(06-01-2024, 23:40 PM)CORRADOg60 Kirjutas: ... Aga ploki ülaosa vaevalt oluliselt soojem saab. Huvitav mis point sellel karteripõhja soojendusel on.
Point on aeglane ja ühtlane soojendamine. Õli soojeneb ja kuna soe tõuseb üles, siis soojeneb mootor seest välja: kolvipõhjad ennekõike. Õnnetuseks jäävad enne ette väntvõll ja kepsud, mdia hädasti kütta poleks vaja, aga paratamatult köetakse.
Loodusseaduste vastu ei saa: kindla massi soojaksajamiseks kulub teatud kogus energiat. Mingil põhjusel on mootori valmistaja otsustanud, et mootorisse võimsat küttepulka panna ei lubata. Kas põhjuseks on termopaisumine või labane ruumipuudus jahutusvedeliku kanalites, ei ole au teada. Võib olla ka turundus: Webasto juba saite, mis elektrisoojendust teil enam vaja on.
Ajab see kolmesajavatine ka mootori soojaks, aga see peab 750W jahutusvedelikuspiraaliga pulgaga võrdse energiahulga mootorissekütmiseks kolm korda kauem töötama.
Voolikussepandava elemendiga tuleb olla ettevaatlik, et tekkiv tsirkulatsioon ikka mootorit kütaks ja mitte radiaatorit! Ehk peab jälgima, et küttekehast allapoole jääks külma vedelikku ja sooja vedeliku tõus oleks mootori poole.
Nagu järgmisest postitusest selgus, ongi tegu endise kiirabiga. Need olid väljasõidu ootel alaliselt seinas (sest sees on ports laadimist vajavaid peeneid aparaate) ja kuhu seega sobibki hästi väikese võimsusega ning mootorit alt küttev element. 700+ W spiraal ajaks mootori tundidega keema ja eeldab seetõttu mingit sorti juhtimist. Mootori põhjale kleebitud mõnesajavatine element seda ei vaja: mida külmem, seda vähem kütab mootorit. Aga "sula" on see igal juhul
Mootorisoojendus ei pea mootorit töötemperatuurile kütma. Piisab nullilähedasele temperatuurile viimisest ja äärmiselt nigela kasuteguriga sisepõlemisprotsess saab edasisega hästi hakkama ka mootorit lõhkumata. Jääb ära meeks muutunud õli tõttu mootori kuivalt töötamine esimeste sekundite jooksul.