(04-10-2023, 12:23 PM)Daff Kirjutas: Fakt on see, et kui vanale 50 panna 240 kolb ja kaan ning jätta 50 vänt siis märkide järgi jääb nukkvõll maha umbes 17 kraadi. Kütuse nurk ja ÜSS on paigas aga klapid lähevad kinni alles tüki aja pärast.
( Ostsin kunagi ammu vanarauast 52 millel oli 240 kolb sees. Paneks lõpuks asja käima, et saaks 9 põhjagaasiga sõita. Muidu must toss väljas nagu jõutõmbajal. Lihtsalt vintsi tööks sobib.)
Vänta ja nukka selle vana ploki sisse ei saa panna kuna 50 õlituskanalid ei sobi.
Mingeid suuri investeeringuid ja kapitaali teha ei viitsi. Hea kui saaks läbi otsakaane asja korda.
Vene lehelt lugesin, et sellisel juhul tuleb panna ka 240 hammasrattad. Aga midagi täpsemat välja ei otsi.
Kõik üldsõnaline heietus. Aga on ka sealmaal see probleem olnud kunagi kui 240 juppe liikuma hakkas.
Plokiga mässata viitsid siis on võimalik kahele raamikaelale puurida väljast kanal ja toruga viia õli.
Nukkvõlli õlitusel pole erinevust ja võll on ka samade mõõtudega.
Märke ei olegi väga mõtet vaadata ja ma olen ikka loogiliselt lähenenud kus 4 silindri klapid ära reguleerida näiteks 0,5mm peale ning siis keerata nukk et väljalase sulgub ja sisselase avaneb.
Nüüd vaikselt nukka keerates otsida koht kus sisselaske tõukur jääb kinni ja märkida asend ära.
Keerata teisele poole kuni väljalaske varras kinni jääb ja märkida ära.
Kui nüüd kahe märgi vahele keerata on nukkvõll nullis.
Väntvõlli keerata et pihustiaugust katsuda on kolb üleval ja proovida parasiitratast külge panna.
Kui ei lähe on vaja kuhugi astmega kiil tehavõi nihutada hammasratast väljapoole mis muudab kaldhammaste tõttu nurka.
Kindlasti kolvi ülemist asendit ei saa panna tiftiga sest see pole kolb üleval vaid pritsenurk.
Tavaliselt on need asjad kõik mingil määral mööda ja kui nukk õieti paika panna saab tuntava vahe.
1/3 hammast on juba väga hästi tunda kui varasem saab et klapid varem sulguvad.
Siis on alguses küll hea vääne aga juba 1700 pöördest on tunda, et mootor on tuim ja ei korja pööret üles isegi siledal teel sõites.
Pigem pisut hilisemaks vabalthingaval ja 200 pööret juurde ning tundub palju võimsam kohe.