Küsimused t-25A-1 kohta

(21-05-2023, 10:32 AM)2715 Kirjutas:  
(20-05-2023, 19:50 PM)juri73 Kirjutas:  Mis siis on etem ka filter või tsentrifuug.
Kui T-25 mootori kontekstis vaadata, siis sõltub kuidas kasutada ja kas asi on töökorras.
Kui mootorit koormatakse pidevalt, ta töötab kaua järjest ja tsentrifuug pöörleb veel vähemalt 60 sek peale mootori seiskamist siis täidab ta täielikult oma otstarbe.

Kui aga koormust ei ole, mootor töötemperatuurini ei jõua ja pöörlemist kuulda pole siis ta oma otstarvet ei täida.
Tsentrifuugi rootor pöörleb puksidel ja külm viskoosne õli võtab tal kõvasti hoogu maha.
Samuti ei liigu mustuseosakesed paksus õlis oma väikse kaalu tõttu tsentrifuugi seinani ja kuni õli soojenemiseni vähemalt 75 kraadini ta praktiliselt õli ei puhasta.
Samuti kulub tal isegi kuuma õliga peale mootori käivitumist vähemalt minut et pöörded kätte saada ja seni läheb kõik sealt läbi.
Reguleerid näiteks klappe ja satub liivatera kaane alla või tõmbad õlivarda välja ja selle seenekese alla on liivatera sattunud siis see jõuab käivitades saale vahele enne kui õli puhastus algab, mis seletab miks kõigil vene tsentrifuugiga mootoritel on väntvõlli kaelad joonilised ja taskud saasta täis kogunenud.

Filtril on ka omad puudused ja seega kauakestvatel mootoritel pruugitakse neid koos.
Kindlasti ei lähe ka filtrist kõik õli läbi vaid osa läheb ka möödavooluklapist ja külma õliga eriti.
Probleem on ka filtri asetuses kus ei mahu piisavalt suure pinnaga element ära.
Seepärast on omatehtud lahendus kus tsentrifuugi asemele tehakse üleminek parem lahendus.
Siiski kokkuvõtvalt on filter töökindlam sest tema puhastusvõime ei sõltu õlirõhust mis tsentrifuugil oluliselt langeb kui õlirõhk madal.
Nüüd siis filter paigas. Külmal mootoril õlirõhk 6 ehk siis põhjas. Tsentrifuugiga oli 4 peal. Soojaks pole veel ajanud korraks panin käima.
Vasta

Millist adaptertit kasutasid filtri jaoks? Kas seda: https://www.periko.ee/et/a/olifiltri-kor...20-1407501
Omalgi väike mõte tsentrifuugist loobuda, kuna traktor töötab alati lühikest aega.
Vasta

(01-06-2023, 20:29 PM)qwerty009 Kirjutas:  Millist adaptertit kasutasid filtri jaoks? Kas seda: https://www.periko.ee/et/a/olifiltri-kor...20-1407501
Omalgi väike mõte tsentrifuugist loobuda, kuna traktor töötab alati lühikest aega.
Täpselt sedasama.
Vasta

(01-06-2023, 21:00 PM)juri73 Kirjutas:  
(01-06-2023, 20:29 PM)qwerty009 Kirjutas:  Millist adaptertit kasutasid filtri jaoks? Kas seda: https://www.periko.ee/et/a/olifiltri-kor...20-1407501
Omalgi väike mõte tsentrifuugist loobuda, kuna traktor töötab alati lühikest aega.
Täpselt sedasama.


Selle adapteriga on selline pull, et D-21A plokile sobib ilusti aga kui on D-21 siis ei saa õlitemperatuuri andurit kasutada. Tuulutustoru jääb täpselt vastu tatsiku  väljavõtte kohta. Peab pimeda sisse keerama mis oleks servaga tasa.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Nüüd põka varuosade tootmisel kasutatavatest avangardlikest lahendustest. 
Vahetasin rooliotsi. Tellisin PM-ist. Üks ots väga ilus. Kaasaegne. Kokku pressitud nagu sõiduauto rooliots. 
Teine klassikalise lahendusega. 
Lõtku välja regullida ei õnnestunud.
Võtsin laiali. Ja oh imet. Kausse polegi. Alumine pesa on treireraga raua sisse lastud umbmäärane koonus ja ülalt "hoiab" kinni hädine plekist kausike ja õrn vedru avaldab survet. 
Isegi surnuks keerates loksu välja ei saanud.

Allapoole panin plastkanistrist tehtud seibi ja lõin munaku kuvaldaga sisse.  Võttis omaks  
Kujutate ette seda täpsusklassi.
Ülespoole läks vana plastkauss ja jõuga kokku. Roolisõrme koonus polnud ka trehvanud. Peiliplekk läks vahele, et sõrme kinni tõmbaks pessa.
Noh heina saab ära niita eks siis näe.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Vist aasta tagasi kui hüdrorooli ehitasin siis ostsin ka 2 uut otsa,üks pärnust ja teine sauelt ja mõlemad oli normaalsed,läksid teine teisele poole silindrit.
Vasta

Kuna adapter poes võrdlemisi kirve hinnaga ning filter sinna otsa küliti istub ja mõõtudelt selline tavaline pisike mahub mõtlesin, et teen siis ise midagi.
Tulemus sai siis selline:
[Pilt: 20230611-115734.jpg] [Pilt: 20230611-115258.jpg] [Pilt: 20230611-115250.jpg] [Pilt: 20230611-115208.jpg]
Filtriks panin 0 451 302 182 / BOSCH. Mõõdud ca 180x103mm. Ehk ei lähe esimese päevaga umbe.
Tsentrifuugiga oli muidu kehva lugu. Maha võttes tuli välja, et teine ei töötanudki. Üks düüs oli mingit värvi tükke jms sitta täis.
Õli vahetades oli kerget metalli sätendust ka näha vanas õlis.

Oleks vaja nüüd veel M14x1,5mm keermega õli temperatuuriandurit mis T-25 tehase kellaga enamvähem õiget temperaturi näitaks. 3/8 NPT keermelõikurit ei raatsinud selleks tarbeks osta, et originaali kasutada.
Vasta

Väga viisakalt tehtud lahendus. Küsin avalikult, äkki veel huvilisi. Aga kas neid veel juurde saaks teha ja kui siis orienteeruv hinnaklass. Endal oleks huvi kahele masinale.
Kui avalikult lahata ei taha, siis privaatsõnum.
Vasta

350€ tuleks kuskil tk hinnaks.
Vasta

Sooviks pilte T25 mismoodi on pandud piduritule lüliti. Tõin selle hoovaga lüliti. Juhe jooksis kokku. Võib ka meilile juri.kamar@mail.ee
Vasta

Kuidas PMkaubamajas müüdav ilma kiiluta aknatihend töötab? Klaas ikka ees püsib? Ja kas klaas ette mahub selle tihendiga?  Omal kogemus Vitamiinist ostetud kiiluga tihendiga mis oli nii mõõdust väljas, et klaas auku ei mahtunud.
Võtsin klaasid eest ja vanad tihendid nii mädad, et nendega enam klaase ette ei pane. 



Ja jutu jätkuks eelmisele postitajale piduritule lüliti kohta. 
See hoovaga lüliti on saatanast. Klemmid sees suva koha peal ja et tööle saada tulesid peab piduripedaali vabakäik olema meeter. Ja kui mutritega reguleerid lüliti nurga  õigeks siis põlevad klemmid läbi. 
Tahtsin ka kunagi teha nagu originaal lahendus ette näeb aga loobusin.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(29-06-2023, 08:31 AM)Daff Kirjutas:  Kuidas PMkaubamajas müüdav ilma kiiluta aknatihend töötab? Klaas ikka ees püsib? Ja kas klaas ette mahub selle tihendiga?  Omal kogemus Vitamiinist ostetud kiiluga tihendiga mis oli nii mõõdust väljas, et klaas auku ei mahtunud.
Võtsin klaasid eest ja vanad tihendid nii mädad, et nendega enam klaase ette ei pane. 



Ja jutu jätkuks eelmisele postitajale piduritule lüliti kohta. 
See hoovaga lüliti on saatanast. Klemmid sees suva koha peal ja et tööle saada tulesid peab piduripedaali vabakäik olema meeter. Ja kui mutritega reguleerid lüliti nurga  õigeks siis põlevad klemmid läbi. 
Tahtsin ka kunagi teha nagu originaal lahendus ette näeb aga loobusin.
Ma enam ei mäleta kust ma ostsin kas riistamarketist või Perikost kui panin omale T-25 alumise akna aga ma vihastasin end nii et vererõhumõõtja oleks ilmselt kiirabi kutsunud.
Esiteks ei püsi ta klaasi ääres, siis kui hakkad teda ette panema kasutades 6 kätt läheb see saatana serv ise soonde.
Keeramise kohal aga ta just ei mahu soonde mitte ühegi valemiga ja ei osanudki muud teha kui lõigata jupp seda "kiilu"välja keeramiskohalt.
Kui ikka vähegi võimalik soovitaks kiiluga tihendit hankida.
Sinna kuidagi ikka topib selle kiilu pärast sisse ja mul on nad päris hästi läinud tehes määrdega kokku ja puuklotsiga tihendit mööda libistades.
https://tööriistamarket.ee/klaasitihend-19x27mm-1m.html

Piduritulelülitiks aga ma soovitaks sellist toodet:
https://voolupood.ee/et/automaatika/301-...arras.html
On ilusti veekindel, kummitihendid ja kummist väljaviigud ning ulatub ilusti kahe pedaali alla et vahet pole kumba vajutad siis igaljuhul süttib.
Kindlasti leidub koht kuhu ta sobib praktiliselt igaks otstarbeks ja neid on veel rulliga ka.
Erinevalt vene ikaldusest pole nende lülititega probleeme olnud niikaua kui mul nad traktori küljes on olnud.
Kokku on neid 3 tükki-Pidurituli, sidurilüliti ja diferentsiaalilukk.
Vasta

Tsitaat:Kuidas PMkaubamajas müüdav ilma kiiluta aknatihend töötab? Klaas ikka ees püsib? Ja kas klaas ette mahub selle tihendiga? Omal kogemus Vitamiinist ostetud kiiluga tihendiga mis oli nii mõõdust väljas, et klaas auku ei mahtunud.
Päris palju klaase selle tihendiga ette toppinud kui ksf 2715 on halvad kogemused siis mul pole nii hullu jama olnud. Tõsi algul vihastasin ka ennast peediks aga tegelt panna tihend aknaauku siis lõigata parajaks, avad kiilu ning paned klaasi sisse nii, et tihend on aknaaugus nii on oluliselt lihtsam kuna see sirge tihend ei soovi  kuidagi ümber klaasi seista, viimasena kiil lukku ja valmis.
Vasta

Mis aastast see aparaat võiks pärineda?
   
   
1983?

Eh, krt, juba jälle keerab pildi miskipärast külili Sad
Vasta

Kui see silt on kabiini nurgast siis see ei ole põka originaal silt.  Meenutab kapitalist tulnud mootorite silti.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Silt on kaugelt  nähtav ka esimesel pildil akukasti küljes tuulekoja kõrgusel.

Igatahes peaks üksik 3 tähendama aastaarvu, kas siis 1983 või 1993. Viimane jääb ära, sest tuli välja, et olen ise sovhoosipõllul 1988 usina pioneerina selle traktori poolt lahti aetud kartulimugulaid noppinud.

Ilmselt ei sobi 1983 ja 1993 ka kapitaalimise daatumitena, sest 1988 tundus see aparaat heas originaalkonditsioonis olevat ning 1993 ei hakanud laialitassimise faasis sovhoos sellega tegelema. Veelgi vähem tegi seda uus omanik.

Sellepärast ma üldse küsingi, et olen põkanduses võhik, minu jaoks on olemas Harkov ja uuemad Big Grin
Vasta

Oskab keegi head ning soovitavalt mitte üle 250€ maksvat vedrustusega istet soovitada?
Googli pildiotsingu järgi suurt midagi peale sellise ei leidnud: https://www.pmkaubamaja.ee/et/60-120-28677.html
Kas seal ka reaalselt mingi vedrusüsteem on mis laseb istmel ülesse alla liikuda ei saa fotolt arugi. Kellelgi kindlasti reaalsed kogemused ka olemas erinevate istmetega?
Lisaks sellele, et sisikond veidi ebatasasemal maal paika jääks võiks iste boonusene vihma ja päikese ka kannatada.
Lisaks põkale oleks oleks soov tegelikult murutraktoril ja avant 420 laaduril ka mingi amordiga iste paigaldada. Viimaste puhul peab siis istme üldine kõrgus suht madal olema.
Vasta

(24-09-2023, 09:42 AM)qwerty009 Kirjutas:  Oskab keegi head ning soovitavalt mitte üle 250€ maksvat vedrustusega istet soovitada?
Googli pildiotsingu järgi suurt midagi peale sellise ei leidnud: https://www.pmkaubamaja.ee/et/60-120-28677.html
Kas seal ka reaalselt mingi vedrusüsteem on mis laseb istmel ülesse alla liikuda ei saa fotolt arugi. Kellelgi kindlasti reaalsed kogemused ka olemas erinevate istmetega?
Lisaks sellele, et sisikond veidi ebatasasemal maal paika jääks võiks iste boonusene vihma ja päikese ka kannatada.
Lisaks põkale oleks oleks soov tegelikult murutraktoril ja avant 420 laaduril ka mingi amordiga iste paigaldada. Viimaste puhul peab siis istme üldine kõrgus suht madal olema.
Mul russil ja t16nel sama iste, vedrutab täitsa hästi aga tuleb kohe lahti võtta ning puksid ära määrida, kuna kipub mingi ajapärast kriuksuma ja kinni pooma.
Vasta

Enda põkatsile ostsin selle istme. On vedrustusega ja amort ka olemas.
https://www.periko.ee/et/a/iste-pvc-50-120kg
Pool lahtise kabiiniga ja ega ilma PVC katteta välja ei mängi. Kuigi, suvel kuumaga õiendades on tunda, et tagumiku alune ei hinga.
Eks muidugi paigaldamisega ka vaja veits vaeva näha. Ma viskasin üldse need istmealused õhukesed plekid minema, 4mm plaat sai painutatud ja kronstein veel selle peale tehtud. 
   
Vasta

(24-09-2023, 19:52 PM)meli666 Kirjutas:  Enda põkatsile ostsin selle istme. On vedrustusega ja amort ka olemas.
https://www.periko.ee/et/a/iste-pvc-50-120kg
Pool lahtise kabiiniga ja ega ilma PVC katteta välja ei mängi. Kuigi, suvel kuumaga õiendades on tunda, et tagumiku alune ei hinga.
Eks muidugi paigaldamisega ka vaja veits vaeva näha. Ma viskasin üldse need istmealused õhukesed plekid minema, 4mm plaat sai painutatud ja kronstein veel selle peale tehtud. 
Mul aiatraktoril selline peal, üks suur miinus on, et seda tagumiku patja hoiab kinni ainult see servatihend, jõle kergelt lagunes ära kui koguaeg peale ja maha käia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne