Mõistusevastased manöövrid liikluses

(07-11-2023, 19:37 PM)Marko Kirjutas:  Ootame ikka uurimise tulemused ära enne autojuhi lintšimist! Ajakirjanikel on muidugi asi sulaselge (peaaegu) aga nemad toodavad tänapäeval klikke sisu asemel....

Lihtsalt huvi pärast - mis võiks olla antud juhul kraanajuhi süüd vähendav või ümberpöörav asjaolu?
Vasta

Mul Fiskarsil sõitis ka jalg välja kui silindri varre otsas  silmus järgi andis.  Nii, et ei pruugi see autojuht süüdi ollagi.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Täpselt ei tea me tõesti mis seal juhtus. Samas kui pisut targutada siis poleks ehk see käpp lahti jooksnud kui meil väiksematele kraanadele tehtaks tehnilist kontrolli. Ilmselgelt hunnik vanarauda seal kabiini taga seisab ja nüüd on tulemus käes. Kui ma ei eksi siis kontrolli alla käivad kraanad mis alates 7 tonnist suudavad kõrvalt peale vinnata.
Vasta

(07-11-2023, 19:51 PM)zazik Kirjutas:  
(07-11-2023, 19:37 PM)Marko Kirjutas:  Ootame ikka uurimise tulemused ära enne autojuhi lintšimist! Ajakirjanikel on muidugi asi sulaselge (peaaegu) aga nemad toodavad tänapäeval klikke sisu asemel....

Lihtsalt huvi pärast - mis võiks olla antud juhul kraanajuhi süüd vähendav või ümberpöörav asjaolu?
Puhas tehniline rike! Ikka juhtub ja õnnetused käivadki mööda Inimesi. Kuna tegu oli JUHIPOOLSE käpaga siis on peaagu nullilähedane võimalus, et see jäi objektlilt lahkudes lahti! NULLIlähedane ehk 0,00xx%. Ehk seal on mängus "kuri saatus" ehk paratamatus. TJA ja mul Sõbra ehk liikluse kohtueksperi asi selgeks saada ja kui otsus on olemas, saan ka teada kui küsin.
Vasta

Mis jutt kraana tehnonõuded a 7 tonnist.. Korvtõstuk Nissan Dyna seljas. Saadeti kuupeale ülevaatusel kuna käppade  helku/markerid olid puudulikud. Mina sellest pildist aru ei saa aga mulle tundub, et seal on helkur küljes.
Vasta

Kas käppadel ei pea olema mingeid helkureid-vilkureid? Ma mõtlen, et juba objektil võiks olla see jalg eemalt hästi märgatav.
(eelnevad postistused nagu väidavad, et ilmselt peab. Võiks siis juba vast rohkem olla neid helkureid, üldse üle kleepida need käpad)

Kas auto automaatika ei peaks sõitu takistama, kui käpp pole sees? A'la tsiklil jalg all - käiku sisse pannes sureb välja.

Välja näeb nii vana auto kohta mitte üldse kõige hullem, aga ilmselt ta päris eeskujulikus korras ei ole, kui taustakontrolli vaadata  234 MET. Päris ideealne see lugu seal pole.
Nii vanal ja sellise läbisõiduga masinal võiva asjad siit sealt järgi anda ju küll.
Vasta

(07-11-2023, 20:48 PM)ivo86 Kirjutas:  ...
Kas auto automaatika ei peaks sõitu takistama, kui käpp pole sees? A'la tsiklil jalg all - käiku sisse pannes sureb välja.
...
Vanematel ei ole tõesti automaatikat. Mingi aasta lõikes tuli nn. euronõue, et uuematel kraana käppadel ja mastil peavad olema andurid peal mis siis vajadusel kabiinis tulukese põlema ja summeri lõugama panevad.
Vasta

Sõltumata anduri olemasolust või puudumisest käivad väiksemate tõstukite jalad külje peale välja ja pärast kokku käsitsi ning paigas hoiab neid fiksaator. Kui jalg mitte lõpuni kokku lükata, vaid millimeeter puudu jääb, või kinnitus ise mingil arusaamatul põhjusel järele annab, siis on tulemus käes. Kui on pikk päev selja taga, võib see jääda tähelepanuta, või on aastatega tekkinud suhtumine "ju ta sai kinni või kui saigi ainult enam-vähem, siis kus ta ikka läheb", ja on jälle tulemus käes.
Lõpuks on see õnnetus kõikidel pähetulevatel juhtudel veoauto juhi vastutus ja väga suure tõenäosusega mitme juhuse kokkulangevus, kuid tekkemehhanisme võib olla erinevaid. See kõik aga liiga vara omast tahtest sõltumatult lahkuma sunnituid tagasi ei too  Sad
Vasta

Kurb küll, aga ... neil konksulistel, mille sangas on saanud olla, on väljatilpnev jalg ikka väga selgelt peeglist näha olnud. On kogemust, et fikseerimata jalg oskab välja sõita küll Sad Õnneks oli see vaid tellisealus, mille laiali sõitsin.

Ehk kurb ja krusajuhi suhtes ehk ülekohtunegi, aga juht tõesti vastutab.

Samas ütleb LS, et juht peab sõidukiiruse valikul lähtuma nähtavusest. Sõiduautojuht seda ei teinud, muidu oleks jõudnud ju ära keerata.

Ekspertiisi otsust ootan tõesti huviga.
Vasta

16.30 on päike loojunud. Pilves ilmaga, märg tee metsa vahel on nähtavus tead isegi kui hea. Vastutulevast autost möödumisel valguse mäng silmades ja olen päris kindel et seda jalga ei näe kuidagi.
Vasta

(08-11-2023, 07:06 AM)v6sa Kirjutas:  Kurb küll, aga ... neil konksulistel, mille sangas on saanud olla, on väljatilpnev jalg ikka väga selgelt peeglist näha olnud. 


Selle jala nägemisega on see teema, et õhtuhämaras ja kergelt vihmamärgade peeglitega võid vabalt sellest jalast mööda vaadata. 
Seda enam, et kui alustasid sõitu kokkutõmmatud jalgadega ja oled kindel, et kõik on korras ja sõidadki oma sõitu ning  pilk on vaid silmanurgast peeglis.
Küll on olnud juhuseid endalgi kui vaatad asjale otsa ja ei näe teda sest mõtted on juba mujal.  Ja siis mingi hetk imestad, et seda asja on võimatu mitte näha ja ometigi ei näinud. 
Igatahes on see väga keeruline juhtum.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Eks siin on neid nüansse omajagu selle tugijalaga seoses. 
Näiteks see, et mõtlesin isegi, et kas seda tugijalga peeglist pole näha- valges kindlasti, aga pimedas ei taha seda hästi uskuda.
Ja näiteks sõidukiiruse valik sõiduauto puhul- mina isiklikult (mitte ainult seetõttu, et seda juhti enam pole...) teda ei süüdistaks, sest erinevalt näiteks laiast veosest, kus kõik on tähistatud ja tihti ka vilkurimeres, ei oska ju tegelikult selle peale tullagi, et krt äkki tuleb mingi lahtise tugijalaga auto vastu.
Nii vanal autol ei ole muidugi mingit hoiatust ka kabiinis- mul on 2018. aasta metsakal ka armatuuris hoiatusmärguanded nii tõstuki kui ka tugijalgade puhul, on seda ka veel mõni aasta vanematel autodel kindlasti, aga mitte 3. seeria Scania puhul nagu seal pildil.
Kusjuures tähistamisest rääkides- rootslased kasutavad omajagu just metsakate puhul (miks mitte seda ka ju mujal kasutada) sellist lahendust, et tugijalale pannakse nn sarvetuli (teate küll, ääretuli, mis on eest valge ja tagant punane), Kui sõidad, töötab see ääretulena, aga laadimisel, kui tugijalg väljaspool on, siis on just see tuli see, mis gabariite määratleb.
Kuigi metsakal on sõidu-ja tööasendi laiuse vahe ühel pool vaid veidi üle poole meetri.
Vasta

Oli Peipsi rannikul koolibussi ja treileril buldooseri sahaga inimohvritega avarii aastaid tagasi. Paar kuud tagasi tuli vastu suur buss, juhi akna all kuljeluuk lahti. Gabariidid valed, juhtub.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Veel üks olusid kirjeldav lõiguke. 


Hara tee lookleb soiste maade vahel nagu uss. Üks piiratud nähtavusega kurv ajab teist taga ja keskmine kiirus üle 60 km/h ei tõuse. Äramahtumine oleks eriti vaevaline, kui veok peaks vastu tulema. Suurem masin võib lausa risti ette jääda – esiots on ühes kurviservas ja tagumine teises, teab lähedal asuva Virve küla rahvas rääkida. Kunagine hobutee sai umbes viis aastat tagasi asfaltkatte. Kui tugevalt keegi seal gaasipedaalile vajutab, sõltub muidugi juhist.
Vasta

(08-11-2023, 07:06 AM)v6sa Kirjutas:  Ehk kurb ja krusajuhi suhtes ehk ülekohtunegi, aga juht tõesti vastutab.
Force Major puhul ei vastuta. Ja on ka õige. Hinges jääb Ta alati vastutama sest tegu ei olnud kindlasti isegi mitte tahtlikuse pojaga! Teine ongi kadunukese tahtlus KUI see oli olemas! Kui seal oli kiiruse piirang ja seda ületati jne. Kui eksperdid tuvastavad, et oligi puhas tehniline rike, mida ei saanud mõistlikult ära hoida; ja et ka sõiduauto juht ei rikkunud midagi AGA "alati saaks veel aeglasemalt sõita või üldse mitte pimedas liigelda" (demagoogia meistriklassi jutt Eesti liiklus"spetsidest" poliitikutel ja rohehulludel) - siis ei jäägi keegi süüdi või jaguneb see 50/50.
Kindlasti on siin tegelasi, kes on elus palju rohkem ise selliste krusakraanadega kokku puutunud, mina vaid läbi teenuse ostu a'la purjekate tõstmine. Küll meenub lapsepõlvest kraana-autodel see käppade käsitsi liigutamine aga too Scann vist päris tolelst ajast ka enam pole. Küll oli kunagi ühel kasutada olnud kraanaga Transitil vaja jalg ise välja tõmmata. Aga 500-kilone käsipumbaga kraana ja suur liigendkraana vist on ikka erinevad? Ma ei mäleta 90'test ka, et keegi oleks sellistel masinatel ISE jalgu välja tirinud ehk et seal oleks mingi lukustuse lahti jätmise võiamlustki! MA võin muidugi eksida ka aga VANIM kasutatud selline kraana on isand Lauri Niibo 60'te militaarScann, ja isegi sellel olid jalad ju hüdroga. Praegu KOHE saadaval ju 1986 aasta samarnane pill ja no ei ole kraana jalad mehaanilised! Kollane on 8 aastat uuem - 1994! 
Jälle, teisest teemast, kus kangi liigutamisel alguses mast vajub jne. Kas kraanal on hüdro kogu aeg taga kui mootor käib? Mingi klapi rike ja ongi kõik... näiteks.

Ajapaigast foto: isegi siin paistab hüdrojalg Big Grin 
[Pilt: pirita-tee-rannaaarse-puhastamine-adrust]
Vasta

Huvitav nüanss et sama Scania (234MET) on mnt-lehe põhjal saanud 18.07.23 teel kontrollis erakorralise (sama ka 2022 aastal). Ei tahaks selliseid asju kohe seostada juhtunuga aga mõtteid see tekitab..

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Ära muretse, kohevarsti tuleb selle emexites rahvusvaheliselt tagaotsitavaks kuulutatud saraga liiklusesse ronimise õigustuseks, et "mida juht teha saab, ülemus käskis!" Ja kui selgub, et juht oli FIE, siis on valitsus süüdi, et maainimenesele uut veokat ei osta.

See on täiesti välistatud, et ükski debiil kunagi veokarooli sattuma peaks, küllap see sõiduautojuht ikka midagi valesti tegi! Ja kui ei teinud, siis Jumal karistas patuelu eest!
Vasta

Ply pandud lingil on näiteks sellel kraanal näha ka käpa stopperid. Kas nad olid ka sellel õnnetuse masinal ei tea ehk millised nad olid ei tea.
Näha on kuidas vasaku käpa oma on lukustatud ja parem käpa oma on avatud. 
Ja jube lihtne tundub jätta see lukustus avatud asendisse. Mis tegelikult oli on muidugi teadmata.
Vasta

(08-11-2023, 11:45 AM)Walter Kirjutas:  Huvitav nüanss et sama Scania (234MET) on mnt-lehe põhjal saanud 18.07.23 teel kontrollis erakorralise (sama ka 2022 aastal). Ei tahaks selliseid asju kohe seostada juhtunuga aga mõtteid see tekitab..
Krusad saavad vale silmavärvi eest ka miilitsatelt erakorralist... Ma nüüd otsisin ja leidsin ka eelajaloolise Palfingeri, kus äkki tugijalgade lahtisirutamine lühikesel distantsil on käsitsi??? See siis maamehe unistuste kallurauto - paljuvedune vintsiga vana turbo-Volvo aastast 1965 ja kraana aastast 1976! Siin on mingid lukustid ja jutud ja värgid erineval kaugusel aga see pole 1994... 
Kas see on manuaaalne tugijalg?

[Pilt: big_178302_1722252.jpg?time=1698916996]
Vasta

   

Siin on see lukusti, mis hoiab kurja eemale.
Kui juht on lohakas ja ei pööra asjale piisavalt tähelepanu, siis ongi õnnetus käes.
Teine detail on silindrivarre silm ja tollest läbipistetud tapp. Ka tolle sõlme korrektne funktsioneerimine on jälgitav ja igal kraana kasutamise korral monitooritav (selline lollakas sõna tähenärijaile nüüd).
Ja veel...
Minu teada ei ole maailmas veel mitte ühelegi autojuhile antud sellist õigust, nagu lenduritele, et istub tooli, sätib lipsu õigeks ja pojehhali.

Kui veel metsas töötasin, juhtus ikka masinaga üht-teist. Küll murdusid mastid maha, küll tõmbas mõni tapp jeehat ja haarats pudenes maakerale... Ükskord pani lõikepea ise piki puud ajama jättes tõstuki maha...
Igasugust pulli sai, aga see oli metsas, kus sa oled reeglina üksinda. Enamjaolt juhi hooletusvead. Sest kui sul on kohustus iga vahetuse lõpus masin määrdepritsiga üle käia ja samas leida üles kõik agregaatidesse tekkinud mõrad ning seda lohakalt teed, siis ongi jamad peagi tulemas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 53 külali(st)ne