinud labaga panna. Õnneks sain omal esimesed niitmised tollega tehtud, ja edasi sai normaalse teraga lasta.
Tänaseks on plats kopaga ära planeeritud kännud eemaldatud ja murutraktor, CC LT1, hangitud. Läheb vähe lõbusamalt see niitmine.
Esivanematele sai just hangitud toro kahe kangiga pisem 124cm vms variant, vedrustusega istmega ja 24 hp mootoriga. See on küll loom. Tohutu jõudlus, aga neil pinda ka taga ikka.
Vasta

Tehas tootis mingi aeg 2-3mm plekist kettaid,aga stantsis selle pleki heal juhul 05-1mm peale ja kettad pooldusid ja kuulutati ohtlikuks...Ka mul on üks tehase ketas pooldunud...Kunagi 25a tagasi tegin esimese elektrilise lendteradega,naabril oli tavaline nagu praegused ja lasi varbasse ja sai kuu kipsis olla...Olen pannud ribaterase jupi keskele ja traktori niiduki omad lendama ja kui tera kuhugi vastu läheb siis kohe kolin taga ja tõmbad tagasi ja masin alles.Üks selline hetkel riiulis ammusest ajast.Kunagi sai ka üks tehtud kettaga ja lattniiduki kolmnurksed teradeks ja kiire mootor ja niitis ka peenemat võsa.
Vasta

neid lend teri originaalis ka olemas on või see käib nobedate näppude ringis valmistamisega? Rolleyes
Vasta

(18-05-2023, 07:10 AM)pannkook Kirjutas:  neid lend teri originaalis ka olemas on või see käib nobedate näppude ringis valmistamisega? Rolleyes

Ilmselt praeguses süüdimatuse levikutõves ühiskonnas keegi säärast "tapariista" laiatarbekauba külge müüa ei julge. Või vähemalt silma ei ole jäänud.
Vasta

10+a tagasi olid müügil jakuulutati ohtlikuks.Põllumajandusest tummised terad saadaval koos spets poltidega.
Vasta

(18-05-2023, 09:54 AM)v6sa Kirjutas:  
(18-05-2023, 07:10 AM)pannkook Kirjutas:  neid lend teri originaalis ka olemas on või see käib nobedate näppude ringis valmistamisega? Rolleyes

Ilmselt praeguses süüdimatuse levikutõves ühiskonnas keegi säärast "tapariista" laiatarbekauba külge müüa ei julge. Või vähemalt silma ei ole jäänud.
Pigem selles, et ohtlikkusele lisaks neid ei vajata eriti! Lendtera ei multši ega kogu. Samas on teistpidi pöörlevad lendterad popp teema Big Grin Haamer ja Y on ju täpselt samasugused lendterad, nagu ka suured heinaniidukid jms. MURU jaoks on enamus neist "kasutud" tänastes arusaamades. Roboti alla küll kes ju lõikabki kohe multši sest teeb seda pidevalt. Lisaks siis sealtläbi ka hinnavahe sest nende harvade vajajate jaoks midagi töökindlat toota ongi kallis. Mis veel: viimase kümnendiga on sellise lendtera vajaja jaoks turul lõputult suuremaid lükatavaid/isevedavaid jõhv- elik trimmerniidukeid! See nüüd tõesti ei karda ei kive ega kände!!! Ja ON reaalselt ikkagi kõvasti OHUTUM raskete raudjubinatega värgist. Samas samalaadseid toodetakse ikkagi ka lendteradega just heina niitmiseks, Hecht 5060 näiteks.Ja on ju ka käsi-haamerniidukid olemas jne!

Lõpuks on ju olemas universaalid, kel on võimalik kõiki erinevaid tööorganeid ette kinnitada Big Grin  Üha rohkem hakkab kõigi lisadega DAKR pool-suvila-hobitaluniku masinana loogilisena tunduma! Ilma tänavaharjata ja heinateotehnikata kõigi muude pakutavate maal elamise harimis-hooldamise vidinatega 13330 eurot. Puudu on kartulitehnika aga seda saab ka muud külge pookida. Erinevalt japsi vanadest väiketrakatsitest, mileldest saab pisikese 2WD ka odavalt kätte, siis just selle masina garanitiilisus ja ülesehitus on ägedad. Ainus miinus ongi PTO ja tagaripu puudumine. Aga murutraktori ülekasvanud asendajaks, millega ka muid põllutöid saab teha, selle jaoks super! Pluss aastaringne kasutus koso tega ja puhuriga! Ja jällegi see kaal-kaal-kaal, mis võimaldab seda peaaegu kõigil autodel ja kärul kaasa vedada!!! Valgevene kartulipanekukoplektsuses motoblokist kallim, sedant küll. See Panter koos saha, lumepuhuri, maafreesi ja haamerniidukiga 10700 ei tundugi enam ajuvabalt kallis! Üha enam saad aru, et peale 50't peab olema maaharimiseks  tehnika ja poleks Proua tädipojal freesi, jääks kartul maha panemata.  Ja keegi targem on ka siin foorumis väitnud, et asi peab olema ka peale istutav - ka nõus!  Toungue Teises Eesti otsas mereranda mererohu alla panemine on teine teema aga mustamullavööndis kasvab asi ikka paremini Big Grin 
Nüüd veel ka uuem ja võimsam ja regatav!!! edasiarendus olemas ja ka kündmine on nüüd puhas lapsemäng!!! Big Grin
Vasta

(18-05-2023, 11:25 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Pigem selles, et ohtlikkusele lisaks neid ei vajata eriti! Lendtera ei multši ega kogu. ...

Ära aja jama! Liigendiline tera hakib täpselt samamoodi materjali ära, kui takistada sellel välja lennata niiduk kesta alt. Et enamusel muruplatsid on siledad ja seetõttu pole lisakaitset tarvis ning saab odavamalt hakkama, on iseasi.

Ülejäänud ulmet ma ei kommentaari Big Grin
Vasta

Kuidas see lendtera nüüd jäigast terast niiväga erineb? Normaalses tööasendis on ta välja sirutatud ja jahvatab täpselt samamoodi, kui jäik tera. Kuskil ei ole kirjas, et lendtera peab tingimata lapik olema - sellele saab samamoodi mingi profiili anda, kui soovi on. Oma kogemuse põhjal - isal oli vabariigi algusaegadel omatehtud muruniiduk - kolmefaasiline elektrimootor, selle võlli otsas T kujuline terahoidja ja kaheksaste poltidega lendterad, tehtud, kui mu mälu mind ei peta, soome kelgu jalasest. Niitis vaiksemalt ja jõulisemalt, kui hilisemad bensuniidukid. Järelelohisev juhe on küll midagi, millega peab harjuma, et maha ei niidaks. Koguja polnud arusaadavalt tol ajal teema.

Aga see murutraktorist tehtud aiatraktori ülistamine.... no ma ei tea. Kliirensit pole, kolmepunktiühendust pole, hüdraulikat ka mitte, jõuvõtuvõlli asemel kiilrihmake. Kõiki neid asju, mis traktorist traktori teevad. Ilmselt parema puudumisel ajab asja ära, aga selle raha eest ma ikkagi ostaks pigem jaapani kasutatud traktori. Tõesti - on vedrudega edasi-tagasi liigutatav iste ja erakordselt nakkuva rehviseguga mitase rehvid (kõlab nagu kiirendusauto reklaam natuke).
Vasta

(01-05-2023, 19:40 PM)ratsoup Kirjutas:  Juba pikemat aega on Husqvarna TS238-ga probleem, et kui külmast peast esimese matsuga tööle ei lähe uputab küünla ära. Ja noh siis hakka õhutama. Soojalt on paugupill. Mootoriks B&S 12,5hp, väljalaske aasta 2014.

Eelmine suvi ropendasin ja sain kuidagi hakkama. Mõtlesin, et kevadel ajaks asja korda. Võtsin karburaatori maha ja uudistasin mis seal sees on. Magnetklapp igatahes töötab nagu peab. Nõelklapil märkimisväärseid kulumisjälgi ei olnud. Aga noh kuna uputab siis ära ma ta vahetasin 20 euro eest Hortulusest. Tulemus aga null, ikka uputab. Nüüd jääbki üle küsimus, et kas kala on kuskil mujal või siis peaks uue karburaatori peale mõtlema hakkama.

Teine teema on bensupaak. On teine liitekohast praod sisse tõmmanud, nii et vaikselt immitseb bensiini välja kui tase on horisontaalse liite kohani. Kas on mingit liimi millega neid pragusid lappida? Või siin ei aita muu kui plasti keevitus? Uusi paake igatahes varuosana väidetavalt ei saa kuskilt.

[Pilt: MMQZz5B.jpg]

Vahetasin nõela ära. Midagi ei läinud paremaks. See nv sai siis tuttuue karburaatoriga proovitud. Ikka küünal märg ja külmast peast käima ei lähe. Nüüd natuke vähem märg aga ikkagi. Uue karburaatoriga külmast peast täispööretel hakkab ossilleerima edasi tagasi. Kui tühikäiku kõrgemale keerata siis ossilleerib vähem. Mõlemad karburaatori magnetklapid töötavad. Säde on olemas. Küünla vahetasin ka profülaktika mõttes ära. Mõistus hakkab otsa saama. Sad

45 min jukerdamist ja lõpuks sain käima. Siin videos näha siis pöörete kõikumist suuremal võimsusel. Hiljem soojast peast käitus normaalselt. Küll aga lõpus ta ei tahtnud väga hästi enam soojast peast ka käivituda.


Olen seda masinat päris palju lahanud juba. Nukkvõll sai vahetatud. Hooratas vahetatud. Kere keevitatud, paak keevitatud, niiduorgan sai liivapritsi ja uue kuue. Tahaks niita rahus kurat. Rolleyes Kui ma ta 2a tagasi ostsin siis läks käega keerates poolest pöördest käima kui kätt õhuvõtul ees hoida.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne