01-06-2023, 19:44 PM
(21-05-2023, 10:32 AM)2715 Kirjutas:Nüüd siis filter paigas. Külmal mootoril õlirõhk 6 ehk siis põhjas. Tsentrifuugiga oli 4 peal. Soojaks pole veel ajanud korraks panin käima.(20-05-2023, 19:50 PM)juri73 Kirjutas: Mis siis on etem ka filter või tsentrifuug.Kui T-25 mootori kontekstis vaadata, siis sõltub kuidas kasutada ja kas asi on töökorras.
Kui mootorit koormatakse pidevalt, ta töötab kaua järjest ja tsentrifuug pöörleb veel vähemalt 60 sek peale mootori seiskamist siis täidab ta täielikult oma otstarbe.
Kui aga koormust ei ole, mootor töötemperatuurini ei jõua ja pöörlemist kuulda pole siis ta oma otstarvet ei täida.
Tsentrifuugi rootor pöörleb puksidel ja külm viskoosne õli võtab tal kõvasti hoogu maha.
Samuti ei liigu mustuseosakesed paksus õlis oma väikse kaalu tõttu tsentrifuugi seinani ja kuni õli soojenemiseni vähemalt 75 kraadini ta praktiliselt õli ei puhasta.
Samuti kulub tal isegi kuuma õliga peale mootori käivitumist vähemalt minut et pöörded kätte saada ja seni läheb kõik sealt läbi.
Reguleerid näiteks klappe ja satub liivatera kaane alla või tõmbad õlivarda välja ja selle seenekese alla on liivatera sattunud siis see jõuab käivitades saale vahele enne kui õli puhastus algab, mis seletab miks kõigil vene tsentrifuugiga mootoritel on väntvõlli kaelad joonilised ja taskud saasta täis kogunenud.
Filtril on ka omad puudused ja seega kauakestvatel mootoritel pruugitakse neid koos.
Kindlasti ei lähe ka filtrist kõik õli läbi vaid osa läheb ka möödavooluklapist ja külma õliga eriti.
Probleem on ka filtri asetuses kus ei mahu piisavalt suure pinnaga element ära.
Seepärast on omatehtud lahendus kus tsentrifuugi asemele tehakse üleminek parem lahendus.
Siiski kokkuvõtvalt on filter töökindlam sest tema puhastusvõime ei sõltu õlirõhust mis tsentrifuugil oluliselt langeb kui õlirõhk madal.