(05-01-2024, 18:55 PM)deus Kirjutas: Kordan ennast kui papagoi. V2G ei hakka kunagi olemas olema praeguse võrguga ja praeguse autotootjate OEM asjadega. Hetkel stabiliseerib meid venemaa, kui see ära kaob, siis võite V2G isegi idee tasandil sisse istuda. Sinu auto ei tea Narvas oleva seieri seisukohast mitte muhvigi.
G ehk sisi Gridi elik Võrku ei tule see vist tõesti mitte kunagi. See nõuab liiga palju... Hea, kui V2Load ehk siis tarbimisegi saaks. Seegi on haruldane täiesti mõistetavatel põhjustel. Ikka see "vastutuse" teema. Aga karta on et see tuleb tarbija survel sest kes seda on saanud proovida, tahavad seda ka teistel autodel. Vähemalt minu tuttavad Ionic5/EV6 omanikud nii väidavad, k.a. naabrimees kes oli sunnitud selle laadimise mahapõlemise tõttu e-troni vastu välja vahetama. Et vaat SEE on täpselt puudu.
See featuur on küll üks EV paremust näitav detail sest tavalisest 12-voldise elektrisüsteemiga autost 3,5 kW 220V läbi inverteri välja pigistada on pehmelt öeldes võimatu. Aga suures piires paremused sellega ka lõppevad, sest kõiksugu kiriendusvõimed ja muud sellsied asjad ei ole reaalses elus üldse olulised. Nõus, madalal kiirusel müravabadus ja 1:1 arvutatav kütusekulu maksumus mingi vahemaa läbimiseks on ka selged paremused, millest esimene muutub tähtsusetuks maanteekiirustel. Mürareostust tekitab täpselt samamoodi kui tavaauto! Ja teine tuleb praktikute hinnangul kasvõi Norra kogemustelt, tarbides möödapääsmatult avalikke laaadimisi, lõpuks sama ökopunniga või kallimgi. Elektril ja elektrimootoril on ju reaalsuses väga head "omadused". Elektriga kojamehed on super! Ka elektriga soojendusventikas otse edeakna all 95-kraadist kuuma lühimaa peale puhumas vs mu kunagisel Põrnikal (31+ aasta tagasi) tagant mootorilt rihmaga aetavalt genekalt läbi tuletoruradikate puhutava sooja hulk on sulaselgelt elektri kasuks
Akutrell ja üldse akudega elektrimotoor-töörisitad on teatud oludeks parimad võimalikud. Aga kõik see paremus muutub tähtsusetuks kohe, kui läheb tõsisemaks ja pikaks reaalkasutuseks! Sama mis teises kuumas teemas kettsaagidega. Igal juhul astub mingil hetkel mängu FOSSIILkütus kui möödapääsmatu lahendus! Millega neid õnnetuid EVde 12-voldi akusid hakati laadima, pimedas PV elektriga või? Hiinast tuuakse neid purjelaevadega?
Täna räägitakse, ka herr Kuklane, kuidas "EVga saab isegi külmaga sõita...". Muidugi saab. Sai ka talvel 1978, kui tehti külmarekordeid, sõita GAZ96'ga! Ja see käis "imelihtsalt": hommikul tehti pliidile tul ialla ja aeti suur potitäis vett keema! Sisi võttis ISa selle poti ja läks valas garaažis seisnu riigiauto radikasse-mootorisse. See kuumutas niipalju ka õli üles, et Isa - vana sõurja ja purjetaja - suutis Maaehitusprojekti järelvalve-peainseneri sõiduvahendi, millega tuli minna KIIRELT mingit järjekordset jama teise Eesti otsa lahendena, käima VÄNDATA! Jah, suur aku oli ka peal keset tuba istmete taga aga see oli poolsurnud olekus ja VÄNT oli -30 juures ainus käiviti. See oli REAALNE ELU ühel meeldejäänud hommikul jaanuari 1978, kusjuures lastel olid külmapühad! Mina ei pidanud läbi linna kooli minema ja õpetajast Emal ka ehk me saime tollel päeval Isaga kaasa minna!!! Lõpuks saigi ju sõidetud, mul olid käes 2-3 paari klapakuid et jäätunud seljatoeraamist kinni hoida, Ema kraapis ISalt ninaeest jääd ära ja mingi Rapla rajooni tiir sai tehtud.
Sama ma "kordasin" jaanuaris 1996 ka miskise -20 juures, aga siis 1964 aasta Valiandiga, kus ksf!Malloc oli pambuks pakitud tagaistmel ja Proua puhastas kahte vaevalt puhtaks puhutud laigukest esiaknal et ma üldse näeks kuhugi sõita, kõik muu oli silmini jääs! 90 kilti Vanaema juurde sai tehtud! Aga ka siis oli ju tegu 32 aastat vana autoga, mitte TULIUUE ja kalli punniga!
Rääkida aastal 2024, et sarnane tegevus ongi normaalne ja et see vaev tuleb ära kannatada??? Või tuleb osta 50tuhat ja palju rohkem maksev auto et kasvõi teoorias nendest muredest vaba olla??? Lolliks peast läinud? Valiandi eest maksin detsembris 1995 16tuhat EEKu mis oli sel hetkel minu 4 kuu netopalk ehk samaväärne täna u.
9000 eurot maksva junntüki soetamisega. Vabandage, see on ju ZITT!!! Üks vahe on: GAZ69 oma kahe paaagiga ja VAliant oma ühe suure paaagiga sõitsid kogu külmusest hoolimata 400+ km ühe jutiga...pardikujulise issandazitaga aga ei saaks ju Nõmmelt (n)ikupoisinigi...