Tuvastamine- Tuletõrjeauto
#1

Nüüd on siis rohkem pilte tollelst raamist mille ma metsast ära vedasin, mudast puhastasin ja tuulduma jätsin. Metsa jäid veel kabiin millest oli väga vähe alles ja plekk oli juba üli õhuke ja poritiivad mis olid ka juba sellised pehmemad. Veel oli seal ukse lukk ja üks uks kabiini küljes. Nendest tulevad pildid hiljem.
Tegu on Eestiaegse tuletõrjeautoga ja kuulus Ida-Virumaakonnas asuvale Maidla vallale. Kohalike jutu järgi olid seal varem olnud all veel sillad ja mootorgi peal. Kui mina esimest korda seda autot nägin oli 1990-ndate algus ja siis oli igatahes sellest alles täpselt niipalju kui praegu, aga ta oli teistpidi seal, mul on üks \"seepikarbiga\" tehtud pilt talvel ja seal on näha milline ta varem oli aga kahjuks pragu ei saa pilti arvutisse panna aga küll sellega jõuab.
Üldse oli see auto seisnud seal juba siis kui minu isa veel noor oli, st. juba 30 aastat kindlasti. Oli juba raamini maa siis vajunud ja tuli välja kaevata. Maa oli seal väga niiske, lausa märg kuna oli peaagu jõe tasemega peaagu ühel kõrgusel. Kabiinil enam numbriplekki küljes ei olnud, kahjuks. Ära sai toodud metsaveo traktoriga ja isegi selll oli raskusi selle tõstmisega.
Mõõtsin mõned põhikohad ära: laiuse, pikkuse ja veel midagi. Mõõtmise tulemused on sellised: pikkus 5300mm, laius 750mm ja tagumiste vedrude laius on 1080mm. Kui on veel midagi vaja mõõta siis öelge, lähen marsti maale ja siis möödan mida vaja? Oskab keegi midagi öelda mis auto margiga võik tegu olla, isa arvab et tegu on kas USA või Saksa päritolu masinaga, kuigi välistatud pole ka muud tootjamaad. Tol ajal ju tehti nii: osteti auto, ilma kastita ja siis koha peal ehitati peale see milleks parasjagu vajadus oli, nii et tehasest tulles oli ikkagi tegemist tavalise veokaga mitte kohe tuletõrjeautoga. Oskab keegi täpsustada? http://www.automoto.ee/gallery/album09
Vasta
#2

Julgen avaldada arvamust, et kui tegu oli valla tuletõrjeautoga, siis peab see olema ka kindlati mõnel fotol kujutatud. Tollased tuletõrjeseltsid oli ühtlasi ka kultuurielu edendajateks ja seega julgen arvta, et see masin ka mõnel rahvaüritusel pildile jäi.
Soovitan kas Tallinnast Tuletõrjemuuseumist või Virumaa muuseumidest jälgi ajama hakata.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#3

Ma proovisin interneti arhiividest(Riigi arhiiv jne.) aga seal ei õnnestunud midagi leida. Valla arhiiv ka tulemusi ei andnud. Mõne asjaga olen saanud kaasa mõne pildi, nt. vedruvankrist on mul pilt olemas, tehtud 1952 aastal ja siis see oli veel sõidetav/veatav.
Vasta
#4

Ok proovin sind omade allikate kaudu natuke aidata.
Mul vanaema oli Rakvere muuseumis peavarahoidja ja(nüüdseks manalasse varisenud) vanaisa Tueltõrjemuueumi direktor...

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#5

Proovi Heiki Perliga ühendust saada, ta teab suht palju tuletõjetehnika päritolust ... iseasi kas ka nii vanadest aga muidu on ta selles vallas kodus.

Dad.
Vasta
#6

Minu allikad soovitasid :
1)Võtta ühendust Tuletõrjemuuseumiga, sest seal on suurim selle alane fond ja fotoarhiiv. Sinna on kogutud kõigi ennesõjaaegsete tuletõrjeühingute ja seltside kohat andmed.
2)Kui sealt abi sei saa, siis Rakverest Virumaa muuseumitest uurida.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#7

Olgu nii kui aega saan sii lähen käin muuseumis, pragu ei ole see võimalik kuna olen haige.
Vasta
#8

Vaatasin Sinu tehtud pilte ning tekkisid järgmised mõtted:
1. need tundmatud detailid pidurihoovastiku juures on ilmselt siduri ja piduri pedaali kinnitused. Eriti Auto Unini autodel kasutati enne sõda sellist süsteemi, kus kõik kolm pedaali oli ühe telje peal. Samas ei saaks siis olemasolev hoovastik ilmselt olla pidri, vaid nt siduri jaoks. Ja Horchi alusvankritele tehti küll tuletõrjeautosid.
2. Uuri raami küljes olevaid polte. Enne ilmasõda kippusid kõigil autodel olema poldipeade peal valatud kirjad. Selle järgi saab vähemalt päritolumaas selgust.
3. Pärnu lähedal elab Tiit Taltsi nimeline mees, kellel on Horch tuletõrjeauto projekt, ehk saab tema masina raamiga Sinu oma võrrelda. Kuigi ilmselgelt ei ole tegemist samasuguse raamiga.
Vasta
#9

See raam on kokku needitud ja polte on seal ainult nii palju kui oli vaja kabiini kinnituseks, mõned üksikud poldid olid veel aga esialgsel vaatamisel ei olnud seal midagi kirjas.
Vasta
#10

soovitan kindlasti võtta ühendust Perli Heikiga.
Tema räägib sulle kõige ja ma arvan et ta teab sellest raamist kah.
Ma saadan sulle pt´sse ta telefoni nri
Vasta
#11

Kabiini seisund oli midagi taolist nagu sellel pildil. Tegu ei ole sama autoga vaid hoopis Studebakeriga. http://www.autogallery.org.ru/k/s/studer...ydeww2.jpg
Vasta
#12

Marttilt on tulnud jällegi infot.
Tegemist on Renault AHS või AHN mudeliga. Rohkem infot saab vast siis, kui ta arvuti korda saab.
Vasta
#13

Martti Kirjutas:....Kohalike jutu järgi olid seal varem olnud all veel sillad ja mootorgi peal.

Lase aga ümberkaudseid külasid pidi ja uuri kellel on olnud omavalmistatud aiatraktor ... suur tõenäosus on et sillad ja mootor on läinud just aiatraktori valmistamiseks.

Dad.
Vasta
#14

Rääkisin Perli Heikiga, kogemus igati positiivne ja infot oli palju. Tegemist suure tõenäosusega Renault AHS või Renault AHN vastavalt 2t ja 3t kandejõuga. Peal oli mootorprits(kastis), millel oli mootoriks DKV. Oli saadud Maidla valda trofeeautode laost. Ja suur tänu kõigile kes oma abi pakkusid.
Vasta
#15

    Tegemist pole siiski Renault-ga, kuna AHS ja AHN näeb välja selline: http://www.autogallery.org.ru/k/r/renLkw...ydeww2.jpg Aga see auto mille mina leidsin on pika ninaga, st. mootor on kabiinist eespool, mitte selle all. Sel nädalavahetusel otsustasin et tuleb kabiin ka ikka metsast ära tuua. Läksime isaga kohale ja üllatus oli meil suur kui nägime et oli juba välja veatud ja ka kõveraks läinud. Siin siis oleks vaja nõu: mida ma peaksin tegama kas kabiini ja poritiivad ikkagi ära tooma või jätma nad sinna vedelama et nad varsti vanarauda viiakse. Oleks vaja tead 2 nädala jookul, kuna siis lähen arvatasti uuesti maale ja saaks vajadusel selle kabiini ära tuua. Pilte tegin ka, esialgu lisan need siia kuna gallerii on hoolduses.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#16

No mina soovitaks küll see ka ära vedada. Sõltub muidugi mis sa selle raamiga jne edasi kavatsed teha. Kui tahad temaga midagi taastamisemoodi asja tegema hakata siis on see kabiin ju väärt, kui mitte muuks siis uue valmistamisel eeskujuks. Samas mu sõbrad kutsuvad mind roostekunniks sest ma tassin ka igast asju omale kui leian mõne ruumi ladustamiseks Smile
Vasta
#17

Maal laudas pragu ruumi veel on, seal on ainult invakäru raam ja vedruvanker, seega ruumi jagub veel.
Vasta
#18

Sellisel juhul mina isiklikult enam isegi ei mõtleks sellepale vaid tooks juba ära.
Vasta
#19

grahv Kirjutas:Sellisel juhul mina isiklikult enam isegi ei mõtleks sellepale vaid tooks juba ära.

Samad sõnad. Alternatiiv on emeksis puruks-nämm-nämmimine Sad

Kunagi kauges tulevikus võib sama mudeli ehitaja saada kui mitte plekke, siis vähemalt nende tegemise eeskujusidki.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18
Vasta
#20

Otsustatud, järgmine kord kui maale lähen siis toon ta ära. Üritan millalgi \"seebikarbist\" pildid ka lasta ära ilmutada ja üles riputada, siis on paremini näha milline see auto välja nägi ja kuidas ta ära tõime sealt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne