Selline värk siis, et masin on hakanud viimasel ajal streikima. Ei taha tööle minna enam eriti. Läheb vaid siis kui ohtralt ette lüüa (7-8x).
Võtsin leegitoru otsa silindri küljest lahti, sest ei osanud arvata, et mis muu võib põhjus olla. Katsun näpuga kolvi pealset ja see on täiesti selline krobe (nagu saepuruplaat). Kas see on loomulik? Kui ei, siis mis ma vahetama peaksin hakkama ja palju see laks maksma võib minna?
Postitused: 389
Teemad: 55
Liitus: Apr 2003
Maine:
0
kolb peab ikka sile olema pealt....
Postitused: 382
Teemad: 42
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
see Sinu probleemi tekitaja küll ei tohiks olla
kolvi põhjale tekib samamoodi se kivi mis nt. leegitorudessegi ja teatud km järel on vaja seda sealt maha nühkida, et hõõgsüüdet ei tekiks.
Postitused: 3,030
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
no kui niipalju ette tahab, siis alusta sellest, et puhasta karpa.
ega siis ida mootorrattad 100 aastat vastu pea ilma hoolduse/putituseta. tundub, et on lihtsalt aeg elutähtsad sõlmed nagu süüde/karpa/silindrid-kolvid üle vaadata.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 5,833
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Korralikult hääles karburaatoriga ja korras mootoriga Jawa on ühe löögiga käivituja. Alusta tõesti karburaatorist ja puhasta see ära ning pane segukruvid/nõel paika tehase soovituste järgi.
Siis võid ka küünlaid ja küünlavahesid kontrollida. Ka nendest sõltub käivitumine.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Aga kas see käivitumise värk sõltub oluliselt ka mingist lisaõhu saamisest kuskilt väntvõlli tihendi vahelt nt?
Ja mis selle kolviga siis saab? Jääb nii nagu on?
Katsun selle aparaadi leida kuskilt millega kompressiooni mõõta, siis võib vähemalt kindel olla.
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Võta silindripead maha, siis näed täpsemalt, mis nende kolbidega on. Arvatavasti on tahmased ja tuleb puhastada. Millal väntvõlli tihendeid viimati vahetati? Kui lisaõhku saab, siis läheb segu lahjemaks ja käivitamine muutub raskemaks.
Ma kahtlen kas neid üldse kunagi vahetatud on. Silindrid on küll maha käinud (hermeetik vahel).
On nendele tihenditele raske ligi pääseda? Kas parempoolset saab vahetada nii, et ainult generaator maha võtta ja kas seda on võimalik ka nii teha, et süüde õigeks jääb?
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Kui simmereid üldse vahetatud pole, siis võib arvata küll, et viga nendes. Vasakpoolse kulumisel hakkab vasak silinder tavaliselt rohkem tossama.
Parempoolsele ligipääsemiseks tuleb jah genekas eest ära võtta. Süüdet saab samaks jätta nii, et teed kontaktiplaadile ja staatorile vastavad märgid. Soovitav oleks siiski pärast üle kontrollida.
Ok, võtsin silindrid vahepeal maha juba, kolbidel tundub nagu väike loks sees olevat. Rõngad vahetada?
Nüüd siis simmerlingi kallale, esialgu parempoolse, sest parem silinder oli kuidagi nõrgem.
Oskab keegi õelda 638 kolvimõõtu ja silindri mõõtu?
Kolvid on kuidagi kahtlased, erinevad mudelid (välimuselt erinevad) ja ühel on peal keskel puuritud mingi ~2mm sügavune auk (originaalis). Palju see lõtk olla võib seal? Silindris suppleriga mõõtes sain, et 0,2mm. ÜSS-s randi peal lõtk puudub. Ranti silmaga eriti näha pole, küünega katsudes küll õige vähe.
Jutu mõte oli siis nagu see, et kas peaks mõtlema ka uute kolbide ostule? Rõngad olid küll suht kulunud sellel nõrgemal silindril.
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Kõikidel läbi aegade toodetud 2T 350 jawade ametlik silindriläbimõõt on 58mm. Täpset silindri ja kolvi läbimõõtu kahjuks ei oska öelda, aga lõtk nende vahel peaks olema u.0,05-0,1 mm (ei tea tegelikult 638 kohta, aga ega see palju erinev olla ei saa). Igatahes mitte eriti rohkem. Mismoodi sa seda lõtku suppleriga mõõtsid? Peaks ikka lehtkaliibriga mõõtma. Mõõda ka kolvirõngaste lukupilud ära.
Karta on igatahes, et pead uued kolvid ostma ja silindrid puurida laskma. Palju läbisõit oli siiamaani nende kolbidega?
Postitused: 699
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Praktika näitab et eelpool mainitud lõtk võib ka suurem olla.Rõngad on tähtsamad kui just kolb ristipidi silindrisse ei lähe.Selline veel isegi käis.Kontrolli kolvirõnga stoppreid,et rõngad üle ei jookse kui need on kulunud tuleb kolvi vahetus ja siis juba mõlemad.Veel ei soovita silindri alla hermetsi määrida hakkab mingil ajal õhku läbi imema ,sealt ka käivitus probleem.Kui mootor on enne millalgi poolitatud tasuks uurida keskmist laagripukki,ega pole liikuma hakanud.Kui see kinni pole mootorit korralikult käima ei saa.
Ma vist kisun mootori ka lahti, peaks need vända laagrid ikka ka ära vahetama, muidu loogiliselt võttes peaksid uued tihendid jälle minema ju.
minu arust mujalt ei saa.. ma vain Sulle oma vanad tuua, kui tahad. Aga kuskil mujal ei tohiks selles mõõdus nõelu olla tolla mootori sees..
See oleks hea. Mis ajal sa siia satud jälle? Paar tükki võtaks küll hea meelega vastu.