03-11-2023, 15:38 PM
Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.
(03-11-2023, 15:38 PM)oltsberg Kirjutas: Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.Kui ise tagurdada ei soovi/ei taha, siis tuleb oodata kuni teine juht minema tagurdab või proovib mööda pressida. Kui möödapressimine ei õnnestu ja teisele paigalseisvale autole selle käigus pihta sõidab, siis jääb tema süüdi kuna võttis kaalutletud riski edasi sõita. Seejuures hindas peale pressiva sõiduki juht oma sõiduvõimeid ja/või sõiduki gabariite valesti ning põhjustas liiiklusõnnetuse riivates seisvat sõidukit. Teine juht, kes peale ei pressinud, hindas olukorda tagantjärele tarkusena õigemini ja jääb õigeks. Seda muidugi juhul kui sõiduki paigalseismine leiab hiljem kinnitust kui liikluspolitsei ees juhtide vahel jagelemiseks läheb.
(03-11-2023, 20:23 PM)oltsberg Kirjutas: Hee-hee! Head soovitused, ja nagu arvata oligi, on seadusel suu vett täis.
Minu poolt silmas peetud situatsioon: tee laius 4,5m, tee kõrgus "kindlast maast" 40...50 cm, seega kuhugi kõrvale põigata ei ole või võib see väga pahasti lõppeda. Reka laius 2,5m, sõiduautol 1,7 järele jääb 30cm. 10 ühest teeservast, 10 teisest, 10 kahe auto vahele. Kas proovime? Olukorra lahendamiseks tuleb sõiduautol näiteks 600m tagurdada. Rekal 1200. Lahe!
(03-11-2023, 15:47 PM)mossepower Kirjutas:Kuna siin foorumis tuletatakse muidu tavaliselt ikka aeg-ajalt meelde, et tühi jutt ise ei maksa midagi, siis toome ka näite elust enesest. Sattusin ühel 2019. aasta lumevaaludega jaanuarikuu päeval Tartus Lembitu tänaval tunnistama sellist avariid. Kaks sõidukit, Subaru ja liinibuss said teepeal kokku ja tundus, et möödamahtumine on kahtlane. Subaru tõmbas võimalikult tee serva lumevalli lähedale täitsa seisma. Liinibussijuht, keda jutujärgi ennekõike graafik tagant sundis, võttis julguse kokku ning läks jõuga peale, et ennast mööda suruda. Kahjuks see ei õnnestunud ja avariis jäi bussijuht süüdi nagu ka tagantjärele lkf andmetest näha saab.(03-11-2023, 15:38 PM)oltsberg Kirjutas: Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.Kui ise tagurdada ei soovi/ei taha, siis tuleb oodata kuni teine juht minema tagurdab või proovib mööda pressida. Kui möödapressimine ei õnnestu ja teisele paigalseisvale autole selle käigus pihta sõidab, siis jääb tema süüdi kuna võttis kaalutletud riski edasi sõita...
(03-11-2023, 21:02 PM)mossepower Kirjutas:(03-11-2023, 15:47 PM)mossepower Kirjutas:Kuna siin foorumis tuletatakse muidu tavaliselt ikka aeg-ajalt meelde, et tühi jutt ise ei maksa midagi, siis toome ka näite elust enesest. Sattusin ühel 2019. aasta lumevaaludega jaanuarikuu päeval Tartus Lembitu tänaval tunnistama sellist avariid. Kaks sõidukit, Subaru ja liinibuss said teepeal kokku ja tundus, et möödamahtumine on kahtlane. Subaru tõmbas võimalikult tee serva lumevalli lähedale täitsa seisma. Liinibussijuht, keda jutujärgi ennekõike graafik tagant sundis, võttis julguse kokku ning läks jõuga peale, et ennast mööda suruda. Kahjuks see ei õnnestunud ja avariis jäi bussijuht süüdi nagu ka tagantjärele lkf andmetest näha saab.(03-11-2023, 15:38 PM)oltsberg Kirjutas: Sekka liiklusküsimus. Kuidas peaks (seaduse järgi) lahendama järgmise olukorra: tee on nii kitsas, et kaks vastutulevat sõidukit ei mahu üksteisest mööda.Kui ise tagurdada ei soovi/ei taha, siis tuleb oodata kuni teine juht minema tagurdab või proovib mööda pressida. Kui möödapressimine ei õnnestu ja teisele paigalseisvale autole selle käigus pihta sõidab, siis jääb tema süüdi kuna võttis kaalutletud riski edasi sõita...
(03-11-2023, 20:23 PM)oltsberg Kirjutas: ...
Minu poolt silmas peetud situatsioon: tee laius 4,5m, tee kõrgus "kindlast maast" 40...50 cm, seega kuhugi kõrvale põigata ei ole või võib see väga pahasti lõppeda. Reka laius 2,5m, sõiduautol 1,7 järele jääb 30cm. 10 ühest teeservast, 10 teisest, 10 kahe auto vahele. Kas proovime?...
(04-11-2023, 01:54 AM)entson Kirjutas: Elan kah ühes väikeliinnas ja olukorrad on sarnased. Sõites tänaval millele mahub kõrvuti kolm autot (üks neist parkiv) ,arvab takistusega liikleja ,et ma peaksin tõmbama paremale riskides lõhkuda vastu äärekive oma veljed või ilukibid ja tuleb vastu nagu mees . Tulles vastu ,millel on ees seisev takistus (parkiv auto ) ,arvab ta (30 km,h alas) ,et kui tema tuleb kiiremini ,siis on temal eesõigus. Midagi on liikluskultuuris viga või siis õppes.
(03-11-2023, 22:39 PM)speedsta Kirjutas: Vanal heal Inglismaal töötades oli hekkide vahel kohalikel teedel kord väga hästi paigas: olid autoga, tagurdasid traktori puhul, olid traktoriga, tagurdasid rekka ees. Maapiirkonna sisuliselt üherealistel teedel sõitis kõik võimalik tehnika, pidi kõigeks valmis olema. Eriti kena oli see, et teeperv oli teinekord olematu ehk 10-20cm asfaldi servast algas vall ja siis hekk. Tolles piirkonnas olid ikka tõsised vankriteed, nii nagu hobune kunagi vingerdanud oli piltlikult öeldes.Illustratiivset materjali GB-st ka juurde.
...