14-02-2024, 13:43 PM
Üks tagurlik vanamees kinnitab kõike minu öeldut, suisa tabeliga, mis puudutab akusid. Ehk siis siinsed härrased humanitaarid särtsukummardajad, palun keskkooli tagasi minna ja mõtlemist harjutada seal.
(14-02-2024, 13:43 PM)deus Kirjutas: Üks tagurlik vanamees kinnitab kõike ...Mulle meeldiks ka nii tagurlik olla sellises garages
See 4000 eurot toetust ei ole aga asja väärt!!!
Selle raha eest sõidad oma sõidud ka tasuta ära, 370 kWh kuus on ~2000 kilti sõitu. Peamine on ajakulu kui käia kuhugi karutagumikku tööle. 335 teeb tööpäeva kohta 16.75 piletite hinnaks ja seda on päris palju! Küll ei saa tihtipeale kellaajaks kohale. Näiteks nii, ma ei saaks kuidagi kella 9:00ks Rummu BellMarini "aitama" ühistransaga mõistliku ajaga. Autoga 38 kilti/40 minti rahulikult LSi järgi võttes. Harjumaa bussi kuukaart on 30 eurot ja Vasalemma rongi oma 90€, kokku 120€ on juba ka rahaliselt kurnav + ajuvaba ajakulu. Kuus teeks see 1600 kilti töölkäimist, päris julm tegelikult! 16 * 18 kWh * 0,23 = 66€. 335-250-66=19€/0,23=82kWh elektrit ehk 50 kilti omaks lõbuks "tasuta". Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...Tsitaat:Elu- ja töökoha vahelisi sõite saab töösõitudena käsitleda, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga. Samuti, kui töölepinguga töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast (TuMS § 48 lg 51). Sellisel juhul näidatakse sõidupäevikus sõidu eesmärgina sõidud töö ja elukoha vahel ning neid saab maksuvabalt hüvitada üldise piirmäära (335 eurot) ulatuses.


(15-02-2024, 00:27 AM)Aare R. Kirjutas: Nagu ütlesin, siis vähemalt hetkel seda Hellcat RAM TRX-i küll endale lubada ei saaks, aga selle krdi rohepöörde taustal oleks see vähemalt mul põhimõtteline valik.
(15-02-2024, 03:45 AM)Mahno Kirjutas: Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.Tundub, et gaasika mehed elektriauto teema ära kaaperdanud. Mul tänaseks LPG Joggeriga 12000km sõidetud. Keskmine gaasi kulu 100km kohta 0.56×7.8=4.4€. Bensiini kulu on olnud 50l/10000km ehk 0.8€/100km. Praegu ei ole põhjust nuriseda.
Aga hetke kurb reaalsus on see, et 2019 aasta cng leoni liising saab läbi varsti, suurim hinnalangus on ka ära olnud ja 4kg x 1,20 = 4,8 eur/100 km peale jämeda 400km sõiduulatusega @130kmh siis mulle tundub, et ligilähedase rahaga sarnaste omadustega elektrikat ei saa. Ja kuigi tahaks vahelduseks midagi muud, tahaks kepiga kasti ja tahaks paremat sõiduasendit, siis tuleb vist hetkel teha kulukeskne otsus ja triikida sama asjaga veel mõned aastad maanteed. Jämedad 100 km päevas ja teinekord ka käru sabas.
Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
(15-02-2024, 12:53 PM)Olle Kirjutas:See on siis pigem reaalsus ja mõistlik tulevik. Hübriidsena. PHEVina. Gaasiga. 74kW on piisav! jne. Dacia puhul eriline ongi üüratu bensupaak ja see on ka bensu-PHEVidel "hädaks" et bens läheb pahaks. Bensu on vaja vaid (külm)käivitamsitel. Kui PHEV oleks Mitsu tehnoloogiaga elik vedu on 100% elektriline ja sisepõletaja on genekas kui veoakust hakkab särts lõppema, siis oleks isegi CNG LPG asemel õigem valik! Surugaas on ju surve all väikeses ruumalas. Muidugi lõhkeda võiv gaas ja tohutud voldid kõrvuti ei kõla just hästi...(15-02-2024, 03:45 AM)Mahno Kirjutas: Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.Tundub, et gaasika mehed elektriauto teema ära kaaperdanud. Mul tänaseks LPG Joggeriga 12000km sõidetud. Keskmine gaasi kulu 100km kohta 0.56×7.8=4.4€. Bensiini kulu on olnud 50l/10000km ehk 0.8€/100km. Praegu ei ole põhjust nuriseda.
Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
Aga ka LPGl poleks viga. Igal juhul on tossutorust väljuv puhas ja eesmärk täidetud! Kusjuures see 5.20€ (u.24 kWh)/100 km on ikka sigaodav. Äsjaste külmadega ei saanud Evd sellega isegi hakkama! Enyaq iV kulutas Tuttaval Saaremaal 33...Tsitaat:Elektromobilisti seiklused. Andsingi täna (04.01) diiselhobusele (uus Hilux) puhkepäeva nagu eile lubasin ja äratasin hommikuse -17 kraadise pakasega Skoda üles. Mingit hellitamist ta täna ei saa. ...
Alustasime eelsoojendusega mida seekord pistikust ei toetanud, ehk ta pidi oma aku varudest sellega hakkama saama. Õue ei viitsinud minna ja panin ta telefonist küttesse. Hiljem õue minnes avastasin, et salong, toolid ja rool olid soojad, aga esiklaasi elektriküte oli äpis kuidagi välja lülitatud saanud. Läks siis see ka kohe sisse, et ikka klaas kogu ulatuses puhtaks saaks ja kaameratel nägemisväli korras oleks. Kuna auto polnud saabunud aastal veel liikunud, siis....
Sõitu minnes ja ka sõidu peal mingeid veateateid ei tekkinud. Elektrikulu oli alguses muljetavaldav 50+ kWh/100km ja vähenes vastavalt auto ja aku soojenemisele sõidu ajal. Kodust tööle 24km teekonna keskmiseks sai ikkagi rekordkõrge 33kWh/100 km, aga sõiduulatuse prognoosijad ja aku olid pisut optimistlikumad edasise suhtes.
Ikka sama asi et kusagil Sõrves või Kõpul EVd pidades vs sama asi Väike-Maarja, Narva, Põlva jne on päris jõhker vahe talvises energiakulus.
(15-02-2024, 22:57 PM)rocker Kirjutas: Ilmselt on sel siis ka miski külg parkimise funktsioon, mis oleks palju vajalikum.
(15-02-2024, 22:57 PM)rocker Kirjutas: Äge näeb välja tõesti. Aga kus seda reaalses elus kasutada saaks? Ilmselt on sel siis ka miski külg parkimise funktsioon, mis oleks palju vajalikum.

(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas: . Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...
(21-02-2024, 12:02 PM)spark Kirjutas:(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas: Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...
Võibolla on uus pisut parem, ka sees istudes ja sõites. Välimus on juba korraliku auto moodi -lmselt on ta ka kallim, 2024 Dacia Spring EV first look
Lamell all, kuigi ESP peal, pidevalt on olnud ikkagi halvad teeolud - üks vahetus oli ideaalne ja siis sai Järvamaa tiir tehtud selline 220km. 13.10 käisin ülevaatusel ja siis oli näit 167tuhat, üleeile keeras 170 ette. 4 kuud ja 3000 kilti, millest mina äkki 300!
Kuna möödapääsmatu vajadus iga nädal 200 kilti Järvamaal käia "kadus" ja suvekodu 250 km ka talvel ei tarbi, siis nii ongi! Viru Väljak, Balta ja Ülemiste jaam on kõik ~7 kilti ukse eest mis normoludes mahub kõik 15 minuti EV'ga sõidu sisse, ühistransa peatus sinna minekuks 350meetrit.
20.sajandi viimasest kümnendist ja 21.sajandist lisandub sinna kätetsaadav isiklik auto, mis on muutunud ka probleemiks ja kuhu nüüd püütakse sisse mõtestada moodsaid patareisõidukeid tõuksist EVni. Aga seesama 15-20 minti ots on jäänud! Ja see tegelik isikliku tagumendi vedamsie käula tasuvusarvutus linnlasel tulebki sellelt ajaühikult. Ja Eestis lisandub sinna mõõtmatu mõõtühik nimega "talv"
Ja siit jõuame jälle HINNANI!!! Kas sõidaks - sõidaks!!! aga hind on ju ulmeline, kuigi kontsept Toyota iQ ja Smardi ristandist ruulib. Väike kui rollerauto, 4 kohta aga sõidab vajadusel kiiresti! Tundub et neid linnapunne hakakb üha enam tulema aga Springi hinda ei saa keegi ja seega ilma üübertoetuste ning mingite eriliste LISAboonusteta (ja tavaautodele räigete piirangute kehtestamiseta) tarbimises jäävadki need enamusel ostamata. Kütuse hind on kõige olematum mure kogu paketis! See on peaaegu tähtsusetu number. Aga terrorit ei saa teha, normaalses ühiskonnas mitte aga eks me oleme ju teel "tõejärgse roheutoopia" poole ehk kõik on võimalik...