28-08-2023, 17:05 PM
(28-08-2023, 16:40 PM)deus Kirjutas:Tuleb arvestada ka sellega, et järjest kiirlaadimisi oli Toyotal lubatud 2, siis 24h vahet.(28-08-2023, 16:26 PM)Etsike Kirjutas: Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. Aga teeme siis elektrika pealt natuke seda 2200km rehnungit.Tänud! Jämedalt võttes siis 10x15 min peatusi ehk 150 minutit ehk 2,5h kadu vs 15 minutit? Polegi väga hull, kui tuli väga takus pole, kuigi tundub natukene uskumatu ja arvestades, et kohati peab juba sellele pagana mobla peal olevale programmile 5 mintsa pühendama, et asi üldse laadimagi hakkaks ja seda ka veel korrutama nende aplikatsioonide elik app'de hulgaga, mida iga erinev laadija vajab.
Ümardame ka asju natuke ülespoole ja võtame energiakuluks 20kWh/100km ehk siis ühtekokku 440kWh, seda on umbes 5-10 akutäit sõltuvalt liikurist. Laadimisajad on uutel ikka päris kiired, kohv-piss ja edasi. Eestis maksab kiirlaadija elekter ca 40 s/kWh, Euroopa kiirtee-äärses hüper-superlaadijas rohkem, ütleme, et isegi 60s/kWh. Sellega arvutades skoor 264eur. Kalli kiirlaadija elektriga sõit ei ole odavam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.