Mõistusevastased manöövrid liikluses

assa pagan, polnud aimugi, et seal Eedeni ringil 2023 selline muudatus tehtud. vana süsteem meeldis isiklikult palju rohkem.
Vasta

(31-01-2024, 21:21 PM)zazik Kirjutas:  Aga millest see arvamus on tekkinud, et ringil rida vahetada ei tohi?
Lisaks eelpoolnimetatud ja tänaseni omal kohal seisvale Akadeemia ringile oli meil ju veel mõni aasta tagasi ka Haabersti ring, kus palju populaarsemaid pöördeid (loomaaia poolt Mustamäe suunas näiteks) polnud võimalik ilma reastumiseta sooritada.
Liikluskorralduslik eripära, Pärnus lihtsalt polnud (vähemalt 2006. aastal) reavahetusega ringteid ja sai rakendada reeglit, et valid oma konkreetse raja ja sõidad seda. Tartus ka hetkel ei tule ette, et oleks selliseid reavahetuse kohustusega ringteid. Eks neid eripärasid on veel, nt. A-kati tehes Pärnus ei pea lisaks peeglile ka silmnähtavalt üle õla vaatama reavahetusel, Tallinnas on aga vist see lisaliigutus minu teada kohustuslik õppesõidul ja eksamil?
Vasta

(31-01-2024, 21:38 PM)mossepower Kirjutas:  Liikluskorralduslik eripära, Pärnus lihtsalt polnud (vähemalt 2006. aastal) reavahetusega ringteid ja sai rakendada reeglit, et valid oma konkreetse raja ja sõidad seda. Tartus ka hetkel ei tule ette, et oleks selliseid reavahetuse kohustusega ringteid. Eks neid eripärasid on veel, nt. A-kati tehes Pärnus ei pea lisaks peeglile ka silmnähtavalt üle õla vaatama reavahetusel, Tallinnas on aga vist see lisaliigutus minu teada kohustuslik õppesõidul ja eksamil?

Jah, tegin Tallinnas eksami, küll juba kümmekond aastat tagasi, aga nõuti küll. Samas ega ma ei kujuta ette, kuidas ilma selle lisaliigutuseta reavahetust turvaliselt teha - suzuki tehasepeeglid jätavad liiga suuri pimedaid alasid. Ja need on suured peeglid, võrreldes nende peeglitaoliste esemetega, mida mõned omale lenksu alla või lenksu otsa krutivad.
Vasta

(31-01-2024, 21:03 PM)mossepower Kirjutas:  /---/

Oma 2006. aasta Pärnus saadud autokooli teadmiste järgi ma rida ei vahetaks vaid keeraks rõõmsalt teisest reast ringteelt otse välja  nii nagu märk mulle näitab. Tegelikult peab aga edasi jälgima konkreetseid sõiduradade märke ringteel ja sõitma nende järgi koos reavahetusega, mida algsel liiklusmärgil, mille järgi raja valisin, kuidagi näidatud ei olegi, siin nüüd siis see konkreetne manööver:
Video alates 6:50
Kokkuvõttes siis algse probleemi juurde tagasi tulles oleks justkui juhtunud selle Eedeni ristmikuga nii, et 2019. aastal näidatud liiklusmärgid projekteeris ja paigaldas Tallinnast pärit liikluskorraldaja, kes pidas reavahetust ringteel normaalseks ja iseenesest mõistetavaks asjaks. Nüüd aga mõni aasta tagasi on õige elupõline Lõuna-Eesti mees asjad üle vaadanud, et ei selline jaburus nagu reavahetus ringteel ei lähe kohe mitte ja liiklusmärgid on tagasi kohalikele mõistetavaks muudetud:
 Tallinnas autokoolis käinuna ei olnud mõeldav et ringteel rea vahetust ei teinud. Pigem, just vastupidi, kui just esimeselt teelt välja ei kästud minna siis tuli ringi sisemisele reale minna. Tallinna ringteedega harjunule tundub puhta hullus et kusagil saab ringtee välisele ringile "ringlema" jääda Big Grin On's üldse Tallinnas mõni ringtee kus saab kolmandalt teelt välja minna sõites kogu aeg välimises reas?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Tsitaat:On's üldse Tallinnas mõni ringtee kus saab kolmandalt teelt välja minna sõites kogu aeg välimises reas?

"Tipi ringil" muudeti üsna hiljuti ära see, et Sõpruse puiesteelt välisringile sõites võisid sõita kuni väljasõiduni Sõpruse puiesteele ?
Vasta

Üldiselt  reavahetus ringil on aja ja maa raiskamine. Kuniks sa rida vahetad võtad sa kaks rida enda alla ja taganttulija peab hoogu talitsema, et reavahetaja saaks rahulikult masindada.
Pole harv nähtus kui ringile tullakse selle tõttu ühekaupa ja enne ringile pääsemist on saba. 
Selle pärast tehaksegi selekteering sirge peal ära ja  ringilt tuhised lihtsalt läbi.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(31-01-2024, 22:32 PM)Telc Kirjutas:  
Tsitaat:On's üldse Tallinnas mõni ringtee kus saab kolmandalt teelt välja minna sõites kogu aeg välimises reas?

"Tipi ringil" muudeti üsna hiljuti ära see, et Sõpruse puiesteelt välisringile sõites võisid sõita kuni väljasõiduni Sõpruse puiesteele ?

Ei tea küll, et oleks muudetud. Ikka samamoodi seal, välimisest saab igale poole, sisemisest "ametlikult" ainult tagasi linna poole. Reaalsuses reastumisega Akadeemia otsas sõidetakse Nõmmele, mõnikord ka vaheletrügimisega Akadeemiasse.
Vasta

15+ aastat tagasi pidas politsei mind Londonis kinni kuna olin läbinud ringtee välisrajal, ütles et sõitsin nagu idioot, eriti siis kui sai aru et tegu immigrandiga.
   
Vasta

Härrased, välisriikide ringid lähevad algsest küsimusest väga kaugele.

Alljärgnev ei pretendeeri juriidiliselt korrektsele tõlgendusele, aga nii olen kehtivaid reegleid mõistnud.

Ivo86 küsimusele ütleb LS järgmist:
[b]§ 48.   Pöörded[/b]

  (1) Enne vasak- või tagasipööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vasaku ääre ja enne parempööret parema ääre lähedale või selle pöörde jaoks liikluskorraldusvahendiga ettenähtud sõidurajale.
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]



Liikluskorraldusvahendid (ehk küsimuses olevad liiklusmärgid) on leitavad  MKM määrusest nr. 12 , mis ütleb nii:
[b]§ 15.   Osutusmärgid ja nende tähendused[/b]

  Osutusmärgid ja nende tähendused on järgmised:
 ...
  16) märgid 53 „Sõidurajad ja -suunad” näitavad rööbasteta sõidukite sõiduradade arvu suunavööndi või kogu tee laiuses kuni lähima ristmikuni või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise kohani ning ristmikul või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise kohal kohustuslikku sõidusuunda igalt rajalt. Eraldi iga sõiduraja kohal paiknemise korral näitavad märgid 53 kohustuslikku sõidusuunda sellelt rajalt. Kui märk 53 osutab vasakpöördele äärmiselt vasakpoolselt rajalt, tohib sellelt rajalt pöörata ka tagasi. Enne ristmikku või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise kohta pandud märgid 53 kehtivad kogu ristmiku või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise koha kohta, kui sinna pandud teised märgid 53 ei anna muid korraldusi. Märkide 53 nooltel võib olla kujutatud märke või nende sümboleid, mis keelavad teatud sõidukite liikluse, määravad vähima või suurima lubatud sõidukiiruse või teatavad muudest liikluskorra iseärasustest vastaval rajal. Liikluseks suletud sõiduraja näitamisel võib märkidel 53 olla noole pea asemel märkidel 552a, 553a kuni 554b „Umbtee” ning märgil 552b „Umbtee ja jalgrattatee” kasutatav umbtee punane tähis. Asulasse pandud märkide 53 taust on valge ning nooled ja ääris mustad, väljaspool asulat pandud märkide 53 taust on sinine ning nooled ja ääris valged. Märkide parema esiletoomise eesmärgil võivad ajutist liikluskorraldust tähistavad märgid 53 olla kollase taustaga, mille nooled ja ääris on mustad. Märgid 532a ja 532b osutavad sõidusuundadele pärisuuna sõiduradadel, kui kõrvalt suubuvale liiklusvoolule on olemas eraldi sõidurada. Märgid 533a ja 533b osutavad sõidusuundadele pärisuuna sõiduradadel, kui kõrvalt suubuva liiklusvoolu jaoks puudub eraldi sõidurada. Märk 534 osutab sõidusuundadele sellelt sõidurajalt, mille kohale see on pandud. Märk 535 osutab sõidusuundadele sõiduradadel kolme ja enama sõidurajaga teel, kui suunavööndites on erinev arv sõiduradasid. Märgid 536a ja 536b osutavad lisaraja või aeglustusraja algusele. Märk 536c osutab ühest ja samast kohast kahe lisaraja või kahe aeglustusraja algusele. Märgid 537a ja 537b osutavad sõiduraja või kiirendusraja lõpule ja need on 50 m kaugusel enne sõiduraja või kiirendusraja täislaiuse lõppu;
[RT I, 06.02.2018, 1 - jõust. 01.10.2018]


Konkreetsed kujud leiab siit: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/123...1lisa5.pdf#

Selle järgi äärmisest vasakpoolsest reast tohib tasuta sõita ainult tagasi sillale. Parempööre "kolmandale mahasõidule" äärmisest vasakpoolsest reast (ehk ringilt vasakule lahkumine) on avastamisel tasuline manööver. Mis tühjal ristmikul minusugust liiklushuligaani ei takistaks seda tegemast, kui ma sellega kedagi ei sega. Toungue Kui aga liiklus on tihe, siis tulebki uuele ringile minna...

Zaziku järgmise kommnetaari vastu räägib teekattemärgiostus, mis on vasakus reas pidevjoonega. Seda ka ei tohi tasuta ületadaSmile

Tänan hariva ekskursi eest vaimupealinna liikluskorraldusseSmile
Vasta

(31-01-2024, 23:57 PM)v6sa Kirjutas:  Härrased, välisriikide ringid lähevad algsest küsimusest väga kaugele.

Alljärgnev ei pretendeeri juriidiliselt korrektsele tõlgendusele, aga nii olen kehtivaid reegleid mõistnud.

Ivo86 küsimusele ütleb LS järgmist:
[b]§ 48.   Pöörded[/b]

  (1) Enne vasak- või tagasipööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vasaku ääre ja enne parempööret parema ääre lähedale või selle pöörde jaoks liikluskorraldusvahendiga ettenähtud sõidurajale.
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]



Liikluskorraldusvahendid (ehk küsimuses olevad liiklusmärgid) on leitavad  MKM määrusest nr. 12 , mis ütleb nii:
[b]§ 15.   Osutusmärgid ja nende tähendused[/b]

  Osutusmärgid ja nende tähendused on järgmised:
 ...
  16) märgid 53 „Sõidurajad ja -suunad” näitavad rööbasteta sõidukite sõiduradade arvu suunavööndi või kogu tee laiuses kuni lähima ristmikuni või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise kohani ning ristmikul või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise kohal kohustuslikku sõidusuunda igalt rajalt. Eraldi iga sõiduraja kohal paiknemise korral näitavad märgid 53 kohustuslikku sõidusuunda sellelt rajalt. Kui märk 53 osutab vasakpöördele äärmiselt vasakpoolselt rajalt, tohib sellelt rajalt pöörata ka tagasi. Enne ristmikku või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise kohta pandud märgid 53 kehtivad kogu ristmiku või teega külgneva ala juurdesõidutee teega lõikumise koha kohta, kui sinna pandud teised märgid 53 ei anna muid korraldusi. Märkide 53 nooltel võib olla kujutatud märke või nende sümboleid, mis keelavad teatud sõidukite liikluse, määravad vähima või suurima lubatud sõidukiiruse või teatavad muudest liikluskorra iseärasustest vastaval rajal. Liikluseks suletud sõiduraja näitamisel võib märkidel 53 olla noole pea asemel märkidel 552a, 553a kuni 554b „Umbtee” ning märgil 552b „Umbtee ja jalgrattatee” kasutatav umbtee punane tähis. Asulasse pandud märkide 53 taust on valge ning nooled ja ääris mustad, väljaspool asulat pandud märkide 53 taust on sinine ning nooled ja ääris valged. Märkide parema esiletoomise eesmärgil võivad ajutist liikluskorraldust tähistavad märgid 53 olla kollase taustaga, mille nooled ja ääris on mustad. Märgid 532a ja 532b osutavad sõidusuundadele pärisuuna sõiduradadel, kui kõrvalt suubuvale liiklusvoolule on olemas eraldi sõidurada. Märgid 533a ja 533b osutavad sõidusuundadele pärisuuna sõiduradadel, kui kõrvalt suubuva liiklusvoolu jaoks puudub eraldi sõidurada. Märk 534 osutab sõidusuundadele sellelt sõidurajalt, mille kohale see on pandud. Märk 535 osutab sõidusuundadele sõiduradadel kolme ja enama sõidurajaga teel, kui suunavööndites on erinev arv sõiduradasid. Märgid 536a ja 536b osutavad lisaraja või aeglustusraja algusele. Märk 536c osutab ühest ja samast kohast kahe lisaraja või kahe aeglustusraja algusele. Märgid 537a ja 537b osutavad sõiduraja või kiirendusraja lõpule ja need on 50 m kaugusel enne sõiduraja või kiirendusraja täislaiuse lõppu;
[RT I, 06.02.2018, 1 - jõust. 01.10.2018]


Konkreetsed kujud leiab siit: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/123...1lisa5.pdf#

Selle järgi äärmisest vasakpoolsest reast tohib tasuta sõita ainult tagasi sillale. Parempööre "kolmandale mahasõidule" äärmisest vasakpoolsest reast (ehk ringilt vasakule lahkumine) on avastamisel tasuline manööver. Mis tühjal ristmikul minusugust liiklushuligaani ei takistaks seda tegemast, kui ma sellega kedagi ei sega. Toungue Kui aga liiklus on tihe, siis tulebki uuele ringile minna...

Tänan hariva ekskursi eest vaimupealinna liikluskorraldusseSmile

Ringristmikku saab vaadelda kui hulka järjestikuseid ristmikke, seega nende ristmike vahepeal manöövrite sooritamine ei ole kuidagi keelatud.
Vasta

Kui olete ringil kolmveerend pööret teinud, siis on  vasakul äärel märgike: parempoolselt reast sillale, vasakpoolselt reast sillale ja vasakule mõlemasse ritta
https://maps.app.goo.gl/xxWSJyY8Yyfw4xsb7
Vasta

Rida on üldiselt hea vahetada selle koha peal umbes nii, jälgiddes, et keegi paremal ei ole.
Ma ei näe ühtegi põhjust, miks seda nii teha ei tohiks.
[Pilt: vot-nii.png]
Sel juhul oledki silla pealt sisemisest reast tulles ringi teise poole peal õiges reas. Pidevat joont ei ole.

Küll on aga tihtipeale probleem selles, et paremalt, Annelinna poolt, süstivad autod ette. Anna teed märgi alt, sest vist ei mahu pähe,et ma olen ühesuunalisel teel ja teed tuleb anda arvestades kõikide ridadega, olenemata sellest, et ma tulen nagu sisemisest reast.
Anna teed märk ei täpsusta, mis rida peab vaatama, vaid peab andma kõikidele ridadele teed.
Vasta

(01-02-2024, 08:05 AM)Dikson Kirjutas:  Kui olete ringil kolmveerend pööret teinud, siis on  vasakul äärel märgike: parempoolselt reast sillale, vasakpoolselt reast sillale ja vasakule mõlemasse ritta
https://maps.app.goo.gl/xxWSJyY8Yyfw4xsb7
Igaks juhuks lisan kommentaariks, et juhul kui ühtki reavahetust ringil ei tee ja sõita Sõpruse sillalt ringile kõige sisemiselt rajalt (mis näitab sillale tagasi), siis antud ksf. Diksoni toodud kohas oledki juba sellel välimisel sõidurajal, mis lähebki ainult sillale tagasi. Seega tegelikult ilma reavahetuseta Eedeni ringile tiirutama ei saagi jääda ja sõidad sillale tagasi. Seega peaks reavahetused antud ringteel lubatud olema, muidu ei saakski uuele ringile minna kui rida ei vaheta. Reaalses elus paljud juhid teevad neid reavahetusi Eedeni ringil nii, et ei saa sellest ise arugi.
Vasta

Täpselt ei tea, aga kahtlustan, et kuna autokoolide leib on võimalikult palju inimesi eksamilt läbi vedada, siis nad vist õpetavadki umbes nii, et kui tead et tahad Rocca ringilt Keila poole keerata, siis võta juba Mõigus aegsasti õigesse ritta, sest "muidu äkki ei lasta vahele". No muidugi ei taha keegi õppesõidukit enda ette tõmblema, samas päris elus pole reavahetused eriline probleem, sealhulgas ringidel.
Vasta

Kah eks-tartlasena arvan, et tegu on ühe opakama ristmikuga ilma pääl. 
Aga mu arust ei keela kohustusliku suuna märgid ümberreastumist ringil, st et kui on katkendjoon siis võib ringil ümber reastuda selle rea peale, kust soovitud manööver lubatud on.
Antud juhul on ksf ivo näidatud kohas s!tt ümber reastuda kuna ühe põhjuse ta juba tõi ja teiseks onsee rida enamasti hõivatud nö otse sõitjate poolt, sinna Anne sauna ja Sangari poole või mis seal praegu on. Ja tulles sillalt nö vasakus rea satud päras Annelinna poolset teeotsa keskmisse ritta. Aga otse enne nö linna poole keeramist saab samuti ümber reastuda selle pildi järgi ja peaks olema lihtsam.
Aga tahaks ka ise teada austet liiklusjuristide seisukohta ...
Vasta

(31-01-2024, 23:57 PM)v6sa Kirjutas:  ...

Zaziku järgmise kommnetaari vastu räägib teekattemärgiostus, mis on vasakus reas pidevjoonega. Seda ka ei tohi tasuta ületadaSmile
...
Sinna pideva joone taha sattumiseks peaks teostama veel eraldi reastumise vahepeal vasakule tekkinud uude ritta. Kahelt kõnealuselt pealesõidult, mis omavahel "konkureerivad", sinna pidevjoone taha ilma rada vahetamata sattuda ei saa:
   
Ja kui edasi minna ning radasid ikka mitte vahetada, siis nr. 2 keerab maha sinna kuhu ksf. ivo86 minna tahtis ning nr. 1 läheb edasi, aga ainult silla peale, ringile sellelt realt jääda enam ei saa:
   
Kokkuvõttes on näha, et uued märgid (2023) nr. 1 ja 2 radade alguses näitavadki, et kuhu need konkreetsed sõidurajad lõpuks viivad kui vahepeal ei reastu. Selle loogika järgi oli vanade märkide korral (2019) sisemise sõiduraja lõpp hoopis valesti märgitud.
Vasta

(31-01-2024, 22:58 PM)Daff Kirjutas:  Üldiselt  reavahetus ringil on aja ja maa raiskamine. Kuniks sa rida vahetad võtad sa kaks rida enda alla ja taganttulija peab hoogu talitsema, et reavahetaja saaks rahulikult masindada.
Pole harv nähtus kui ringile tullakse selle tõttu ühekaupa ja enne ringile pääsemist on saba. 
Selle pärast tehaksegi selekteering sirge peal ära ja  ringilt tuhised lihtsalt läbi.
Vastupidi, "tipi ringil" linna poolt tulles on elementaarne et sa ei jää esimesse ritta busside ja teistega sabasse seisma vaid ligined teisest reast ja ringil leidub võimalus paremale reastuda absoluutselt alati, mitte kedagi segamata. Kui mingi rallimees kõrvale satub, no võid ju uuele ringile minna. Aga seda ei juhtu üldiselt.
Aga sa vist räägid siin veoautodest.
Vasta

Mismoodi , et sisemiselt sõidurajalt Akadeemia teele on normaalne ?
Vasta

(02-02-2024, 13:10 PM)edvard Kirjutas:  Mismoodi , et sisemiselt sõidurajalt Akadeemia teele on normaalne ?

Siin on mõeldud ilmselt ikka kolmandat väljasõitu ehk Sõpruse puiesteelt Ehitajate teele / Nõmme poole. Selline manööver on sel ringil täiesti tavaline nähtus, sest välimisel rajal olevad trollid-bussid kipuvad ringile minnes jokutama.
Vasta

(02-02-2024, 13:15 PM)suvasass Kirjutas:  
(02-02-2024, 13:10 PM)edvard Kirjutas:  Mismoodi , et sisemiselt sõidurajalt Akadeemia teele on normaalne ?

Siin on mõeldud ilmselt ikka kolmandat väljasõitu ehk Sõpruse puiesteelt Ehitajate teele / Nõmme poole. Selline manööver on sel ringil täiesti tavaline nähtus, sest välimisel rajal olevad trollid-bussid kipuvad ringile minnes jokutama.
Kindlasti mõeldi Nõmme poole pööramist! See on igati OK, aga mitte alati lollikindel manööver, sest mingid kodanikud eelistavad selles pikas järtsus Sõpaka I reas seismist, et siis saaks reavahetuseta Nõmmele sõita  Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: hellrix, Kadjakas, Oliverk, trtr, 18 külali(st)ne