Kas ostaksid endale elektriauto?

(28-08-2023, 16:40 PM)deus Kirjutas:  
(28-08-2023, 16:26 PM)Etsike Kirjutas:  Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. Aga teeme siis elektrika pealt natuke seda 2200km rehnungit.
Ümardame ka asju natuke ülespoole ja võtame energiakuluks 20kWh/100km ehk siis ühtekokku 440kWh, seda on umbes 5-10 akutäit sõltuvalt liikurist. Laadimisajad on uutel ikka päris kiired, kohv-piss ja edasi. Eestis maksab kiirlaadija elekter ca 40 s/kWh, Euroopa kiirtee-äärses hüper-superlaadijas rohkem, ütleme, et isegi 60s/kWh. Sellega arvutades skoor 264eur. Kalli kiirlaadija elektriga sõit ei ole odavam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.
Tänud! Jämedalt võttes siis 10x15 min peatusi ehk 150 minutit ehk 2,5h kadu vs 15 minutit? Polegi väga hull, kui tuli väga takus pole, kuigi tundub natukene uskumatu ja arvestades, et kohati peab juba sellele pagana mobla peal olevale programmile 5 mintsa pühendama, et asi üldse laadimagi hakkaks ja seda ka veel korrutama nende aplikatsioonide elik app'de hulgaga, mida iga erinev laadija vajab.
 Tuleb arvestada ka sellega, et järjest kiirlaadimisi oli Toyotal lubatud 2, siis 24h vahet.
Vasta

Vean vähehaaval omatarbeks...kord bigbagitäie kuivsegu, kord aluse fibo jne. Teinekord tahaks kaks ka, aga pilli ei saa lõhki puhuda.  Kaubik kindlasti lahendaks probleemi, mul on kaubik olnud ka, aga käruga on elu nii palju lihtsam - ei mingit ülevaatuse, hoolduste jms jama. Õigemini on, aga see kõik on nii palju lihtsam võrreldes kaubikuga.
Vasta

(28-08-2023, 16:26 PM)Etsike Kirjutas:  Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. Aga teeme siis elektrika pealt natuke seda 2200km rehnungit.
Ümardame ka asju natuke ülespoole ja võtame energiakuluks 20kWh/100km ehk siis ühtekokku 440kWh, seda on umbes 5-10 akutäit sõltuvalt liikurist. Laadimisajad on uutel ikka päris kiired, kohv-piss ja edasi. Eestis maksab kiirlaadija elekter ca 40 s/kWh, Euroopa kiirtee-äärses hüper-superlaadijas rohkem, ütleme, et isegi 60s/kWh. Sellega arvutades skoor 264eur. Kalli kiirlaadija elektriga sõit ei ole odavam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.

KÕIGE TÄHTSAM jäetakse alati arvutusest välja - auto soetusmaksumus ja/või amortisatsioon. Ja see kulu on ju üüratu! Kes vähegi OMA raha eest ostab, võiks suuta ka seda poolt arvutada. Tööandja raha eest pole vahet, veel vähem riigivaraste niisama raha eest. Mis ongi EVde suurim häda on nende arutu hind ja ka odavaim Spring maksab täna ju 22K+ eurides. Ja sõita kannatab vaid linnas ja suvel... Sama tootja kaks masinat: Jogger ja Spring. Hind sama, kumb on Auto ja kumb ikkagi ilgeim saast? Tangid selel Joggeri mõlema d paagid täis ja sõidad jutiga teise ilmaotsa. Joggerile ligilähedast elektriautot... ei ole olemas! Elektribussid, mis ju ei sõida! 7 kohta on võlusõna. Ja millise asja sa saad 23tuhandega ehk 300 euro eest kuus ehk EURO ÖÖPÄEVAS??? Lähim enam-vähem kiidetud pill oleks elektri-Kona, millega ka siinsetel asukatel kogemust. Aga ta on ju punn 7-kohalise kõrval! Ja kulu kisub sinna 2€ ööpäevas juurde. Hinnavahe 13K on üüratu raha. Lisame ikka ka haagiseveo, mis Konal on 300 kilo aga Joggeril 640/1200...

edit: Ma tegin kiirelt kahe autoga võrdluse ainult kaskodes: Jogger 555TYT ja Kona 024PBG. Poliis.ee kalkulaator ja Joggeri aastane täiskasko 650€ omavastuse aga koos haagisekindlustusega jne 292 eurot, Konal 686€!!! +394 eurot on üle ÜHE EURO iga päev rohkem elektrikäula eest! Ainult kasko. Reaalsus on lõpuks see, et EV pidamine on KOLM KORDA kallim! Ja kui osutub tõeks ka kallimad parvlaevapiletid, mine tea Soome või Kanali aluse öörongi või Alpide tunnelite piletihinnad nende ohtölikksue tõttu, võib elektrikäula pidmaine veel mitu korda rohkem kordi kallim olla.
Vasta

PlyVal64 ' Kirjutas:  Ja millise asja sa saad 23tuhandega ehk 300 euro eest kuus ehk EURO ÖÖPÄEVAS??? 

Siin tuli vist näpuviga sisse, ikka 10€ ööpäevas.

Nii võttes on auto pidamine ikka ränkkallis lõbu.
Vasta

Praegu liisingus ja kaskone Leaf maksab mulle 5000 eur aastas või 34s/km (15k km aastas). Liisingust ja kaskost varsti prii, siis ainult 900 eur aastas ja km hind 6 senti, beat that.
Ehk siis nagu juba soetades kulusid exceli võrdlusse pannes oodata oli. Soetusmaksumus on kallis aga ajapikku kumuleerunud kulud toovad võidu.
Vasta

Sa jätsid excelisse panemata liisingu lõppemisel uue akupaki hinna jah?
15k aasta, 7 aastat ... nu miski kaks kuni kolm aastat akupaki varu veel jääb sul äkki, saad senikaua seda raha kokku koguda uue paki soetamiseks.
Vasta

(28-08-2023, 20:59 PM)Etsike Kirjutas:  Praegu liisingus ja kaskone Leaf maksab mulle 5000 eur aastas või 34s/km (15k km aastas). Liisingust ja kaskost varsti prii, siis ainult 900 eur aastas ja km hind 6 senti, beat that.

6 senti km, on täiesti diisli mängumaa. Ei midagi erilist, näiteks Volvo c30 1,6td 84kW. Siit edasi on vaja juba täpset rehnutit aga suurusjärk kindlasti klapib.
Vasta

(28-08-2023, 22:39 PM)spitfire Kirjutas:  6 senti km, on täiesti diisli mängumaa.
4 liitrit sajale ja liitrihind 1.5 eur? Null muud kulu? Liiga helesinine see unistus
Vasta

(28-08-2023, 19:34 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(28-08-2023, 16:26 PM)Etsike Kirjutas:  Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. Aga teeme siis elektrika pealt natuke seda 2200km rehnungit.
Ümardame ka asju natuke ülespoole ja võtame energiakuluks 20kWh/100km ehk siis ühtekokku 440kWh, seda on umbes 5-10 akutäit sõltuvalt liikurist. Laadimisajad on uutel ikka päris kiired, kohv-piss ja edasi. Eestis maksab kiirlaadija elekter ca 40 s/kWh, Euroopa kiirtee-äärses hüper-superlaadijas rohkem, ütleme, et isegi 60s/kWh. Sellega arvutades skoor 264eur. Kalli kiirlaadija elektriga sõit ei ole odavam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.

KÕIGE TÄHTSAM jäetakse alati arvutusest välja - auto soetusmaksumus ja/või amortisatsioon. Ja see kulu on ju üüratu! Kes vähegi OMA raha eest ostab, võiks suuta ka seda poolt arvutada. Tööandja raha eest pole vahet, veel vähem riigivaraste niisama raha eest. Mis ongi EVde suurim häda on nende arutu hind ja ka odavaim Spring maksab täna ju 22K+ eurides. Ja sõita kannatab vaid linnas ja suvel... Sama tootja kaks masinat: Jogger ja Spring. Hind sama, kumb on Auto ja kumb ikkagi ilgeim saast? Tangid selel Joggeri mõlema d paagid täis ja sõidad jutiga teise ilmaotsa. Joggerile ligilähedast elektriautot... ei ole olemas! Elektribussid, mis ju ei sõida! 7 kohta on võlusõna. Ja millise asja sa saad 23tuhandega ehk 300 euro eest kuus ehk EURO ÖÖPÄEVAS??? Lähim enam-vähem kiidetud pill oleks elektri-Kona, millega ka siinsetel asukatel kogemust. Aga ta on ju punn 7-kohalise kõrval! Ja kulu kisub sinna 2€ ööpäevas juurde. Hinnavahe 13K on üüratu raha. Lisame ikka ka haagiseveo, mis Konal on 300 kilo aga Joggeril 640/1200...

edit: Ma tegin kiirelt kahe autoga võrdluse ainult kaskodes: Jogger 555TYT ja Kona 024PBG. Poliis.ee kalkulaator ja Joggeri aastane täiskasko 650€ omavastuse aga koos haagisekindlustusega jne 292 eurot, Konal 686€!!! +394 eurot on üle ÜHE EURO iga päev rohkem elektrikäula eest! Ainult kasko. Reaalsus on lõpuks see, et EV pidamine on KOLM KORDA kallim! Ja kui osutub tõeks ka kallimad parvlaevapiletid, mine tea Soome või Kanali aluse öörongi või Alpide tunnelite piletihinnad nende ohtölikksue tõttu, võib elektrikäula pidmaine veel mitu korda rohkem kordi kallim olla.
Kuskohast Kona selline kasko hind? See poliis ee pole adekvaatne tööriist?!?  Mul deniro (479PCF) sama moto, platvorm, võimsus, aku ja rootsi pank pani eliit kasko hinnaks 26 jeerikut kuus.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(28-08-2023, 14:45 PM)deus Kirjutas:  Tabasin end hetkel selliselt mõttelt, et kui kolme juhiga panna, siis saab julgelt 2200 kiltsa jutti ilma hotellita sõita, vana audi 1.9 suudab seda maad sõita kahe paagitäiega, vahet pole, kas Sharlaxi, Galaxy või A4 peal. Summa tuleb siis ~250 euri.
Palju selle elektrikaga kokku tuleb summana?
Ma käisin paar nädalat tagasi Ungaris Palatoni ääres (4100km) ja ekektri molekulide ostu kulu oli 235 €

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(28-08-2023, 23:03 PM)rocker Kirjutas:  
(28-08-2023, 14:45 PM)deus Kirjutas:  Tabasin end hetkel selliselt mõttelt, et kui kolme juhiga panna, siis saab julgelt 2200 kiltsa jutti ilma hotellita sõita, vana audi 1.9 suudab seda maad sõita kahe paagitäiega, vahet pole, kas Sharlaxi, Galaxy või A4 peal. Summa tuleb siis ~250 euri.
Palju selle elektrikaga kokku tuleb summana?
Ma käisin paar nädalat tagasi Ungaris Palatoni ääres (4100km) ja ekektri molekulide ostu kulu oli 235 €
Palun loe uuesti ja mõttega see küsimus läbi. Edasiste kommentaaride lugemine tuleb ka kasuks. Vihjeks ütlen, et läbisin selle vahemaa 22 tunniga ehk keskmise kiirusega 100km/h. Mul on siin foorumis suisa üks tunnistaja olemas sellele sündmusele, kes nägi reaalelus seda liikumist.

EDIT: Et kogemata täitsa arusaamatuks ei jääks. Palju raha sa pauside peale kulutasid?
Vasta

deus, see sinu 2200 km madallend jääb 98,9% teelolijate jaoks väga kaugeks, kui ehk poola kandilised presentkattega väikekaubikud lisaks arvata. Näide on suhteliselt ekstreemne ja selle põhjal ei tasu teha väga kaugeleulatuvaid järeldusi ega ka objektiivseid võrdlusi. Ja kui kollaseid pudeleid saab edukalt ka sõidu ajal täita, siis saan aru, et oled väikestviisi suitsumees - mitu pausi selle tarbeks sai ette võetud? : )

Teoorias on sarnane sõit ka elektrikaga võimalik, näiteks Hiinas, kus osad tootjad on läinud vahetatavate akupakkide ja laialdase vahetusvõrgu teed. 5-15min pausi ja järgmised 400-500km. Ainuke häda, et seal pole kuhugi nii kaugele sõita.
Vasta

Võibolla see on vale koht ja vale küsimus aga....NT,  korraldate sünnipäeva (või mõne muu ürituse) tulevad kõik sugulased kaugelt lähedalt külla - elektriautoga. Esimene küsimus on, et kas laadida saaks? Edasi juba õnnitlused, kingitused trall jm selline. Pidu läbi, külalised läinud, lauad koristatud ja saabub uus kuu, koos el. arvega. Kes arve maksab?

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

2200km 22 tunniga ja keskmine sada?
Paljuga sirge peal lendasid?

Me oleme paugutanud 2100km Einatten-Valga msrsrüti korduvalt  21- 22 tunniga. Saksas pidi hoidma ikka 200 ligi siis jäi Valgas veel 100- 101 järgi keskmist kiirust.

Kakub sinna RB valdkonda see keskmine.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(29-08-2023, 08:04 AM)Daff Kirjutas:  2200km 22 tunniga ja keskmine sada?
Paljuga sirge peal lendasid?

Me oleme paugutanud 2100km Einatten-Valga msrsrüti korduvalt  21- 22 tunniga. Saksas pidi hoidma ikka 200 ligi siis jäi Valgas veel 100- 101 järgi keskmist kiirust.

Kakub sinna RB valdkonda see keskmine.

Lennata oli vaja, kiire oli. Suitsu teed siis, kui masin tangib ja tulistad edasi või siis ei tee üldse ja sõidad edasi, mul puudub selline sunnitud vajadus ja lisaks kui nii öö otsa üleval passida, lööb südame ka liiga pekslema ehk pigem juba väldid kohvi ja nikotiini.

Ma tean, et see oli ekstreemne näide, kuid mind reaalselt huvitab vastus ja tean, et selliseid sõite ei ole väga palju, ausalt, endalgi oli see üle aastate jälle esimene kord, kus autoga sai kiiremini kui lennuk + rendikas metsa jõudmiseks.
Palju läheb samasugune ots maksma elektrikaga ja kui palju aega juurde tuleb? 10x15m ennustus lasti siin juba õhku nii laadijate asukoha pärast, kui ka autode iseärasuste pärast kui ka telefonide nutimaailma keerukuse pärast. Palju tuleb kokku?
Tagasi sõitsin siiski inimese kombel ehk 8h tööpäev ja õhtal hotell, tagasistulekul läks puhtalt hotellide ja söögi peale ca 400 euri.
Vasta

Teistpidi võttes, et elektri peale lähevad meil siin ju ka kaubikud ja nende põhjale tehtud matkaautod. Ka nemad on ju N ja M kategooria  sõidukid. Viimastega on muidugi omaette ooper kaalu küsimus. Ok aga jättes kõrvale selle ja võttes, et tahad minna lõunasse. Prantsusmaa Itaalia Horvaatia mis veel hullem Hispaania. 
Täna lasevad 2 juhti selle vahetustega ühes jutis ära. 
Elektriga kindlasti mitte. Ja see pole enam pastakast imetud juhtum vaid reaalsus mida tehakse.


Teisalt pole see probleem veel üldse probleem ja ei teagi kas saab selleks. Eks aeg näitab kas elektifitseeimine üldse nii kiiresti peale tuleb ja nii laialt üldse kasutusse läheb ja mis tehnoloogia siis üldse kasutuses saab olema. Tänane matkaauto igaljuhul tänase tehnoloogiaga ei kannata elektri alla minna B lubade ja 3.5 t piiris.
Vasta

Tsitaat:Teistpidi võttes, et elektri peale lähevad meil siin ju ka kaubikud ja nende põhjale tehtud matkaautod.
Ükspäev jäi silma kiri furgoonil. Esimene täiselektriline kaubaauto. Või midagi analoogset.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(28-08-2023, 22:51 PM)rocker Kirjutas:  
(28-08-2023, 19:34 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(28-08-2023, 16:26 PM)Etsike Kirjutas:  Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. vam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.


edit: Ma tegin kiirelt kahe autoga võrdluse ainult kaskodes: Jogger 555TYT ja Kona 024PBG. Poliis.ee kalkulaator ja Joggeri aastane täiskasko 650€ omavastuse aga koos haagisekindlustusega jne 292 eurot, Konal 686€!!! +394 eurot on üle ÜHE EURO iga päev rohkem elektrikäula eest! Ainult kasko. 
Kuskohast Kona selline kasko hind? See poliis ee pole adekvaatne tööriist?!?  Mul deniro (479PCF) sama moto, platvorm, võimsus, aku ja rootsi pank pani eliit kasko hinnaks 26 jeerikut kuus.
Auto24 võtad autod ja numbrid ja veebist nende põhjal hinnad. Alati PEAB võrdlema samas kohas ja võrreldavaid asju, sisi tekib ka õige suhtarv. Oled mingi plaatinaklient pangas ja personaalpanganduse kunde, ongi teised taksid. Kindlasti on ka teine taks sisi, kui on lisiing pangast - koor riisutakse igal juhul! Kuna ma ei ole mitte kunagi oma elus mitte ühte kaskot teinud ei majadele ja veel vähem autodele, siis äkki see ongi minule hind? Joggeri oma sobiks küll, 24,33 eurot kuus ehk 81 senti päevas on täitsa ok. 
Sinu autole minu isikukoodiga, mis on 53-aastase avariivaba tegelase oma kes on kindlustanud liikluses autosid kohustuliku kindlustuse eesimesest päevast alates, andis summaks 491.94 € aasta (650 oma, super koos käruga jne) ehk jäme 41 eurot kuus. Teen sama liigutuse meie hetke pereauto soodafoobiaga ja kunagises ostuhinnas 2K€ autokesele samadel tingimustel summaks 160.18€. Ehk vana ja odava puhul on summad veel "hullemad". Tegin kiire katse ka 002KIA'ga elik siis Tartu esitlusautoga - 734.49 €. Ja siis 222BHP kasko samadel tingimustel, ehk Päris Auto mootorilt ja veoskeeemilt, 374.57 €!!!

Ma võin ju loll olla aga rahanumber on kõnekas! Ja siis saevad mingit tolad elektrihinda sentides - see on EV kõige väiksem kulunumber ja ei määra midagi kogu ülalpidamiskuludes! Kahe viimase kasko hinnavahe 360 eurot teeb 220 liitrit diislit millega saab sõita jämedalt 3500 kilti! Pärishaagisega 2500 Big Grin Kusjuures on tolmutis super ka juhtimsiõigustes: Täismass: 1949 kg, Piduriga haagis: 1500 kg ja kokku 3449kg!!! Puhas B-kat täitsa tõsise haagissuvilagagi! Lõdvalt aga saaad vedada enamusi gonkamasinaid.
Vasta

(29-08-2023, 09:25 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Teistpidi võttes, et elektri peale lähevad meil siin ju ka kaubikud ja nende põhjale tehtud matkaautod.
Ükspäev jäi silma kiri furgoonil. Esimene täiselektriline kaubaauto. Või midagi analoogset.

Kunagi väideti see olevat esimene baltikumis.

https://majandus.postimees.ee/7530837/sc...t-veoautot
Vasta

Sellest siis ka õlle hinna tõus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne