Alradi iseehitatud haagised (poolitus üldisest haagiseteemast)
#1

(11-06-2017, 13:42 PM)klemm Kirjutas:  Mis juhtub kui on paar vaba päeva ja garaazi taga vanaraua hunnik. Smile

http://fotoalbum.ee/photos/klemmm/111020129
http://fotoalbum.ee/photos/klemmm/111020131
http://fotoalbum.ee/photos/klemmm/111020133

 Minul juhtus nii, et vanaraua revideerimise käigus sai relvakapp ristatud moskvitsi esisilla detailidega.
 Ainult tugiratas tuli marketist juurde osta, ülejäänud kraam oli kohe nurgast võtta.
 PS. Kas mäletate veel Kohtla - Nõmme diagonaal protikumme, ilma õhuta seisvad püsti!
 Pilte ehitusest siis kah, Alrad.
Valmis tööks ja kodumaa kaitseks!
aasta siis oli 2017..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#2

(15-01-2018, 15:34 PM)alrad Kirjutas:  
(11-06-2017, 13:42 PM)klemm Kirjutas:  Mis juhtub kui on paar vaba päeva ja garaazi taga vanaraua hunnik. Smile

http://fotoalbum.ee/photos/klemmm/111020129
http://fotoalbum.ee/photos/klemmm/111020131
http://fotoalbum.ee/photos/klemmm/111020133

 Minul juhtus nii,et vanaraua revideerimise käigus sai relvakapp ristatud moskvitsi esisilla detailidega.
 Ainult tugiratas tuli marketist juurde osta, ülejäänud kraam oli kohe nurgast võtta.
 PS. Kas mäletate veel Kohtla - Nõmme diagonaal protikumme, ilma õhuta seisvad püsti!
 Pilte ehitusest siis kah,Alrad.

Tubli.  Käru saab vist ükskõik millest teha  Smile
Vasta
#3

Tere!

 Selline asi siis aastajagu mööda õue ala ringi veerenud.
 Nimetame selle käru Nr. 4. Ehitatud aastal 2017. Neid tuleb veel...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#4

Eputan ka oma värskeima tööga, kevadel sai valmis korraliku pika tiisliga, 3 m. kastiga kerghaagis.
Tegemist on konstruktori kokkupanekuga,mäletate lapsepõlvest kui midagi sai ise kokku laduda.
Panin siit-sealt ühtteist kõrva taha (ja kõrvale), tugevdasin raami ning tagapaneeli kinnitust.
Küljeported said 2mm. plekist teha lastud, luugid, raam otse tootjalt jne. Koos kummist tendiga läks ikka
arvestatav summa ära, oma tööd ei ole siia juurde arvestatud. Nii et rahast ärme räägi,poest saab sama hinnaga.
Kaalu on tühjalt 400 kg. vedada nagu ei saagi suurt midagi. Igatahes järgi jookseb suurepäraselt ja tühjalt manööverdada
ei ole ka kontimurdev. Panen paar illustreerivat pilti, rohkem ei lase kahjuks korraga lisada.
Amordid said Peugeot Partneri omad.

Head suve kõigile.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#5

https://www.okidoki.ee/item/uued-haagise...e/8648171/

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

Omavalmistatud haagisel saab kohe sobiva rehvivaliku peale mõelda. Nimetame selle omaehitatud haagiseks, Nr 5.
2021 aastal sai haagis endale alla tuliuued, 14 tolli koormarehvid.
Oli vaja raskema lastiga liigelda ja ei soovinud rehvide pärast põdeda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#7

(27-06-2019, 11:24 AM)alrad Kirjutas:  ...
Küljeported said 2mm. plekist teha lastud, luugid, raam otse tootjalt jne. Koos kummist tendiga läks ikka
arvestatav summa ära, oma tööd ei ole siia juurde arvestatud. Nii et rahast ärme räägi,poest saab sama hinnaga.
Kaalu on tühjalt 400 kg.
...

Poest SELLIST ei saa üldse. Sest säärast ülitugevat kerghaagist pole ju vaja "normaalsel inimesel".

Muus osas: kuniks omanik on rahul ja statistikasse end ei sõida, siis taas- ja uuskasutus on ainult tervitatav Cool

Palju ühe vedru kandevõime on?
Vasta
#8

[attachment=101424 Kirjutas:alrad pid='479518' dateline='1561712957']Suvel tegin ka loomkatsed, kui saeveskist oli vaja ära tuua, toores haavasaematerjal, pikkuses üle 4 m.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Manuaali ei loe
Vasta
#9

Teemakohaselt võiks teada anda, millise valmistaja haagis säärast ülekoormat kandma sunniti ja millised olid järelmid.

Näeb välja, nagu varane "Tähetorni haagis".
Vasta
#10

(02-04-2024, 21:43 PM)v6sa Kirjutas:  Teemakohaselt võiks teada anda, millise valmistaja haagis säärast ülekoormat kandma sunniti ja millised olid järelmid.

Näeb välja, nagu varane "Tähetorni haagis".
Aknast välja vaadates näen jah sarnasust. Oman nimelt Tähetorni haagist järjekorra numbriga 2. Väga korralik ja tummine haagis.
Vasta
#11

(08-04-2024, 11:48 AM)alrad Kirjutas:  
(02-04-2024, 21:43 PM)v6sa Kirjutas:  Teemakohaselt võiks teada anda, millise valmistaja haagis säärast ülekoormat kandma sunniti ja millised olid järelmid.

Näeb välja, nagu varane "Tähetorni haagis".
Hei, haagise valmistaja oli rooli taga. Järelmid ehk, eesti keeles tagajärg oli selline, et haagise porikummid käisid vastu maakera ja edaspidiseks
kandevõimeks sai määratud 1 tonn. Rohkem pole lihtsalt mõistlik. Uued velgedel, 14 tolli koormarehvid lisati ka põhivarustusse.
Tähetorni saatust ikka väldiks. Siin teemas olen varem selle ehitamisest mõne pildi ka lisanud, omavalmistatud haagise lego  kokku panekust. 
Tegelikult valmistan pinda ette järgmise isevalmistatud kodukootud haagise näitamiseks. Pikk talv ju selja taga..

Manuaali ei loe
Vasta
#12

(08-04-2024, 13:40 PM)alrad Kirjutas:  Ehitaks ühe väiksemat sorti, metsas ja kodumajapidamises kasutust leidva käru.
Selline mõte tuli 2023 a. sügisel ja vaatame mis sellest sai.
Septembris 23 a. alustasin haagise Nr. 6 ehitust, eesmärk valmis saada on mai 24 a.
Võtan rahulikult, aga üle poole aasta ei saa sellega ka tegeleda, kevade ja suve tegemised tulevad peale.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Manuaali ei loe
Vasta
#13

(08-04-2024, 14:18 PM)alrad Kirjutas:  
(08-04-2024, 13:40 PM)alrad Kirjutas:  Ehitaks ühe väiksemat sorti, metsas ja kodumajapidamises kasutust leidva käru.
Selline mõte tuli 2023 a. sügisel ja vaatame mis sellest sai.
Kaevanud riiuli alt välja balansiirid ja paaritanud need riistapoe laagripukkidega oli aeg tegeleda majapidamises leiduva raamimaterjaliga.
Paar karprauda ja garaazi riiulite konstruktsioonid sai keevisliite abil raamiks veisitud. Eesmärk oli enne lume tulekut, ratastele saada ja varju lükata. 
Tasuta päikesevool, elektritöödel oli ka boonus ja sundis kiirematele liigutustele.
Liikuva töölavana leidis kasutust Nr. 4, hea madal ratastega abimees!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Manuaali ei loe
Vasta
#14

Sillatoru sai tugevdatud sobivas mõõdus karprauaga. Et kõige suuremat vatti hakkab saama sillatoru kinnitus raami külge peab see olema tugevalt kinnitatud! Lisaks polt ja keevisliitele kasutasin kinnitamiseks ka Gaz 21 sillakammitsaid, mis ühe 21 ehitusest üle olid jäänud. Üldse püüdsin läbi ajada vähese poekülastusega, kui siis värvi, õlutit, laagripukid, elektroodid jms. Tähelepanelik pildivaataja saab ise aru mis poekaup on. Tänaseks aitab kajastamisest, maailm ei saanud ka ühe päevaga valmis.
Tassisin nagu kass poegi,(mitte see Türi kass) ikka tuppa ja tagasi õue. Tänud pereliikmetele, kes abiks said olla.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Manuaali ei loe
Vasta
#15

Heietan  edasi. Ehk kirjutab siis veel keegi oma nokitsemistest. Postitama sundis mind see, et pea kõik parimad pojad, kelle kirjutusi jälgisin on lõpetanud oma tööde kajastamise. Eesmärgiks on siis valmistada kodugaraažis balansiiridega, jäiga sillaga, platvorm, metsaveohaagis. Ilma pidurite ja tuledeta. Nimeks saab nr. 6
Soovin seda vedada maasturi, ATV ( õuesubaruga) ja väiksema traktoriga. Kuna viimasel ajal on bellarussil metsaveohaarats küljes, peab saama ka sellega transporditud. Käru saab tugeva põhja, et ka suuremaid kive transportida saaks. Päris suurte kivide jaoks on mul kiviveoplaat.
Ma ei ole pahane ka tähelepanekute ja märkuste kohta aga
ega muuta eriti midagi ei saa, käru täidab juba talle ettenähtud tööülesandeid.
Veidi tagasivaatavalt ka oma kärunduse ajaloost.
Käru Nr 1 ( alumisel pildil) oli alates 90-datel kõikides talutöödes abimees, sai kruusa, vilja, kartuleid ja telliseid veetud. Küttepuudest rääkimata, kuna dokumente ei olnud ja pidureid samuti mitte (tuled olid) siis sai tema aeg avalikel teedel liigelda otsa. Ehitasin ta Gaz 53 raamile, mille esiosa vormistasid tiisliks, oskuskeevitajad. 
Ise paigaldasin Zili (MMZ 554) kallutava kasti, Gaz 52-e rattad , et madalam saaks, tuled ja viled. Eriti uhke oli kallaja kast, mis oli jupi pikemaks tehtud! Majandisse tulid uued kombainid ja 2 punkrit vilja ei mahtunud muidu kärukasti ära.
Nii et õnn oli tulnud meie õuele ja au kehtivale korrale... Metsas puude tegu käis siis nõnda, et kõik notid loobiti, sõprade ja hiljem ka lastega koos kõrgele kasti.
Kodu kallutasin maha ja jne. kuni puud ahju said. Täna ei soovi enam niimoodi katkestada, lihtsam on küttepuu haaratsi vahele võtta ja traktoriga majandada.
Igapäevast abiväge metsatööks ei ole ka käepärast võtta. Lapsed on suured ja oma elude peal, harva jõuavad kodusauna ja töödele appi. Nr 1 leiab kasutust liikuva töölavana, kuuseheki pügamise ja küttepuude veol, vahest mõni koorem puistematerjali ka. Nii, et saab küll maal elada, kui vabatahtlikult selle tee oled valinud ja hea on kui leivaraha millegi muuga õnnestub teenida. Pildil oleval Nr. 1 vahetasin ratast ja kirusin seda Gaz-i
topelt mutri süsteemi. Vasakul pool on nüüd ameerika variant ratta kinnitus. Futurkast jäi järgi ainult rataste vaheseib, mis on kinni esimese ratta mutriga. Nojah spilkad pidin ka uued panema. Aga originaal rattakinnitus tuli peale 30 aastat kasutamist (seismist) ainult lõigates lahti. Pilt minu esimesest pääsukeset.  Jätkub..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Manuaali ei loe
Vasta
#16

Jätkame siis Nr 6-e ehituse kirjeldust. Soovisin ära kasutada aegade jooksul kogunenud rauakraami ja sellest ka mõningane materjali üle dimensioneerimine. Kasutasin seda mida käepärast oli, või sõprade käest sain. Tiisel pidi tulema keskele ja võimalikult madalale, et madalamale ka  
haaget kinnitada õnnestuks. Kus vaja lisasin kinnitamiseks Gaz-i vedrukammitsaid. Keevitustööd üritasin teha õues ja päikeselise ilmaga.
Ütlen juba ette, et kokku praadisin läbi üle 2paki elektroode. Varem olen keevitanud ainult oma tarbeks, palgatööna keevitust ei ole teinud. 20 oktoobril tuli esimene lumi ja päev enne sain värvitud raami garaaži alla tassitud.
Üks öö kulus mõtlemisele, kuidas tiisel vormistada aga sellest hiljem..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Manuaali ei loe
Vasta
#17

    Tiisel sai korduvalt õue ja garaazi veetud, kuni lõplikult kokku keevitasin ja lisasin veel raami külge ja sillatorule vedrukammitsa kinnituse. Jõhkrast, 18 mm Gaz veoka kammitsast, mis olemas oli..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Manuaali ei loe
Vasta
#18

Nüüd siis erinevad veopead vaheadapteriga tiisli külge ja soovitavalt nii, et haakeraua seekel kuulmunaka kinnitust ära ei murraks. Ja kõige lõpuks haaratsiga vedamise tõkis tiislile.  See jäi veidi naljakas ja ka segav nagu hiljem katsetades selgus. Tänaseks aitab, aga jätkub veel..


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Manuaali ei loe
Vasta
#19

Kas kuuli veopea ja silmus on samal kõrgusel?

Ma enda omadel olen pannud silmuse 35+ cm peale  (et oleks traktori taga rõhtsalt) ja kuulmunaku tupe  (üks veopea mitmele haagisele) selle alla nii 30 cm peale. A mul väiksemad kärukesed ka.
Vasta
#20

        Tänud v6sa küsimuse eest, muidu toimeta nagu paralleel maailmas, ise postitan, ise loen. Ei osanud seda olemasolevat veopead teistmoodi tiisli külge kinnitada. Hiljem selgus, et haaratsi veoks mõeldud tõkisratas käib õuesubaru taga konksus vastu maad. Ega midagi, tuli konksule Zubrjonoki veopeast 
vahetükk meisterdada. Raskemat veotööd hakkab see käru ikka traktori haakes tegema ja siis saab tiisli otsa kõrgust maast ju muuta.

Manuaali ei loe
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne