Väiketraktori haagis
#21

(22-02-2024, 16:02 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kui arvutama hakkad siis lahuta töörõõm ja pärast oma kätega valmistatud asja üle uhkuse tunne ka maha  Big Grin

Minuarust on see leiutamine, projekteerimine asja parim osa.
Lisaks veel kvaliteetaeg iseendale.
Ja ei mingit stressi. ju
Vasta
#22

Ütlen ka sõna sekka.
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...t_id=10830
Mul taoline haagis küll mitte poolaks ega hiinakas, vist mingi itaalia toode aga vahet ei ole.
Sellel variandil on üks oluline puudus. Haagise tagumises otsas puuduvad püstpostid. Praegu on nii, et kui tagumine luuk küljest ära võtta siis külje portesid ei jää tagant midagi hoidma ja nad paenduvad ära. Vahest on mugav ilma luugita puistematerjali või puid kusagil väikesi lühikesi sutsakaid teha. Ma olen kusagil näinud seda varianti ka millel on tagumistes nurkades püstised tugipostid, mille külge lukustuvad ported. Praegu ei leia seda kohta üles. Aga muidu on haagis tubli. Puistematerjali võib ikka kasti täis laadida ja kallutab probleemideta. Kasuks tuleb ka balansiir sild.
Vasta
#23

Kui on soov ehitada kallutav haagis, siis rs09 esitala ja kallutav kast on ju päris lihtne lahendus. Lisaboonusena kallutab kolmes suunas.
Silla saab sinna alla panna endale meelepärase.
Nõo lähedal elav traktorilammutaja pakub kõiki vajalikke komponente.
Kuldses börsis kuulutus ka üleval;
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...ring=rs+09

Illustratsiooniks üks juhuslik käru antud komponentidest.
   
Vasta
#24

(22-02-2024, 12:46 PM)klemm Kirjutas:  ...rattad sain akf võsa-lt (vist oli 15.- 6 tükki) ....

Sa ajad mind kellegi hea inimesega segiSmile Ma ei raatsi isegi velge alla viieka müüa.

Aga tõsi see on, et väikese käru puhul pole mingit mõtet muretseda dimensioneerimise pärast.  Raami keevituste jaoks vajaliku ruumi tagamiseks piisavat mõõtu pulgad on piisavalt tugevad. Minu kalluril on kasutusel 80x70x4 nelikanttoru ja ei ole veel suutnud sellele liiga teha. Nagu ka tavalisele kaubiku C-rehvile, mis madalama laadimiskõrguse saamiseks on enamuse ajast all kõrge ja laia maastikurehvi asemel. Ühtlasi on mul selge võrdlusrehvi pinnalpüsimise kohta: 185R14C upub enne, kui T-16. 255R16 tuleb ~sama koormaga  alati sealt läbi, kust saska eest läbi pääses.

Mittekallutava tiisel sai tehtud 60*50*4 torust, kuna see oli olemas.  Tiisel sai piisavalt jäik, et tühi haagis kruusateel hakkab liiga järsul pöördel T-16 haakerauas kinnijooksmise tõttu libisema, mitte ei lähe kõveraksSmile

Ei jõua ära kiita sakslase kallutuslahendust: silindrid on kompaktsed, suure tõukevõimega ja teleskoopilisena annavad piisava kaldenurgaSmile

Ksf! Klemm toob välja ühe olulise külje selle foorumi mõistes (mida Priit jätkuvalt ignoreerib oma Exceli-litaaniatesSad ), aga jätab sellest kõige magusama osa välja ütlemata: kui ise teed, saad TÄPSELT SELLISE, nagu vaja. Mitte sellise, nagu sepp on arvanud heaks välja taguda seekord.
Vasta
#25

(23-02-2024, 11:42 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2024, 12:46 PM)klemm Kirjutas:  ...rattad sain akf võsa-lt (vist oli 15.- 6 tükki) ....

Sa ajad mind kellegi hea inimesega segiSmile Ma ei raatsi isegi velge alla viieka müüa.

Ei aja segi.     12 tolli veljed olid. Äkki sa ei leidnud neile kasutust Toungue
Vasta
#26

Dimensioneerimisest - venelased ehitavad oma kergeid kärusid tihti 60x40x3 kandilisest torust, kui youtubest otsida. Ei pidanud väheks jääma.

Ja eks ta õige on, kui materjali ostma peab, siis üledimensioneerimine maksab raha ja kui ka olemas on - siis pole ju liigset rauda mõtet lihtsalt niisama sabas vedada.
Vasta
#27

(23-02-2024, 11:42 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2024, 12:46 PM)klemm Kirjutas:  ...rattad sain akf võsa-lt (vist oli 15.- 6 tükki) ....

Ksf! Klemm toob välja ühe olulise külje selle foorumi mõistes (mida Priit jätkuvalt ignoreerib oma Exceli-litaaniatesSad ), aga jätab sellest kõige magusama osa välja ütlemata: kui ise teed, saad TÄPSELT SELLISE, nagu vaja. Mitte sellise, nagu sepp on arvanud heaks välja taguda seekord.
Taavi, ma kasutan sedasama lähenemist näiteks ehitustegevuses! Ma mitte vaid ei ehita vaid teen ka arhitektuurse osa ise, nii on suisa projektide kirjanurkades kirjas Big Grin Ja maja või ka mingi väiksem hoone on ikka VÄGA PALJU kallim kui mistahes DIY-tehtav ratastega vidin. Ja ma olen, ja mu Sõbrad teevad praegu, ka nullist veesõidukeid teinud et saada SELLINE, mida "ei olnud olemaski" Big Grin Sellist pika raskuskiiluga kiiljaht-mootor-sõude-purjepaati mina ei suutnud ühestki ilma otsast leida! See tähendab et see tuli mul endal teha Big Grin 

Kas väiketraktori kallutavaid haagiseid EI OLE? On, mine ja osta ja vali kasvõi värvi!!! Tegelikult on ju ka majad ja kuurid ja garaažid jms ka olemas - mine osta - aga neil on "AGA külges": nad ei ole enamus kohe tarbitavad! Aga mingist oskuste tasemest või kiirvajadusest tulenevalt ongi valmismaja ostmine otstarbekas! Ostad "võtmed kätte" lahenduse ja unustad, lepid sellega mis on. 

PS: siit foorumist läbi käinud DIY-masinatest on ikka mõni üksik selline ja piisava inseneeria ja viimistlusega, mida kannataks ka masstoota ja osta/müüa! E-rollu asjad meenuvad, mõni harv Donni tehtud asi ka. Minu tehtud Pakri Sail läks sellisena masstootmisse ja lõpuks koos tolle punase katsemudeliga on neid kokku 10 tükki, läbides ka sertimise. Rääkides siis DIYst!

Edit: sellisest DIYst saab juba aru ja vist sinnapoole ka mõeldakse? See on tõesti ilus, korralik, inseneeritud jne.  VÄRSKE kraam väga hea hinnaga ja tugev asi, sellise kallama panemine DIYna on ka igati loogiline. Aga mis maksma läheks? (edastasin ka Sõbrale, vaatab mis arvab Big Grin )
Vasta
#28

Nagu ikka!  Üks tahab ehitada väiketraktorile haagist aga teised tahavad sinna terve maakera laadida.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#29

Milleks hobimasinat tiražeerimiseks ehitada?

Jagan ühe meiekandimehe isetehtud haagise pilte. Äkki saab ideed. Veetakse seda T-25-ga ja tegemisel ei optimeeritud midagi. Tühikaalu praegu ei tea, umbes 400 kilo.

Alguses oli säärane jäänus:
   

Sellest sai mõte:
   

Mis vähehaaval hakkas kuju võtma:
   
   
   

Otsesed suuremad kulud olid: "... vist oli nii, et lõigatud nelikantorud 200+haavliprits + tsink 230..." Ma julgen pakkuda, et nipet-näpet hüdraulika, rehvid, laagrid ja mõni pott värvi tegid vähemalt teist sama palju. Kodanik ehitas ikka mõnuga nii pool aastatSmile

Igatahes sellisena seda praegu pruugitakse:
   
   

Vineerid kasti moodustamiseks kinnituvad praegu kruvidega. Paigaldus-eemaldus ei ole suur töö. Kasti maht on üks kuupmeeter ja metsaseades kaks.

Ma olen ametlikult kade.

Oskab keegi koju ajada, mille sild see olla võiks?

EDIT: Saabus ka teine kinnitus, et raam pärineb "väikese püti" alt. Kui teemalgataja soovib, siis pidi ühes rauahunnikus säärane raam vedelemaSmile Saan kontakti anda.
Vasta
#30

(23-02-2024, 23:11 PM)v6sa Kirjutas:  Milleks hobimasinat tiražeerimiseks ehitada?

Jagan ühe meiekandimehe isetehtud haagise pilte. Äkki saab ideed. Veetakse seda T-25-ga ja tegemisel ei optimeeritud midagi. Tühikaalu praegu ei tea, umbes 400 kilo.

Alguses oli säärane jäänus:


Sellest sai mõte:


Mis vähehaaval hakkas kuju võtma:




Otsesed suuremad kulud olid: "... vist oli nii, et lõigatud nelikantorud 200+haavliprits + tsink 230..." Ma julgen pakkuda, et nipet-näpet hüdraulika, rehvid, laagrid ja mõni pott värvi tegid vähemalt teist sama palju. Kodanik ehitas ikka mõnuga nii pool aastatSmile

Igatahes sellisena seda praegu pruugitakse:



Vineerid kasti moodustamiseks kinnituvad praegu kruvidega. Paigaldus-eemaldus ei ole suur töö. Kasti maht on üks kuupmeeter ja metsaseades kaks.

Ma olen ametlikult kade.

Oskab keegi koju ajada, mille sild see olla võiks?
Pakun et 3T veepüti sild.
Vasta
#31

(23-02-2024, 15:14 PM)PlyVal64 Kirjutas:   VÄRSKE kraam väga hea hinnaga ja tugev asi, sellise kallama panemine DIYna on ka igati loogiline. Aga mis maksma läheks? (edastasin ka Sõbrale, vaatab mis arvab Big Grin )
hind ongi hea, sest seda sa kallama ei pane mitte mingi moega. Juba eos on laadimiskõrgus liiga suur. Kui sinna veel vaheraam lisada siis on 2pts4 vb madalam isegi.

Kõige mõistlikum minu meelest osta 2pts4. Eest pöördvöö ja esisild, tagavedrud ja tiisel emeksi sõidutada. Selle eest pisut materjali tuua. Tagasild raamile lähemale lasta, silinder poolviltu paigutada, vb hankida silinder millel üks jätk rohkem. kuna originaalis juba selle käru kallutusnurk kehva. Savine muld isegi ei tule maha. Küljele kallutamist pole vaja. Ette uus tiisel teha ja võiks nagu tarbitav olla.  

Kui ehitada ei viitsi tuleb poolakate käru osta ja ma olen kindel, et kui üle ei koorma, siis kallab ka lubatu maha. Nurapostide puudus on muidugi kehva , aga aitab pisut kui ketiga ühendada porte ülemisest servast tagumise luugi puudumisel.
Vasta
#32

https://fermer.ru/forum/t-25t-30/171686 
Selles peatükis lehekülg 17 on joonis priboorist mida saab kitsastes tingimustes edukalt kasutada põkaliste käru kallutamiseks. Sellel joonisel olev abinõu näiteks kallutab 3-4 tonniseid koormaid. Põksi või  16 kasti kallutamiseks  saab seda tunduvalt õgvendada.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#33

(24-02-2024, 09:20 AM)huvi5 Kirjutas:  
(23-02-2024, 15:14 PM)PlyVal64 Kirjutas:   VÄRSKE kraam väga hea hinnaga ja tugev asi, sellise kallama panemine DIYna on ka igati loogiline. Aga mis maksma läheks? (edastasin ka Sõbrale, vaatab mis arvab Big Grin )
hind ongi hea, sest seda sa kallama ei pane mitte mingi moega. Juba eos on laadimiskõrgus liiga suur. Kui sinna veel vaheraam lisada siis on 2pts4 vb madalam isegi.
Mina vaatan seda sellise pilguga, et antud raha eest saab DIY-tegelane ülikorraliku portedefga kasti, ülitugeva tiisli ja ülikorralik usilal ratastega. Hetkel on nad omavahel kokku keevitatud mis on väike mure Big Grin Edasi ongi inseneeria! Sõber ongi maaal, vaatas ka ja arvas et "Liiga raske ümber teha" kusjurue soleks meil tõesti KÕIK oskused ja tööriistad olemas, puudu oleks vaid soe ruum. Raha taha ka ei jääks... Lööd aga kokku tööaja. LISAmetrjalid mida ei ole pasahunnikust võtta (ja see on Eestis suur probleem need õudsad pasalod majade ümber tegelikutl!) ja tulemus ongi see et osta on odavam! Tooriku või spetsiifiliseks vajaduseks haagsie saaks imeodavalt kätte aga... See on veel eriti ägeda paatinaga, lakid pärast pinnarooste ja originaalkirjad üle ja saadki ülisstiilse asja mis ei ole ei kole ega rögisev romu.
Vasta
#34

(24-02-2024, 13:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(24-02-2024, 09:20 AM)huvi5 Kirjutas:  
(23-02-2024, 15:14 PM)PlyVal64 Kirjutas:   VÄRSKE kraam väga hea hinnaga ja tugev asi, sellise kallama panemine DIYna on ka igati loogiline. Aga mis maksma läheks? (edastasin ka Sõbrale, vaatab mis arvab Big Grin )
hind ongi hea, sest seda sa kallama ei pane mitte mingi moega. Juba eos on laadimiskõrgus liiga suur. Kui sinna veel vaheraam lisada siis on 2pts4 vb madalam isegi.
Mina vaatan seda sellise pilguga, et antud raha eest saab DIY-tegelane ülikorraliku portedefga kasti, ülitugeva tiisli ja ülikorralik usilal ratastega. Hetkel on nad omavahel kokku keevitatud mis on väike mure Big Grin Edasi ongi inseneeria! Sõber ongi maaal, vaatas ka ja arvas et "Liiga raske ümber teha" kusjurue soleks meil tõesti KÕIK oskused ja tööriistad olemas, puudu oleks vaid soe ruum. Raha taha ka ei jääks... Lööd aga kokku tööaja. LISAmetrjalid mida ei ole pasahunnikust võtta (ja see on Eestis suur probleem need õudsad pasalod majade ümber tegelikutl!) ja tulemus ongi see et osta on odavam! Tooriku või spetsiifiliseks vajaduseks haagsie saaks imeodavalt kätte aga... See on veel eriti ägeda paatinaga, lakid pärast pinnarooste ja originaalkirjad üle ja saadki ülisstiilse asja mis ei ole ei kole ega rögisev romu.
Õpetlane oma vanas "headuses" tagasi. Kõigepealt uuri järele, mis on selle ülikorraliku kasti alusraami mass, mida on sellega veetud, kus on seda hoitud ja nüüd tuleb maasikas tordi peal, kas sellel kastil on ka arvestatav põhi ja eraldi raam. Ärme arvesta tööd ja aega, lisame juurde ainult olemasoleva veduki massi Cool
Kas on siin keegi õpetanud sind paati ehitama?

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#35

(24-02-2024, 12:39 PM)Daff Kirjutas:  https://fermer.ru/forum/t-25t-30/171686 
Selles peatükis lehekülg 17 on joonis priboorist mida saab kitsastes tingimustes edukalt kasutada põkaliste käru kallutamiseks. Sellel joonisel olev abinõu näiteks kallutab 3-4 tonniseid koormaid. Põksi või  16 kasti kallutamiseks  saab seda tunduvalt õgvendada.
Ma siin küll tõstemehhanismi ei tuvasta, järelikult kallutab oma raskusega. See konsktruksioon tundub ääretult nõrk või on sealt miskit puudu. Nimelt šarniir raami ja rataste kinnituskoha vahel. Samalt internetilehelt leidsin. Ja lisaks loomade vedamiseks üks "tippleid".


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
       

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#36

(24-02-2024, 16:08 PM)aavu Kirjutas:  
(24-02-2024, 12:39 PM)Daff Kirjutas:  https://fermer.ru/forum/t-25t-30/171686 
Selles peatükis lehekülg 17 on joonis priboorist mida saab kitsastes tingimustes edukalt kasutada põkaliste käru kallutamiseks. Sellel joonisel olev abinõu näiteks kallutab 3-4 tonniseid koormaid. Põksi või  16 kasti kallutamiseks  saab seda tunduvalt õgvendada.
Ma siin küll tõstemehhanismi ei tuvasta, järelikult kallutab oma raskusega. Samalt internetilehelt leidsin. Ja lisaks loomade vedamiseks üks "tippleid".


Siis vaatab lehekülg 16. Seal on see sama lahendus töös näha.   Aga selline loomaveohaagis mida siin tippleiuks nimetatakse oli näiteks Laatre sovhoosis olemas ja seda kasutati väga usinasti ning laenutati ka välja naabritele.  Kurejalaks oli ristitud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#37

Daff räägib sellest joonisest:

https://fermer.ru/files/styles/attachmen...k=eoGrXtBT

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#38

[Pilt: Screenshot_20240224_173105_Chrome.jpg]

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#39

Pidupäeva puhul selline verbaalne kõhulahtisus?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#40

(24-02-2024, 12:39 PM)Daff Kirjutas:  https://fermer.ru/forum/t-25t-30/171686 
Selles peatükis lehekülg 17 on joonis priboorist mida saab kitsastes tingimustes edukalt kasutada põkaliste käru kallutamiseks. Sellel joonisel olev abinõu näiteks kallutab 3-4 tonniseid koormaid. Põksi või  16 kasti kallutamiseks  saab seda tunduvalt õgvendada.

Kas ehk viitsid lähemalt selgitada, et mis selle lahenduse juures nii head on? Kui ma seda vaatan, siis näen, et hoovad töötavad üsna sirgnurga läheduses. See tähendab kordades suuremaid koormusi pöördtelgetele ja peaks hoiduma pigem. Niimoodi saab jah olemasoleva silindri ära kasutada, aga kas see alati ikka kõlbab vabanduseks?
Pealegi on näidisel kõhu all palju kasutamata ruumi, kus saaks silindrile oluliselt parema asendi leida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne