02-04-2015, 19:05 PM
Kust saab petrooleumi või millega asendada? Tarvis on lahti leotada ja pesta dt-75 külgsidur.
/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
(03-04-2015, 18:57 PM)laplander Kirjutas: Proovige siiski kuskilt Jet-A1 küüned taha saada. Kasvõi kamba peale suurem kogus vms. Puhas petrol. Asjatundmatutele siis lisainfoks, see on lennukikütus.
(05-08-2023, 19:54 PM)Raudpats Kirjutas: Vana teema küll, aga väga on petrooli vaja. 5 liitrit algatuseks. Hirmus isu on üks vana petroolimootor käima panna. Käima ta tegelikult läheb bensiiniga, aga siis edasi peaks petroolile ümber lülitama. Lambiõliga sureb igatahes kohe ära. White Spirit ja Lakibensiin? Mõned väidavad, et ajab asja ära ja teised jällegi ütlevad, et põletab kolvi ära. Erimellis oli vanasti petrooleumi, enam ei ole. Lennukipetrool ei pidavat vanale mootorile ka sobima. Kas on mõni asjatundja, kes oskaks nõu anda - mis vedelik sobib vanasse mootorisse petrooleumi asemele? Seda varianti, et inglise keeles petrol tähendab bensiini, seda ma tean. Sellest teadmisest ei ole abi. Vanad petroolimootorid käisid ikkagi petrool(eum)iga. Ja veel. Küttepetrool ja valgustuspetrool olid vanasti erinevad asjad.Kas lennukipetrooli ja diiselkütuse segu oleks lahendus, ise prooviks nii.
(06-08-2023, 10:47 AM)M.R Kirjutas: Lennukikütus Jet-A/A1 on keemiakaubanduses letikaup. Hind ainult on.... noh saate aru isegi.Kas see JetA/A1 on siis asendus vanale mootoripetroolile? Teatakse rääkida, et kui sellega vana mootor tööle panna, siis kas kolvid või klapid põlevad õige ruttu. Põlemise temperatuur ja kiirus pidavat olema midagi täiesti muud, kui vanal mootoripetroolil. Ei taha neid vanu mootoreid katsetamise eesmärgil teise ilma saata. JetA-d äkki millegagi segada?? Hind hinnaks, ma ei kavatse seda mootorit igapäevaselt töös hoida, 5-10 liitrit aastas kannatab ka kalli hinnaga osta.
(06-08-2023, 15:10 PM)mlsluik Kirjutas: Kuna petreooliumiga töötavad mootorid pole just Nasa tehnoloogiat kasutavad siis üldiselt need käivad edukalt ka bensiini ja diisli seguga. Kuna koormust neile vaevalt keegi annab siis ei sula ka kolb sisseja minu tagasihoidliku kogemuse järgi pole ka lennukipetrooli (reaktiivkütuse) kasutamisel midagi juhtunud, omal defitsiidi ajal sai mosse kui herculese bensiinimootoris kasutatud massiliselt vene lennukipetrooli, samuti muuseumis Fordsoni mootori käitamisel tänapäevast lennukipetrooli.
(06-08-2023, 15:28 PM)2715 Kirjutas: Arvan, et kes suudab 5 hj liitrivõimsusega mootoril kolvi ära sulatada on leiutanud midagi mis võib päästa inimkonna energiakriisist.bensiiniga töötab ilusasti, aga jõudu ei ole absoluutselt. Bensiini ja diisli seguga sai paar aastat tagasi proovitud, suri ruttu ära ja suitses hirmsasti. 1:1 sai tehtud bensiin ja diisel. Bensiini rohkem panna? Katsun kusagilt lennukipetrooli hankida ja sellega proovida. Traktor on Soomes ja vana omanik ütleb, et lennukipetrool ei sobi, mootor pidi liiga kuumaks minema. Soomes pidavat mõnes paadi-tanklas olema laevade küttesüsteemides kasutatavat petrooli, see pidavat sobima. Mingid Webasto-laadsed soojusvahetid. Olen otsinud, aga ei leia sellist vedelikku. Ja ega ei oska otsida ka, kui ei tea täpselt, mis selle vedeliku nimi võiks olla.
Kardan, et isegi nitrometaaniga ei õnnestu see asi ja seda enam võib teda bensiiniga joota.
Süütenurka pisut täpsustada ja läheb.