K:kompressor

Konde mõõtmisel head lahendit pole kui ei tea mida teed. Eriti kui võrdlusmaterjali pole. Oommeetri näit on subjektiivne, kasutatav ainult korras võrdlusmaterjali puhul. Ise kasutan osutiga testrit ja enamvähem tean, kuhu osuti mingi mahtuvuse korral jõudma peaks, sind see ei aita. Kondesid saab poest, või netipoest. Pesumasina- ja muu tehnika remontijatel ka kindlasti midagi on sahtlis.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Vast leiad mõnest san tehnika poest ka 35 se kondeka. Aga Stokkeri poisid ka tellivad sulle järgmiseks päevaks kuna laos olemas.

https://www.stokker.ee/kondensaator-35mf...d=12793520

See ka 2 klemmiga
Vasta

Westbalt-is oli ka riiulil neid...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(24-01-2022, 22:13 PM)Marko Kirjutas:  Konde mõõtmisel head lahendit pole kui ei tea mida teed. Eriti kui võrdlusmaterjali pole. Oommeetri näit on subjektiivne, kasutatav ainult korras võrdlusmaterjali puhul. Ise kasutan osutiga testrit ja enamvähem tean, kuhu osuti mingi mahtuvuse korral jõudma peaks, sind see ei aita. Kondesid saab poest, või netipoest. Pesumasina- ja muu tehnika remontijatel ka kindlasti midagi on sahtlis.

on aga selleks on vaja ka natuka maksta
nagu ütlesin on multimeetritel kondensaatori mahtuvuse mõõtmine täitsa valikus aga need ei maksa 25.- ja igast ehituspoest ei pruugi saada.
ja kui keegi loeb tootekirjelduses "mahtuvuse mõõtmine" siis ettevaatust paljudel juhtudel on see aku/patarei mahtuvuse mõõtmine mitte kondensaatori

ise kasutan igapäevaselt Fluke 324 nimelist aparaati - on minu jaoks universaalne: ampertangid, AC/DC voldid, kondensaatori mahtuvus, takistus.  saab ka termopaari külge panna ja temperatuuri mõõta.
Vasta

(24-01-2022, 22:51 PM)MeelisV Kirjutas:  on aga selleks on vaja ka natuka maksta
nagu ütlesin on multimeetritel kondensaatori mahtuvuse mõõtmine täitsa valikus

Täiesti nõus. Antud teema kontekstis me räägime siiski ilmselgelt 7eurisest multimeetrist või väga heal juhult Tartu osutiga testrist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Nii sain uue kondeka kätte ja külge. Aga kahjuks ei midagi. Ikka sama teema. Puhub 3.5 bar-i välja ja siis hakkab ära koolema kuni lõpuks mootor seisma jääb. Kas on äkki veel ideid mida üle saaks vaadata?
Vasta

Mul oli ka aastaid tagasi ühe samalaadse 1- faasilisega täpselt sama keiss. Täpselt samamoodi vahetasin kondeka ja samamoodi ta jõuetuks jäi ka. Kes teab, vbl. mõni mähis ära kõrbenud... Minu oma leidis pärast seda ühte korda üritamist tee taaskasutusse.
Vasta

Seal pole ju niipalju mähiseid,ergutus kuhu läheb konde taha ja töömähis.Ennemuiste riga pesumasin ja veepump olid kah 220v mootorid ja tollal kondekaid polnud ja oli spets nupp mida hoidsid mõni sekund all ja käivitus,pumbal tõsi tuli ka võlli keerata,et mootor käivituks.Mootorid ja mähised peaksid ju olemuselt samad olema.
Lasta elektrikul mootor üle vaadata?
Vasta

Ilmselt ergutus mähis maha põlenud. Ilma koormuseta jõuab käivituda, nii kui koormus taha tekkib on hingest kinni, läbi käidud tee.
Vasta

Ärge ajage segamini mootorit mis vajab ergutust käivitamisel ja mis vajab kondensaatorit kogu töö ajaks.
Samuti nagu on ka kondensaatorid erinevad. On käivitus kondensaatorid ja on töö kondensaatorid.
Kusjuures käivitus kondensaatorid surevad sekunditega kui need ühendada mootoriga mis on mõeldud töötama töö kondensaatoriga. Vastupidiselt aga on võimalik et kasutada töö kondensaatorid käivituskondensaatorina. 
Ühed taluvad pidevat pingestamist teised lõppevad koheselt.
Vasta

Tere kõigile,

Oskab keegi öelda, kas vene kompressoritele ka kuskilt kolvirõngaid leidub?

Kompressor ise midagi sarnast, millistest siin teemas juba pilte näidatud on. Kaks silindrit, madalsurve Zis 120 kolviga, kõrgsurve ~52 mm malmkolviga.

Jama siis selles, et klapid lekkisid ja surve jooksis kähku maha. Võtsin lahti, kõrgsurve poole pealt oligi üks klapp katki. Lõikasin pahtlilabidast uue ja kokku tagasi. Kui enne pumpas aeglaselt, siis nüüd pea üldse mitte.

Mootor on samuti ainult 1400 pööret ja surve lihtsalt lipsab enne karterisse minema kui läbi klappide paaki jõuab. Mõõtsin kolvirõngastel lukupilu - üle 1mm. Hülss ise tundus ilus, ilma rantide-kriipsudeta, ehk uued rõngad päästaks midagi.
Vasta

Ehk on pahtlilabidas liiga jäik?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

https://www.pmkaubamaja.ee/et/kompressor...10bar.html 
panin selle kompressori paika, mootor 4 kw 28xx rpm, rihmaseib 280 mootoril, u310 kompressoril. Käima minna ei jõua, kui surve üleval, panin rõhuvabastuse toru, Taas lülitades teeb mõned pöörded ja jääb undama. Kasutusel see relee. https://www.antehnika.ee/toode/2753/komp...riga-400-v

Mingeid soovitusi?
Vasta

(17-10-2023, 19:53 PM)huvi5 Kirjutas:  https://www.pmkaubamaja.ee/et/kompressor...10bar.html 
panin selle kompressori paika, mootor 4 kw 28xx rpm, rihmaseib 280 mootoril, u310 kompressoril. Käima minna ei jõua, kui surve üleval, panin rõhuvabastuse toru, Taas lülitades teeb mõned pöörded ja jääb undama. Kasutusel see relee. https://www.antehnika.ee/toode/2753/komp...riga-400-v

Mingeid soovitusi?

Mis tagasilöögi klapp kasutusel? Rõhuvabastus ikka sinna relee külge ühendatud? Kui ta tühjalt käima läheb, siis muud varianti ju pole kui et rõhuvabastus ei toimi.
Vasta

Tagasivooluklapp, analoog https://cerbos.ee/et/tagasiloogiklapid/3...-itap.html. Kohe  peale pumpa tuleb survetoru kust küljepeale on tehtud rõhuvabastus , otse alla tuleb klapp, sealt edasi paaki.  Kui käima läheb tühjana ja relee 8 bar jõudmisel välja lülib, kostab korraks susin. Käima minnes algul stardib, aga ilmselt, kui vooluklapp avanema hakkab, sureb ära. Releel on ka see ühendus seal m10x1mm stutsiga ja tundub et koht kust õhk väljuma peaks 2mm läbimõõduga, toru on mul 6mm. Ma ei ole eriti neid rõhulüliteid näppinud, kas on mõnel ka suurem rõhuvabastuse avaus? Mõtlesin juba, et hangiks lühemad rihmad ja prooviks 120 rihmarattaga, kas on jaksu rohkem.
Vasta

Mu "ühepütane" susistab ikka päris pikalt kui mootor seisma jääb. Ehk saaks prooviks survevabastuse toru korraks lahti teha pärast mootori seiskumist, et veenduda kas oli ikka surve maha tulnud? Tagasivooluklapp ei saa avaneda enne kui pumba poolel surve paagi survest mööda jõuab. Selleks ajaks peavad mootoril tuurid üleval olema juba kindlasti.

Teoorias (eeldusel et survevabastus ikkagi toimib õigesti) võib see kahepütase eripära olla, et surve lüüakse nii ruttu üles, et tõesti esimese pöördega juba hinge kinni võtab. Enne kui mootor hoo üles saab. Sel juhul on variant lisada mahtu juurde pumba ja tagasivoolu klapi vahelisse torustikku. Näiteks mingist jämedamast torust "pudel" sinna vahele teha. No et saaks mootor hoo üles enne kui vastusurve pumbas tõusma hakkab.

Aga võimalik et väiksem rihmaratas juba päästab päeva, tootlikkus langeb, aga eks see 4kw tundubki piiripealne sellele agregaadile.
Vasta

(17-10-2023, 20:53 PM)huvi5 Kirjutas:  Tagasivooluklapp, analoog https://cerbos.ee/et/tagasiloogiklapid/3...-itap.html. Kohe  peale pumpa tuleb survetoru kust küljepeale on tehtud rõhuvabastus , otse alla tuleb klapp, sealt edasi paaki.  Kui käima läheb tühjana ja relee 8 bar jõudmisel välja lülib, kostab korraks susin. Käima minnes algul stardib, aga ilmselt, kui vooluklapp avanema hakkab, sureb ära. Releel on ka see ühendus seal m10x1mm stutsiga ja tundub et koht kust õhk väljuma peaks 2mm läbimõõduga, toru on mul 6mm. Ma ei ole eriti neid rõhulüliteid näppinud, kas on mõnel ka suurem rõhuvabastuse avaus? Mõtlesin juba, et hangiks lühemad rihmad ja prooviks 120 rihmarattaga, kas on jaksu rohkem.
Pilti-videot vaadates tundub, et sellel klapil ju pole rõhuvabastuse osa? Tavaline ühesuunaline tagasilöögiklapp.

Kui see nii on, siis on sul vaja https://aircom.ee/category/3-suruohutarv...liitmikud/ mõnda sellist kolmikut, kuhu saad lülitist tuleva kõrre ka külge ühendada.
Vasta

(17-10-2023, 22:09 PM)ert Kirjutas:  
(17-10-2023, 20:53 PM)huvi5 Kirjutas:  Tagasivooluklapp, analoog https://cerbos.ee/et/tagasiloogiklapid/3...-itap.html. Kohe  peale pumpa tuleb survetoru kust küljepeale on tehtud rõhuvabastus , otse alla tuleb klapp, sealt edasi paaki.  Kui käima läheb tühjana ja relee 8 bar jõudmisel välja lülib, kostab korraks susin. Käima minnes algul stardib, aga ilmselt, kui vooluklapp avanema hakkab, sureb ära. Releel on ka see ühendus seal m10x1mm stutsiga ja tundub et koht kust õhk väljuma peaks 2mm läbimõõduga, toru on mul 6mm. Ma ei ole eriti neid rõhulüliteid näppinud, kas on mõnel ka suurem rõhuvabastuse avaus? Mõtlesin juba, et hangiks lühemad rihmad ja prooviks 120 rihmarattaga, kas on jaksu rohkem.
Pilti-videot vaadates tundub, et sellel klapil ju pole rõhuvabastuse osa? Tavaline ühesuunaline tagasilöögiklapp.

Kui see nii on, siis on sul vaja https://aircom.ee/category/3-suruohutarv...liitmikud/ mõnda sellist kolmikut, kuhu saad lülitist tuleva kõrre ka külge ühendada.

See "kõrs" võib olla ka otse survetoru külge ühendatud. Ei pea ilmtingimata klapiga kokku minema.
Vasta

Mootori rihmaseib on suur. Sinna sobiks 100-120mm läbimõõduga seib.
Ja 10 bar-i jaoks on mootor väike.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Eelmisele postile väike post-skriptum.

Vaatasin tähelepanelikumalt, see on üheastmeline kahekolviline kompressor ja talle
10bar-i on üle tema võimete.
Õigemini võib, aga mitte kauaks ja mitte 4kw mootoriga.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne