Mõistusevastased manöövrid liikluses

(02-06-2023, 09:03 AM)alfredo Kirjutas:  Aga mul on hoopis selline küsimus - kas värskemate liiklusõnnetuste kohta peale poliisi lehe muid kohti ka on?
Vanasti rääkis raadios üks mees igast kojamehevargusest ja  pisikesest kõksust, nüüd lähevad kirja või vähemalt avalikkusega jagatakse vaid inimkahjustustega juhtumeid. Aga lõppude lõpuks peaksid ju kõik juhtumid kui sellised kuhugi kirja minema, kasvõi kindlustuse liinis, kuigi see info on arvatavasti poolsalajane.

Nimelt sügasin eile õhtupoolikul üht vanakest kõhu alt, aga lähedalasuva Pärnu mnt peale- ja mahasõitudelt kostis taustamuusikaks juba liigagi pikka aega tõsine mootorite kräunutamine. Ühel hetkel jällegi tundus silmanurgast, et mööda ulus kirjum Porsche moodi kulgur, muide kolmekümne alas, mis ühte kindlat inimtüüpi veel eriti pedalit vajutama ärgitab. Edasi järgnes häälekas madalstart Pärnu maanteele, linna väravate juures, mis paari sekundi pärast tumeda matsuga lõppes. Asi hakkas kohe nagu huvitama, sest hommikul oli kiirendusraja piire lömmis ja maas veel hulk klaasipuru ja teesse imbunud vedelikke. Samas ei pruukinud masenduse põhjustjaks sama sakslane olla, kuna tõsiseid neljarattalise kuritarvitajaid oli helipildi järgi mitu, lisaks hullunud tsiklientusiastid, kes linnakammitsaist vabanedes kohustusliku osana rutška põhja krutivad. Ja ka ajaline järjestus ei pruugi päris õige olla, sest tegevus käis taustal.
Aga huvitav oleks teada küll, kes ja mis ja miks.
Nägin eile kah seda purukssõidetud Porschet seal Laagri Selveri juures üle tee Pärnu mnt taskus seismas. Üks esinurk sodi. Oli kirjuksvõõbatud-kleebitud ja kõrge tagatiivaga. Kui poest tulin, siis oli veel politsei ka ilmunud vilkureid vilgutama sinna.
Vasta

Eile oli neljapäev.  Cool
Neljapäeval tehakse lõõrid lahti kord siinpool kord sealpool linna.
Vasta

Nii et ikkagi kirjuksvõõbatud sakslane.
Loodetavasti keeras ainult endale käru.
Veidi edasi on kaitseta kõnnitee, joppas, et sel korral sinna ei jõudnud.
Ehk võtab ka teistel ajukääbikutel veidi indu maha, kui õpetlik juhtum elust enesest sedavõrd selgelt teele laotati.

Meelis, tänan. Päris asjalik leheke.
Vasta

Arumaeimõista, kas see liiklus lähebki sinnapoole, et... nagu järjest juhmimaks?
Tulin mina täna ühe hobusekäruga asja taga Niitvälja poolt, keerasime Keila poole, peale parempööret on kiirendusrada, eks. A see hobuseasi keeras Keila peale ära ja kohe põmm! põhirajale. Paldiskisse poolt tuli 2 sõiduautot, mis läksid siis temast paremalt kiirendusraja kaudu mööda (ma ise oleks nende asemel sama teinud), sest hobust ei tohi ju ka kuudis ärritada ja tuleb hästi tasakesi liikuda. 
Ma ise olin koormaga ja kuna see kiirendusrada on üsna pikk ka, roomasin vaikselt seal servas- krt isegi mina sain kiirendusraja lõpus sinna lubatud 70 alla sisse, koorem oli muidugi suht kerge ka, sinna 50t tuuri. 
Midagi ohtlikku küll ei olnud vms, aga no mida krdit seal roolis ikkagi tehakse?
PS. Mulle ei ole hobuste vastu midagi, ilusad ja graatsilised loomad, aga vot need inimesed, kes nendega tegelevad, on mulle varemgi korduvalt üsna kummalised tundunud. Ärgu nüüd solvugu siin need inimesed, kes obestega tegelevad.
Vasta

(02-06-2023, 22:45 PM)Aare R. Kirjutas:  Arumaeimõista, kas see liiklus lähebki sinnapoole, et... nagu järjest juhmimaks?
...

Nagu ka ühiskond tervikuna. Sad Kui me jätkame ühiskonna niveleerimist kõige saamatumate järgi, pole muud oodatagi.

Olles kümneid hobuseid vedanud üsna erinevate veduritega, siis ei, stabiilne ja ühtlane kiirendus ei tee loomale midagi - ta oskab end vastu nõjatada ja saab seistud küll. Väga halvasti läheb siis, kui arvestad kiirendusrajal mööda (või tekib kuskilt keegi oinas, kes Su labaselt karpi lööb) ja pead kiirendusrajal järsult pidurdama teelt väljasõidu vältimiseks. Siis võib küll loom kukkuda, sest ta ei oska reverseeruvat vektorit oodata. Treileris kukkunud hobune on aga väga paha asi ning katkiläinud treiler on selle juures veel peenraha.

Jälle: LS ütleb, et see on minu probleem, kuidas ma kiirendusrajalt välja saan. Siinkohal suur tänu kõigile neile taganttulijatele, kes on tühjal teel mulle kiirendusrajalt väljatulekul üle topeltpideva ruumi teinud. Räige seaduserikkumine, kuid annab palju juurde liikluse sujuvusele. Teen ka ise nii võimalusel.

BE kategooria koolitusel muidugi midagi sellest kõigest ei räägita, seal taotakse ainult LS punkte pähe. Meelde jääb enamusele aga ainult õiguste osa.
Vasta

Seda kiirendusradade kultuuri, mis saksas vohab, eestisse ei too. Mitte kuidagi ei too. Võimatu.
Sest rõhuv enamus siinseid inimesi on mingil hallil nõukaajal paberile raiutud reeglites kinni.
Sama asi on ringristmikul vasaku suunatule vilgutamisega.
Aga tegelikult on ju mõlemad - nii vasak suunatuli ringristmikel kui saksa-pärane kiirendusradade kasutamine ühed ütlemata head asjad. Ma ei tea, miks neid meie maal ei sallita ja tegelikult ei tahagi teada. Olgu see rahvus siis edasi nii puine ja jonnakas nagu ta parajasti on. Keel põses, ilma tahavaatepeegliteta, mina ja maailm. Esmalt ikka MINA! Kuidagi vastik on aeg-ajalt eneselegi olla sellesama rahvuse üks esindajatest.
Vasta

Ma nüüd ei jaga : milleks see vasaku suunatule vilgutamine ringristmikul hea on , mõned juhid seda praktiseerivad , aga , see tekitab vaid segadust , liiklusseadus sellist märguannet ei tunnista , vist .
Vasta

Vasaku vilkumise järgi oleks võimalik eristada ringile jääjaid nendest, kes küll maha sõidavad, aga suunda ei näita. Ma tavaliselt tsikliga näitan vasakule keerates, et rohkem vastutulija tähelepanu äratada, sest no näiteks Tondi tänaval 90% ei viitsi suunda näidata ega seda oodata, seega otsesõitjate voolule nina vahele pistmine võib valusalt lõppeda. Autoga ei viitsi tõmmelda, rohkem kindustuse mure kui lollidel reaktsioonid korras pole.
Vasta

Rootsis on väga hea sõita. Ringile sõites paremale keeraja näitab paremat suunda, otse sõitja ei näita suunda ja vasakule sõitja näitab vasakut,  maha reastudes lülitab ümber paremale suunale. Kaugelt kohe aru saada, kuhu mis auto suundub ja asi toimib palju kiiremini. Pärnus Lihula poolsel ümbersõidul pidevalt jäävad enne ringi autot ootama, mis alles tuleb ringile. Mina teise autona jõuaks isegi enne üle.

Aga üleeile käisin Türil traktoreid vaatamas. Mossega. Pärnu ja Türi vahel sain neljast autost mööda sõita, mis tiksusid umbes 80ga. Üks pendeldas ja hakkas kaks korda suruma, kui mööda sõitsin. Kõik olid vanamehed, penskarid. Et kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.
Vasta

(04-06-2023, 08:06 AM)ronny25 Kirjutas:  kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.

Piirkiirus ei ole kohustuslik.
Ja loomulikult lasen enda taha saabujad esimesel võimalul mööda.
Vilkuvate pidurituledega sabas sõitmine on suht arusaamatu tegevus.
Vasta

(04-06-2023, 08:06 AM)ronny25 Kirjutas:  .......
Aga üleeile käisin Türil traktoreid vaatamas. Mossega. Pärnu ja Türi vahel sain neljast autost mööda sõita, mis tiksusid umbes 80ga. Üks pendeldas ja hakkas kaks korda suruma, kui mööda sõitsin. Kõik olid vanamehed, penskarid. Et kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.

Hommik!
Jah, nii on!  Sad Ja enamus on üldse nii aeglased, et käisid alles eile Türil traktoreid vaatamas, samas  kui kiired ja vihased eestlased (nagu Ronny) jõudsid juba üleeile traktoreid vaadata!  Rolleyes Või on täna juba homme ... mina igatahes enam kuhugi rooli küll ei julge ronida...

https://www.facebook.com/p/T%C3%BCri-tra...7/?paipv=0&eav=AfayD4DBoRuWxArPn3yWtSdO3GiqW1BCkIzzNak6vYgme0SVs0MRCUTdkv_GFhQ5yyI&_rdr
Vasta

(04-06-2023, 10:41 AM)Raivo Kirjutas:  
(04-06-2023, 08:06 AM)ronny25 Kirjutas:  kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.

Piirkiirus ei ole kohustuslik.
Ja loomulikult lasen enda taha saabujad esimesel võimalul mööda.
Vilkuvate pidurituledega sabas sõitmine on suht arusaamatu tegevus.

https://auto.geenius.ee/blogi/if-kindlus...es-ohtlik/

Põhjendamatult aeglane sõit ei ole ok. Kui ei suuda, tuleb hakata mõtlema lubades loobumise peale.
Vasta

(04-06-2023, 12:30 PM)ivo86 Kirjutas:  Põhjendamatult aeglane sõit ei ole ok. Kui ei suuda, tuleb hakata mõtlema lubades loobumise peale.

Ma arvan, et lubadest loobumise peale peaks mõtlema need, kelle närvisüsteem muutub ebastabiilseks liikluses kellelegi järgi jõudes.

Ma arvan ka seda, et me hakkame liikluses seda "aeglast" sõitu nägema järjest rohkem - erinevus rikastab Big Grin
Vasta

(04-06-2023, 12:30 PM)ivo86 Kirjutas:  
(04-06-2023, 10:41 AM)Raivo Kirjutas:  
(04-06-2023, 08:06 AM)ronny25 Kirjutas:  kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.

Piirkiirus ei ole kohustuslik.
Ja loomulikult lasen enda taha saabujad esimesel võimalul mööda.
Vilkuvate pidurituledega sabas sõitmine on suht arusaamatu tegevus.

https://auto.geenius.ee/blogi/if-kindlus...es-ohtlik/

Põhjendamatult aeglane sõit ei ole ok. Kui ei suuda, tuleb hakata mõtlema lubades loobumise peale.

Jälle õige! Ja pole siin midagi musutada või mõtelda - kes ikka jääb 90 alas vahele 80-ga sõites (gps-i järgi), sel load ja auto ära ja juht kinnimajja, las seal siis mõtleb ja mökutab, seal on aega küll!  Cool
Vasta

Sõitku kasvõi 50ga trassi, aga möödumise takistamine on küll saatanast!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tsitaat:Põhjendamatult aeglane sõit ei ole ok. Kui ei suuda, tuleb hakata mõtlema lubades loobumise peale.
Kõigepealt tuleks sellise teksti pähetagunul  enesele selgeks teha, mida see tähendab ja alles siis vinguma hakata!
Vasta

(04-06-2023, 13:16 PM)Marko Kirjutas:  Sõitku kasvõi 50ga trassi, aga möödumise takistamine on küll saatanast!

Nõus!
Ja lisaks veel - sõitku ühtlaselt.

Neljapäeval Tartu sõites sattusin ühe huvitava neidise järel sõitma mõnda aega. Vaba tee 2+1 ja muidu viisakate tingimuste puhul oli stabiilselt +10, aga kui 90 alas rekkad vastu tulid, siis natuke enne kohtumist vajutas pidurit ja kiiruse 80 peale. Ja niimoodi korduvalt. Rekkad möödas, siis kiirus jälle 100 peale, et järgmise rekka jaoks jälle 80 peale pidurdada.
Vasta

Eesti liiklust võrrelda Saksamaa ja Rootsi liiklusega Big Grin
Vasta

(04-06-2023, 13:45 PM)zazik Kirjutas:  
(04-06-2023, 13:16 PM)Marko Kirjutas:  Sõitku kasvõi 50ga trassi, aga möödumise takistamine on küll saatanast!

Nõus!
Ja lisaks veel - sõitku ühtlaselt.

Neljapäeval Tartu sõites sattusin ühe huvitava neidise järel sõitma mõnda aega. Vaba tee 2+1 ja muidu viisakate tingimuste puhul oli stabiilselt +10, aga kui 90 alas rekkad vastu tulid, siis natuke enne kohtumist vajutas pidurit ja kiiruse 80 peale. Ja niimoodi korduvalt. Rekkad möödas, siis kiirus jälle 100 peale, et järgmise rekka jaoks jälle 80 peale pidurdada.
Mitte ainult saatanast, vaid ka LS-I järgi keelatud.
Ksf! zaziku näide on ka nii igapäevane nähe ja see vedrutamine on ikka tõsiselt häiriv.
Vasta

(04-06-2023, 08:06 AM)ronny25 Kirjutas:  ... Pärnu ja Türi vahel sain neljast autost mööda sõita, mis tiksusid umbes 80ga. Üks pendeldas ja hakkas kaks korda suruma, kui mööda sõitsin. Kõik olid vanamehed, penskarid. Et kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.
Ühtlaselt 80 km/h on väga paljudel autodel optimaalne kiirus, mille juures on kütusekulu minimaalne. Pensionäri puhul eriti oluline. Ja see pole nn põhjendamatult aeglane sõit, täiesti arvestatav põhjus ehkki kiirustajatel ajab närvi mustaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: hobiautod, klamsa, pat1, 1 peidetud kasutaja(t), 30 külali(st)ne