Küsimus 638 käitumisest...
#1

Selline värk siis, et masin on hakanud viimasel ajal streikima. Ei taha tööle minna enam eriti. Läheb vaid siis kui ohtralt ette lüüa (7-8x).

Võtsin leegitoru otsa silindri küljest lahti, sest ei osanud arvata, et mis muu võib põhjus olla. Katsun näpuga kolvi pealset ja see on täiesti selline krobe (nagu saepuruplaat). Kas see on loomulik? Kui ei, siis mis ma vahetama peaksin hakkama ja palju see laks maksma võib minna?
Vasta
#2

kolb peab ikka sile olema pealt....

Cool
Vasta
#3

see Sinu probleemi tekitaja küll ei tohiks olla
kolvi põhjale tekib samamoodi se kivi mis nt. leegitorudessegi ja teatud km järel on vaja seda sealt maha nühkida, et hõõgsüüdet ei tekiks.
Vasta
#4

no kui niipalju ette tahab, siis alusta sellest, et puhasta karpa.

ega siis ida mootorrattad 100 aastat vastu pea ilma hoolduse/putituseta. tundub, et on lihtsalt aeg elutähtsad sõlmed nagu süüde/karpa/silindrid-kolvid üle vaadata.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#5

Korralikult hääles karburaatoriga ja korras mootoriga Jawa on ühe löögiga käivituja. Alusta tõesti karburaatorist ja puhasta see ära ning pane segukruvid/nõel paika tehase soovituste järgi.

Siis võid ka küünlaid ja küünlavahesid kontrollida. Ka nendest sõltub käivitumine.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Aga kas see käivitumise värk sõltub oluliselt ka mingist lisaõhu saamisest kuskilt väntvõlli tihendi vahelt nt?
Ja mis selle kolviga siis saab? Jääb nii nagu on?
Katsun selle aparaadi leida kuskilt millega kompressiooni mõõta, siis võib vähemalt kindel olla.
Vasta
#7

Võta silindripead maha, siis näed täpsemalt, mis nende kolbidega on. Arvatavasti on tahmased ja tuleb puhastada. Millal väntvõlli tihendeid viimati vahetati? Kui lisaõhku saab, siis läheb segu lahjemaks ja käivitamine muutub raskemaks.
Vasta
#8

Ma kahtlen kas neid üldse kunagi vahetatud on. Silindrid on küll maha käinud (hermeetik vahel).
On nendele tihenditele raske ligi pääseda? Kas parempoolset saab vahetada nii, et ainult generaator maha võtta ja kas seda on võimalik ka nii teha, et süüde õigeks jääb?
Vasta
#9

Kui simmereid üldse vahetatud pole, siis võib arvata küll, et viga nendes. Vasakpoolse kulumisel hakkab vasak silinder tavaliselt rohkem tossama.
Parempoolsele ligipääsemiseks tuleb jah genekas eest ära võtta. Süüdet saab samaks jätta nii, et teed kontaktiplaadile ja staatorile vastavad märgid. Soovitav oleks siiski pärast üle kontrollida.
Vasta
#10

Ok, võtsin silindrid vahepeal maha juba, kolbidel tundub nagu väike loks sees olevat. Rõngad vahetada?
Nüüd siis simmerlingi kallale, esialgu parempoolse, sest parem silinder oli kuidagi nõrgem.
Vasta
#11

Oskab keegi õelda 638 kolvimõõtu ja silindri mõõtu?
Kolvid on kuidagi kahtlased, erinevad mudelid (välimuselt erinevad) ja ühel on peal keskel puuritud mingi ~2mm sügavune auk (originaalis). Palju see lõtk olla võib seal? Silindris suppleriga mõõtes sain, et 0,2mm. ÜSS-s randi peal lõtk puudub. Ranti silmaga eriti näha pole, küünega katsudes küll õige vähe.
Jutu mõte oli siis nagu see, et kas peaks mõtlema ka uute kolbide ostule? Rõngad olid küll suht kulunud sellel nõrgemal silindril.
Vasta
#12

Kõikidel läbi aegade toodetud 2T 350 jawade ametlik silindriläbimõõt on 58mm. Täpset silindri ja kolvi läbimõõtu kahjuks ei oska öelda, aga lõtk nende vahel peaks olema u.0,05-0,1 mm (ei tea tegelikult 638 kohta, aga ega see palju erinev olla ei saa). Igatahes mitte eriti rohkem. Mismoodi sa seda lõtku suppleriga mõõtsid? Peaks ikka lehtkaliibriga mõõtma. Mõõda ka kolvirõngaste lukupilud ära.
Karta on igatahes, et pead uued kolvid ostma ja silindrid puurida laskma. Palju läbisõit oli siiamaani nende kolbidega?
Vasta
#13

~ 15000 ma arvan (spidokas ei töötand kui ostsin, näitas 10000)

Lõtku mõõtsin nii, et sain kolvi läbimõõduks 57,8mm ja silindri omaks 58mm. Mitte eriti loogiline tegelikult, aga ega väga palju täpsemalt suppleriga ei mõõda. Ma proovin ka lehtkaliibriga.
Puurimist küll ei viitsiks ette võtta.Sad
Vasta
#14

Praktika näitab et eelpool mainitud lõtk võib ka suurem olla.Rõngad on tähtsamad kui just kolb ristipidi silindrisse ei lähe.Selline veel isegi käis.Kontrolli kolvirõnga stoppreid,et rõngad üle ei jookse kui need on kulunud tuleb kolvi vahetus ja siis juba mõlemad.Veel ei soovita silindri alla hermetsi määrida hakkab mingil ajal õhku läbi imema ,sealt ka käivitus probleem.Kui mootor on enne millalgi poolitatud tasuks uurida keskmist laagripukki,ega pole liikuma hakanud.Kui see kinni pole mootorit korralikult käima ei saa.
Vasta
#15

Ma vist kisun mootori ka lahti, peaks need vända laagrid ikka ka ära vahetama, muidu loogiliselt võttes peaksid uued tihendid jälle minema ju.
Vasta
#16

Aspelund Kirjutas:Korralikult hääles karburaatoriga ja korras mootoriga Jawa on ühe löögiga käivituja. Alusta tõesti karburaatorist ja puhasta see ära ning pane segukruvid/nõel paika tehase soovituste järgi.

Asp

Aga austatud härra aspelund,
KUS on kirjas TEHASE SEADED? Mind huvitab siuke asi.
Düüsid puhusin mingi 5 korda läbi ehk, kruvisid sai keeratud vist totaalse kulumiseni.. ei tea, midagist. Jalast käima ei lähe.. värk on.
Vasta
#17

kas ikka küünsald kontrollisid enne ära??Big Grin
Vasta
#18

Asi nüüd niikaugel, et kuna vanad kolvid olid eriti kahtlased ja uued rõngad mis ostsin ühe kolvi jaoks liiga õhukesed olid, sai uued kolvid ostetud. Käisin silindritega kloostrimetsa poes ja sain väga täpsed kolvid, kui silindrisse sisse lasta siis vajuvad sujuvalt alla.

Aga probleem on nüüd selles, et olen suutnud 2-3 nõela ära kaotada. Kustkohast neid võiks uusi saada? Eriti ei taha uskuda, et need mootoris on, sest mingid kaltsud olid kepsude ümber kui kolbe ära võtsin ja hiljem sai magnetiga kõik läbi uuritud.

Kellegil kogemusi?Rolleyes
Vasta
#19

minu arust mujalt ei saa.. ma vain Sulle oma vanad tuua, kui tahad. Aga kuskil mujal ei tohiks selles mõõdus nõelu olla tolla mootori sees..
Vasta
#20

See oleks hea. Mis ajal sa siia satud jälle? Paar tükki võtaks küll hea meelega vastu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne