Audi C4 S4 2.2t
#1

Märkamatult sai oma esimene auto 30 aastaseks ja et hiljem oleks mõningaid asju lihtsam meenutada hakkan edasist "elulugu" siin kajastama. Viimased 7a pole auto liikunud aga samm sammult proovin uuesti sõidukorda seada. Soetades oli tegu täiesti originaal 2.2t 169kW mootori ja 5k manuaalkastiga autoga. Tehasest tuli musta nahksisuga mis tänaseks on osaliselt S6+ sinise alcantaraga asendatud. Ootel on ka tagauste karinad mida tehasest ei olnud. Esiistmed vajaks aja põhjalikumat üle käimist kuna aeg on oma töö teinu. Läbi aastate on proovitud ka tuuningut ja sõidetud Holset HX35 ja HX40 turbodega, progeajuga jms kaasnevaga. Hetkel aga proovin uuesti rohkem või vähem originaalsena sõitma saada. Paraku nagu ikka, paljud jupid on ajaga kadunud/müüdud ja nüüd tuleb neid ükshaaval uuesti otsida ja osta. Originaalist erinevaks jäävad kindlasti tugevdatud kepsud ja õhulugejata mootoriaju. Pilt on tehtud aastaid tagasi, hetkel on auto garaazis võrdlemisi kitsastes oludes kus head pilti on raske teha. Arengud on aeglased ka seetõttu, et auto asub Saaremaal ja elukoht pealinnas.

Hetkeseisuga on käima saamiseks vaja teha uus õlivoolik plokikaande kuna originaal õlitus on ringi tehtud. Varem kasutusel olnud voolik enam ei sobi sest originaal väljalaske kollektor ja turbo jäävad teekonnale ette.

Tulevikus on ilmselt üheks suurimaks kuluallikaks kere. Enne minu kätte jõudmist on vahetatud vasakust küljest osa kerest (B piilar keskelt jätkatud ning vahetatud koos mingi osaga küljekarbist). Lisaks ka enda käes paar kõksu saanud, ühe taha vasakule ja teise ette. Seetõttu võivad ka poolraamid ees kergelt kõverad olla aga seda uurin tulevikus. Rooste osas tahab kontrollismist põhjaalune tagasillast taha poole ning välja vahetamist mõned uksed. Õnneks on neid vähese roostega võimalik veel leida.

To-do:
Keretööd (ilmselt teen jupp haaval)
Mõned liistud (B osana on saast, kasutatuna raske leida ja A osana üle keskmise kallid Audi Traditionalist)
Kapoti iluvõre vahetada
Salong kokku panna
Kütusepumba voolik korrastada
Pidurid üle käia
Hammasrihm vahetada
Kliima remontida (R12 süsteem hetkel, ilmselt mõistlik otsida kõik R134a jupid ja asendada nendega)
Esituled korrastada, suunad õnnestus osta uued valged Hella-d.
Kindlasti tuleb veel asju kui sõitma hakata Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Täna sai lastud rooli nahk ära vahetada. Sai parem kui varem Smile . Tööd tegi www.steeringw.ee ja maksma läks 110EUR.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#3

R134 peale minekul vaja mäletamistmööda vahetada kõik kummitihendid süsteemis(kõik liitmikud lahti ja uued O rõngad), muud midagi. 

Jõudu ehitusel

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#4

(19-05-2022, 22:17 PM)nustu826 Kirjutas:  R134 peale minekul vaja mäletamistmööda vahetada kõik kummitihendid süsteemis(kõik liitmikud lahti ja uued O rõngad), muud midagi. 

Jõudu ehitusel
Lisaks tuleb süsteem puhastada vanast õlist. Küll aga on R12 süsteemi komponendid kallimad ja R134a omadega neid asendada ei saa kuna kõik keermed on erinevad. Seetõttu on ilmselt mõistlik leida auto kust saab R134a süsteemi saba ja sarvedega maha keerata. Musta numbri kandidaati nagunii ei ehita Smile
Vasta
#5

Tore näha, et C4-ja segmendis mõni projekt liigub. Enda kärakas küll mõni aastat noorem ja nö. järgmise mudeli peal, kuid sisuliselt ikkagi sama c4 platvorm - https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=177585

Kas S4 originaal rool oligi selline leivavaagen originaalis_ S6 rool on juba hoopis teistsugune, mis a6 c4 platvormile pandi. 

Rooste osas oleneb isendist. Ma just kakkusin tagant püksteni kõik lahti ja süütus konditsioonis, nagu tehasest oleks tulnud ja vähe tolmune. Lapiga üle ja kõik puhas ja läigib. Küll aga enda kogemuses tagakoopad on üks väheseid kohti, kus nüüd 26aastat peale väljalaset midagi tekkima on hakanud. Eks Eesti talved teevad ära, mingis soolavabas kliimas võiks vanaisa lapselapsele selle auto pärandada.
Vasta
#6

A6/S6 rool on jah erinev ning mul täitsa originaal peal. Teine variant oli padjata 3 kodaraga.

Eks rooste osas võib oma osa olla ka sellel et kunagi merejääl omajagu jäärada sõitnud.
Vasta
#7

Täna sai üle pika aja auto tööle pandud. Esialgu tundus päris lootusetu kuna pada ei teinud ühtegi potsu. Küünlaid vaadates olid need kuivad. Mõtlesin, et panen igaks juhuks ühe pihusti pistikusse LED-i ja vaatan kas signaal ikka tuleb. Tuli. 5L värsket 98-t juurde ja mingi hetk hakkas silinder haavad potsuma. Kui lõpuks käima jäi siis oli kuulda, et kõik silindrid küll ei käi. Pihusti pistikuid lahti võttes ei muutunud 5nda silindri juures midagi. Selge, kas süütepool või pihusti. Süütepool muidugi ei olnud. Täna sai poest karburaatori puhastit toodud ja kõik pihustid sellega läbi lastud. Improviseeritud adapteri abil läks purgi kõrs pihustisse ja akult sai vool võetud. Otseselt ükski nagu ei kusenud aga loputasin siiski "ohtralt". Peale tagasi pannes pudenes halli anduri pistik algosadeks ja üks tükk maandus kuskil rihmade vahel. Kuna hammasrihma katet pole siis asusin otsima. Pesitses teine ühe rulliku sees aga kui näpu pihta sain kadus nii ära, et üles ei leidnudki. Kuna rihma vahel ei olnud siis otsustasin ikkagi käima panna. Õnneks oli töö tulemuslik ja nüüd käib ilusti 5 silindriga. Küll aga mõned õlilekked turbo õlituse uute tihendite vahelt. Peab uuesti lahti võtma ja vaatama ega flantsid kõverad ei ole. Teha on veel palju aga vähemalt saab nüüd regulaarselt käivitada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#8

Vahelduseks ka üks küsimus. Kunagi on avarii tõttu mõlemad lansekad õrnalt kõverad (max 2-3cm). Kas kuidagi võiks neid koduste vahenditega ka proovida sirgendada? Kõverad on mõlemad ja ühepalju kuna nad on omavahel üsna toeka talaga seotud. Kõveraks said nad avariiga kus teine auto sõitis stangele küljepealt sisse. Seda nii täpselt, et ükski muu osa viga ei saanud aga stange rebiti eest minema ja sellega ka lansekad õrnalt kõveraks.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#9

Kas sirgendamise asemel kõverast kohast alates sirged kasutatud külge keevitada poleks lihtsam? Üldiselt facebookis "audi 100c4 ja Audi a6c4" grupist võid kõike saada imeodavalt. Kui ei ole lihtsam või on konkreetne huvi originaaldetaile säilitada, siis muidugi on teine teema ja minust oskajamad mehed ehk räägivad, kuidas talide ja kettidega kodus asi sirgeks ajada. Vanasti vist kasutati õunapuud ja rihma/ketti ja tagurdati soovitud suunas, et kereplekid tagasi sikutada. 

Aga eks "kodused vahendid" on selline hämar mõiste. See on umbes nagu youtube kanalis vaadata mingi puutöö selli videot, kuidas 15 dollariga endale aiatool valmisatada, kuid see tehakse valmis hobipuutöökojas, milles on väga paljude tuhandete väärtuses agregaate ja tööriistu.
Vasta
#10

roolidega oli neil selline teema, et a6/s6 kasutas juba airbage, aga 100/s4 jaoks oli ülemineku perioodil audi oma alternatiivi airbagile välja mõelnud. ehk siis procon10 mis tähendas sisuliselt seda et avarii korral tõmmatakse trossiga rool vastu armatuuri ja iste taha.

Ma olin täiesti kindel et kõik c4 Sid tulid manuaali puhul 01E 6k kastiga, aga tuleb välja et ikka 5k tõesti oli.
Vasta
#11

poolraamide lansekate sirgeks saamiseks tasuks ikka kerepinki panna et korralikult teha. tõmmatakse volt välja ja ei ole nüüd metsikult suur kulu muude taastamiste juures. aga üldiselt kapoti all diagonaalide mõõtmisega saad aru kui palju mööda on. lanseka vahetus on nii ja naa. nii nagu tehasest punktidega võib tükk tegemist olla.
Vasta
#12

Aasta mööda läinud ja lõpuks audi ka garaazist välja aetud. Lähiajal plaanis ka ülevaatusele minna. Kindlustus sai juba ära tehtud, et ei peaks iga liigutuse jaoks treilerit tellima.

Vahepeal sai pidurid üle käidud ning loodetavasti nendega probleemi pole. Turbo õlituse lekke põhjuseks olid kõverad toru flantsid. Kuna kodus ei olnud midagi peale lapikviili siis sai sellega ettevaatlikult pinnad üle käidud. Esmapilgul tundus, et sai parem kui varem.

Kõige enam läheb aega siiski sobivate kinnitusvahendite ja puuduvate varuosade leidmisele. Noore ja rumalana ei mõelnud, et ehk kunagi sooviks uuesti auto rohkem või vähem originaalkonditsiooni viia. Vahepeal tekib tunne, et lihtsam oleks teine doonor kõrvale osta  Big Grin 

Lisaks uutele esimestele suunatuledele sain ka ühe uue esitule ja teisele uue klaasi. Audi traditionalis oli soodusmüük. Tellik sealt tegelikult isegi sagedamalt aga iga pisiasja pealt 30eur saatkulu maksta on natuke palju.

Kellaplokk õnnestus ka ellu äratada. Ei tahtnud kuidagi turborõhku kuvada. Probleemiks oli trükiplaat, mille olin 4.2L V8 omaga kunagi mingil arusaamatul põhjusel asendanud. Auto vanus on selline, et ainult kodeerimisega paraku kõiki kellaploki funktsioone muuta ei saa, trükiplaadid on füüsiliselt erinevad.

7a jooksul on muidugi ka hallitust tekkinud. Tundub, et mõned nö kummiga kaetud plastikosad tuleb uued osta, hallituse muster jääb ka peale karmimat pesu näha. Kui kellelgi siinkohal mõni hea soovitus, laske tulla. Põhjamati kavatsen järgmine suvi välja võtta ja survepesu teha.

Üheks suureks tüütuseks on ka vesi, mis pakiruumi oma tee leiab. Tundub, et mõni kereliide lekib, kunagi oli üks avarii ja kahtlustan, et tegu on selle tagajärjega. Eks peab korra pagassi ronima ja laskma kellelgi vett peale pritsida.

Proovin lähiajal ka tegemistest fotomaterjali teha. Kes seda kuiva teksti ikka lugeda viitsib, eriti kui kirjaniku annet antud pole.
Vasta
#13

Vesi pagassis on peaaegu, et standard c4-l. Alusta luugi tihendist, tihendi nurgakohad peavad korralikult paigas olema. Ääretulede vahelt samuti imbub kui plekk on üles taotud, kuid lainetab, aitab tihendusmass.
Vasta
#14

ma arvan et tegelikult doonor on alati hea mõte. Keredoonoriks nt hispaaniast leiab veel selliseid masinaid kus on 0 roostet ja mitte väga kallilt.(värv on muidugi otsas selle eest) avariid ja keevitust saanud pill pole mitte kunagi sama mis tehasest. tsingi kihti enam ei taasta. aga kui lihtsalt kasvõi vidinate jaoks siis see on juba täiesti elementaarne mis iganes auto taastamise juures kahjuks/õnneks.
Vasta
#15

Tänase päeva võib kordaläinuks lugeda, ülevaatus edukalt läbitud. Kui gaasid tahtsid veidi meelitamist siis muu oli kõik väga heas korras.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne