22-03-2024, 11:45 AM
Tere!
Masinaks Suzuki Jimny 2003, roolivõimendita versioon. Kui teema on vales kohas, siis tõstke ringi.
Kuna rooli ikka suht raske manööverdamisel, siis sai otsus tehtud paigaldada roolivõimendi.
Hüdraulilise roolivõimendi asemel sai otsustatud panna elektriline roolivõimendi. Kokkuvõttes "pudinaid" vähem, paigaldus pikas plaanis lihtsam, katkiminevaid asju vähem.
Ärme hetkel sinna süvene, kas seda võib nii teha või mitte, masin 99% metsa kasutuses.
Sai natuke asju uuritud, nö "lollikindel" variant on paigaldada 2009 edasi Toyota Corolla ja Prius roolisammas+kontrollblokk.
Sisuliselt vaja lisaks mehhaanika ümbertegemisele vedada kontrollblokki "+" ja "-" ning lisaks ühte pistikusse süüteluku alt "+", lisaks kaitsmed jne.
Sellist paigaldust erinevatele sõidukitele (ralli, drift, jne) on ka Eesti varem teadaolevalt tehtud. Toimib.
Kahjuks sai koju toodud hetkel üks põlvkond vanema Corolla (E120) roolisammas+kontrollblokk, kohe ei kontrollinud ka, et see on eelmainitutest erinev, just elektri osa.
Mehhaanika osa ümbertegemine läks suht valutult.
Aga see nii lihtsalt tööle ei hakka, hetkel üldse mitte. Õnneks on nende roolisammaste ja võimenditega see lugu, et mehhaaniliselt rool töötab samamoodi nagu enne.
Veetud sai "+" klemmile 1(A) läbi 50A kaitsme, "-" keresse klemmilt 2(A), süütelukult juhe läbi 10A kaitsme klemmile 5(B).
EMPS (electric motor power steering) mootor ja torque sensor on oma pistikutega, bolt-on.
Lisaks sai veetud auto VSS ( vehicle speed sensor - auto kiiruse andur) juurest juhe EMPS mooduli 4(B) klemmile.
Nii uuema kui vanema versiooni andmed käivad üle CAN-i, kui seda ei ole, siis vähemalt uuem versioon hakkab tööle nn. "limp mode-s", ca 40mph ehk vähendab võimendust ca 30%.
Netis on hea leht, kus on kirjeldatud Yaris-elt sellist paigaldust. Seal hakkas analoogne kombo tööle sõiduki liikumisel ehk signaali saamisel VSS-lt.
https://www.diyauto.com/manufacturers/to...ae95-4agze
Minu oma mitte.
EHK nüüd mõned küsimused:
1. Kas keegi on analoogse paigalduse-probleemidega kursis ja oskab juhendada-nõu anda? (kaudselt sai suheldud Toyota elektrikega, ei osatud aidata sellisel paigaldusel).
Kas on kuskil põhimõtteline viga, mõni juhe vedamata, vms.? Või ei saagi see üldse tööle hakata...
Osadel versioonidel tuleb peale roolisamba nö vahetust ka rool keskasendisse nö "reset-ida", kas ka sel, ei tea. Uuemal "Priuse" versioonil seda ei tehta.
Järgmine variant on see kõik maha kiskuda ja "õige" Priuse" versioon paigaldada.
https://www.youtube.com/watch?v=Pw_BsyVOtDI
Hetkel on juba asi põhimõtteline, kas saab ka selle kombo tööle või mitte. Masin ise hetkel Tln-s.
Mõned pildid paigaldusest, elektriskeemist, kontrollblokist (89650-02090):
Lugupidamisega, saarlane Janis.
Masinaks Suzuki Jimny 2003, roolivõimendita versioon. Kui teema on vales kohas, siis tõstke ringi.
Kuna rooli ikka suht raske manööverdamisel, siis sai otsus tehtud paigaldada roolivõimendi.
Hüdraulilise roolivõimendi asemel sai otsustatud panna elektriline roolivõimendi. Kokkuvõttes "pudinaid" vähem, paigaldus pikas plaanis lihtsam, katkiminevaid asju vähem.
Ärme hetkel sinna süvene, kas seda võib nii teha või mitte, masin 99% metsa kasutuses.
Sai natuke asju uuritud, nö "lollikindel" variant on paigaldada 2009 edasi Toyota Corolla ja Prius roolisammas+kontrollblokk.
Sisuliselt vaja lisaks mehhaanika ümbertegemisele vedada kontrollblokki "+" ja "-" ning lisaks ühte pistikusse süüteluku alt "+", lisaks kaitsmed jne.
Sellist paigaldust erinevatele sõidukitele (ralli, drift, jne) on ka Eesti varem teadaolevalt tehtud. Toimib.
Kahjuks sai koju toodud hetkel üks põlvkond vanema Corolla (E120) roolisammas+kontrollblokk, kohe ei kontrollinud ka, et see on eelmainitutest erinev, just elektri osa.
Mehhaanika osa ümbertegemine läks suht valutult.
Aga see nii lihtsalt tööle ei hakka, hetkel üldse mitte. Õnneks on nende roolisammaste ja võimenditega see lugu, et mehhaaniliselt rool töötab samamoodi nagu enne.
Veetud sai "+" klemmile 1(A) läbi 50A kaitsme, "-" keresse klemmilt 2(A), süütelukult juhe läbi 10A kaitsme klemmile 5(B).
EMPS (electric motor power steering) mootor ja torque sensor on oma pistikutega, bolt-on.
Lisaks sai veetud auto VSS ( vehicle speed sensor - auto kiiruse andur) juurest juhe EMPS mooduli 4(B) klemmile.
Nii uuema kui vanema versiooni andmed käivad üle CAN-i, kui seda ei ole, siis vähemalt uuem versioon hakkab tööle nn. "limp mode-s", ca 40mph ehk vähendab võimendust ca 30%.
Netis on hea leht, kus on kirjeldatud Yaris-elt sellist paigaldust. Seal hakkas analoogne kombo tööle sõiduki liikumisel ehk signaali saamisel VSS-lt.
https://www.diyauto.com/manufacturers/to...ae95-4agze
Minu oma mitte.
EHK nüüd mõned küsimused:
1. Kas keegi on analoogse paigalduse-probleemidega kursis ja oskab juhendada-nõu anda? (kaudselt sai suheldud Toyota elektrikega, ei osatud aidata sellisel paigaldusel).
Kas on kuskil põhimõtteline viga, mõni juhe vedamata, vms.? Või ei saagi see üldse tööle hakata...
Osadel versioonidel tuleb peale roolisamba nö vahetust ka rool keskasendisse nö "reset-ida", kas ka sel, ei tea. Uuemal "Priuse" versioonil seda ei tehta.
Järgmine variant on see kõik maha kiskuda ja "õige" Priuse" versioon paigaldada.
https://www.youtube.com/watch?v=Pw_BsyVOtDI
Hetkel on juba asi põhimõtteline, kas saab ka selle kombo tööle või mitte. Masin ise hetkel Tln-s.
Mõned pildid paigaldusest, elektriskeemist, kontrollblokist (89650-02090):
Lugupidamisega, saarlane Janis.
www.enerhyd.ee = kõrgsurvehüdraulika