Mõistusevastased manöövrid liikluses

(20-01-2024, 15:11 PM)Aare72 Kirjutas:  Eelnevaga haakub varem välja toodud lääne suurlinnade olud väga hästi. Lisaks inimeste üleüldisele paremale suhtumisele (kaubavedajateta poleks rahval midagi tarbida ka ju) on omavalitsused vastavalt kas: loonud vajalikud eeldused-võimalused teeninduseks või reguleerinud laadimised muud moodi. Näiteks piirangud masinate suurusele või liikumise kellaaegadele.
See kõik on Eestis tõesti probleemne. Sellise asjaga seotud suhtumist hakkasin jälllegi ajama juba 1992 Tallinna Toliinspektuuris töötades ja vanadele kommudele käis seegi närvidele. Samamoodi, et mingite olematute puuduste või mingi tähtsusetu templi puduumise pärast hoida kaupu kinni on Riigi ja Kodanike suhtes kuritegelik! Tolli töö on tagada kaupade legaalsus, ohutus ja maksude tasumine - muu ei ole meie asi! Me olime ju suurim maksuhaldur Riigis, Maksuamet oli olematu mõjuga moodustis siis keda peteti lõputus mahus.  Kui mingi absoluutselt vajalk toode või ennekõike TOORAINE sisab kusagil ja isegi rikneb tähstusetu "probleemi" pärast on Inspektor HALBA tööd teinud! Meie oleme TEENINDAJAD ja meie ülesanne on Riigi toimimise tagamine. Ka Riigieelarve laekumiste tagamine!  Oi kuidas kagebiitidest kommud meiesuguseid noori Euroopaliku silmavaate ja kapitalistliku suhtumisega Mehi vihkasid! Mis mõttes mõeldakse laiemalt, kaugemale ette, demokraaatlikult jne? Parteipilet andis ju teadmised ja oskused... Kõige kurvem et seda värdjalikku suhtumsit pole siiani Riigist ja eelkõige riigiametnike seast välja suudetud rookida! Sm.Nõrkvaev, elektrimolekul jms on ju siiani just täpselt selle suhtumisega. Muidugi oli seda ju ka Edgar, kes kahe nädalaga "boroditse" tootis! Üks selline hukkas äsja angerjamaime. 

Kaubaveoga LSi põhiselt on sama asi! OK, päris kõnniteed kinni parkiv valge kaubik ajab ennast ka närvi aga kui on jäetud Seadusega määratud vähim läbipääs elik siis 70cm mis on teepeenral parkimise klauslist tulenev mõõt, on kõik ok! Kullerid, kaubavedajad - kõik tahavad elada ja oma tööd teha! Ja kõik algab asjade korraldamsiest! Juba projekteerimsitingimuste faasist, kuskohas peaks sundima arendajaid aga ka KOVi ennast näiteks teedeehituses TAGAMA kaubaveo võimalikkuse! Mingi vähemalt 3X7 meetrit laadimsiala PEAKS olema mingi tänavale avanevate ustega äripindade meetrite kohta kohustuslik! Päris iga ukse ette ei saa seda tõesti teha aga tiheasutuses sulgeda igasugune kaubaveo võimalus a'la Tallinnas Pärnu maantee???? Siis imestame, miks tekivad surnud tsoonid? Sest ka see eritehnikaga kaubavedu viib konkurentsist välja kui kallis teenus! Ja KUHU tänu sellele elu ja tarbimine läheb - suured kaubakeskused, kus kapitalistlikult mõtlev Omanik loob KÕIGILE võimalused mugavalt TASUTA mingiks lühemaks ajaks ligineda! Seal on spetsiaalsed kohad kaubalaadimiseks, laste laaadimiseks, ratastoolide laadimiseks, taara äralaadimiseks jne, ja siis tavalised parkimsikohad iseenda ja oma väiksemamahulise ostukorvi laadimiseks. Selleks on tasuta kärud, kärumajad jne, jne. Tegelikult peaks aga Riik ja KOVid läbi oma käsulaudade sama tegema, VÕIMALDAMAKS ühiskonna mõistliku toimimise. Praegune kõnniteel laadimiseks seismise lubamine, jättes vabaks üüratud 1,5 meetrit, on sinnapoole asi mida nõutakse ju keelustada. Enam lollimaks minna ju ei saa... Need probleemid on jõudnud reaalsusesse näiteks kitsaks muudetud ühesuunaliste tänavate puhul, kus puudub õigus ja võimalus kasvõi väravate avamiseks kõnniteele parkida! Panedki auto tuimalt keset teed seima, peatad kogu liikluse, siis "naudid" aeglaselt väravate avamist ja ikka kõik seisavad... sest VARA kasutamist ei tohi keelata! Ja puudub õigus ka nõuda eraomanikult kaugjuhitavaid väravaid, tagasiastega sopistuse ehitamist mis teeb muuseas sellise 10 meetrit päris rahamahukat LISAaeda jne! 

Probleemseks jääb osade tegelaste õiguste kuritarvitamine  aga see on teine teema! Selleks ongi Politsei. On see siis pärisPolitsei või koerasitamiilits aga neil peab ka tööd olema.
Vasta

Põhiasi on see, et kui sõidukile, milleks võib olla ka pmst täiesti suvaline pirukanäss, on kollased vilkurid sebitud, siis peab tingimata a) neid katkematult vilgutama, isegi lihtsalt tavaliikluses ühest kohast teise sõites ja b) parkima kõigist võimalikest variantidest nii, et teistele kõige ebamugavam oleks. Mu majas käisid vahepeal mingid torumehed suht regulaarselt oma viletsalt tehtud töö ümbertegemist ümber tegemas ning jäära järjekindlusega oli vaja see vilkuv transitirimakas risti keset õue panna, nii et keegi liikuda ei saaks, mis siis, et vaba parkimisruumi oli 3-4 koha jagu. Kõik peavad ju märkama ning tundma, et ÄSSAD saabusid Smile

Klassika Tööstuse tänavalt, sõidutee on sisuliselt neljarealine, lisaks mõlemas servas parkimisruumi maa ja ilm, aga ÄSS peab oma risu ikka kõnniteele suruma ning lisaks ka veel ükse ristseliti lahti jätma, et ikka kõik aru saaks, jalakäija on alam liik ja ei mölise:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(21-01-2024, 14:40 PM)Jesper Kirjutas:  Põhiasi on see, et kui sõidukile, milleks võib olla ka pmst täiesti suvaline pirukanäss, on kollased vilkurid sebitud, siis peab tingimata a) neid katkematult vilgutama, isegi lihtsalt tavaliikluses ühest kohast teise sõites ja b) parkima kõigist võimalikest variantidest nii, et teistele kõige ebamugavam oleks. Mu majas käisid vahepeal mingid torumehed suht regulaarselt oma viletsalt tehtud töö ümbertegemist ümber tegemas ning jäära järjekindlusega oli vaja see vilkuv transitirimakas risti keset õue panna, nii et keegi liikuda ei saaks, mis siis, et vaba parkimisruumi oli 3-4 koha jagu. Kõik peavad ju märkama ning tundma, et ÄSSAD saabusid Smile

Klassika Tööstuse tänavalt, sõidutee on sisuliselt neljarealine, lisaks mõlemas servas parkimisruumi maa ja ilm, aga ÄSS peab oma risu ikka kõnniteele suruma ning lisaks ka veel ükse ristseliti lahti jätma, et ikka kõik aru saaks, jalakäija on alam liik ja ei mölise:
Puht teoreetiliselt, et kui neil on tagaluugiga kaubakäru ja sealt võetakse miski asi Roklaga maha siis kas oleks põhjendatud või peaks nad panema oma käru üle tee tagumikuga sõidurajale ja üritama selle kaubaga üle äärekivi kõnniteele saada?
Vasta

Ei, kogu tänav tuleb ikka tunniks ajaks kinni panna, nagu Luxembourg'is.
Vasta

Vahet ju ei ole, on see Luxembourg, Oslo, Berliin või Tallinn- kui muud võimalust ei ole, tulebki seda teha. Ma ei kujuta ette, mis oleks alternatiiv kusagil kesklinnas mingi kõrghoone ehitusel, kui tuleb veokas paneeli- või klaasikoormaga- jätab koorma kusagile tühermaale ja sealt tassivad kollaste vestidega mehed seljas kohale?
Loomulikult ei pea ma silmas seda, et see veokas või kaubik strobode olemasolul suvalises kohas ja suvaliselt parkida võiks, seda just laadimiseks.

Olen isegi pidanud nii mõneski Skandinaavia suurlinnas pidanud otse tänaval laadima, seda küll poolt tänavat sulgedes, kuid pole kordagi probleemi olnud. Et manööverdamisel lühikeseks ajaks tervet tänavat vaja on, see on täiesti normaalne ja vähemalt Põhjamaades ei ole keegi nurisenud, kõik ootavad rahulikult ära. Aga seal suhtutakse ka veoautodesse teisiti, seal on veoauto siiski üks liiklusvahend, mis veab vajalikku kaupa ja selle juht ei sõida lihtsalt pulli pärast ringi.

Eestis on see suhtumine küll kuidagi üsna laialdane, et veoautod on saatanast ja tuleks ära keelata ning veoautojuhid on kõik idioodid. Muidugi ei vaidle ma vastu, et juhtide seas on ka idioote omajagu.
Vasta

Eks see mahalaadimine on paljudele pinnuks silmas. Rsk, ei saa rahulikult jalutada.  Lugupeetavad ilmselt aei arvesta veel lisaks sellega, et kaupa on erinevast kaalukategooriast. Lihtsalt pead võimalikult lähedale parkima.
Eestis mul kogemus puudub aga sealpool Riiat on olnud  "probleeme" piisavalt selle tänavaääres või tänaval seismisega. On tehtud märkusi, lubatud kutsuda politsei ja lausa kutsutudki aga asi on lõppenud ikkagi autojuhi võiduga.

Eks see küsimus jääb igavesti üles kuniks õuna ei saa meili teel kliendile saata.

Ja mis kõige huvitavam läbi aastate!  Kõik need märkuse tegijad ja ähvardajad on kas mingi vanadaam koerakesega, kibestunud pensionärinäss või lihtsalt mingi prillidega üleõppinud häbarik-"Mitšurinlane". Kordagi pole tulnud märkust tegema tugev elujõuline noormees või piltilus tüdruk.

Et asi oleks huvitavam siis paljude meelehärmiks tooks mõne näite kaugemalt.  Siis on mida tsiteerida.

Hollandis ootasin tänavaääres kuniks auto sõidab rampast minema, et saaks ise laadima minna. Minu taga jäi seisma punane Peugeot. Vanataat tuli ja nõudis, et ma sõidaks minema kuna ta ei mahu mööda. Ähvardas politseiga. Räägin, et ruumi on piisavalt. Ei. Liinibuss pani samal ajal meist miljoniga mööda nii, et ei pannud tiibugi kokku. Juhtisin tähelepanu asjaolule. Argument polnud piisav. Kutsus politsei. 
Millega asi lõppes ma ei tea kuna tekkis vaba rampa ja sõitsin väravast sisse. Vanataat üritas mind küll takistada kuna ma pidavat politsei ära ootama sest  ta ju kutsus politsei.

Kutsuti politsei kuna külmik töötas ja suvitajad Taanist ei tundnud ennast oma haagissuvilas komfortselt. Nad  muideks parkisid tööstusrajoonis. Peale väikest sõnavahetust kutsuti politsei. Viimane, näinud CMR-i kus oli kirjas temperatuur 2-4`C ,kutsus taadi ja tegi taadile 75 euri trahvi vale väljakutse eest.
Taat olles trahvikviitungi kätte saanud läks oma "kepikongi" poole ja lõi pauguga tema kulgemist  seganud veoka ukse kinni. Politsei kutsus taadi tagasi ja tegi 420 euri lisaks vandaalitsemise eest.  Taadist hakkas lausa kahju.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-01-2024, 15:47 PM)Aare R. Kirjutas:   Et manööverdamisel lühikeseks ajaks tervet tänavat vaja on, see on täiesti normaalne ja vähemalt Põhjamaades ei ole keegi nurisenud, kõik ootavad rahulikult ära. Aga seal suhtutakse ka veoautodesse teisiti

Olen võimalusel (kui veokajuhi manööverdamiskavatsust märkan) jäänud oma autoga piisavale kaugusele seisma. Sisuliselt siis liiklust takistades. Sama asi ka poeparklas kui keegi hädas on, jätan vahe sisse, tee oma manööver lõpuni! Sellele järgneb peaaegu 100% pasunakoor selja taga. Hullemgi veel, sõidetakse vastassuuna kaudu mööda ja pistetakse nina krusale raami vahele, et kas tõesti ei saagi kohe edasi sõita? Seda mõistmist ja oskust olukorda objektiivselt hinnata on ikka äärmiselt vähe liikluses.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Sellist suhtumist peaks ikka palju rohkem olema! Mul oli alles eelmine nädal üks lank äärmiselt halva koha peal, kust väljatulek oli otse asfaltteele (õnneks küll mitte väga tiheda liiklusega). Jamaks tegi asja see, et vahetult enne teele jõudmist oli suht lühike ja järsk (loomulikult lumine ka) tõus, mis eeldas täiskoormaga kergemaks tehtud abisilla, väljalülitatud veojõukontrolli ja manuaalses režiimis 4. käiguga põhjagaasiga ülestulekut. Esimene kord, päevasel ajal olid parasjagu sahamehed seal, kes teel ootasid, õhtul aga oli õnneks pime ning eemalt oli näha, kui mõni auto peaks tulema. Seisma jäädes oleks tagurpidi uuesti alla tagasi minema (täispära) ja uuesti otsast peale. Kuigi see ei kuulu siinsesse rubriiki, oli see üks neist olukordadest, kus tegelikult peale reguleerija (nagu need sahamehed olid) ei suutnud mina küll mõistlikku lahendust välja mõelda. Mingis tihedama liiklusega piirkonnas oleks reguleerija tõesti ainuke variant, aga ka siis leiaks tõenäoliselt nii mõnigi, et nüüd peaks signaali kulutama.
Vasta

Ma ei ole ära mõõtnud, palju mu poekott kaalub, aga laias laastus pakuks, et üks inimene tarbib päevas kuni 5kg toitu ja muid kaupu - ehk siis kogu linna ära toitmiseks on vaja 125 veokat päevas, mis on võrreldes reaalsega täiesti tühine kogus, stiilis ühe Tallinki laeva saab täis. Kogu see ülejäänud mass on kas transiit, mille koht võiks vabalt olla linnast väljas (Paldiski ja Muuga sadamad on olemas, aga ikka pressitakse linna) või mingi mõttetu rämpsu edasi-tagasi loksutamine, stiilis kui tellida 2 kvartali kauguselt veebipoest pakk, siis veetakse see kõigepealt kuhugi ringtee taha sorteerimiskeskusesse ja siis jälle tagasi. Ja loomulikult on kilosele pakile lisatud teist sama palju kartongi ja mullikile näol, sest konseptsioon "ära mängi pakkidega jalgpalli" on nähtavasti selline kosmos, et keskmisele transporditöötajale selle selgeks tegemine pole Jumalale ka jõukohane.

Teine teema on veel kaugveod üleüldiselt, veetakse Itaaliast makarone ja Prantsusmaalt pudelivett poodi müügile, mida võiks vabalt siinsamas kohapeal toota. Ja rootslane võiks ka enda metsa raiuda ning kohalikud laiskvorstid tööle panna kui palkmaja tahab, mitte meie maanteid ummistada. Anoh senikaua, kuni veohinnad on nii odavad nagu nad on, ei muutu midagi. Kurdame aga kooris, kuidas maal pole töökohti ja samal ajal hammustame Poola õuna peale, sest selle kilo oli 20 senti odavam kui kohalikul. Ja maja kütmiseks ostame kuskilt maailma teisest otsast krt teab mis emiraadist gaasi, samal ajal oma metsa veame pelletina minema, sest nii on hea ja loogiline.
Vasta

Ei tea , seda manööverdavate veoautode nussimist pole küll näinud , muidugi , kui üks sõiduk peatub siis teised järgivad seda eeskuju , ilmselt ka vastupidi , kui üks kuskilt läbi vastassuuna mööda poeb , leidub ka järgijaid .
 Veokate laadimine , olen vahest jälginud , arukalt korraldatud laadimine : ala on tähistatud piirde või lindiga , kohapeal on PÄDEV liikluse reguleerija ja ei mingit möla ega sõnavahetust , seevastu korraldamata laadimine , sel juhul käib üks tõmblemine , sõim , signaalitamine , on veokajuht närvis ja teised sõidukijuhid tigedad .

  See "klienditeenindaja" jutt ei kõlba kuhugi , kõik on nüüdsel ajal teenindajad , arstid ja õpetajad ning toidujagajad , politseinikud ja tollitöötajad teie loal on ikka vast ametnikud .
Vasta

Manööverdamisega seoses tunnistan, et olen ka ühe liiklusummiku põhjustanud mille harutamine ikka mõnikümmend minutit võttis.
Tulin mina kalluriga käru taga ja tahtsin tagurdada paremale hoovi.
Kellel kujutlusvõime on saab aru, et selleks on vaja väravast mööda sõita ja jääda sõidutee servast umbes 1,2 meetri kaugusele.
Loomulikult aga oskas tagasõitev naisterahvas oma linnamaasturiga mulle taha sõita et tagurdada võimalik polnud.
Tema taha kogunes ka 1,5m pikivahedega miski 10 autot ja eks siis tuli käia ja ühekaupa seletada, et olge head ja tagurdage 10 meetrit et saaks hoovi ära sõita...
Umbes 5 autojuhti polnud ilmselgelt sündmusega rahul ja arvasid et nemad ei hakka ja üks tädi ei olnudki nõus tagurdama sest olla mehe auto ja tema ei oska peeglite järgi.
Siis saime kokkuleppele et lolliga ei vaidle ja vahelt kaks normaalset autojuhti sõitsid ära ning mul õnnestus manööver ära teha.
Selle ajaga oli teine suund ka juba umbes sest ei mahtunud üks proua oma kruiseriga mööda

Seega saan täiesti aru kui transporditöölistele kasvab paks nahk ja nahaalsus.
Vasta

Elagu MUPO! 
Kahjuks saavada aidata vaid Tallinnas.
Vasta

Jah, ivohalasta : )

Huvitav on teie pinksi jälgida. Saab aru ilmselt igaüks, et Jesper keerab veidi meelega vinti üle ja ootab ka kodanike serotoniini taseme tõusu sama järjekindlalt, kui päike loojub. Mis ta sest küll abi saab, on raske arvata, aga tema mustas iroonias on vähemalt minu jaoks mõte olemas.

Midagi peab logistiliselt väga valesti olema, kui Eestist tulnud rekautoga veetakse kuhugi Brüsseli kesklinna butiiki kolm tooli ja seetõttu seiskub liiklus maailma pealinnas kaheks tunniks. Ja kindlasti kõik peale Jesperi jäävad kannatamatult ootama, millal keegi jälle tuleb oma kahe kanapeega, et saaks veel unnikus passida? Kõlab ju piisavalt jaburalt.

Probleemi lahenduseks on isegi meie karumustikasse ehitatud piisavalt logistikakeskusi, kuhu suurem toob ja väiksemad veavad laiali. Piisavalt loogiline ja arusaadav lahendus. Kui vana Euroopa aga ütleb, et see on jama, siis on ka see nende valik ja istugu rõõmsalt oma ummikutes, kui rekaga kesklinna kauplusse mõni kast kapsast või kuus sibulat on vaja juurde tuua.
Vasta

Jesperit pahandanud pildil oli üleval vasakus nurgas üsna pisike käpik. Ja ruumi näikse jalakäijatele ka olema ikka rohkem, kui seaduses mainitud 70 sentimeetrit  (LS § 20 lg 2) . Sellest palju väiksemaid ei liikle jaotusvedudes. Postiautod on eraldi teema.

Küll on mainitud ksf! esitanud järjepidevalt tänuväärset õppematerjali, kuidas üks enesekeskne inimene maailma näeb. Kuidas kõik järjest on pahad ja ei lase temal elada nii, nagu tema õigeks peab.

Rumala inimesena ma küll ei taipa, mille poolest viljeldav suhtumine sisuliselt erineb tema pahameele alla langenud "arutute kihutajate", kes isegi talvisel aal suisa lubatud 90 sõidavad, käitumisest. Sama laul, teine helistik.

Täiesti mõistusevastane on aga tööd tegevale inimesele (lumesahk, kuller, ehitaja) hakata jonni pärast oma õigust taga nõudes takistusi tegema. Marko pole sugugi ainus, kes näituseks sahamehele pöördeks liiklust kinni paneb. Või väljapööret ootava veoauto vahele laseb. Olen teinud ja teen edaspidigi, signaalitage seal taga, palju lustite.
Vasta

Vat suhtumise koha pealt- olen veokaga üsna suure oma elust töllerdanud Skandinaavias, seda nii poolhaake kui ka 25-meetrise metsakaga. On mõlemal juhul olnud olukord, kus peateel tulija on jäänud on seisma,et mulle, kõrvalteelt tulijale teed anda. Just seetõttu, et nad teavad, et veokad on suured ja rasked ning nad ei tee lihtsalt lõbusõitu.  Lisaks veel see tore ja mõnus asi, et kui metsakaga kusagilt Rootsi küla vahelt läbi kulged, viskavad täiesti võõrad Rootsi vanapapid käppa- see on armas asi, mida siin ei näe. Siin on täpselt nii nagu räägitud- mina ja maailm, ainult et mujal on ka maailm
P.S. Taavi, minu postitus oli vahetult peale sind, seega see ei seostunud sinu omaga.
Vasta

(21-01-2024, 17:51 PM)edvard Kirjutas:  See "klienditeenindaja" jutt ei kõlba kuhugi , kõik on nüüdsel ajal teenindajad, arstid ja õpetajad ning toidujagajad, politseinikud ja tollitöötajad teie loal on ikka vast ametnikud.
Tavaline INIMESTEGA otse suhtlev politseinik ja tolliametnik on samasugused klienditeenindajad, kusjuures RIIGILE "nägu" andvad teenindajad! Ka piirivalvur aka sisi täna piiripolitseinik on sama asi. Konkreeetsus ja kõik muu sinna jurude ei tähenda, et sa ei ole Kodaniku teenindaja! JUST JA AINULT SELLEKS need töökohad ongi loodud! Kodanik on sinu Ülemus ja Klient. Ka see oli mõtteviis, mida ma hakaksin kohe 32 aastat tagasi Sadama 21 "roosas majas" viljelema! See, et meil olid/on ERIõigused ei muuda töö sisu! Kusjuure stuleb tunnistada, et mendi-mentaliteediga tegelased on vist lõpuks Politseist minema saadud, ikak väga kaua oleb kokk upuutunud vaid meeldiva klienditeenuindaja käitumisega tegelastega, kes teevad OMA rasket tööd meeldiva naeratuse saatel! Isegi oma juubeli eelõhtul kahelt Naiselt (kaks Haapsalu mimmit, gorod-geroi mentov ikkagi) pisikese kiiruseületuse eest meeldiva sulni vestluse ajal trahvi saada ja lõpusõnade "Palju Õnne homseks!"-saatel oli vaat et Kingitus! See oli igati asja eest (tuttaval külavahel kus reaalslet Lapsed ka teepeal liiguvad 64, jäin "mõtlema" sest olin juba ju 90 pealt maha pidurdanud aga liiga hilja) aga meeldiv. Kusjuures olin ma ju ise nii Klient kui teenuse Tellija ja ka Ülemus! 

Piiri ületav Turist on samasugune Klient - Riigi Klient importimaks siia raha! Ainuklt Kodanike-Inimestega otse mittesuhtelv tegelane võib olla "ametnik" otses mõttes. Kaks eri asja on ametinimetus ja töö SISU! Ja see on ka seotud nendesinaste "mõistusevastaste" manöövritega liikluses, kus teatud juhtudel on see ju suisa LUBATUD ja see pole vaid operatiivsõidukitele! Ja asja mõte on sama - TÖÖ SISU nõuab tavakäitumisest erinevat. Aga ka siis me Kodanikena omame  ÕIGUSOOTUST,et see eriõigust või tavapärasest erinevat käitumist tegev tegelane  on mõtlemsivõimeline ja käitub TEISTEGA ARVESTAVALT! Praegune lumine aeg on selles ju eriline - tänavakoristuse auto tohib teha igasuguseid imetrikke aga me EELDAME et näiteks enne paremast teeservast tagasipööret ühesuunaliselt teel ta paneb sisse suuna ja ikka vaatab ka tagasi! Nii ka kõiksugused ametnikud on kõigepealt KODANIKUD ehk Inimesed ja peale seda siis vastava eriala töötajad. Ja kuum teema pakivedu ja üldse suure rasketehnikaga asjade ajamine: linn on täis lolle, kes tuututavad ja närvitsevad ka prügiautode, kanalisatsiooni läbipesu, tänavalgustuse tõstukautode jne autode peale! Mõtlemata, et see ongi tema enda zitt, mis prügikastid ja torud ära ummistas ja et see on ju tema enda kodutänav, mida valgeks tagasi tehakse! See on JÄLK EGOISM mis lokkab!

Kui meil nõmmekates oli teema, et "kuradi Bolti pargitakse mu aia taha "minu" maale" (see siis "mõistusevastane" et oleks teemaga seotud!!!) siis meie tegime see talv esimest korda spetsiaalse rendiautode parkla! Peakski neilt märgi küsima: Bolti ja Citybee autode sõbralik parkimiskoht! Kevadel peab kulutuse tegema ja oma enda tehtud muru mingi teepeenramaterjali vastu vahetama. Lisaks on seal hüdrandi kaevuluuk ehk niigi olen natuke lahti hoidnud lumest, see talv lihtsalt labidagi lisa 10 ruutu kuhjata. Mulle väga meeldib kui kodu lähedalt on autot võtta, ma võiks isegi tõuksi parkla teha! A'la 1 auto ja 2 tõuksi ja 1 elektrivelo. Egoistlikult võttes oleks endal veel vähem oma autot vaja ja automaksust oleks veel rohkem pohlad Wink Siiani oli tõuksidele lähim Vabakas mis on ikkagi 450-500 meetrit kõndimist. Otse maja ees oleks ikka ju parem ja mugavam Big Grin Aga naabrilastel oleks rõõmu kuipalju ja ühelpool kõrval kasvab 6 tegelast, etiselpool 3, ülejärgmises 2 jne. Tolle tänavaristi 100 meetri raadiuses on praegu vaat et 20 kohest ja tulevast tõuksitarbijat + vanemad. Ahjah, paar maja edasi üks Naisterahvas ka roogib omal autole kohta ja päris tihti tulebki ise Boltiga koju! Ja ma olen näinud, et just Tema on meie maja eest autoga läinud, enamasti on ksf!Malloc selle siia jätnud. 

VÄHEM jälki egoismi ja avastad, et iseenda elu läheb paremaks! Miks me roogime OMA majaesist? Et TEISTEL oleks hea kõndida aga loodame et nemad vastavad samaga! Ja vastavad!!! See talv oleme üllatunud KORDUVALT, see asi töötab! Naerata ja Maailm naeratab Sulle vastu! Ka liikluses, mille osa on ka tänavahooldus...
Vasta

(22-01-2024, 12:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Tavaline INIMESTEGA otse suhtlev politseinik ja tolliametnik on samasugused klienditeenindajad, kusjuures RIIGILE "nägu" andvad teenindajad! ! 
Teemast välja - Rriik ja Toll
90-ndatel, vbl on see Bisnis siiani olemas.
Muugal ilmselt ka mujal, tekitati tollipaberite täitmiseks erafirma, kes sobiva tasu eest "sebis" tollipaberid korda umbes päevaga, kui ajasid asju ise siis ootas su laev mitu päeva, et saaks kaupa laadima hakata. Eks siis pidi arvutama, kumb variant on soodsam Smile.
Vasta

(22-01-2024, 00:55 AM)v6sa Kirjutas:  Jesperit pahandanud pildil oli üleval vasakus nurgas üsna pisike käpik. Ja ruumi näikse jalakäijatele ka olema ikka rohkem, kui seaduses mainitud 70 sentimeetrit  (LS § 20 lg 2) . Sellest palju väiksemaid ei liikle jaotusvedudes. Postiautod on eraldi teema.

Selle pildi asemel on nüüd totaalselt teine (pakuks, et hetkel vist Tallinna "rumalam" liikluskorraldus, Peeri ja Kalaranna vahelisel lõigul) parkimine. Tänava ääres pargitakse paralleeelselt  kõnniteega (kõnnitee laius on nüüd 2 ...2,5m, siis on mingi ~1m lai garaniitkivi sillutise riba ja siis on parkimis tasku 3-le autole. Koristamata lumega pargitakse ka diagonaalselt ...
Vasta

(22-01-2024, 13:48 PM)spark Kirjutas:  
(22-01-2024, 00:55 AM)v6sa Kirjutas:  Jesperit pahandanud pildil oli üleval vasakus nurgas üsna pisike käpik. Ja ruumi näikse jalakäijatele ka olema ikka rohkem, kui seaduses mainitud 70 sentimeetrit  (LS § 20 lg 2) . Sellest palju väiksemaid ei liikle jaotusvedudes. Postiautod on eraldi teema.

Selle pildi asemel on nüüd totaalselt teine (pakuks, et hetkel vist Tallinna "rumalam" liikluskorraldus, Peeri ja Kalaranna vahelisel lõigul) parkimine. Tänava ääres pargitakse paralleeelselt  kõnniteega (kõnnitee laius on nüüd 2 ...2,5m, siis on mingi ~1m lai garaniitkivi sillutise riba ja siis on parkimis tasku 3-le autole. Koristamata lumega pargitakse ka diagonaalselt ...
90 kraadine parkimine otse elava liiklusega tänava ääres on siis parem või? Praegune lahendus on Tallinna kontekstis ikka tohutu edasiminek, aga kuna tegemist on Tallinnaga, siis haljastust ei suudetud sinna ikkagi kavandada. Normaalne lahendus oleks olnud kõik parkmiskohad ära kaotada ning selle asemele puuderivi istutada.
Vasta

(22-01-2024, 13:48 PM)spark Kirjutas:  
(22-01-2024, 00:55 AM)v6sa Kirjutas:  Jesperit pahandanud pildil oli üleval vasakus nurgas üsna pisike käpik. Ja ruumi näikse jalakäijatele ka olema ikka rohkem, kui seaduses mainitud 70 sentimeetrit  (LS § 20 lg 2) . Sellest palju väiksemaid ei liikle jaotusvedudes. Postiautod on eraldi teema.

Selle pildi asemel on nüüd totaalselt teine (pakuks, et hetkel vist Tallinna "rumalam" liikluskorraldus, Peeri ja Kalaranna vahelisel lõigul) parkimine. Tänava ääres pargitakse paralleeelselt  kõnniteega (kõnnitee laius on nüüd 2 ...2,5m, siis on mingi ~1m lai garaniitkivi sillutise riba ja siis on parkimis tasku 3-le autole. Koristamata lumega pargitakse ka diagonaalselt ...

See ju Sinu eriala, nagu ka ksf!strechi ja kindlasti veel mõne Wink Ehk siis arhitektuursed lahendused, mis peaks tagama mõistliku elukeskkonna ka liiklemisel aastaringselt igasugustes ilmaoludes. Aga just see on Eestis puudu! Käib täiesti ajuvaba rattape...ndus ja mingi ulmeline KERGliikluse teema mõtlemata, et kolmandik aastast on vaja LUMI ka kuhugile panna! Ja hea oleks, kui kõike saaks mugavalt ja kiiresti masinkoristada, sealhulgas ka lume äravedu teha! Asja nimi on "aastaringne funktionaalsus"!  

Kui maanteedel on mõistusevastatsus pigem tõesti mõistuse puudulikkusest tingitud ja sealt ohtlikud olukorrad ja kõik muu, siis tiheasustustes on enamjaolt selle põhjus lausrumal liikluskorraldus ja TREND! Trendi järgi võid riides käia aga liiklus korraldada, sealjuures kapitaaseid rahamahukaid töid teha - anna kannatust! Aga just seda ju tehakse. Ehk mõistusevastane ei ole tihtipeale manööver ega auto paiknemine aegruumis vaid selle tingib mõistusevastane mõttelaiskus, oskamatus ja korraldamatus tiheasustuses igasuguse möödapääsmatu liikluse tagamisel! Ja me ei saa võtta aluseks Eestist kordi leebema lumevaese kliimaga Saksmaa lääneosa, Hollandi, Belgia, Taani jne lahendusi. Me peame võtma Soome lahendusi aga me ei tee ju seda ka! Helsinki on väga laiade tänavatega kunagi autokeskseks ehitatud kolelinn, kus nüüd saab tänavapinna arvelt igasuguseid lahendusi ehitada + läbiv transiitteede võrk. Isegi Riia on väga laiade tänavatega Eesti linandega võrreldes. Tallinna liiklus on reaalselt HOBUtranspordi aegne, seda sõna otseselt! Troska-aegne! Mingisugune muutus oli magalate tekkega kus vähemalt ligipääsiteed on laiad. Tallinnas siis Sõpakas, Paldiski ja kraav.

Kui poleks Olümpiaks MERD täidetud ja Pirita teed ehitatud, lookleks seal tänaseni searada Orlovi trepi alt läbi, mida ma veel mäletan Big Grin Ka seal tehti RUUMI, kuhu on nüüd saadud paigutada KÕIK mõnusad modosad lahendused ja keegi kedagi ei sega ka! Kiidame ka kilist linnapead, et Ta "sundis" jõuga ehitama suure laia uue tee, mis on ka mõnus kõigil tarbida! Juba ju käis idee teha poole kitsam ja kõik muud jutud... Kusjuures kiiruse piiramine ei tekita mõistusevastasust juurde vaid läbi mugava liikluskorralduse vähendab seda. Selle tõestuseks ongi Reidi, Pirita, Merivälja ja Ranna teede sümbioos 9,5 kildises pikkuses Jõe ristilt Miiduranna raudteeni! Seal ääres tuleb ERIkorraldada ainult mingite suurte messide või ürituste ajal ja ka siis on seal ruumi, tagasipöörde kohti, parklaid jne. Samamoodi, kui tehakse parkla autodele, rattahoidjad, tõukside seisukoht, pargipink, tõuksipark, laste mäguväljak jne, siis peab ka tegema kauba laadimsiala! Aga see on asi, mida me ju ei tee ja nüüd tahame KEELATA ja muuta võimatuks peaagu igasugune kaupade toomine... Kui kaubaveok seisab mingi äri ukse ees siis ta ei ole seal mõistusevastaselt vaid asjapärast! Aga sm.Jesperil on seda kuradi keeruline vist mõista... 
See, et tänane magalakultuur, tuugalt täis pressitud linn ja kogu sellega kaasnev vastikus ligipääsetavusest, liiklemisest kasvõi välikohviku tolmu ja mürani, et miks ma üldse peaks tahtma seda tarbida, on täiesti teine teema. Parim näide on KOGU Pärnu maanee äär Tallinnas Viru ringist Tammsaare/Järvevana sillani selline. Tegelikult ei toimi seal mitte miski. Suure surmaga hoitakse seal midagi elus, kus abiks on majade tagused tasulised parklad, aga ma ei tea kedagi, kelle jaoks oleks see ala esimene valik rahakulutuseks! Sparta saal on vast erand? See on nii surnud tsoon, et isegi ülimugava ligipääsuga Väike-Järve on pigem 24/7 maa-alune autopesula kui ehituspood või Taluturg!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: ddig, ivo86, 17 külali(st)ne