petrooleum
#41

Natuke lugemist maakeeles, niiütelda silmaringi laiendamiseks. Lk. 6 nafta ja naftasaadused.
Naftasaadused
Seal  antud petrooli süsinik on C10-C18, mingis teises allikas jällegi petrooli süsinik on C8-C15
Varemalt oli bensiini ja petrooli vahel veel ligroiin, ilmselt on soome traktoristil kinnisidee et petrool ei sobi aga ligroiin on hea.
See võib nii olla, ligroiini ja petrooli vahe on selles, et kui palju ühes või teises on C-d ja samuti saamise meetodid on natuke erinevad.
Oli olemas ligroiini "lai profiil" milles on kõik fraktsioonid bensiinist petroolini ja "kitsas profiil" mis jaguneb 
kerge 30-70kraadi, keskmine 70-125kraadi ja raske fraktsioon 125-210kraadi. Petrooli fraktsioon saadakse temperatuurivahemikus 150-320 kraadi

Ja see mida otsitakse on ilmselt Coleman CampFuel.
Coleman
Ülaltoodu ei pretendeeri abs. tõele.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#42

(06-08-2023, 22:07 PM)M.R. Kirjutas:  ...
Naftasaadused
Seal  antud petrooli süsinik on C10-C18, mingis teises allikas jällegi petrooli süsinik on C8-C15
....
Ja see mida otsitakse on ilmselt Coleman CampFuel.
Coleman
Ülaltoodu ei pretendeeri abs. tõele.
Coleman CampFuel on selle sama wikipedia lehe andmetel C5-C9 (cyclohexane, nonane, octane, heptane, and pentane). Esimese eestikeelse allika põhjal on Coleman CampFuel siis seega bensiin. Samas kuna selle oktaaniarv on 50-55, siis võiks see teoreetiliselt tänapäeva mõistest olematu surveastmega bensiinimootoritele sobida küll, nt. Ford-T, Ford-A ja viimase nõukogude derivaadid ning edasiarendused (AA/MM veokad, Gaz-M1 jms). Aga nt. Moskvitš 400 on juba moodsama mootoriga ja A66 bensiinile ning sinna toda Coleman CampFuel enam kütusena sisse panna ei tasu detonatsiooniohu tõttu.
Vasta
#43

(06-08-2023, 22:18 PM)mossepower Kirjutas:  ...
Coleman CampFuel on selle sama wikipedia lehe andmetel C5-C9 (cyclohexane, nonane, octane, heptane, and pentane). Esimese eestikeelse allika põhjal on Coleman CampFuel siis seega bensiin. ...
Venelased nimetavad ligroiini elik siis seda Coleman CampFuel  teise sõnaga raskeks bensiiniks.

ja White Spirit on petrooli keskmise raskusega fraktsioon.
Tsitaat:Хотя уайт-спирит обычно не продаётся в качестве топлива, он вполне может быть использован как альтернатива керосину ... поскольку представляет собой среднюю фракцию керосина.
Vasta
#44

Siin veel üks dokument kus on heledad naftafraktsioonid lahti kirjutatud. Kahjuks venekeelne, ehk annate andeks.
Nafta fraktsioonid
Peatükk 3, lk. 14-19
Need heledad naftaproduktid ei ole kergesti ja lihtsalt liigitatavad.
Ei ole nii, et on must ja on valge. Nende vahel on palju halle toone.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#45

(07-08-2023, 08:04 AM)M.R. Kirjutas:  Siin veel üks dokument kus on heledad naftafraktsioonid lahti kirjutatud. Kahjuks venekeelne, ehk annate andeks.
Nafta fraktsioonid
Peatükk 3, lk. 14-19
Need heledad naftaproduktid ei ole kergesti ja lihtsalt liigitatavad.
Ei ole nii, et on must ja on valge. Nende vahel on palju halle toone.
Enamusega sellest materjalist olen ma kursis. Püüan aru saada, mis oleks tänasel päeval sobilik asendus vanaaegsele petrooleumile. Lugupeetud M.R. kirjutas mõned postitused tagasi White Spiriti kohta üsna kriitiliselt, honkomehe toodud venekeelne tsitaat väidab sellele risti vastupidist. Venekeelses kirjanduses on päris mitmeid viiteid White Spiriti kasutamise kohta mootorikütusena. Keemiast ma ei taipa mitte midagi. Eesmärk ei ole sõda õhutada vaid asjasse selgust saada. See selgus on väga vaevaline tulema, kuna leidub väga vasturääkivaid andmeid. Lambiõli kasutamisega lambis on asi palju lihtsam. Mootorikütusena kasutamine ei ole enam nii lihtne. Peale bensiini, diisli ja petrooli on veel benseen,bensool, toluool, tolueen ....
Vasta
#46

Kuskilt ineedusest on meelde jäänud retsept, mida vanade kompressioonsüütega mootorite entusiastid on kokku seganud: 1 osa diislit, 2 osa bensiini, 4 osa parafiini ning see segu segada kokku 2-taktiõliga vahekorras 1:15-le või 1:20-le. Sobivust käesoleva teema lahendamiseks ei oska öelda.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#47

(07-08-2023, 12:00 PM)Walter Kirjutas:  Kuskilt ineedusest on meelde jäänud retsept, mida vanade kompressioonsüütega mootorite entusiastid on kokku seganud: 1 osa diislit, 2 osa bensiini, 4 osa parafiini ning see segu segada kokku 2-taktiõliga vahekorras 1:15-le või 1:20-le. Sobivust käesoleva teema lahendamiseks ei oska öelda.
see petroolimootor ei ole kompressioonsüütega, on sädelahendusega mootor.
https://www.neste.com/neste-valopetroli-...in-heaters
Mida sellest arvate?
Vasta
#48

Proletaril sai kasutatud diisli ja bensu segu 2/1ja lonks ac8 või Ikaruse kasti õli-muud tollal polnnud.
Vasta
#49

(07-08-2023, 08:04 AM)M.R. Kirjutas:  Siin veel üks dokument kus on heledad naftafraktsioonid lahti kirjutatud. Kahjuks venekeelne, ehk annate andeks.
Nafta fraktsioonid
Peatükk 3, lk. 14-19
Need heledad naftaproduktid ei ole kergesti ja lihtsalt liigitatavad.
Ei ole nii, et on must ja on valge. Nende vahel on palju halle toone.

Eks probleem tulene sellest, et nimetatud temperatuurivahemikus saadakse tõenäoliselt suures osas just selline süsivesinike segu nagu teooriasse on kirja pandud. Tegelikult tuleb kaasa kindlasti ka palju kergemaid ja natuke raskemat fraktsiooni. Teisisõnu pole nii, et üks temp vahemik on C1-C5, teine C5-C10 jne., vaid nt. üks C1-C8, teine C4-C11 jne. Ja mis ajab asja veel segasemaks on see, et toornafta on maailma eri paigus väga erinev ja ka fraktsioonide koostis, kogused jne. saavad olema rafineerimistehases väga erinevad. Seetõttu võibki jääda mulje, et inglise ja vene keelse kirjanduse vahel on justkui ebakõla, kuid reaalsuses on tõenäoliselt teooriad loodud ka erineva asupaiga ja koostisega toornafta põhjal ning kui lisada veel asjaolu, et nt. 1955. aastal USAs ja NLs vajas tööstus ja majandus ka erineva koostisega naftaprodukte, siis tulebki kokku üks suur segadus. Heaks naftasaaduste saamise tingimuste ambivalentsuse näiteks on ka see, et kuidas alltoodud joonisel varieeruvad ja ka osaliselt kattuvad fraktsioonide temperatuurid, viide:

   

Aga ka ksf. M.R. toodud vene k. allika põhjal on Coleman CampFuel siiski kehva mootoribensiin ja hea "lambiõli". Suures plaanis selles puuduvad detonatsioonikindlust tõstvad lisandid, mis oleksid head mootorile, aga jällegi mürgised "lambi" kõrval istuvatele inimestele. Lisan ka pildi, et ka ülaltoodud vene allika järgi on tegu ikkagi bensiiniga (C5-C9). Inglise keelsetes allikas on üldjuhul bensiin ja ligroiin kõik üks bensiin (C4-C12, Viide)
   

Saan aru, et eelpool toodud white spirit on kõige lähedasem ka rafineerimiskolonni joonistel toodud "kerosiinile" (eesti keeles tuntud pigem kui petrooleum, viide), aga seda ei soovitata kasutada mootorites kuna käivitamine on väga kehva võrreldes bensiiniga.  Küll aga peaks olema variant käivitada tavalise mootoribensiiniga ja seejärel minna üle white spiritile. Kui piisav tuli on juba torus, siis vast "ära kustumisega" probleemi ei tohiks olla. Antud teooriaga kooskõlas on ka ing. keelne Wikipedia, mille järgi bensiinipõleti käivitamine white spirit petrooleumiga on palju raskem ja mitte soovitatav võrreldes Coleman CampFuel bensiiniga (Viide).
Vasta
#50

Petrooleumi otsingud on kandnud mõningat vilja. Eestis on võimalik osta petrooleumi sellisest firmast:
https://nordlube.ee/kontakt/
Soomes on võimalik osta Motonetist:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/8600152/...troli-10-l

   White Spirit-iga igatahes mootor töötab, kui enne bensiiniga mootor soojaks lasta. Sõita ja koormust anda ei ole veel proovinud. Ja lennukipetroolini ei ole veel katsetustega jõudnud. White Spirit on kallim, kui lennukipetrool, kuid osta saab igast ehituspoest.
Vasta
#51

Tallinna Motonetis on ka mingi toode nimega Euro valguspetroolium 10l.
Vasta
#52

(13-08-2023, 01:19 AM)Brrr Kirjutas:  Tallinna Motonetis on ka mingi toode nimega Euro valguspetroolium 10l.
Tänan info eest! Tegelikult ma teadsin, et Tallinna Motonetis peaks mingi selline toode olema, aga ... petrool ja petrooleum on minu jaoks tuttavad sõnad, petroolium aga mitte. Ei osanud sellise nimetusega otsida. Huvitav, kas petroolium on kirjaviga või viitab see vedeliku mingile petrooleumist erinevale koostisele?
Vasta
#53

(13-08-2023, 13:18 PM)Raudpats Kirjutas:  
(13-08-2023, 01:19 AM)Brrr Kirjutas:  Tallinna Motonetis on ka mingi toode nimega Euro valguspetroolium 10l.
Tänan info eest! Tegelikult ma teadsin, et Tallinna Motonetis peaks mingi selline toode olema, aga ... petrool ja petrooleum on minu jaoks tuttavad sõnad, petroolium aga mitte. Ei osanud sellise nimetusega otsida. Huvitav, kas petroolium on kirjaviga või viitab see vedeliku mingile petrooleumist erinevale koostisele?
Noored ja kogenematud sisestavad andmeid kodulehtedel.Teinekord googlisse kirja teadlikult vigadega sõna ja tuleb uusi huvitavaid vasteid.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne