Mõistusevastased manöövrid liikluses

Nojah, need õnneks linnas ei sõida Smile See liikluses treenimine on veel täiesti kolmas teema, Lauri Ausi lugu teavad kõik, aga info kõigi nende... ma ei teagi, vast ikka kümnete kohta, kes pärast õnnetust üle noatera ja pärast pikka ravi enam-vähem funktsioneerivaks inimeseks jäid, on tegelikult "siseringis" hästi teada. Lihtsalt neid silma järgi "tõsiseid sportlaseid", kes a'la 2 nädalat tagasi rattapoe tühjaks ostsid, lendab tänapäeval niipalju peale, et ma isegi ei kujuta ette, kuidas see kollektiivne tarkus sinna massi laiali saata. Kes juba mõned aastad on tegelenud, see oskab (eelkõige) end ja (sama soojaga ka) teisi hoida.

Mulle endale oli Ausi hukkumine pmst viimane piisk, juba enne olid kahtlused, aga siis läks võidusõidukiiver lõplikult varna ära ja maantekas ripub endiselt garaaži seina peal naela otsas. Jalgrataste võidusõit on väga brutaalne isegi siis, kui teedel teisi liiklejaid pole ning ausalt öeldes ei oska ma ka pakkuda head lahendust, kuidas seda kolmepoolset kiiruste konflikti auto, jalgrattaga treenija ja niisama jalgrattaga kulgeja vahel lahendada.
Vasta

Aga eks see heietus kisub päris OT-ks ära. Mida ma tahan öelda, et kultuurse liiklemise (kõikide liiklusvahenditega) eelduseks on teistega arvestamine. Sinust aeglasem sõitja maanteel pole ilmtingimata tropp, vaid pigem mõistlik olukorda arvestav inimene. Paradoksaalsel kombel võib mõnel sinust kiiremini sõitval tegelasel olla selleks adekvaatne põhjus. Mõlemal puhul jääb tropiks juht, kelle vererõhk taevasse lendab iga suvalise manöövri peale, mis isiklikult ei meeldi.
Vasta

Jah, ja et mis kinni ei jää oleks lõplikult kinni löödud - mind ei häiri kiiremad ega aeglasemad maanteel, mida nii mina kui teised on juba korduvalt seletanud. Püsikaga mingi ühtlase tempoga kulgedes on see sagimine lihtsalt nagu teater. Vererõhk läheb natuke üles kui foorumit lahti lüües keegi jälle kaagutab, kuidas kõigis globaalprobleemides on süüdi see, et kõik ei pane oma püsikat GPS-i ja mingi müstilise "üldsuse poolt heaks kiidetud kiiruseületamise" järgi paika Big Grin
Vasta

(20-01-2024, 01:06 AM)Jesper Kirjutas:  Nojah, need õnneks linnas ei sõida Smile See liikluses treenimine on veel täiesti kolmas teema, Lauri Ausi lugu teavad kõik, aga info kõigi nende... ma ei teagi, vast ikka kümnete kohta, kes pärast õnnetust üle noatera ja pärast pikka ravi enam-vähem funktsioneerivaks inimeseks jäid, on tegelikult "siseringis" hästi teada. Lihtsalt neid silma järgi "tõsiseid sportlaseid", kes a'la 2 nädalat tagasi rattapoe tühjaks ostsid, lendab tänapäeval niipalju peale, et ma isegi ei kujuta ette, kuidas see kollektiivne tarkus sinna massi laiali saata. Kes juba mõned aastad on tegelenud, see oskab (eelkõige) end ja (sama soojaga ka) teisi hoida.

Mulle endale oli Ausi hukkumine pmst viimane piisk, juba enne olid kahtlused, aga siis läks võidusõidukiiver lõplikult varna ära ja maantekas ripub endiselt garaaži seina peal naela otsas. Jalgrataste võidusõit on väga brutaalne isegi siis, kui teedel teisi liiklejaid pole ning ausalt öeldes ei oska ma ka pakkuda head lahendust, kuidas seda kolmepoolset kiiruste konflikti auto, jalgrattaga treenija ja niisama jalgrattaga kulgeja vahel lahendada.

Muide mitte ainult Aus aga paar aastat tagasi mu sugulase kolleeg tegi kõva harrastajana maanteel temposõitu klapid peas. Küttis 50 km/h seisvale rekkale sisse ja kasti ta läks. Ääretult kurb lugu aga samas näitab, et ka selles osas oleks teavitustöö omal kohal. Pats kihla aga pakun, et statistikasse läks kui kokkupõrge sõidukiga, mille puhul enamik eeldavad, et autojuht ajas alla.
Vasta

(20-01-2024, 01:23 AM)Jesper Kirjutas:  Jah, ja et mis kinni ei jää oleks lõplikult kinni löödud - mind ei häiri kiiremad ega aeglasemad maanteel, mida nii mina kui teised on juba korduvalt seletanud. Püsikaga mingi ühtlase tempoga kulgedes on see sagimine lihtsalt nagu teater. Vererõhk läheb natuke üles kui foorumit lahti lüües keegi jälle kaagutab, kuidas kõigis globaalprobleemides on süüdi see, et kõik ei pane oma püsikat GPS-i ja mingi müstilise "üldsuse poolt heaks kiidetud kiiruseületamise" järgi paika Big Grin

Seda enam, et ühest Eesti otsast teise on kuskil 3h sõitu. Selle võiks isegi sagimisega ja ilma püsikata ära kannatada. Roadtripp Hispaania sarnasel juhul tekitaks insuldi.
Vasta

Jah, nagu ma ütlesin - Ausi lugu uuriti lõpuni läbi, sest ülevabariiklik huvi. Tema ei olnud milleski süüdi, purjus juht, jäi jalgratturit vaatama, sõitis sinna kuhu ta vaatas. Aga neid lugusid on igasuguseid ja selles küsimuses ei võta pooli, tegemist on sügava konfliktiga, sest isegi klappideta on täie pasaga trenni tegev maanteerattur nii omas maailmas, et tegelikult ideaalses utoopias ei peaks ka teda liiklusesse laskma. Anoh kuna me ei ela seal utoopias ja jalgrattasport on ikkagi Eestile palju kuulsust toonud, rääkimata olulisest mõjust rahvatervisele, siis...
Vasta

Ideaalsust kahjuks ei eksisteeri, samas sinna poole püüeldes oleks elu parem, ka liikluses. Minu jaoks jäävad viinerikiles MAMILid troppideks Smile Siiski arutleda lehekülgede kaupa mingite nüansside üle liikluses on ka ajuvaba, õigustades samas enda käitumismustrit. Inimesed on erinevad, erinevate võimetega, erinevate võimalustega. ARVESTAGE sellega ja probleeme pole. PS! Teine grupp troppe peale rattureid liikluses on rekkajuhid ja DPD kullerid, kui siseministriks saan, siis tühistan ukaasiga nende juhiload.
Vasta

No see on küll tabavalt öeldud.

Miskipärast on mõlemal tõesti komme, kaupa maha laadida seal kus ise tahavad, vahet pole kas takistavad liiklust või mitte. Masin keset teed seisma ja minek.
Neile justkui ei kehti seadus, et ristmikul või ülekäigu rajal ei tohi seisma jääda.

Korduvalt on olnud juhus, kus kauba laadimiseks peatatakse masin ülekäigu rajal või selle vahetus läheduses (1m) ja jalakäija hüppab auto varjus teele.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Ma nüüd ei saa aru kas ivoalaska ja tõnn teevad siin üksteise võidu lolli nalja või on neil tõsi taga. ???   

Kus need tropid rekkajuhid ja DPD kullerid siis oma kaupa peaksid maha laadima, et kaks lugupeetut saaks rahulikult jalutada, et neid ei segataks?  
Kui on vaja kaupa maha laadida siis pean kinni seal kus kaup maha minema peab mitte ei lähe küsima ivoalaska või tõnni käest luba.

On ju ka LE-s kauba maha laadimine ja selle tingimused eraldi ära toodud. 

Näiteks olen korduvalt viinud Berliini mööblit kohta kus pood oli kesklinnas ja kaup tuli sisse kanda peauksest. Seisma pidi jääma nii, et ninaga panid paremale mineva tee kinni ja haagise tagumine ots oli täpselt foori all ülekäigurajal. Mitte üks tõnn või ivo ei tulnud köhima ja politsei ootas kannatlikult taga kuni loll rekkajuht kauba oli uksest sisse tarinud. 

Luksemburgi kesklinnas samuti korduvalt terve tänav kinni pandud kauba maha laadimiseks. Et poe eest ära sõita tulid teetöölised ja võtsid kaks liiklusmärki maha ja kõnnitee piiret oma 10m ulatuses. Ja läksid mööda kollast kiviparketti mööda uhkelt oma teed. Keegi ei urisenud.

Murcias tellisid kellaajalise mahalaadimis aja ja firma pani tänava kinni tunniks ajaks, et loll rekkajuht saaks oma kauba maha laadida. Tänav oli nii kitsas, et kaks töömeest hoidsid sarvetulesid kahekorra, et need sõiduautodele triipe peale ei veaks. Kõik olid rahul.  Ikkagi kauppa toodi. 

Kui DPD tõnnile paki toob ja tõnni maja asub ülekäiguraja vastas kas DPD viib tõnni paki tagasi jaotuspunkti põhjendusega, et tõnni maja asub peatumiseks ebasobivas kohas?

Ja nüüd näide teisest ooperist. Eile enne Mäo risti sõitsin teisest suurest mööda kes "ukerdas" 80-85 ees lumesajus. Ketas pressis peale. Mäeküla vahel surus aga see vend oma  esituled mulle stangesse ja läbi lällari sain sõimu osaliseks kuna julgesin asula vahel sõita märkide kohaselt 70km/h. Mina ukerdavat. Peale keeluala lõppu oli vend tagant jälle kadunud. ???  Müstika!?  Vot see oli rekkajuht täiega mitte autojuht.

Sai vist esialgu piisavalt ennast välja elatud?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Selle laadimise asja pärast ei maksa küll autojuhil erutudagi.
Isegi Võru linnas on ikka mõni tropp kes signaali annab kui ohutuledega auto kraananool väljas asju peale tõstab.
Vasta

(20-01-2024, 10:46 AM)Daff Kirjutas:  On ju ka LE-s kauba maha laadimine ja selle tingimused eraldi ära toodud. 

Palun too ka vastav tekst või viide välja.
Minu arusaam piirdub sellega, et ristmikust ja ülekäigurajast peab jätma 5m vaba ruumi, et oleks tagatud piisav nähtavus.

Ma saan aru olukorrast kus tõesti muud moodi ei saa.
Kuid häirib pigem see kui peatutakse seal kus on mugavam.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(20-01-2024, 10:46 AM)Daff Kirjutas:  Ja nüüd näide teisest ooperist. Eile enne Mäo risti sõitsin teisest suurest mööda kes "ukerdas" 80-85 ees lumesajus. Ketas pressis peale. Mäeküla vahel surus aga see vend oma  esituled mulle stangesse ja läbi lällari sain sõimu osaliseks kuna julgesin asula vahel sõita märkide kohaselt 70km/h. Mina ukerdavat. Peale keeluala lõppu oli vend tagant jälle kadunud. ???  Müstika!?  Vot see oli rekkajuht täiega mitte autojuht.

See on ka suht levinud nähe. On mingi seltskond kes sõidabki 80+-midagi ja teda ei huvita kas on 70 või 90 ala. Kui neid miski sellelt pühalt teelt kõrvale kalduma sunnib siis on see kiiruskaamera. Ja kui veel suudad nende kummikusse pissida neist mööda sõites ja siis reeglitepärase kiirusega ette jäädes piirangu alas... Neid tegelasi kohtab ka muude liikurite roolis. 

Ja teeks nii et ei hakkaks väitlema teemal et tema näidikute järgi on tal võibolla 90...
Vasta

See nüüd  heaks tunnistatud ohutu ja arvestav liikumiskultuur , mis te arvate et see on alatiseks juurdunud , mul on selles sügavad kahtlused , piisab kui teekatted veidi karedamaks muutuvad kas läbi teehoolduse või ilmataadi toel .

 Tallinnas Paldiski maantee kuskil seal mustjõe kandis kus dacia ja renoo müük , seal oli 70 km/h lubatud ja ässad veokajuhid laadisid seal uusi autosi treileri pealt maha , ei pandud välja ei ohukolmnurka ega torbikut , midagi  peale ohutulede kui needki olid , 70 on ikkagi suur kiirus ja siin ma tegin kohalikule võimule ettepaneku 70 märk ära koristada  , koristati .
Vasta

ivoalaska Kirjutas:Ainukesed mun*id on ratturid, täna nägin ka ühte, kes ukerdas sõiduteel. 
Jättes kõrvale praeguste ilmade sobivuse ukerdamiseks siis kuskohas peaks jalgrattur sõitma? Kõnniteedel tohivad ainult lapsed teatud vanuseni sõita, jalgrattateed on valdavalt välja sahkamata..?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(20-01-2024, 12:47 PM)Walter Kirjutas:  
ivoalaska Kirjutas:Ainukesed mun*id on ratturid, täna nägin ka ühte, kes ukerdas sõiduteel. 
Jättes kõrvale praeguste ilmade sobivuse ukerdamiseks siis kuskohas peaks jalgrattur sõitma? Kõnniteedel tohivad ainult lapsed teatud vanuseni sõita, jalgrattateed on valdavalt välja sahkamata..?
Me elame sellise kliimaga piirkonnas, kus kõiki harrastusi ei saa aastaringselt viljeleda. Aga kui tahaks äkki praegu paadiga mööda Emajõge sõita - kas peaks hakkama nõudma, et valitsus telliks pideva jäälõhkujateenuse ? Jalgratas kuulub paraku nende liiklusvahendite hulka, millega ka parima tahtmise korras pole võimalik aastaringselt kulgeda. Seda, et mõni oma kastika keset hangesid välja ajab ja niigi kitsastel teedel kaose põhjustab, ei tohiks eeskujuks võtta.
Vasta

(20-01-2024, 11:24 AM)tõnn Kirjutas:  
(20-01-2024, 10:46 AM)Daff Kirjutas:  On ju ka LE-s kauba maha laadimine ja selle tingimused eraldi ära toodud. 

Palun too ka vastav tekst või viide välja.
Minu arusaam piirdub sellega, et ristmikust ja ülekäigurajast peab jätma 5m vaba ruumi, et oleks tagatud piisav nähtavus.

Ma saan aru olukorrast kus tõesti muud moodi ei saa.
Kuid häirib pigem see kui peatutakse seal kus on mugavam.

LE ei kehti enam juba alates aastast 2011, aga see on täiesti ebaoluline pisiasi, kui on varnast võtta ikka sellised argumendid nagu Berliini mööbel, Luksemburg ja Murcia...
Vasta

(20-01-2024, 14:23 PM)stretch Kirjutas:  
(20-01-2024, 11:24 AM)tõnn Kirjutas:  
(20-01-2024, 10:46 AM)Daff Kirjutas:  On ju ka LE-s kauba maha laadimine ja selle tingimused eraldi ära toodud. 

Palun too ka vastav tekst või viide välja.
Minu arusaam piirdub sellega, et ristmikust ja ülekäigurajast peab jätma 5m vaba ruumi, et oleks tagatud piisav nähtavus.

Ma saan aru olukorrast kus tõesti muud moodi ei saa.
Kuid häirib pigem see kui peatutakse seal kus on mugavam.

LE ei kehti enam juba alates aastast 2011, aga see on täiesti ebaoluline pisiasi, kui on varnast võtta ikka sellised argumendid nagu Berliini mööbel, Luksemburg ja Murcia...

Jah, juriidiliselt pole asi korrektne aga need kaugemaa näited on sisse pukitud selleks, et tõnn ja ivo ei tunneks ennast ainukeste ja üksijäetutena siin ilmas. On üle maailma nendesuguseid ahistatuid. Ehk lohutab see.

Ja veel tahaks lisada, et ivo avaldus on kuidagi võrklaevalik. Ma palvetan, et ta poliitikasse ei pääseks.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kõigepealt: veokil ja veokil on vahe. Neid ja -juhte ühte patta panna oleks veidi asjatundmatu. Eks nii veoki- kui kaubikujuhtide hulgas on igasuguse suhtumise- ja oskustega tegelasi nagu ka sõiduautode roolis olijate puhul. Vahe on selles, et suure rooli taga olija teeb kellaajast sõltuvat tööd. Meie kõigi jaoks. Pealegi - kui puhta südametunnistusega siinsed arvustajad ise on, et moraali lugeda?

Mis kauba laadimistesse puutub siis ma ei tea, kuidas see linnaoludes veokitelt täpselt toimub ja ka, kuidas ning kus erinevad juhid peatuvad. Aga siin on ka päris palju muutujaid, millest tavakodanik ei pruugigi aru saada. Sellega olen nõus, et peatuda tuleb ikka ja ainult seal ja nii, kus see on lubatud. LS-s on loetelu ja see on suht selge. Küll aga peab arvestama sellega, et nt praegustes oludes saab peatuda seal, kus see võimalik on. Vedaja, arvestades oma gabariite, lumevalle, korraldusvahendeid jms ei pruugi üldse õigesse kohta mahtudagi. Alati ei pruugi see mugavusest olla. Kaupa kuskilt saja meetri kauguselt süles ei vea ka.

Eelnevaga haakub varem välja toodud lääne suurlinnade olud väga hästi. Lisaks inimeste üleüldisele paremale suhtumisele (kaubavedajateta poleks rahval midagi tarbida ka ju) on omavalitsused vastavalt kas: loonud vajalikud eeldused-võimalused teeninduseks või reguleerinud laadimised muud moodi. Näiteks piirangud masinate suurusele või liikumise kellaaegadele.

Miks mul küll on tunne, et mõned siinsed arvamusliidritest monoloogipidajad on needsamad, kes hommikul enne lumesahka kiruvad, et krt lund ka ei lükata ja jälle tööle ei jõua (korduvalt kuuldud-loetud). Samas, kui juhtutakse saha taha on häda, et krdi sahk rsk tõllerdab ees ja jälle tööle ei jõua... Kas kõlab tuttav nägu? 

Või veokijuhtidelt lube ära võtma?!? Nunuh. Kõvad mehed.
Vasta

(17-01-2024, 15:23 PM)MeelisV Kirjutas:  Noh Pärnu veokakunnid, kes tegi ?

https://parnu.postimees.ee/7940237/video...rguspiirde
Ei jõua lugeda, siit läheb põnevaks, leian hiljem järje üles Toungue
Vasta

Ma siinkohal vabandan ja täpsustan, et rekkajuhtide kohta olnud väide oli tingitud Poola rekkajuhtidest. Paraku nad on väärakad ja seda teab igaüks, kes nt Saksas bahnil liikleb. Kaks rekkat kõrvuti Poola nr üritavad üksteisest mööduda 1+/- km/h. DPD ja muude kullerite kohta jäåb arvamus samaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: klamsa, lauren, mossepower, pat1, 2 peidetud kasutaja(t), 35 külali(st)ne