Kompaktne matkakas kaubikust - Iveco Daily ´18

Ja homme tulevad kõik ehk enamus tagasi läbi Võru.
Neljapäevaks oli juba paarsada kohal. Loodrid  Big Grin

Täiendus: mingitel andmetel peaks olema kokku 280 autot.
Vasta

imelik siin kirjutada vanatehnika projektipäevikute vahel  Toungue
aga kui mind siia on pandud siis ....

iglajuhul sai esimestele ustele nüüd kardinad pandud.
Varem kasutasin iminappadega fooliumiga kaetud katteid
Kuna see on jälle Iveco omaniku rõõmud, et selliseid kardinaid ei tehta ivecole sai vaadatud siin seal ringi millest midagi teha.
Sügisel sai käidud Karavani klubi kokkutulekul ja naabriks oli üks Mersu Sprinteri baasil matkaauto noh selle viimane mudel siis.
Istusin rüüpasin jooki ja vaatasin ... krt. see akna kuju on kahtlaselt sarnane.
Võtsin siis oma fooliumist aknakatte ja läksin naabri auto peale proovima ja mis sa kostad enamvähem nagu õige asi.
Muidugi polnud see ju täppismõõtmine ja uksepolster oli erinev juba silmaga nähes aga lootust andev oli see küll.
Iveco sugulane Fiat Ducato akna mõõt on tunduvalt kitsam ja need kuidagi ei passinud.
Teiste kuju jälle väga mööda jne.

Vaatasin siin seal ringi aga noh kasutatuna pole neid ju saada.
Nüüd kevadel aga rääkides oma murest sõbraga sain pakkumise et näe mul siin just ühed on üle jäämas ja just need "õiged"

Sain siis nüüd need kätte ja kohe ka saag sisse.
Sättimist natuke siit ja sealt ja võib peaaegu rahule jääda

[Pilt: t760_20230603_200013.jpg]


[Pilt: t760_20230603_200037.jpg]

[Pilt: t760_20230603_200133.jpg]
Vasta

1. hooldus ~ 15700
2. hooldus ~ 31000
3. hooldus ~ 50450
4. hooldus ~ 66500 
5. hooldus ~ 78200

6. hooldus ~ 91000
7. hooldus ~ 102000

ametlikult vist oli 30000...40000km intervalliks seega poleks veel neljandat/kolmandat korda vaja olnud teha - mul teine mõtlemine.

Ehk siis tagurpidi minnes sai tehtud eile jälle hooldus, täis oli saanud 100 000 ehk üle selle juba ja eelmisest oli möödas 10000 ja kelladel põles tulike check engine
sõita sai kiiret teed ja rasket mäge, olid märgid ka addblue probleemidest.
Seega kui juba servisesse minna vigu vaatama ja lahedama otsustasin ka sama soojaga hoolde teha koos õlivahetusega. 
Üks mure vähem ja asi on tehtud.

Vigadest rääkides siis nüüd äsja lõppenud viimasel "puhkuse" sõidul mis tuli ~6300 km oli kõik alguses ilus, 
km möödusid tundide ja tundide kaupa juba hea meel et auto käitub eeskujulikult kuni käis keset sõitu "piip" 
ja ekraanil lakooniline tekst check engine ja kollane ikoon läks põlema, vaatasin üle muud näidud mida näha, proovisin pedaalidega mängides liikumise olemasolu 
ja leppisin juba harjumuspäraselt selle teatega, et ju see mingi anduri kala on JÄLLE.
Seljasirutuspausil sai ka korra kapoti alla vaadatud seal kõik OK
Mis seal ikka - edasi võiduka lõpuni. Aga noh u. 700km hiljem järjekordsel käivitamisel....
Enam ei põlenud ikoon mootori kujutisega ja ei teinud "piip" ehk nagu sai ise korda mul kohe  Big Grin Cool
Edasi enam ei mäleta palju neid km tuli aga mingi aeg uuesti sama nali "piip" koos kollase mootoriga ekraanil.  Toungue
Aga läks sellega nagu esimse korraga - kadus mingil ajal jälle ise ehk ka u. 500km vms.  Big Grin
Ja siis jälle seega kolmas kord sama teade oli mulle auto poolt edastatud olles ta need kaks esimest ise ka varem kustutanud lootsin seekord samale
Mida ei tulnud oli selle häireteate kadumine kelladelt vist oli see seal lõpuks viimased paartuhat ees ja ei teinud ta midagi. 
Sai sõita sai seista kõike lubas teha.
Mis aga oli vahepeal ärev hetk oli see kui ühel hetkel järjekordsel kiirendamisel: parema jala suur varvas alla vajus, auto tegi urrrrr ja käigu indikaator armatuuris ütles, et nüüd on 8 asmel 6 ja hakkame rõõmsalt minema. Käis jälle pilk peeglisse nagu ta seal tihti mul käib ja ma nägin midagi mida pole kunagi sealt näinud - sumpsist (vaskul pool külje peal tagumise ratta ees) viskas sellise pikema pahvaka heledat välja. Noh seda sai testitud mitmed korad ja .... Iga kord kõrgema pöördega kiirenduse aja alguses viskas sellised 3...4...5s valget lonti välja.
Kapotialla oli kõik ok k.a. jahutusvedelik.
Puhus ta siis seda valget terve päeva ehk paari päeva jooksul.
Mille tulemusena vasak tagumine rehv ka heledaks läks noh nagu popp ameerika whitewall, sumpsi ots oli sest täitsa hele selline elevandiluu ja näpuga tõmmates määris näpu valgeks.
Kontrollkõne "sõbrale" andis kinnitust - liigne addblue, kontrolliks sai testitud veega ehk addblue pidi vees lahustuma ja väidetavalt mitte brake cleaneris aga seda viimast mul polnud ka käepärast.
Mis seal siis ikka kui tarbib rohkem kui vaja siis anname talle seda ja "lonkame" koju kuigi mingeid ähvardusi liikumise piiramiseks auto mulle ei esitanud ja sõitis nagu alati krapsakalt.
Teisalt ei tajunud ma seda addblue kulu kuidagi paagi tühjenemise pealt. Kui siis ainult selle teadmise taustal, et ma teadsin liigtarbimisest ja siis mõtlesin et äkki ongi rohkem läinud aga noh see oli selline soovmõtlemine või kuidas öelda.
Mõnda aega hiljem ehk teisel /kolmandal päeval ei näinud ka peeglist seda valget "lonti" ja peale niisket/märga teelõiku puhtamaks saanud rehv enam rohkem valgemaks ei hakanud minema.
jälle - sai ise korda ?  Rolleyes
Noh päris korda ei saanud sest see jonnakas nõudmine mootorit kontrollida koos kollase ikooniga oli ikka ekraanil.
Ega ma palju ei kartnud sest teadmine ehk olin ise ka korduvalt näinud, et tee äres on nii Saksas kui Poolas Iveco serviseid - saame abi kui vaja.

Koju tulles siis jah see pidulik 99999 -100000 sai ka ära nähtud tablool. 

Eile siis buss targemate käes käis ja sealt tuli esmalt jälle suur OHHH kui see addblue jutuks tuli. 
Tahad tänapäevasele automehhaanikule õudukaid tekitada räägi enne uneaega addbluest  Cool

Häired loeti ära, süsteem on Ivecol selline alla keskmine ja päris veerandtoobine, häired registreeritakse mitte ajaliselt aga läbisõiduliselt samas ei salvestata kõiki kordasid vaid viimane  ja siis ütleb et mitu korda seda on olnud jms. eripärad.
Välja tuli siis addblue rõhuanduri viga mida oli olnud aga enam ei ole, vastavalt servise juhenditele tehti veel pumba, rõhu ja pihusti kontroll ja test - kõik ok. rõhk on pihustamise kogus on normaalne jne.
Igaksjuhuks vahetama ei hakanud sest seda saab vahetada ainult koos pumbamooduliga ja see ei maksa just kommiraha vist oli materjalina juba 600 lugu plus hulga tööd 
Lisaks andis tark arvuti vea kirjelduses teada et see muudab ka nox ja nh3 andurite näitusid jms. 
Häire kannatas kustutamist ja läks järelkontrolli s.t. sõidame ja vaatame kas tuleb tagasi 

Anduritest rääkides siis see nox andur on juba ka vahetatud mai kuus kui hakkas samuti vigu loopima - ei olnud odav lõbu samuti ehk oli 350 materjalina plus tööd aga vähemalt peale seda kadusid ka need vead.

Niipalu siis meie rohelisest tulevikust kus tuleb palju energiat aega kütust ja närve kulutada ja see kas see asi summaarselt oli siis rohelisem - no ikka ei ole olnud.

Autost kui matkaka poolest räägib ehk hiljem. Teen ehk veel natuke "siledamaks" ja siis saab pilte viimasest olukorrast.

Ja kui kedagi huvitab siis seekord sai sõidetud saksa "ring" otse idast läände sealt mööda "piiri äärt" alla väikese nurgakese võtsime ka prantsust ja siis alt üles tagasi 
eesti läti leedu puhtalt transiit poola samuti tagasi tulles ehk ainult minnes sai väike vaatamisväärsusega kõrvalepõige tehtud põhja kaudu.

Suurest kuumusest mis seal allpool hetkel möllab me pääsesime kuigi ka meil olid mitmed päevad järjest kus sai "nauditud" 35...36C ilma mis meie õnneks öisel ajal inimlikumaks läks.

PS. kui keegi teab kust saaks Iveco Daily valuvelgesid soovitavalt originaalid siis palun lahkelt juhatada (jah esindust tean ja nende hinda kah) 
ei pea olema siinpool piiri aga võivad olla vabalt saadaval kuskilt mujalt. Seega siis 2014 a ja edasi mul siis hetkel konkreetselt 2018 mudel.
Vasta

Viljaril ka omad mured
https://www.youtube.com/watch?v=sKWAbMInu4k

Servemet OÜ. 
Keermepuurid/Lõikurid(meeter/toll), Metallipuurid, Metallifreesid(sõrm/ketas), Käiakivid/teemantkettad, Laagrid.
Vasta

Veljed

https://rrr.lt/paieska?man_id=72&cmc=504...n=et&prs=1
Vasta

Tänan vaeva nägemise eest.

Nende velgedega on selline kahtlane lugu et piltidel on 5 auguga aga see ei lähe kohe mitte ka isegi eelmisele generatsioonile. 

Ise leidsin sellise lehe. Uurime. 

https://ivemax.com/en_GB/p/5801375312-Iv...wheel/3816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne