31-03-2024, 11:53 AM
Rooliotsi sai juba 30 aastat tagasi ümber tehtud(lääne omi).Käiati valts lahti,keermega uus kaan peale ja määritavaks.
(31-03-2024, 11:53 AM)muska71 Kirjutas: Rooliotsi sai juba 30 aastat tagasi ümber tehtud(lääne omi).Käiati valts lahti,keermega uus kaan peale ja määritavaks.Saab, kõike saab teha aga kas on mõtet sellel keberniidil. Vaja oleks ju uut munakat, mille vars kõver. Selliste näitajatega rooliotsa, mis sobiks pole leidnud, peab hakkama kõiki ümber tegema, lihtsam oleks koos varrastega vahetada välja mõne auto pealt, ainult koonus peaks sobima.
(31-03-2024, 15:42 PM)metsakohin Kirjutas: Alusta sellest, et kas masin osaleb tihedas liikluses või podistab ainult oma hoovis, mõni pilt ei teeks ka paha, saaks aimu kujust.Mutrikeere pole ju oluline, koonus ja vasakpoolne sisekeere peavad õiged olema nagu eelmisele pildile parandasin aga pole sellist leidnud. Kogu internet on muidugi veel läbi kammimata ...
Internet annab päris kena valiku roolivarda otstest, M12 keermega on näiteks enamus katusega mopeedid, seal valik väike, järgmiseks võid vaadata prantsuse autosid, traktoritele on kõige peenema mõõduga M16x1,5. Seeon nüüd mõned minutid otsingut.
Võiks alustada mõnest romulast, kus lastakse kola hulgas sobrada.
(31-03-2024, 17:28 PM)metsakohin Kirjutas: Eks mutri keere sõltub ka natuke koonuse mõõtudest. Pilt kahjuks näitab ainult põkat, ei muhvigi rooliotsa kujust.Rooliotsa kuju on nagu eespool 282 postituses pildil, ainult mõõdud ei klapi, need joonistasin sinisega peale. Koonuse poolest leiaks aga siis on see rooliotsa toru väga peenike, kardan, et sellise uue varda, eriti selle juhtvarda, mis roolikarbi juurest silla juurde läheb, murrab trakal puruks kui juba munaka ja koonuse vahelt kõveraks väänas rooliga võimeldes.
Kui logistad ainult oma õues, siis otsi koonusesse sobivad otsad, paralleelvarda lõikad/keevitada parajaks.
(31-03-2024, 17:56 PM)meli666 Kirjutas: ...Aitäh, huvitav leht. Kahjuks midagi sobivat ei ole, vaatasin sarnast traktorit ag kõik jupid on teistsugused juba palja silmaga kaedes.
Siis aga jõudis selle leheni:
https://traktor60.hu/
...
Kui sobivat ei leia või mõõdud täpsustamist vajavad, mõistlik e-kiri saata koos oma mõõtudega.
(31-03-2024, 22:00 PM)tõnn Kirjutas: Mina võtaks mõne odavama määritava rooliotsa. Roolilati poolsesse otsa teeks hülsi et sobiks külge keerata ja käändmiku poolse koonusele puuriks augu parajaks. Kui ta seal koonuses ideaalselt kinni ei istu - pole hullu. Väike keevituse punkt või keermeliim hoiab kinni küll.ma tegelikult olengi sarnast teed minemas - plaan järgmine: õige koonusega rooliotsad (ei maksa tegelikult midagi, 5-15€ tk, nt Japko 111162R) ja varda ja rooliotsa vahele üleminek, vardad sellevõrra lühemaks. Ehk treialile tuleb kordades rohkem plekkida.
Pole ju suured kiirused ega avalikud teed kus selle aparaadiga kulged.
Aga tegelikult ärge nii tehke kuna seadus ei luba ja kui teete siis ärge öelge, et tõnn soovitas.
(23-03-2024, 17:44 PM)isandpauk Kirjutas: Kunagi üks Ukraina keevitaja unustas mu keldrisse ühe ütlemata hea mati, mille abil saab põrandal roomata ilma erinevaid kehaosi lõhkumata. U. 3,5 cm paks aga paindub hästi tänu spetsiifilisele profiilile.kogemata jäi silma selline edev auto all roomamise matt https://www.stokker.ee/alusmatt-1150x550...0.8045-kst
Mitu aastat on selle peal Ukraina maastureid parandatud ja asi kipub väsima. Oskab keegi öelda, kus kohast saaks seda materjali paar tükki?
(31-03-2024, 22:29 PM)honkomees Kirjutas:Sellist koonushõõritsat ei ole olemas,kui just teha ei lase.Samas olen treinud koonusava rooliotsa järgi.(31-03-2024, 22:00 PM)tõnn Kirjutas: Mina võtaks mõne odavama määritava rooliotsa. Roolilati poolsesse otsa teeks hülsi et sobiks külge keerata ja käändmiku poolse koonusele puuriks augu parajaks. Kui ta seal koonuses ideaalselt kinni ei istu - pole hullu. Väike keevituse punkt või keermeliim hoiab kinni küll.ma tegelikult olengi sarnast teed minemas - plaan järgmine: õige koonusega rooliotsad (ei maksa tegelikult midagi, 5-15€ tk, nt Japko 111162R) ja varda ja rooliotsa vahele üleminek, vardad sellevõrra lühemaks. Ehk treialile tuleb kordades rohkem plekkida.
Pole ju suured kiirused ega avalikud teed kus selle aparaadiga kulged.
Aga tegelikult ärge nii tehke kuna seadus ei luba ja kui teete siis ärge öelge, et tõnn soovitas.
Odavam tuleks jätta vardad samaks, võtta M16 sisekeermega rooliotsad 13 mm koonusega (nt febi-bilstein-05200) ja leida koonushõõrits, et käsikiimlusega 1mm võrra suuremaks koonusavad saada.
Eesmärk, et järgmine kord oleks vahetamine ilma probleemideta.
Aga krt küll, miks ei võiks olla õigetes mõõtudes otsa saadaval?!
(06-04-2024, 13:00 PM)Marko Kirjutas: Need kaks koonust teeb (aiatraktorile) ka trelli otsas oleva naela ümber keeratud liivapaberiga valmis. Sinet on vaja, et viimistlemiseks ebatäpsused üles leida. Mehed mis jamate? Juba hakatakse hõõritsat tegemaKulla Marko,
(06-04-2024, 15:19 PM)edvard Kirjutas: Ma olen näinud sügaval vene ajal kuidas mosse roolivardad said omale külge GAZ 24 rooliotsad , lihtsalt faasiti käia peal keevituskohad ja keevitati detailid kokku , ilmselt käiati siledaks ja värv peale et ülevaatusel väga silma ei torkaks .jep, see on ka variant elik otsida paras metallkaigas, millele M14x1,5 poldid otsa keevitada ja toimib nende tellitud rooliotstega. Ülevaatusega asja pole, peaasi on värgenduse tugevus, et ma oma mägedes kusagile orupõhja või lompi ei lendaks kui äraa murdub.
(06-04-2024, 15:46 PM)honkomees Kirjutas:(06-04-2024, 15:19 PM)edvard Kirjutas: Ma olen näinud sügaval vene ajal kuidas mosse roolivardad said omale külge GAZ 24 rooliotsad , lihtsalt faasiti käia peal keevituskohad ja keevitati detailid kokku , ilmselt käiati siledaks ja värv peale et ülevaatusel väga silma ei torkaks .jep, see on ka variant elik otsida paras metallkaigas, millele M14x1,5 poldid otsa keevitada ja toimib nende tellitud rooliotstega. Ülevaatusega asja pole, peaasi on värgenduse tugevus, et ma oma mägedes kusagile orupõhja või lompi ei lendaks kui äraa murdub.
(07-04-2024, 08:19 AM)v6sa Kirjutas: Palun veel täpsustust, kas silm aeti kuumaks ainult paigaldamise hõlbustamiseks ja jahtumisel garanteeritud pingu tekkimiseks? Või lasti punaseks ja venitati koonus täpsesse mõõtu mutrist tõmmates? Neil ei ole ju identne koonuse mõõt.