Mõistusevastased manöövrid liikluses

See mõte kindlasti võib tunduda vähemuste diskrimineerimise või halvustamisena aga meie "suurlinnade" häda on see, et sinna satub palju hajeasustuse liiklejaid kellel pole õrna aimugi kiirendus-  aeglustusrajast või ringteel õige rea valimisest jne. Mõningate kohta võib julgelt väita, et isegi LE on nende jaoks ulmekirjandus. No ja siis kui sattuvad tihedamas liikluses kokku vana kala ja külalisesineja siis ongi konflikt kerge tulema kus tavaliselt "tülinorimist" alustab kaugelt maalt tulnu.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Nojah, mu lemmiknäide sel teemal: https://www.google.com/maps/@58.3436864,...?entry=ttu

Tuled plaaniga jõuda Võrru - kummal pool ohutussaart peaks olema, et sinna jõuda? Kes ei tea, siis paremal harul on viidad Võru ning Tallinn ja vasakul harul ei ole mingit viita, aga samas Võrru viivad mõlemad harud. Esimesel korral raiusin ikka toorelt paremasse ritta (mida mingi kohalik kõiketeadja muidugi mõnuga takistada üritas), hiljem jäi meelde.

Üleüldse tartlastel tundub mingi teema olevat sellega, mingeid ummikuid vms seal kunagi pole, aga sellest hoolimata ehitatakse mingeid megakeerukaid liiklusskeeme. Siis on hea reede õhtul madala Audiga neid lolle linlasi pookimas käia, kes Tartusse tihti ei satu ja kõiki viiendast dimensioonist pärit turboringe pähe õppinud pole. Umbes stiilis, et kuskil Tähtvere piiril pead rea ära valima ja seda enam muuta ei saa, alles hiljem selgub, kas jõuad Võrru, Elvasse, Tartusse või mingi populaarse, aga kvaliteedi osas vähemuljetavaldava burksikioski hoovi. Ja kui kuskil poolepeal avastad, et ohei, vale rida, siis selle vahetamine on kohalike jaoks sisuliselt duellile kutsumist väärt solvang.
Vasta

Midagi mõistlikku ka vahelduseks maad võtnud vingumise foonile.
Võiks öelda, et vedas. Samas - ma teadsin seda ette ja jätsin hetkeks ruumi, sest nurga taha ei näe ja kui enne majade seinte lõppemist oma stoppi ei tee, siis lendavad isegi jalakäijad kapotile  Big Grin 
...tõuksijatest rääkimata.

https://www.youtube.com/watch?v=XAkI9xLB3c4
Vasta

(18-06-2023, 10:39 AM)Jesper Kirjutas:  Nojah, mu lemmiknäide sel teemal: https://www.google.com/maps/@58.3436864,...?entry=ttu

Tuled plaaniga jõuda Võrru - kummal pool ohutussaart peaks olema, et sinna jõuda? Kes ei tea, siis paremal harul on viidad Võru ning Tallinn ja vasakul harul ei ole mingit viita, aga samas Võrru viivad mõlemad harud. ...
...
Tegelikult on musuguste maakate jaoks viidad VARAKULT, ca 100 m su viidatust kohast varem, enne ohutussaarte tekkimist katkendjoontega teeosal
https://www.google.com/maps/@58.3435639,...?entry=ttu ehk vasak rida Võru, parem Tallinna jm ning ärakeeramise rada Võru tänavale ja Ülenurmele, kõik lihtne

P.S. Mul ei ole küll keegi takistanud ka paremast reast Võrru sõitmist, Võrumaalasena teen seda tihti ja üsna suvalt mõlemast reast, kuda tuju on.
Vasta

Analoogne asi endalgi mõne aasta eest läbi elatud.
Kui isegi vastutulevat autot ei näe, peab silmaring ülimalt ahtake olema.
https://sakala.postimees.ee/7797737/gale...utot-kokku
Vasta

Inimesele paigaldatud programm on igal inimesel erinev, individuaalne. 
Neis programmides võib vägagi tihti kohata vigu, tühje kohti, programmeerijate keeles erroreid.
Kes soldatielu elanud, see teab kindlasti juhuseid, kus poissi pole võimalik marssima õpetada. Ikka käivad tal ühe poole käsi ja jalg ühes rütmis üles-alla. Lootusetu juhtum.
Nähtavasti viskas ka siin tol vokivänturil errori ette, kui üle vasaku õla tagasi vaatas ja kaalikas lenkskangile toetatud käed kaasa vedas... (videos pole tegelikult hästi näha, miks ta selle jonksu tegi, liiga väike pilt on).
Igatahes tasub igal ajal ja igas asendis neist vokipoistest mööduda suure kaarega. Lase püsikas maha, pea hoogu, kui keegi vastu tuleb. Lase see mõni sekund oma elust tühjalt voolata, vajadusel ühtlusta kiirus kasvõi ratturi omaga. See pärastine seletamine ja klattimine ei tasu kuskiltki otsast kiirustamist ära ehk siis, kui õnnetus juhtub, oled ikkagi seisus, et "nüüd on aega küll...".
Nad teevad mõnikord ikka väga ettearvamatuid liigutusi.

https://youtu.be/CCH2HiLJoUM
Vasta

(18-06-2023, 11:33 AM)honkomees Kirjutas:  
(18-06-2023, 10:39 AM)Jesper Kirjutas:  Nojah, mu lemmiknäide sel teemal: https://www.google.com/maps/@58.3436864,...?entry=ttu

Tuled plaaniga jõuda Võrru - kummal pool ohutussaart peaks olema, et sinna jõuda? Kes ei tea, siis paremal harul on viidad Võru ning Tallinn ja vasakul harul ei ole mingit viita, aga samas Võrru viivad mõlemad harud. ...
...
Tegelikult on musuguste maakate jaoks viidad VARAKULT, ca 100 m su viidatust kohast varem, enne ohutussaarte tekkimist katkendjoontega teeosal
https://www.google.com/maps/@58.3435639,...?entry=ttu ehk vasak rida Võru, parem Tallinna jm ning ärakeeramise rada Võru tänavale ja Ülenurmele, kõik lihtne

P.S. Mul ei ole küll keegi takistanud ka paremast reast Võrru sõitmist, Võrumaalasena teen seda tihti ja üsna suvalt mõlemast reast, kuda tuju on.
Just-just, kui võõras kohas sõita, tasub silte vaadata. Ka "viienda dimensiooni turboringid" on viitadega piisavalt lahti kirjutatud.
See, et kahelt rajalt saab Võru poole, tekitab muidugi pisut segadust. Kuid "parempoolne Võru rada" on selleks, et ka Võru tänavalt tulijad Võru poole sõita saaksid.

Viimase suurehituse -- Riia ringi -- tegemise käigus tekkis küll üks koomiline teejuhiste komplekt (vt. pilti. Guugel mäps ei tea sellest piirkonnast veel sugugi kõike).
Kui ma tahan Aardla tänavalt Valga poole sõitma hakata, siis jõuan millalgi ringile (1). Enne seda näitavad viidad, et Valka saamiseks tuleb kolmas mahasõit võtta. Olgu.
Peagi jõuan ringile (2), kus Valga poole viib taas kolmas mahasõit. Sealt satun -- ohoo -- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteele, mida mööda pean sõitma Tallinna poole ringini (3), mis on tuntud ka Riia ringi nime all. Taas kolmas mahasõit ning juba olengi Jõhvi-Tartu-Valga maanteel. Aga enne täieliku vabaduseni (ehk üle 10 km kehtivate kiirusepiiranguteni) jõudmist tuleb läbida ka ring (4) ja võtta seal teine mahasõit. Tehtud! Pildil on see teekond märgitud punaste nooltega.
Ainult et... ringil (1) tuleb tegelikult teisest harust maha sõita ja siis jõuamegi ringile (4). Seda marsruuti märgivad rohelised nooled.

Ma ei oska sellisele viidakomplektile muud põhjendust leida kui et see annab võimaluse tallinlastel põhjusega iriseda Tartu võimatult keeruliste liiklussõlmede üle.


[Pilt: Aardlast_Valka.jpg]
Vasta

Asi pole viitade puudumises, vaid selles, et kohalikel on kõik vajalikud või mittevajalikud ümberreastumised juba ammu peas ning võetakse stiilis 10km varem õige lähtepositsioon sisse. Mis iseenesest on normaalne. A nüüd kui tulen mina, kes ma ei tea asju, sõidan tasa ja targu viidani, sellega sekundikese tutvun ning siis hakkan reastuma ja paika sättima, olen ma automaatselt igavene jalus tolkneja, trügija või muidu kabi, keda tuleb k***ida, k***ida ja veelkord k***pida. Et ta ikka aru saaks ja näeks, kuidas ässad sõidavad.

Tartu tõin lihtsalt näiteks, sest see on minu perspektiivist suhteliselt võõras linn, põhilisi asju muidugi tean, aga mitte igat vukking burksikioski sissesõitu. Selgituseks, seal ümber Tartu mineval ringteel oli või äkki on siiani üks koht, kus Võru poole sõites keerab täiesti loogilise neljarealise tee parempoolne rada järsku täiesti ebaloogiliselt McDonaldsisse ning edasi läheb ainult üks rada. Et kui ma kogemata ei reastu 2km varem vaid näiteks 50m varem ja teen seda maksimaalsest lubatust kopika aeglasemal kiirusel, siis tegelt ei ole solvumine stiilis "Mõningate kohta võib julgelt väita, et isegi LE on nende jaoks ulmekirjandus" asjakohane ega vajalik. Eriti kui solvujal ilmselgelt kuhugi kiiret pole, sest vastasel juhul oleks ta mingi mõistlikuma sõiduki valinud kui veoauto.

Täpselt samasugust reaktsiooni kohtab Tallinna uutel liiklussõlmedel, lihtsalt nendel ma juba tean oodata, kust suunast ässad välja lendavad, kus lõigul tõmbluku tegemise asemel 3km rivi moodustavad jms Smile
Vasta

(18-06-2023, 14:01 PM)Jesper Kirjutas:  Asi pole viitade puudumises, vaid selles, et kohalikel on kõik vajalikud või mittevajalikud ümberreastumised juba ammu peas ning võetakse stiilis 10km varem õige lähtepositsioon sisse. Mis iseenesest on normaalne. A nüüd kui tulen mina, kes ma ei tea asju, sõidan tasa ja targu viidani, sellega sekundikese tutvun ning siis hakkan reastuma ja paika sättima, olen ma automaatselt igavene jalus tolkneja, trügija või muidu kabi, keda tuleb k***ida, k***ida ja veelkord k***pida. Et ta ikka aru saaks ja näeks, kuidas ässad sõidavad.

...
Et kui ma kogemata ei reastu 2km varem vaid näiteks 50m varem ja teen seda maksimaalsest lubatust kopika aeglasemal kiirusel, siis tegelt ei ole solvumine stiilis "Mõningate kohta võib julgelt väita, et isegi LE on nende jaoks ulmekirjandus" asjakohane ega vajalik. Eriti kui solvujal ilmselgelt kuhugi kiiret pole, sest vastasel juhul oleks ta mingi mõistlikuma sõiduki valinud kui veoauto.

Täpselt samasugust reaktsiooni kohtab Tallinna uutel liiklussõlmedel, lihtsalt nendel ma juba tean oodata, kust suunast ässad välja lendavad, kus lõigul tõmbluku tegemise asemel 3km rivi moodustavad jms Smile

Tuli jälle ära litter nende kuradi mõttetute jalustolgendavate veoautode pihta. Neil on ju aega küll. Sad

Ning kindlasti on parem 3 kilomeetrise tõmbleva ühe rivi asemel kaks 1,5 kilomeetrist kõrvuti tõmblevat rivi.

Olgu liikluskorraldus nii mõistetamatu, kui tahes, siis juhi käes on rool ja pedaalid ning nende pruukimisel on võimalik ennast ja teisi terveks jätta. Või vastupidi, katki teha. Valikuks on aega alla sekundi... Kellel selline ajavahemik tundub liiga lühike, ei ole vist enam tänasesse linnaliiklusesse tipptunnil pädev sukelduma...
Vasta

Ei, üks 3km rivi on Järvevanas raudselt parem - tühja rida mööda saab suht kiiresti läbi ning ettenägelikud varakult planeerijad võivad seal rahus oma lemmiktegevusega edasi tegeleda. Ilmselt selle pärast nad rivi kõige kaugemale jõudnud otsas alati nii pahurad ongi, et mõnus passimine saab läbi ning peab tegelema vastiku asjaga, milleks on kuhugi kohale jõudmine Smile
Vasta

Selles on sul kindlasti õigus.
3km rivi tagumine ots ummistab eelmist ristmikku.  Kaks 1,5km rivi ei ummista.

Kogemus Sofia kesklinnas, kus suuremalt tänavalt foori alt väiksemasse ühesuunalisse ja -realisesse vasakpööret tehes kiilus kaks rida autosid kummalegi poole kõrvale. Esmalt ajas see pressimine ja ilmselge eeskirjade rikkumine närvi. Pisut mõeldes nentisin, et ühe tsükliga mahtus palju rohkem autosid ristmikult läbi, kõrvaltänavas oli rahulikult aega see pundar ühele rajale lahti harutada.

Tõmblukk on kiire ainult ühel juhul - see peab liikuma. Kasvõi aeglaselt. Meil hakkab see kolmekilomeetri mees eessõitjaga vahet kinni pressima, et mitte endale kedagi ette lubada  ja paneb elu seisma. Teine pidur tõmblukus on see, et hakatakse juba pool kilomeetrit enne kokkujooksu rida vahetama, mis tõmbluku mõtte ära nullib.
Vasta

(18-06-2023, 22:06 PM)Telc Kirjutas:  ...
3km rivi tagumine ots ummistab eelmist ristmikku.  Kaks 1,5km rivi ei ummista.

Mõni näide sellisest kohast Eestis? Koos soovitava ajaga, et saaks osaluskogemust hankima minna?

(18-06-2023, 22:06 PM)Telc Kirjutas:  ...
Tõmblukk on kiire ainult ühel juhul - see peab liikuma. Kasvõi aeglaselt. Meil hakkab see kolmekilomeetri mees eessõitjaga vahet kinni pressima, et mitte endale kedagi ette lubada  ja paneb elu seisma . Teine pidur tõmblukus on see, et hakatakse juba pool kilomeetrit enne kokkujooksu rida vahetama, mis tõmbluku mõtte ära nullib.

Me oleme seda teemat juba siin arutanud ja ei ole mingit vahet, kuidas autod kitsast kohast läbi poevad. Kui üks auto liigub pudelikaelast läbi kuue sekundiga, siis ei sõltu see mitte kuidagi sellest, mitmest reast sinna on koondutud. Ikka mahub tunnis sealt läbi ainult kuussada autot.

Küll tekib "tõmblukumehel" frustratsioon, kui ta ei pääsegi ootajate arvelt teisena läbi juba 12. sekundil.
Vasta

(17-06-2023, 12:32 PM)MeelisV Kirjutas:  Tegelikult need kes otse Maardu Kuusalu Narva poolt tulevad on just sõitnud kümneid km-d 110 alas. Ja nüüd vahetult enne Iru raudteesilda on 90 märk ja kohe tuleb see ristmiku segadus. 
Võite vaid arvata palju sellest 110+10 kiirusest seal 90 alas tegelikult alles on.
Samas sinna 90 alasse suubuvad autod 50 alast ja peavad kiirendama, et olla liiklusvoolus kuid kohe kohe enne viadukti algab 70 ala. 
Seega on see selline segane koht kus ühed ei lase kiirust alla ja teised ei võta üles ning konflikt ongi käes.
(17-06-2023, 14:33 PM)Janka Kirjutas:  Ju siis nii on.
Seal oleks tarvis tõsta see joonistatud 90 tükk maad Narva poole ja praeguse 90 asemele paigaldada robotiseeritu, mis suhtleks sinna segasesse alasse paigutatud kaameratega ning timmiks siis kiirust nii palju, kui kaameratele-märgile kirjutatud ohutusprogramm hetkel juhatab.
Ma lihtsalt täpsustamise eesmärgil mainin, et reedene õnnetus juhtus linnast VÄLJUVAL suunal, mitte siseneval.
PS Kiiruse piirangutest kinni pidamisel saab igaüks meis ISE abiks olla - ärge ületage kiirust, siis ei saa seda teha ka sinu taga sõitev auto  Big Grin
Vasta

Ja minu postitus nr 6070 oligi sellest väljuvat suunast  ja lisasin et probleeme on ka teises suunas. Hiljem hakkas teise suuna teem oma elu elama.
Vasta

(16-06-2023, 19:14 PM)MeelisV Kirjutas:  Manöövrist ei tea midagi aga asukoht on selline et õnnetus hüüab mõlemas suunas.

Mis on veel selle lõigu häda ... nii linnast välja kui linna sõites, arvavad enamus aeglaselt sõitjaid, et õige sõidurida on teine, ehk kesmine rida .... Ka tuhjal teel, kui keegi Loolt või Maardust välja sõidab .... keeratakse kohe 2 rajale.
Vasta

(19-06-2023, 07:19 AM)v6sa Kirjutas:  
(18-06-2023, 22:06 PM)Telc Kirjutas:  ...
3km rivi tagumine ots ummistab eelmist ristmikku.  Kaks 1,5km rivi ei ummista.

Mõni näide sellisest kohast Eestis? Koos soovitava ajaga, et saaks osaluskogemust hankima minna?

Seesama paljuräägitud Järvevana. Kui Ülemistepoolne suund umbe ajada, läheb Kaamose auku (Tehnika tn suunas) sisenev teeots ka kinni ja see omakorda tähendab, et saba hakkab sealtmaalt pikenema topeltkiirusega.

Õnneks on siinsed hirmujutud sellest, kuidas Järvevanas mingi hirmus olelusvõitlius käib üsna alusetud. Reaalsuses toimib see süsteem seal enam-vähem kenasti, mõni päev rohkem, mõni päev vähem. Leidub neidki, kes vahele reastuda ei luba, enamjaolt keskealiste naisterahvaste näol.
Vasta

Täna oli üks "huvitav" juhus- tulin mina Paide poolt Pärnu suunas ja lähenesin veokaga 90km/h Sindi ristile ning nägin, et peateele lähenes üsna hoogsalt lõõtsaga linnaliinibuss. Ristmik on väääga pikalt igas suunas nähtav, aga mis see linnaliinibuss tegi? Ma olin ristilt vast mingine 150m kaugusel, aga see vist pidurdas vaid nii palju, et rehvid päris vilisema ei hakkaks pöördel. Ja sellised sõidutavad inimesi?!
Kuna ristmik oli tühi, eirasin ma ise seekord küll pidevat joont, aga ma leian, et see oli selle idiootbussijuhi teguviisi tõttu ehk andeksantav, muidu oleks ma suht järsult pidanud umbes 50 peale maha pidurdama.
Kusjuures ma olen selliseid geeniuseid (tegelikult peaks vist ütlema keenjuseid, kõlab selliste iseloomustamiseks paremini) bussiroolis ennegi näinud.
Vasta

Aare, ehk oli roolis poolas tuleristsed saanud juht. Sealmaal võib peateele keerata kui näed, et peateel liikuja jõuab veel pidurdada.   ??? Mulje on vähemalt jäänud selline.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(20-06-2023, 06:44 AM)Daff Kirjutas:  Aare, ehk oli roolis poolas tuleristsed saanud juht. Sealmaal võib peateele keerata kui näed, et peateel liikuja jõuab veel pidurdada.   ??? Mulje on vähemalt jäänud selline.
Kui tabad sulle kõrvalteelt ette keeranud sõidukit küljele, ei andnud tema teed peateel liiklejale, aga kui sa talle tagant otsa sõidad, siis ei hoidnud sina piisavat pikivahet  Toungue
Tegelikkuses tuleks "anna teed" tähendus endale ikkagi selgeks teha: 
https://www.riigiteataja.ee/akt/12006202...tiv#para18
Vasta

Natuke haakub eelnevaga ja tahaks TLT inimestelt küsida "Kas natuke hilja ei ole?"  Rolleyes
TLT alustas bussijuhtide liikluskultuursemaks koolitamisega (accelerista.com)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: speedsta, 27 külali(st)ne