Väiketraktori haagis
#1

Teema on mõeldud mõtete ja ideede koondamise jaoks.

Ca tonnisele jaapani väiketraktorile oleks kodus maja ümber toimetamiseks haagist vaja. Kandevõimest tonn kuni paar on küll. Lihtne lahendus on võtta taskust ca 2000 euroraha ja osta poolakate käru. See on lihtne ja mõtlemist mittevajav lahendus, mille juurde õige eestlane läheb siis, kui enam miski muu ei aita Smile

Siiani sai sabas veetud zubrikut, mis ülekoormamise ja roosteussi koosmõjul on tänaseks alla andnud. Miks zubrik (või üldse sõiduauto käru) ei ole hea lahendus:
1. Vene kärude maht ja kandevõime on liiga väike
2. Tikiliste põhi on liiga madal maastikul liikumiseks
3. Ükski neist ei kalluta normaalselt, aga mina ei viitsi mulda labidaga kastist maha loopida.

Eesmärk on saada võimalikult hea asi võimalikult väikese vaevaga.

Hetkel pähe tulevad alternatiivid:
1. TZ käru. Mõõdult paras, aga kallutamine on tehtud õnnetulit - ennem läheb kasti tagaserv vastu maad, kui muld maha jookseb.
   +kohe tarbitav, üsna tugev tükk (kui õnnestub leida)
   - normaalseks kallutamiseks tuleb üsna põhimõtteliselt ringi ehitada

2. SAK Keevituse või muu eritehnika alt GAZ ratastega raam
  + füüsiliselt tugev tükk, tasapinnaline raam, mille peale kast teha ja kallutama panna ei ole ülearu raske
  - kõrge kui kurat
  - madalamaks rataste arvelt niisama kaks-viiskümmend ei lase, sest sobiva auguvahega väiksemaid rattaid niisama lihtsalt võtta pole.

3. "Pool kastiga uazi"
  ? Kui uaz poolitada ja temast haagis teha analoogselt sellele, kuidas natuke suuremaid haagiseid GAZ veoautost tehakse...siis kas see on põhimõtteliselt loll mõte, mida praktikud edasi mõelda ei soovita, või võiks sellest töötava asja saada?
Vasta
#2

Kui antud variantidest raame pole näiteks tasuta kuskil vedelemas siis, ma teeks nullist täiesti uue. Uued haagise rummud sinna kaubiku rehv alla, värske nelikanttoru ja siis ainult lõika ja kleebi. Palgihaagis sai samamoodi tehtud ja ise rahul. Värske ja puhta materjaliga on hea toimetada.
Vasta
#3

Võid ju osta kasutatuna tiki treileri ja sellele suuremad rattad alla panna maastiku sõiduks.

Lisaks sellele saaks ka vedru ming silla vahele panna puks, et veel kõrgem oleks.

700eur.

https://www.oksjonikeskus.ee/oksjon/view...okid=80633


See käru on ka võimeline kallutama kui sinna vajaliku vidina ostad.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#4

Mul peaks kolihunnikus olema 5x112 velgedele sild, mis sai kunagi Tatra veeretamiseks tehtud. Tagaõõtsade jupid ja toru vahel. Tõenäosus, et seda ise vajan, on üsna pisikeseks muutunud. Kui valid ehitamise ja augujaotus ei häiri, siis võib teemat arutada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

(21-02-2024, 17:17 PM)Mahno Kirjutas:  Teema on mõeldud mõtete ja ideede koondamise jaoks.

Ca tonnisele jaapani väiketraktorile oleks kodus maja ümber toimetamiseks haagist vaja. Kandevõimest tonn kuni paar on küll. Lihtne lahendus on võtta taskust ca 2000 euroraha ja osta poolakate käru. See on lihtne ja mõtlemist mittevajav lahendus, mille juurde õige eestlane läheb siis, kui enam miski muu ei aita Smile
Me oleme Sõbraga Tema JuhanHirve jaoks selle tee läbi käinud ja ega tegelikult samas ummikus! Kuigi see on omajagu tummisem kui "tonnine japs" siis mingit erilist alternatiivi ikkagi pole. Sügisel toodud 2,2-tonnine esku laeks peale ja JD kallava kä'ruga veaks mulda ja muud mööda hektareid laiali. Seal pigem sadu tonne vana maapealse kartulihoidla mullastunud jääke jms. Jälle, Soomest-Rootsist saaks paremaid kasutet asju aga lõpuks on ikka sama hind mis siit poolakas osta. Ta mõtles et ostab miski sellise. Ma arvasin, et see tapab JD hüdroveo päris ruttu ära, sellele peab ette ikka vähe suurem vedur käima, eriti kui pehmeks kipub. Ja ega me oleme hetkel samamoodi otsinguil! Sedasorti järelturu kaupa Eestis pole. Kui Tartu Foresteeli ei jaksa osta, poola/hiinakat ei taha, siis polegi midagi saada Big Grin Ja ega siis Sprinteri ja 2,7-tonnise platformhaagisega kusagilt Poolast ise tuua odavam tule. Kui siis palju korraga ja buss ka mingit traktorite kola täis lüüa. Midagi leiad, anna aga teada Big Grin
Vasta
#6

Tere!


Umbes samal eesmärgil sai tehtud alltoodud haagis, oma õuel toimetamiseks, küll auto sappa.
Rattad-rummud, hüdrosilinder olid nö olemas.
Tal on oma plussid ja miinused, aga äkki saab ideid.
   
   
   
   


Lugupidamisega, saarlane Janis

www.enerhyd.ee = kõrgsurvehüdraulika
Vasta
#7

Tere,
kunagi naabrimees tegi omale kastikäru Skoda Octavia tagasilla peale. Octavia oli pärit umbes 2000-ndate algusest mille tagasild oli sõltuva vedrustusega ja oli sobilik alusmaterjal millele raame jne peale ehitada. Vist oli veel nii et selle margi tagasild oli kergelt U-kujuline, selline väljavenitatud põhjaga U kujuline. Tema jättis silla sellesse asendisse nagu see originaalis auto all oli (U põhi allpool) aga kui sul on palju künklikku maastikut siis saab U põhjaga ülespoole keerata ja jääb sild keskelt kõrgem kui rataste teljed. Nuputamist on isetehtud käru puhul muidugi kaalujaotusega tiisli ja silla vahel mis omakorda on seotud sellega kui püsti sa käru kasti ajada tahad. Seal võib vaja minna teha kompromisse.
Vasta
#8

Aga kas sihuke ei kõlba https://soov.ee/25067834-traktori-haagis/details.html
Vist ei ole kallutav
Või siis sutsu kallim ja kallutav: https://soov.ee/25181604-traktori-haagis/details.html

Tervitades
M.
Vasta
#9

Tikist/respost saaks vist ainult ported kasutusse võtta. Zubriku sild peaks piisavalt tugev olema, sinna raam peale teha ja kastiks Tiki/uaz või ise teha. Ise olen ka Dongfengile taolisest kärust puudust tundnud aga ei ole ka head kasti toorikut kätte sattunud  Smile

Vanaisal on Põkale tehtud Zaki raamist, veoauto rataste ja orig. vedrudega on põhi väga kõrgel. sild ja raam on muidugi väga tugevad. Kui selline raam kätte satub, siis väiksemad rattad alla teha ja vedrud minema visata saab tugeva aluse.
Vasta
#10

See "sutsu kallim ja kallutav" jääb mulle suureks, mul on kitsad kohad.  Aga kaasfoorumlase "tiba tummisemale" hirvejuhanile võiks ju järgi sobida küll. See pisem mõõtude poolest põhimõtteliselt sobiks, aga teda peaks üsna kõvasti ringi tegema.

Kas ma olen õigel teel, kui ma väidan, et kuni 15kmh liikuva aparaadi haagis võib vabalt ilma igasuguste vedrudeta olla?
Vasta
#11

(21-02-2024, 22:19 PM)Mahno Kirjutas:   See pisem mõõtude poolest põhimõtteliselt sobiks, aga teda peaks üsna kõvasti ringi tegema.

Kas ma olen õigel teel, kui ma väidan, et kuni 15kmh liikuva aparaadi haagis võib vabalt ilma igasuguste vedrudeta olla?

Selle pisema müüjaga võib protsess üsna põnevaks kujuneda. Täpselt ei mäleta, mille taha jäi, aga kaubale me ei saanud ühe tööriista teemaga ja ebameeldiv mälestus on üleval.
Vedrustuse küsimusele pole võimalik kahe lausega vastata, aga pigem jah võib ilma vedrudeta olla.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

See "sutsu kallim ja kallutav" kohta mõned mõtted.
Esiteks kasti põhi tehtud riffel plekist. Olen kunagi sama asjaga toimetanud ja äärmiselt vastikult jääb mulla ollus kasti põhja külge kinni kallutades. Ei aita ka, kui kast päris püsti inseneeria lahendusega projekteerida. Kasti põhi olgu ikka sile materjal. Sileda vastu saab ta muidugi vahetada, aga keevitamisega rikub ära jälle tsingi värgi. Ja sileplekk lihtsalt riffli peale poltidega ka veits jama.
Üldisemalt, siis nende vene ühesillaste vedrustuse värgist väga lugu ei pea. Jah, kuskil maanteel sõites raami niipalju ei lõhu, aga õue peal toimetades on kallakutel jäik sild parem. Vedrud annavad arvestavalt kallakul küljele järgi painduda ja haagis külili kiiremini.Vedrustus lisab arvestatavalt ka kasti põhja kõrgust juurde.
Eks see ise ehitamine ka odav ei tule. Kolhoosiaja kraami varuks pole, siis 350.- läheb silindrile, mis on võimeline ka aasta pärast õli pidama.
Juurde veel rattad, sild, lisaks veel raami ja kasti materjal. Metall on üsna kallis ja 1000.- haagise peale kulutada ei ole ulme. Kõik see veel kokku kompunnida ja keevitada.
Mu arust see poolakate 2000.- ja suts üle pluss kõmm on ikka suht ok pakkumine. Väikesed rattad aiatavd kaasa madalale kastipõhja kõrgusele, mille peale selg tulevikus aitäh ütleb.
Nordamus ka pakub.
https://nordamus.weebly.com/vaumliketrak...gised.html
Ja selliseid.
https://nordamus.weebly.com/haagised-traktomix.html
Vasta
#13

Õblukesed autohaagised unustage ära, need lähevad traktori taga katki. Isegi siis, kui eemaldada tulede paneel, tõsta vedrudest üles ja panna suuremad kaubikurattad alla. Ikkagi annab õhuke tsingitud raam traktori jõule alla maastikul. Varem või hiljem pargid ratta kuhugi kännu taha/lohku ja siis käib krõps.

UAZ (või mõne lääne valmistaja) maastikuhaagis hakkab looma.

Tonn kandevõimet tähendab käru eluskaalu umbes 1500 kilo. Seda kannab auga nii subriku kui suvalise kaubiku sild. Auto tagasild jääb lahjaks (ärge küsige, kust ma tean Skoda Felicia silla kohtaSmile

Esiveduse auto esirummud kannavad hästi, aga siis peab käänmiku korralikult raami külge kinnitamisega tegelema.

Lihtsaim viis on kaks pikka nelikanttoru A-kujuliselt haakepeast kuni kallutustalani, mille all on sillatala ja sillatala küljes ka kallutussilindri kinnituskoht. Peale ostad mingi lääne kaubiku pealt kallutava kasti koos silindriga ja ongi elu lill. Saad TÄPSELT SELLISE, nagu vaja.

Lisan pildi, kus on näha kahe käru kõrguse erinevus:
   

Mõlemad on tehtud sakslase kasti põhjadele. Kallutav on tehtud S124 tagarummudele ja rehvidele maksimaalse mõõduga 255R16. Mittekallutav on tehtud Škoda Felicia esirummudele ja rehvile 185R14. Ratas läheb kastiraami vahele ja rööbe sai selle järgi valitud. Passib hästi ka ATV järele. Isal oli vaja võimalikult madalat haagist, kuna ta ei jõua enam saska kasti tõsta... Mõlemad on ka ümberehituste toorikuteks saadaval, näha saab Kernus.

Nordamuse haagised on head toorikud, aga kallutuslahendus on jama. Kui lääbakiloleku tõttu olematu kallutusjõuga jurakas vahetada püstise teleskoobi vastu, hakkab looma.

Saska kast on hea toorik, kui kuskilt kätte saad. Sakslase oma veel parem, aga neid ei liigu enam üldse. Väikeste veokate kallutav kast on valmis asi mõnele raamitoorikule tõsta.

Vedrud on maitse asi. Mul on kaks tehtud ilma vedrudeta ja kaasikust tehtul on vedrud veel all. Ei näe vedrudest mingit kasu, pigem isegi eelkirjutaja mainitud reaalne ümberminekuooht kallutamisel. Pigem vedrudeta haagisega oled ettevaatlikum ja sellega lõhudki vähem.

Priidu viidatud 2PTS-4  (või mis seal täpne mark ongi) kaalub tühjalt vähemalt 1500 kilo. Hüdrovedu selle peale isegi ei pahanda, aga pisikesel traktoril pole lihtsalt pidamist koormaga vähemalt 6 tonni kaaluva kolaka ohjeshoidmiseks. Pidama tuleb ju ka saada! Ning selle kasti põhi on vähemalt 1550 mm kõrguselSad
Vasta
#14

(22-02-2024, 09:04 AM)v6sa Kirjutas:  kaks pikka nelikanttoru A-kujuliselt haakepeast kuni kallutustalani

Kas sellise toetuspunktide vahelise raami materjali valikuks on mingi valem (et ei saaks räigelt üle dimensioneeritud)?

Hiljuti sirvisin üliõlilaste iseliikuri projekti ja seal nähti i-MiEV sildade vahele (baas 2550mm) 100x80x4 torud, lapiti.
Vasta
#15

Pakkuda on Zaki raamist, 14 tolli Volga velgedega (et madalam oleks), mingid Uazi-Gazi vedrudega, kallutav, T16 kastiga haagis.
Veokasti põhi on räbal ja kallutab seda  T16 kaks originaal silindrit. Huvi korral võin pilte privasse saata.

Manuaali ei loe
Vasta
#16

(21-02-2024, 23:49 PM)meli666 Kirjutas:  Eks see ise ehitamine ka odav ei tule. Kolhoosiaja kraami varuks pole, siis 350.- läheb silindrile, mis on võimeline ka aasta pärast õli pidama.
Juurde veel rattad, sild, lisaks veel raami ja kasti materjal. Metall on üsna kallis ja 1000.- haagise peale kulutada ei ole ulme. Kõik see veel kokku kompunnida ja keevitada.
Mu arust see poolakate 2000.- ja suts üle pluss kõmm on ikka suht ok pakkumine. Väikesed rattad aiatavd kaasa madalale kastipõhja kõrgusele, mille peale selg tulevikus aitäh ütleb.

Tahad veel kultuurset ja mitteõudsat rögisejat, siis liivapritsid, pulbervärvid ja muud jutud juurde! Mine osta UUED haagise veljed/rehvid - 380 raha on vaid ratta tükk!!! ATV haagiste rataste tükihind on 100-120 raha aga vaja on vähemalt 4 kui tonne tahta vedada. OK, japsi trakats pole arvel ka, sel pohlad, aga Sõbrale ütlesi net tahad Kadrina vahel maanteel sõita, midagi tuua-viia, Tallinnas talvel sama teha? Sisi PEAB asi ka arvel olema, tahas teenust pakkuda peab asi ILUS välja nägema - ei ole mõtet lolli mängida! Asi see siis miski junn kokku keevitada pole, kõik töörisitad ja soksued olemas, mul õuel üks vana Isuzu väikeveoka edesildki tummiste lehtvedrude ja ratastega olemas mis kannatab tonne. Aga lõpuks lööd KÕIK kulunumbrid kokku ja mõtled, et nafik ma kohe seda ei ostnud! Mis kohati mind hulluks ajab: kodanikud kulutavad sellise raha täiesti absurdsete ja harva vaja olevate asjade/töörisitade peale ja siis mängivad lolli vajaliku ja palju kasutust leidva ASJA ostmisel! 
Ma vahepeal lähen suisa "tülli", kurat ostasid üüberkalli JD'i Kubotsi või mõne kabiiniga koreaka asemel ja nüüd põed??? Osta siis see, on vähemalt raami värv "õige"...
Vasta
#17

Nende odavate asjadega on tihtipeale nii et arvutist pildilt vaadata on ilus, reaalselt läheb esimese kasutamisega kõveraks ja mõtled et nafik ma kohe sama raha eest ise ja korralikku tugevat asja ei teinud...
Vasta
#18

Kunagi akf motamees annetas mulle ühe saabi tagasilla, raud tuli hunnikust, rattad sain akf võsa-lt (vist oli 15.- 6 tükki) lisaks maksis keevitamine.
Tonn, poolteist kannatab vabalt, vedru pole ja 20-40kh mööda kruusateed sõidab. Täpselt ei mäleta a 5 aastat vist kl juba.
Vasta
#19

(22-02-2024, 12:37 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Nende odavate asjadega on tihtipeale nii et arvutist pildilt vaadata on ilus, reaalselt läheb esimese kasutamisega kõveraks ja mõtled et nafik ma kohe sama raha eest ise ja korraliku tugevat asja ei teinud...
Ka see võib olla variant! Ainus asi et sul on UUED jubinad mida tugevndada. Rattad, hüdraulika, elektrisüsteem jne kõik maksab päris omajagu. Päris tihti ongi plekk kaubapeale kui hinnad kokku lööd. Näiteks siin ongi rattad+sild enam-vähem sama hind, rohelise pleki saad niisama juurde. Samas hakkad ainult seda tiisli materjali ostma, lõikama ja kokku keevitama jne kulub ka raha. Paned tööriista soetuse ja amordi jurude, oma ajakulu juurde?
No ja registreeritavus pole ka üldse vähetähtis, selles võivad jälle vanad paberitega nõukahaagsied paremad olla. Ainult et 3033R kommunaaltrakats ei ole nende võimekusega. Japsi pisikestega see mure kaob. 

Aga eks hinge teeb haigeks alati sellised massiefektist tingitud erisused kus saad peetud 4 kastiga konkslifti 4K euri eest...
Vasta
#20

Kui arvutama hakkad siis lahuta töörõõm ja pärast oma kätega valmistatud asja üle uhkuse tunne ka maha  Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne