petrooleum
#21

Kust saab petrooleumi või millega asendada? Tarvis on lahti leotada ja pesta dt-75 külgsidur.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#22

 Vaata sinna paagiteemasse, seal oli petrooli kohta mitu vihjet:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=34278&pid=366445#pid366445
Vasta
#23

Proovige siiski kuskilt Jet-A1 küüned taha saada. Kasvõi kamba peale suurem kogus vms. Puhas petrol. Asjatundmatutele siis lisainfoks, see on lennukikütus.
Vasta
#24

(03-04-2015, 18:57 PM)laplander Kirjutas:  Proovige siiski kuskilt Jet-A1 küüned taha saada. Kasvõi kamba peale suurem kogus vms. Puhas petrol. Asjatundmatutele siis lisainfoks, see on lennukikütus.

Täpsemalt on tegemist lennukipetrooleumiga (Jet A1 või Jet A), lennukikütuste alla lähevad veel  reaktiivbensiin (Jet B) ja aviobensiin (AvGas)

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#25

Mõni aasta tagasi sai kardile ostetud kõrge oktaaniga LL 100.Kolonka on lennuvälja alal,sissesõit Suur Sõjamäe poolt.Seal oli igasuguseid aineid lendavatele asjadele.
Vasta
#26

Vana teema küll, aga väga on petrooli vaja. 5 liitrit algatuseks. Hirmus isu on üks vana petroolimootor käima panna. Käima ta tegelikult läheb bensiiniga, aga siis edasi peaks petroolile ümber lülitama. Lambiõliga sureb igatahes kohe ära. White Spirit ja Lakibensiin? Mõned väidavad, et ajab asja ära ja teised jällegi ütlevad, et põletab kolvi ära. Erimellis oli vanasti petrooleumi, enam ei ole. Lennukipetrool ei pidavat vanale mootorile ka sobima. Kas on mõni asjatundja, kes oskaks nõu anda - mis vedelik sobib vanasse mootorisse petrooleumi asemele? Seda varianti, et inglise keeles petrol tähendab bensiini, seda ma tean. Sellest teadmisest ei ole abi. Vanad petroolimootorid käisid ikkagi petrool(eum)iga. Ja veel. Küttepetrool ja valgustuspetrool olid vanasti erinevad asjad.
Vasta
#27

Oma Proletaril kasutasin bensiini ja diisli segu, vist 1:3 vahekorras, täpselt ei mäletagi enam. Põhjus sama, petrooli ei ole kuskilt võtta.
Toona räägiti, et põhjanaabritel on paaditanklates petrool saadaval, osad wallase küteseadmed kasutavad seda.
Vasta
#28

(05-08-2023, 19:54 PM)Raudpats Kirjutas:  Vana teema küll, aga väga on petrooli vaja. 5 liitrit algatuseks. Hirmus isu on üks vana petroolimootor käima panna. Käima ta tegelikult läheb bensiiniga, aga siis edasi peaks petroolile ümber lülitama. Lambiõliga sureb igatahes kohe ära. White Spirit ja Lakibensiin? Mõned väidavad, et ajab asja ära ja teised jällegi ütlevad, et põletab kolvi ära. Erimellis oli vanasti petrooleumi, enam ei ole. Lennukipetrool ei pidavat vanale mootorile ka sobima. Kas on mõni asjatundja, kes oskaks nõu anda - mis vedelik sobib vanasse mootorisse petrooleumi asemele? Seda varianti, et inglise keeles petrol tähendab bensiini, seda ma tean. Sellest teadmisest ei ole abi. Vanad petroolimootorid käisid ikkagi petrool(eum)iga. Ja veel. Küttepetrool ja valgustuspetrool olid vanasti erinevad asjad.
Kas lennukipetrooli ja diiselkütuse segu oleks lahendus, ise prooviks nii.
Vasta
#29

Ise oman ühte vana Inglise traktorit mark tal Fordson Major. Kaks paaki, väike käivituseks bensiiniga ja suur petrooli jaoks. Ise olen kasutanud ainult bensiini hetkel, aga tahaks midagi paremat juba määrdeomaduste pärast. Kompressiooni on tal kahes tagumises 60psi ja esimestes 45 psi, mis on tänapäeva mõistes väga madal, ei tea, mis survega ta tehasest tuli. Tahaks traktorit põhimõttes niitmise ja pisikese kardulamaa jaoks, korra oli mõte et aretaks mingi pisikese sõiduauto diisli peale, aga see ka praegu ainult idee. Mida soovitate? Aitäh kõigile kaasamõtlejatele.
Vasta
#30

Kas White Spirit on petrooleumina kasutatav või mitte? Oma olemuselt on see vedelik mingisugune petrooleumi fraktsioon, teistel andmetel erilise meetodiga puhastatud petrooleum.
Vasta
#31

White-spirit ei ole petrool. Kasutada white-spirit-it petrooli asemel... noh sõltub asjaoludest.
Näituseks mootoriploki silindriavade hoonimiseks petrooli asemel käis kah, tõsi, plokid jäid sellised rasvased.
Poes ma ei tea täna müüdavat petrooli kui sellist. 
See et keegi nossov on midagi pudelisse villinud ja kleepsu sõnaga "Petrool" külge kleepinud ei tee seda sisaldist petrooliks.
Müüdav värvitud lambiõli ei ole samuti petrool.
Lennukikütus Jet-A/A1 on keemiakaubanduses letikaup. Hind ainult on.... noh saate aru isegi.
Samuti on keemiakaubanduses letikaup toode Nessol Heptane/vana nimetus Nessol Liav 110/ mis on suheliselt sarnane "aviobensiinile Б-70".
Viide
Soovitan tungivalt millegi pesuks või käsipidi/ninapidi sees solberdamiseks MITTE kasutada lennukibensiine 100LL/130LL jms.
Nendes bensiinides on tetraetüülplii sisaldus tervisele ohtlik. ~2-4g/Gal. Vaatamata sellele et markeeringu järgi on tegu Low Lead
Viide

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#32

(06-08-2023, 10:47 AM)M.R Kirjutas:  Lennukikütus Jet-A/A1 on keemiakaubanduses letikaup. Hind ainult on.... noh saate aru isegi.
Kas see JetA/A1 on siis asendus vanale mootoripetroolile? Teatakse rääkida, et kui sellega vana mootor tööle panna, siis kas kolvid või klapid põlevad õige ruttu. Põlemise temperatuur ja kiirus pidavat olema midagi täiesti muud, kui vanal mootoripetroolil. Ei taha neid vanu mootoreid katsetamise eesmärgil teise ilma saata. JetA-d äkki millegagi segada?? Hind hinnaks, ma ei kavatse seda mootorit igapäevaselt töös hoida, 5-10 liitrit aastas kannatab ka kalli hinnaga osta.
Vasta
#33

Kuna petreooliumiga töötavad mootorid pole just Nasa tehnoloogiat kasutavad siis üldiselt need käivad edukalt ka bensiini ja diisli seguga.  Kuna koormust neile vaevalt keegi annab siis ei sula ka kolb sisse

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#34

Arvan, et kes suudab 5 hj liitrivõimsusega mootoril kolvi ära sulatada on leiutanud midagi mis võib päästa inimkonna energiakriisist. Smile
Kardan, et isegi nitrometaaniga ei õnnestu see asi ja seda enam võib teda bensiiniga joota.
Süütenurka pisut täpsustada ja läheb.
Vasta
#35

(06-08-2023, 15:10 PM)mlsluik Kirjutas:  Kuna petreooliumiga töötavad mootorid pole just Nasa tehnoloogiat kasutavad siis üldiselt need käivad edukalt ka bensiini ja diisli seguga.  Kuna koormust neile vaevalt keegi annab siis ei sula ka kolb sisse
ja minu tagasihoidliku kogemuse järgi pole ka lennukipetrooli (reaktiivkütuse) kasutamisel midagi juhtunud, omal defitsiidi ajal sai mosse kui herculese bensiinimootoris kasutatud massiliselt vene lennukipetrooli, samuti muuseumis Fordsoni mootori käitamisel tänapäevast lennukipetrooli.
Vasta
#36

Teatakse rääkida, teatakse rääkida....
Teatakse rääkida ka seda, et maakera sees on teine maakera mis on sellest esimesest suurem....
Ja veel seda teatakse samuti rääkida, et kui ineme pange vett korraga ära joob jääb samamoodi purju kui oleks asuniku sisse kalland...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#37

(06-08-2023, 15:28 PM)2715 Kirjutas:  Arvan, et kes suudab 5 hj liitrivõimsusega mootoril kolvi ära sulatada on leiutanud midagi mis võib päästa inimkonna energiakriisist. Smile
Kardan, et isegi nitrometaaniga ei õnnestu see asi ja seda enam võib teda bensiiniga joota.
Süütenurka pisut täpsustada ja läheb.
bensiiniga töötab ilusasti, aga jõudu ei ole absoluutselt. Bensiini ja diisli seguga sai paar aastat tagasi proovitud, suri ruttu ära ja suitses hirmsasti. 1:1 sai tehtud bensiin ja diisel. Bensiini rohkem panna? Katsun kusagilt lennukipetrooli hankida ja sellega proovida. Traktor on Soomes ja vana omanik ütleb, et lennukipetrool ei sobi, mootor pidi liiga kuumaks minema. Soomes pidavat mõnes paadi-tanklas olema laevade küttesüsteemides kasutatavat petrooli, see pidavat sobima. Mingid Webasto-laadsed soojusvahetid. Olen otsinud, aga ei leia sellist vedelikku. Ja ega ei oska otsida ka, kui ei tea täpselt, mis selle vedeliku nimi võiks olla.
Vasta
#38

Meil siin foorumis üks nõmmekas , kes  purjetanud üle merede , ehk pajatab petrooleumi saadavusest .
Vasta
#39

Laevades ja veel enam nende küttesüsteemides petrooleumi ei kasutata. IMO (International Maritime Organization) keelab laevades ja laevade süsteemides (v.a päästepaadid ja eriseadmed) kütuste kasutamise leektäpiga alla 60 kraadi C.

Kui me vaatame aga väikeseid paate-kaatreid jm vee peal liikuvat tehnikat, siis eksisteerivad teatavad ruumide (kajutid, tehnilised ruumid jms) väikesed kütteseadmed (tõepoolest meenutavad pisut webastot), mis kasutavad sisse ehitatud petrpooleumipõleteid. Levinud on nad pigem teiselpool suurt lompi ja mõningal määral ka Soomes ja Rootsis (link tootele). Nestel on olemas selline asi nagu "valopetroli" ning seda sinna soojenditesse kallatakse. Mis soga see aga on ja kas see sobib ka ülalpool toodud otstarveteks, seda kahjuks kommenteerida ei oska. Sõna nagu viitaks lambiõlile, mitte petrooliumile nagu meie seda teame...
Vasta
#40

Kas see JetA/A1 on siis asendus vanale mootoripetroolile? Teatakse rääkida, et kui sellega vana mootor tööle panna, siis kas kolvid või klapid põlevad õige ruttu. Põlemise temperatuur ja kiirus pidavat olema midagi täiesti muud, kui vanal mootoripetroolil. Ei taha neid vanu mootoreid katsetamise eesmärgil teise ilma saata. JetA-d äkki millegagi segada?? Hind hinnaks, ma ei kavatse seda mootorit igapäevaselt töös hoida, 5-10 liitrit aastas kannatab ka kalli hinnaga osta.
[/quote]

Kunagi lasin ca 8 tonni lennukipetrooli läbi Toyota Carina 2 diisli, ei juhtunud muud kui ca 300 000 pealt lõi plokikaanetihendist tüki välja. Uus sisse ja voilaa! Ilma eelsüüteküünaldeta käivitus ga ilmaga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne