[poolita] Mis elektriauto osta - kasutajakogemused.
#21

Hanke korras nii Lennu jaam kui emergia kui võru...


https://dea.digar.ee/?a=d&d=lounaleht202...xAU%7ctxTA-------------
Vasta
#22

Nägin ka kuskil lehes Dacia reklaami, kus elektri-Spring oli odavam kui bensukad, diislid ja lpg-d Smile Nullheitega sõidukite ostutoetus | Keskkonnainvesteeringute keskus (kik.ee)
Vasta
#23

(04-01-2024, 16:08 PM)hobiautod Kirjutas:  Hanke korras nii Lennu jaam kui emergia kui võru...

https://dea.digar.ee/?a=d&d=lounaleht202...xAU%7ctxTA-------------

Ehk siis Nöörimaa tugikodu vajas 8tk sõidukit, mis pidid kindlasti olema elektrilised. Hind koos registreerimisega 18 949,17 EUR + KM:
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/pr...ts/5848478

kellel aega ja tahtmist, võib tehnilisi nõudeid analüüsida:
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/pr...ts?group=B

ma ei leia nt tehnilisest kirjeldusest otsisõnaga "temp" midagi. Kas peavad madalatel ja kõrgetel temperatuuridel töötama - esmapilgul eraldi nõudena ei tuvasta, et peaks. Nõuete min 60kmh max kiirust on muidugi selline asi, et inimeste juhina ma oma inimestele maanteel teistest aeglasemalt kulgevat asja ei soetaks - kiiruste erinevus on ohtlik. Teoreetiliselt oleks siin avaliku sektori üritus võinud saadagi mingid max 60kmh kulgevad käkid...
(olen ise kunagi veidi aega õhukesevõitu riigiettevõtte leiba maitsnud. Teise astme juhina ja siis kartsin enim, et mu alluvad või nende alluvad ei kirjuta hangete nõudeid piisavalt heaks ning tulemiks on, et tuleb soetada küsitava väärtusega asju. Midagi, mida tegelikult ei taha - nt viiekohalise summa maksvate mõõteseadmetena hieroglüüfimaa küsitavaid asju vms)

aga palju huvitavam on, et teoreetiliselt said tänaste erandlikult heitlike elektrihindade puhul lepingute ja sobiva sõiduki (kas V2G masinaid meil üldse leidub?) olemasolul mõningad EVd lihtsalt seismisega omaniku rahakotti pea 100eur teenida Wink
- ütleme, et on asjalikum aku - 70kWh
- öösel vastu tänast elektri hind KMga ca 20s/kWh. Võrgutasuga koos 24s/kWh. Õhtupoole hind suht pikalt ilma KMta karm ca 170s/kWh, võrgutasu maha võttes jääb müügil 162s/kWh neto
- öösel laadimine nt 10% kaoga: 70kWh * 0,24 * 1,1 = ca 18,5eur
- tagasimüük 70kWh * 1,62 = 113,4eur
vahe ca 95eur. Reaalselt kuigipalju vähem, aga siiski suurusjärgus 80..90eur

Täpsustamised on teretulnud - kas ja mis sõidukid on V2G võimekusega ja kas vajavad mingit $$$ laadijat ning kui $$$ see on.
Võimekus on justkui mõningatel masinatel olemas: https://zecar.com/resources/which-electr...l-charging

igatahes on aspekt, mida elektrika ostul võiks kah uurida / silmas pidada - küllap on tulevikus EVdel ka taoline roll iseenesestmõistetav.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#24

Kordan ennast kui papagoi. V2G ei hakka kunagi olemas olema praeguse võrguga ja praeguse autotootjate OEM asjadega. Hetkel stabiliseerib meid venemaa, kui see ära kaob, siis võite V2G isegi idee tasandil sisse istuda. Sinu auto ei tea Narvas oleva seieri seisukohast mitte muhvigi.
Vasta
#25

...ja paneelide inverter teab? Mis vahet seal on, kas DC tuleb akust või paneelist?
(pingetest pole mõtet rääkida - akupakk ei ole lahutamatu tervik)

Muidu ksf deusi maailmapildis on tootja ja võrguettevõtjad sassis. Süsteemiteenust pakub süsteemihaldur, kelleks on põhivõrguettevõte. Elering ei ole "Narva".

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#26

(05-01-2024, 18:55 PM)deus Kirjutas:  Kordan ennast kui papagoi. V2G ei hakka kunagi olemas olema praeguse võrguga ja praeguse autotootjate OEM asjadega. Hetkel stabiliseerib meid venemaa, kui see ära kaob, siis võite V2G isegi idee tasandil sisse istuda. Sinu auto ei tea Narvas oleva seieri seisukohast mitte muhvigi.
G ehk sisi Gridi elik Võrku ei tule see vist tõesti mitte kunagi. See nõuab liiga palju... Hea, kui V2Load ehk siis tarbimisegi saaks. Seegi on haruldane täiesti mõistetavatel põhjustel. Ikka see "vastutuse" teema.  Aga karta on et see tuleb tarbija survel sest kes seda on saanud proovida, tahavad seda ka teistel autodel. Vähemalt minu tuttavad Ionic5/EV6 omanikud nii väidavad, k.a. naabrimees kes oli sunnitud selle laadimise mahapõlemise tõttu e-troni vastu välja vahetama. Et vaat SEE on täpselt puudu.

See featuur on küll üks EV paremust näitav detail sest tavalisest 12-voldise elektrisüsteemiga autost 3,5 kW 220V läbi inverteri välja pigistada on pehmelt öeldes võimatu. Aga suures piires paremused sellega ka lõppevad, sest kõiksugu kiriendusvõimed ja muud sellsied asjad ei ole reaalses elus üldse olulised. Nõus, madalal kiirusel müravabadus ja 1:1 arvutatav kütusekulu maksumus mingi vahemaa läbimiseks on ka selged paremused, millest esimene muutub tähtsusetuks maanteekiirustel. Mürareostust tekitab täpselt samamoodi kui tavaauto! Ja teine tuleb praktikute hinnangul kasvõi Norra kogemustelt, tarbides möödapääsmatult avalikke laaadimisi, lõpuks sama ökopunniga või kallimgi. Elektril ja elektrimootoril on ju reaalsuses väga head "omadused". Elektriga kojamehed on super! Ka elektriga soojendusventikas otse edeakna all 95-kraadist kuuma lühimaa peale puhumas vs mu kunagisel Põrnikal (31+ aasta tagasi) tagant mootorilt rihmaga aetavalt genekalt läbi tuletoruradikate puhutava sooja hulk on sulaselgelt elektri kasuks Big Grin  Akutrell ja üldse akudega elektrimotoor-töörisitad on teatud oludeks parimad võimalikud. Aga kõik see paremus muutub tähtsusetuks kohe, kui läheb tõsisemaks ja pikaks reaalkasutuseks! Sama mis teises kuumas teemas kettsaagidega. Igal juhul astub mingil hetkel mängu FOSSIILkütus kui möödapääsmatu lahendus! Millega neid õnnetuid EVde 12-voldi akusid hakati laadima, pimedas PV elektriga või? Hiinast tuuakse neid purjelaevadega? 

Täna räägitakse, ka herr Kuklane, kuidas "EVga saab isegi külmaga sõita...". Muidugi saab. Sai ka talvel 1978, kui tehti külmarekordeid, sõita GAZ96'ga! Ja see käis "imelihtsalt": hommikul tehti pliidile tul ialla ja aeti suur potitäis vett keema! Sisi võttis ISa selle poti ja läks valas garaažis seisnu riigiauto radikasse-mootorisse. See kuumutas niipalju ka õli üles, et Isa - vana sõurja ja purjetaja - suutis Maaehitusprojekti järelvalve-peainseneri sõiduvahendi, millega tuli  minna KIIRELT mingit järjekordset jama teise Eesti otsa lahendena, käima VÄNDATA! Jah, suur aku oli ka peal keset tuba istmete taga aga see oli poolsurnud olekus ja VÄNT oli -30 juures ainus käiviti. See oli REAALNE ELU ühel meeldejäänud hommikul jaanuari 1978, kusjuures lastel olid külmapühad! Mina ei pidanud läbi linna kooli minema ja õpetajast Emal ka ehk me saime tollel päeval Isaga kaasa minna!!! Lõpuks saigi ju sõidetud, mul olid käes 2-3 paari klapakuid et jäätunud seljatoeraamist kinni hoida, Ema kraapis ISalt ninaeest jääd ära ja mingi Rapla rajooni tiir sai tehtud.
Sama ma "kordasin" jaanuaris 1996 ka miskise -20 juures, aga siis 1964 aasta Valiandiga, kus ksf!Malloc oli pambuks pakitud tagaistmel ja Proua puhastas kahte vaevalt puhtaks puhutud laigukest esiaknal et ma üldse näeks kuhugi sõita, kõik muu oli silmini jääs! 90 kilti Vanaema juurde sai tehtud! Aga ka siis oli ju tegu 32 aastat vana autoga, mitte TULIUUE ja kalli punniga! 

Rääkida aastal 2024, et sarnane tegevus ongi normaalne ja et see vaev tuleb ära kannatada??? Või tuleb osta 50tuhat ja palju rohkem maksev auto et kasvõi teoorias nendest muredest vaba olla??? Lolliks peast läinud? Valiandi eest maksin detsembris 1995 16tuhat EEKu mis oli sel hetkel minu 4 kuu netopalk ehk samaväärne täna u. 9000 eurot maksva junntüki soetamisega. Vabandage, see on ju ZITT!!! Üks vahe on: GAZ69 oma kahe paaagiga ja VAliant oma ühe suure paaagiga sõitsid kogu külmusest hoolimata 400+ km ühe jutiga...pardikujulise issandazitaga aga ei saaks ju Nõmmelt (n)ikupoisinigi...
Vasta
#27

(05-01-2024, 19:31 PM)13piisab Kirjutas:  ...ja paneelide inverter teab? Mis vahet seal on, kas DC tuleb akust või paneelist?
...

Palun mõnel mikrotootjal selgust tuua, kustmaalt on võrguettevõtte plomm ühendustel peal? Inverteri sisend võiks olla ilma plommita.

Muidu analoogset mõtet on paljud mõlgutanud, aga keegi pole veel kinnitatult teoks teinud.
Vasta
#28

13piisab, selline sõnavõtt näitabki harimatust teemal. Palun loe veelkord läbi, mida ma kirjutasin ja siis veelkord ja veelkord. Ja siis mõtle natukene, kuidas selle võrgusüngi paika saaks. Lisaks uuri, mida soetas EE mobiilsel kujul, et kompenseerida ületootmist ja veelkord, mõtle uuesti, kuidas saaks kodune asi Narvas oleva seieriga kontakti ja reguleerida ennast paika. 
Selleks on vaja avatuld lähtekoodiga karpi igale poole ette. Autole, akupakile, päiksepaneelide inverterile jne jne jne. Ja kui ütled, et praegu ju töötab, siis LOE VEELKORD mu eelmist sõnavõttu. V6sa võib sind edasi harida, ta oskab lihtinimesele arusaadavamate sõnadega seda seletada.
Vasta
#29

Elektriauto arutelusse ei julge panna aga öösel oli elektripuhur 2Kw Ford Mondeos ja puhus sinna kahe tunniga sisse 9 plusskraadi tagaistmelt mõõtes.
Puhur oli esiistmel ja puhus esiklaasi suunas mis sulas ära aga küljeklaasidele ei teinud midagi.
Seega ma julgeks ütelda, et sõiduauto soojendamiseks mugavale kasutustemperatuurile peaks olema küttevõimsus vähemalt 6-7Kw.
Auto soojapumpa ei tea aga õhk-õhk soojapump Mitsubishilt küttis maja maksimaalsel võimekusel milleks on omaniku sõnul 5Kw ja elektrivõrgust võttis voolu 4800W.
Raske on aru saada palju ta välisõhust sai ja palju elektriga tegi.
Paigaldatud oli umbes 2018 aasta.
Seega kui elektriauto soojapump suudab -20 juures autosse +20 kütta teeb ta vähemalt 2/3 sellest elektriga.
Vasta
#30

(06-01-2024, 17:15 PM)2715 Kirjutas:  ...Puhur oli esiistmel ja puhus esiklaasi suunas mis sulas ära...
1700° C, Smile
Vasta
#31

(06-01-2024, 17:15 PM)2715 Kirjutas:  ...
Seega ma julgeks ütelda, et sõiduauto soojendamiseks mugavale kasutustemperatuurile peaks olema küttevõimsus vähemalt 6-7Kw.
...
Seega kui elektriauto soojapump suudab -20 juures autosse +20 kütta teeb ta vähemalt 2/3 sellest elektriga.

Siinkohal on Tesla insinööride ja ülalkirjutaja arvutused ilusti kokku saanud. Ilma soojapumbata vanemal model S-ile oli mäletamist mööda 7Kw elemendiga soojapuhur paigaldatud.

Miinus 20-ga on sõiduka soojapumbal suht keeruline välisõhust "sooja" võtta, kuna radika suurus on piiratud etteantud võimalustega(palju sinna kapoti alla ikka seda kola mahub).
Vasta
#32

Ei tea kuidas teie, aga mul oli täna vaja näiteks kiirelt 800m kaugusele poodi sõita. Ei mingit eel soojendamist, ega varem äpist käima panemist. Istusin otse külma (-17) autosse, vajutasin nuppu ja minut hiljem poodi jõudes puhub auto juba kenasti vägagi sooja õhku, lisaks perse alune soe ja rool ka soe. Mida veel tahta.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#33

(06-01-2024, 20:45 PM)rocker Kirjutas:  Ei tea kuidas teie, aga mul oli täna vaja näiteks kiirelt 800m kaugusele poodi sõita. Ei mingit eel soojendamist, ega varem äpist käima panemist. Istusin otse külma (-17) autosse, vajutasin nuppu ja minut hiljem poodi jõudes puhub auto juba kenasti vägagi sooja õhku, lisaks perse alune soe ja rool ka soe. Mida veel tahta.

Mida veel tahta? Ma tahaks istuda sooja autosse. Mitte minut aega külmetada. Seda ongi tahta. LOL
Vasta
#34

Nu seda ei saa ka bensaka ega diisliga, olgem ausad, seega võrdlus oli vägagi kohane.
Vasta
#35

(06-01-2024, 20:45 PM)rocker Kirjutas:  Istusin otse külma (-17) autosse, vajutasin nuppu ja minut hiljem poodi jõudes...

Kõlab natuke nagu ulme mu jaoks. Ma näiteks -17-ga autosse istudes ei näe sellest ei eest ega tagant välja sest klaasid härmas. Kas hoitakse autot katuse all või veel mingi muu nipp?
Vasta
#36

(06-01-2024, 22:57 PM)Aare72 Kirjutas:  
(06-01-2024, 20:45 PM)rocker Kirjutas:  Istusin otse külma (-17) autosse, vajutasin nuppu ja minut hiljem poodi jõudes...

Kõlab natuke nagu ulme mu jaoks. Ma näiteks -17-ga autosse istudes ei näe sellest ei eest ega tagant välja sest klaasid härmas. Kas hoitakse autot katuse all või veel mingi muu nipp?

Kui sõidust koju jõuad lükka kahelt poolt uksed lahti ja lase auto maha jahtuda niikaua kuni poekotte tuppa tassid. Mida kauem tuulutad seda rohkem temperatuur ühtlustub ja seda vähem jääd nii sees kui väljaspool. Tööautoga muidu ei saagi, tassid kogu aeg jalgadega lund tuppa ja hommikul on aknad ka seestpoolt jääs.
Vasta
#37

Mulle kogu selle elektrivärgindusega meenuvad kohe need 80 lõpp ja 90 algus. Kui esimesed Diesel ja Atm kastidega autod hakkasid läänest saabuma. Umbes samasugune avastamisrõõm oli nendega nagu täna elektriautodega. Suht tundmatu maa nii omanikele kui remondimeestele. Ma ise olin suht tatt siis aga seda möla ja targutamist oli autoturul, kodus köögis kui ka garaazi koperatiivis. Põnev oli kuulata mis vanemad mehed räägivad. Lollakas tead ka palju atm kütust võtab. Mis sa loll selle diisli ostsid kütust ju sulle ei müüda. Jne.
Vasta
#38

(07-01-2024, 00:18 AM)hobiautod Kirjutas:  Mulle kogu selle elektrivärgindusega meenuvad kohe need 80 lõpp ja 90 algus. Kui esimesed Diesel ja Atm kastidega autod hakkasid läänest saabuma. Umbes samasugune avastamisrõõm oli nendega nagu täna elektriautodega. Suht tundmatu maa nii omanikele kui remondimeestele. Ma ise olin suht tatt siis aga seda möla ja targutamist oli autoturul, kodus köögis kui ka garaazi koperatiivis. Põnev oli kuulata mis vanemad mehed räägivad. Lollakas tead ka palju atm kütust võtab. Mis sa loll selle diisli ostsid kütust ju sulle ei müüda. Jne.
Enne seda veel olid 08 ja 09 Väga Halvad autod, sest libedal käituvad teistmoodi kui teised autod ja nendega saab kohe surma.
Vasta
#39

(06-01-2024, 22:57 PM)Aare72 Kirjutas:  
(06-01-2024, 20:45 PM)rocker Kirjutas:  Istusin otse külma (-17) autosse, vajutasin nuppu ja minut hiljem poodi jõudes...

Kõlab natuke nagu ulme mu jaoks. Ma näiteks -17-ga autosse istudes ei näe sellest ei eest ega tagant välja sest klaasid härmas. Kas hoitakse autot katuse all või veel mingi muu nipp?
Seisab teine täitsa lageda taeva all. Hommikul oli peal vaid pehme lumi ja klaasid selged. Eelmine päev oli sõidus umbes 50km. Ju kuivatas niiskuse välja. Muud nippi küll ei ole.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#40

(07-01-2024, 00:18 AM)hobiautod Kirjutas:  Mulle kogu selle elektrivärgindusega meenuvad kohe need 80 lõpp ja 90 algus. Kui esimesed Diesel ja Atm kastidega autod hakkasid läänest saabuma. Umbes samasugune avastamisrõõm oli nendega nagu täna elektriautodega. Suht tundmatu maa nii omanikele kui remondimeestele. Ma ise olin suht tatt siis aga seda möla ja targutamist oli autoturul, kodus köögis kui ka garaazi koperatiivis. Põnev oli kuulata mis vanemad mehed räägivad. Lollakas tead ka palju atm kütust võtab. Mis sa loll selle diisli ostsid kütust ju sulle ei müüda. Jne.
Arvan et siinse foorumi suunitluse vaimus ollakse natuke umbusklikud uutele tehnoloogiatele mis pole end veel tõestanud.
Võibolla on ka aeg natuke vale sest kui praegune Issand Leaf oleks kohe peale Ziguliid tulnud ei teakski midagi enamat tahta.
Vahepeal aga on olnud periood, kus meile on olnud kättesaadavad 1985-2002 vahemikus toodetud autod.
Selleks ajaks olid auto põhilised kasutusomadused üsna täiuslikuks arenenud.
Salong ili juba mugav ja kaetud pisut kvaliteetsema plastiga, mootorid olid arenenud töökindlaks ja ökonoomseks ning reeglina ka väga vastupidavad.
Kasvõi Honda Civic oma 1,4 mootoriga millel veel karburaator käivitus alati oma väikse akukesega ka 30 miinuskraadiga ning salong oli soe.
Kütustki võttis ta alla 7 liitri ja tegelikult peale roostetava kere tal mingeid puudusi polnudki.
Tolleaegne kvaliteetsema otsa auto nagu BMW E30 oli nagu juhi järgi tehtud ja sõitis väga hästi kõigi talle pakutud mootoritega.
Just siis tehti esimene sõiduauto diisel M21 mis sõitis nagu BMW mitte nagu diisel.
Pidasin teda aastaid ja alati läks ta käima ning ka soojaks isegi 30 miinuskraadiga ning kütust tarvitas ka alla 8 liitri.
Või Toyota Carina E mis oma 2 liitrise diisliga käivitus iga ilmaga ja tarbis kütustki alla 7 liitri ning uskumatu aga tõsi, ka soe oli sõita.

Nüüd aga haibitakse poolvägisi miskit odavalt ehitatud autot millel on kallis aku sees ja mis sõidab ja võibolla sõidab ka odavalt.
Samas maksab ta niipalju, et selle rahaga eeldaks paremaid kasutusomadusi nagu see, et ta on alati kasutusvalmis seismata vooluvõrgus vaid maja ees ning kui vaja istud sisse, sõidad ära ning paned samasse kohta tagasi.
Paljusid ei häiri aga mul läheb fekaal keema kui ma peaks ostma auto mis maksab üle poole elamiskõlblikust majast väikelinnas ja ometi peab seal külmetama või mingi periood pole ta kasutatav sest elektrit pole või on mingi asi ära külmunud.
Maksaks ta paartuhat eurot polekski nagu mainimisväärne, et vana asi ja ikka esineb probleeme aga see on uus ja maksis pool maja...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne