(22-01-2024, 17:01 PM)stretch Kirjutas: (22-01-2024, 16:40 PM)spark Kirjutas: Aga ma saan Tallinna "probleemist" aru - eesmärk on igal võimalikul juhul teeäärseid parkimiskohti vähendada (auto on paha, eriti parkiv!).
Ja ongi õige eesmärk ja linnaruumis tänaval parkiv auto ongi paha! Milleks Sul on vaja tänava ääres parkida? Üldine printsiip on, et parkimine peab olema lahendatud vastaval kinnistul ja selle tagamine on iga kinnistuomaniku kohustus.
Sellega olen ma nõmmekana 100% päri AGA: see vajab siis ENAMUSE Tallinna rajoonide mahalammutamist! Ja ka sellega oleks ma päri!
Sest ainus variant 90% on MAA-ALLA parkimsimaja ehitada. Miks täna pargitakse tänavatel, on selel vähese ROHELUSE säilitamine hoovides! Me ei mõista, Sina ikkagi veel Noore Mehena seda enam, kui PALJU autodest oli VANASTI kõigis nendes garaažides, mis igalpool olid! Nendes, mis tänaseks on maha lõhutud ja asemele pole mitte ühte parkimsimaja ehitatud! Lasnamäe on ainus, kus on veel meeletud garaažid ja ka traataiaga parklad aga ikkagi on kõik tuugalt autosid täis! Ilma oleks veel hulelm... Kuskohas on üüratusuur munitsipaalne parkimismaja, kuhu siis Kodanikud saavad mingi tänaval aastaringse parkimsie tasu või vähe kallima summa eest oma tehnika eest ära panna??? MIKS on isegi Eestis muutunud popiks minilaod? Sest uusarendused on ju orjamagalad, kus pole mitte ühte panipaika ega autole kohta. See kõik maksab ajuvabalt ja enamus ei osta neid VÕI rentnikena ei anta neid kasutada, Omanik hoiab oma saasta seal tavaliselt. Parkimsimajas autokoht minilaoga, kuhu saab magalasse mittemahtuva panna alates hooaja riietest ja hobivahenditest mõne väärtusliku reliikviani, mida ei raatsita ära visata aga olematu pinnaga magalsse ka ei mahu! Ja ollakse nõus rentima, tänastes hindades 1 autokoht ja 3 ruutu ladu julgelt 200€ kuus! Isegi rohkem. Linn on olnud LOLL ja jätnud võimaluse kasutamata räigelt raha teenida, kui vaadata kasvõi
Panila hindasid! Parkimiskoha otsas oleks siis 2,5-ruudune mis ise maksab 73€/kuus. Tegelikult on Europark ju
eelkalkulatsiooni äragi teinud, KOVil on pooled kulud ja investorite ootus ju puudu! KOV teenib raha hoopis mujalt, KOKKUHOIULT kasvõu teehoolduses ja tee-ehituses, mida eraäridel pole! Ehk KOVi parkimsimajas parkimiskoht koos panipaigaga 200 kuus on juba ise kasumilik.
Ega siis tänava ehitus koos parkimiskohtadega ja parkimismaja ehitus maksavad per auto samapalju ja maja on vast odavamgi. Nüüd ehitad vähem PARKIMISkohti ja muudad need vähesed PEATUMISkohtadeks kaubale, taksodele, invasõidukitele jne, ehitad parkimismajad kus all tulutoovatel rendipindadel on ka vastavad ärid ja teenused ning KOGU linna elu läheb paremaks! Kuna öine peatumine ja üldse peatumine on lühiajaline, on aastaringne tänavahooldus lihtne, teemaale tekib ruumi kergliikluse jaoks, visuaalne reostus seisva saasta näol väheneb, rohelust saab juurde istutada (sool on ikkagi ja kahjusk jätkuv probleem) etc. Ja kindlasti väheneks autokasutus just nende poolt, kes peaks mingi maa kõndima enne autoni jõudmist! NÄITEKS titemammad, kes kanadena oma jõnglaseid loll ijhärjekindlusega kuhugi veavad! Tänase streigi ajal on ju linn tühi! Parkimiskoht kodu lähedal on Pereisale kaugele palgatööle käimiseks ja ema-tited käigu jala ja bussiga! Tegelikult MUJAL ilmas, mida me kogu aeg näiteks toome, nii ongi! Ka emantsipeerunud Soomes, kus võib see "isa" hoopis soome mutt olla ja isane on raasades plätades kodune töllerdis
Aga mõte sama - ÜKS pere auto on kodu lähedal mida siis kasutatakse! Samas on Kodanikud ÄRA HARJUNUD juba sellega, et tulebki rendiautoni kõndida ja selleks on ju 15 minutit aega bronni algusest! See PARADIGMA on juba muutunud! Mu oma poiss, kui mõnikord kas jätab mingi müügiauto meile vms juhtum, võtab rahulikult kilomeetri käia järgmsie Bolti käulani! See on ju tegelikult ainult aja planeerimise värk!
Ja MÕISTUSEVASTASUS peatumisel, parkimisel, liikluse takistamisel jne KAOB kui nõiaväel! Lisame "poroditside" minemalöömise ja AJUDE laskmsie Linnatransporti asju juhtima ja otsustama, on kilulinna liikluse/parkimise korda saamine mõne aasta küsimus. Mõelda tuleb, kulutada tuleb ja siis TULEB! Isegi rohepööre tuleb, Kodanike vabast initsiatiivist!
edit.
PS: olulise unustasin ära - seal munitsipaalses parkimismajas on otseloomulikult igal kohal ka oma EV laadimistaristu mida magala ette on palju keerulsiem teha!