(14-08-2023, 09:45 AM)MeelisV Kirjutas: Vaadates kuidas meie lennundus on saanud pappi rohkem kui putru ja tegeleikult pole eesti inimene sellest midagi saanud peale kahju.
Siis hakkab tundumaate kui ka see raudtee saab pappi nagu putrus saab vähemalt sellega ka eesti inimene sõita - vähemalt see kasu nagu oleks ?
Kui lennudus niikuinii meil kärbub siis vähemalt saab rongiga kuhugi euroopasse mida hetkel see auku kukkunud nordica ju meile ei võimaldanud
Teisalt vaadates igal suvel seda metsikut veokite voorimist mööda ViaBalticut ja Poolas siis on see maht kasvav ja ütleme, et enam varsti ei mahu teedele ära
Kui sealt ka 25% rongile kolib on see maanteede mõttes jälle kasu
Kõiki asju ei saa teha nii nagu ärimees, et ainus mis loeb on kasum, mõnele asjale peab peale ka maksma.
Selle sama nahka on läinud ju meie maapiirkondade elu.
Koolid, lasteaiad, postkontorid, valla ametnikud jms. kõike seda on vaadatud nagu ärimehe pilguga, et kui "kasumit" pole paneme kinni.
Samas on need ju riiklikud teenused ja need on ju inimestele ehk kodanikele ehk riigile ju vajalikud teenused.
Kujutate ette kui sama loogikaga pannakse riiklikud rahakraanid kinni bussiliiklusele ja praamiliiklusele - et sõitja maksab täie rauaga pileti ise kinni ?
See meie isiklik kahjumiga lennundus on selline väga huvitav nähtus.
Pole ühtki valitsust mille ajal pole seal mingit probleemi olnud mida võiks uurida karistusseadustiku valguses.
Pakun täiesti tasuta välja plaani, et müüme selle mõnele teisele lennundusfirmale maha kes sellega majandada oskab!
Uskuge-Ryanair paneb selle kasumit teenima hiljemalt aastaga ja kui Eesti riigil on vaja lennata siis meil on lennujaam, angaarid ja kõik vajalik.
Ostke omale 10 kohaline kahemootoriline ärilennuk mis suudab Atlandi ookeani ületada ja saavad kõik riigitegelased käidud üle maailma kõvasti soodsamalt kui praegu.
Tavainimene aga läheb Riias lennukile kui maailma tahab ja 100 aastat ei sõida ta sinna rongiga vaid autoga!
Kujutate ette, et pere tuleb Egiptusest puhkamast, lennuk saabub 23:40 ja see rong tuleb sealt mööda hommikul kell 9:45.
Võtavad omale hotelli toa ja ootavad rongi et sõita sellega Pärnuni ja sealt autoga Tartusse edasi???
Selle raudtee kaudu hakkavad meie ressursid lahkuma siit maalt ja asemele tuuakse asju millele saame lisaväärtust anda ja reklaamida oma edulugu maailmas kui mürkrohelised me oleme.
Põlevkivist kütust ja elektrit enam teha ei tohi aga Saksamaal aetakse sütt ahju ja Sakslased on Poola peale näppu vibutamas kui nad sama teevad aga selle vastu aitab kui Poola teeb seda kahekordselt ja pool elektrist annab Sakslasele.
Meeletu transiit maanteedel?
Need autod on lendu ehmatanud rahatrükk ja sõda aga nad on lendamisest väsinud ja otsivad kohta kuhu maanduda ning transiit meilt itta on läbi lõigatud.
Riigisisese ühistranspordi toetus on väga levinud üle maailma ja ilma selleta ei taha riik töötada.
Saartele käimine aga üle maailma kipub olema vajaduspõhine ehk saarte elanikele on kõvasti soodsam.
Mis Soome meditsiiniabi puutub, siis tõsise asjaga saab abi väga kiirelt.
Sõber näiteks kohas nimega Ivalo kaevas kraavi ja libastus mahatulles nii halvasti et kukkus käeluu katki.
Peale helistamist kohast millel nimegi pole tuli helikopter 10 minutiga, tehti tuimestus ja viidi 150 km kaugusele haiglasse.
Seal ei ole talvel nalja, inimesed külmuvad ja 30 minuti pärast pole mõtet enam kohale tullagi.
Koole muide on Soomes üsna hõredalt aga käivad bussid ning lapsed saavad käidud sest see on ette ennustatav, et Pekka käib 9 aastat koolipäevadel hommikul kooli ja pärast koju.
Kui aga Pekka isal on vaja jõuda arstile või poodi võtab ta oma jõuvankri ning käib ära.
Juhuslikke maainimesi bussidesse püüda on ilmselge raiskamine ja kui hommiku saab linna ja õhtul tagasi on juba hästi.
Ametnikke aga on küladesse vaja milleks?
Jälle Soome näitel on postkontoris postitädi asjaajaja ning kui Pekka ema tahab lastetoetuseks avaldust teha siis tädi võtab selle vastu ning annab edasi.
Ei istu külas eraldi elektrifirma, veefirma ja telefonifirma esindajaid ja kui inimese mure nõuab välist sekkumist võtab tädi kontaktid ning ametnik käib läbi.
Uudis aga ütleb, et automaksu vastu on antud juba üle 50 000 allkirja.
Kui paljude asjade vastu on olnud nii konkreetne vastuseis Eestis?
Näoraamatust ka tsitaat:
"Kaks imeilusat ilma ja tuhandeid kohtumisi Antslas, kus toimus Hauka Laat. Inimesed said nautida ilma, veeta aega ning leida endale meelepärast ning vajalikku ja seda seinast seina. Korraldajatele tänu, asjad sujusid suurepäraselt suurtest inimhordidest sõltumata.
Olime telgiga väljas ning uurisime koos Ain Pent, Tarmo Piirmann, Marit Sepma, Anti Nõlvik, Riho Terras, Sirle Rosenfeldt-Koop, Olle Koop, Karl Sander Kase, Lars Piirmann inimeste meelsust planeeritava automaksu osas. Isamaa erakond ei toeta uue maksu kehtesestamist, millest valimistel vaikiti ning nüüd segaste sõnumite ja eesmärkide saatel püütakse riigikassat täita täiendava 120 miljoni euroga, mis on ka planeeritava maksu ainus arusaadav ja tegelik eesmärk. Automaksu vastu kogusime üle 1900 allkirja, viis inimest soovis anda ka maksule toetusallkirja.
Inimesed on pettunud, kõige enam oli kuulda seda, et see on täiendav koormis maainimsele, kus ilma autota ei olegi võimalik oma elu korraldada.
PS. Armas pillimees, kes sa laadaliste meelt lahutasid ja oma allkirja meile andsid ning oma annetuste trumli-pillimehe leib, meie laua alla unustasid loodan, et oled selle nüüdseks tagasi saanud. Kui veel ei ole, siis korraldajate käest saab selle kindlasti kätte, sest just nende kätte ma selle viisin.
Suur tänu kõigile, kes tulid ja suhtlesid, oma meelsust väljendasite ning toetust meile avaldasite. Järgmiste kohtumisteni."
Kohalik küsitlus aga on suhtega 1797:51 mis ei ole päris mukikaki.