Husqvarna meesteratas 1929 ja muud salahusqvarnad
#21

Ketikaitse on alumiiniumist.Oleks nagu poleeritud jah.Vahepealselt omanikult küsisin poleerimise kohta üle - tema ei ole poleerinud - tuligi konserveeringu seest sellisena välja.Konserveeriti kusagil 1940-ndatel.Omanik läks sõtta ja sinna ta jäigi... Ratta jättis poolvenna kätte hoiule - viimane ratast ei kasutanud.Eelmisel aastal otsustas omaniku sugulane ratta rahaks konverteerida.
NB Esipidur on saksmannide Wippermann - ilmselt tollel ajal kaupluses lisatud.Rattaga kaasas on veel vile-uued, originaal-pakendis Bosch Rotodyn esilatern ja dünamo.Neid polnud jõutud veel külgegi panna...
Vasta
#22

(13-02-2017, 20:45 PM)O:MEGA Kirjutas:  Kuna siin teemas on nii kenad rattad üleval, siis panen ka oma "salahusqvarna" pildi. Pole ka erilist läiget, kuid täiesti sõidukorras - see ratas läbis eelmise suve küllalt nõudliku Esna - Koeru vanarattamatka. Tagumine velg mõlgiga, veidi viskab üles-alla, mida ksf! kass kohe oma terava silmaga märkas ja ka diskreetselt ära mainis Smile  HUSQVARNA meestekas, 1936.a., raami number 456211.

Tervitused ksf! s2sile, saime tuttavaks Toomas Pihti näitusel Pärnus!

Kas saaks tagareflektorist suuremat pilti? Minu oma reflektor on tekitanud küsimärke pealae kohale, et kas on hilisem lisand jne. Tundub samasugune olevat.
Vasta
#23

(15-02-2017, 18:26 PM)kass Kirjutas:  Aga kui ikkagi süda rahu ei anna ja lähed, siis võid terava kruvikeeraja otsaga proovida mööda ketikaitset triipu tõmmata, tekkinud jälje põhjal saaks kindlasti juba mingisuguse selguse materjali ja pinnatöötluse kohta!

Priit, Sa peaksid teadma, et noorem generatsioon ei viitsi mingit käsitööd teha ja ammugi mitte mingite käsi-tööriistadega. Mina oleksin ikka kohe relaka ja lihvkettaga peale lennanud materjali kindlakstegemisel aga õnneks Meelis päästis olukorra. Igatahes nii läikivat ketikaitset pole enne kohanud ja ma kipun arvama, et uuena nad ei olnud ka kõik teps mitte nii poleeritud aga võib-olla ma arvan valesti.Big Grin
Vasta
#24

(15-02-2017, 21:01 PM)omenaossi Kirjutas:  
(13-02-2017, 20:45 PM)O:MEGA Kirjutas:  Kuna siin teemas on nii kenad rattad üleval, siis panen ka oma "salahusqvarna" pildi. Pole ka erilist läiget, kuid täiesti sõidukorras - see ratas läbis eelmise suve küllalt nõudliku Esna - Koeru vanarattamatka. Tagumine velg mõlgiga, veidi viskab üles-alla, mida ksf! kass kohe oma terava silmaga märkas ja ka diskreetselt ära mainis Smile  HUSQVARNA meestekas, 1936.a., raami number 456211.

Tervitused ksf! s2sile, saime tuttavaks Toomas Pihti näitusel Pärnus!

Kas saaks tagareflektorist suuremat pilti? Minu oma reflektor on tekitanud küsimärke pealae kohale, et kas on hilisem lisand jne. Tundub samasugune olevat.

Siin veel mõned pildid minu 1936.a. Husqvarnast


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#25

(15-02-2017, 20:46 PM)onumeelis Kirjutas:  Ketikaitse on alumiiniumist.Oleks nagu poleeritud jah.Vahepealselt omanikult küsisin poleerimise kohta üle - tema ei ole poleerinud - tuligi konserveeringu seest sellisena välja.Konserveeriti kusagil 1940-ndatel.Omanik läks sõtta ja sinna ta jäigi... Ratta jättis poolvenna kätte hoiule - viimane ratast ei kasutanud.Eelmisel aastal otsustas omaniku sugulane ratta rahaks konverteerida.
NB Esipidur on saksmannide Wippermann - ilmselt tollel ajal kaupluses lisatud.Rattaga kaasas on veel vile-uued, originaal-pakendis Bosch Rotodyn esilatern ja dünamo.Neid polnud jõutud veel külgegi panna...

Kui korra tuli juttu vahepealsest omanikust   siis  lisan "lingi", mis viib vahepealse omaniku albumile

Husqvarna 1939

Ratta esimene omanik olla 1941 mobiliseeritud sõtta ja seal  jäi  ta kadunuks.
Omaniku poolvend  konserveeris ratta õlisse ja see seisis talu teisel korrusel kuni 2016 aasta märtsini... Smile
Ja albumis olevad pildid "räägivad" edasi.




Vasta
#26

Ma olen lihtsalt hämmingus! Sellises seisukorras ratas võis üle elada Nõukogude Sotsialistlike Vabariikide Liidu ( NSVL), ja sedagi kuskil eri hoidluskuuri all ( või KGB ilmastiku kindlas keldris ?) Isegi ilmastik, õhurõhkkonnad, õhuniiskus ja muu võisid teha selle Husqvarna  väga roosteseks, aga ei teinud  , miks ? Ma pole sellist  nähtust varem näinud ! Kes käis liivapaberiga üle ? Smile Kes valetab ? Kas Maa on lapik ? RÄÄGIME!

Aga muidu olen rõõmus, et selline isend leidus, otsime edasi !
Vasta
#27

ehe, rikkumata ajalugu.
konserveerijale sügav kummardus ja siiras tänu.
Vasta
#28

Tere foorum.

Otsin natuke abi ühe Husqvarna restaureerimisel. Nimelt sain käe ette oma vanaisa ratta utiili saatmisele, mis on saanud viimastel aastatel kõvasti kahjustada - originaalvärvi alles vähe, vajab uuesti kroomimist ja osad detialid puudu. 

Küsimused: 
Otsisin raamilt numbrit, ei leia. Kus see võiks asuda? Tavapärastes kohtades - keskjooksu all, sadula all torul vms ei tuvastanud.
Porilauad - tunduvad olevat algselt värvitud, kroomi pole näha. Esimene porilaud ilma tiivakujulise logo ja alt laienduseta.
80'ndate lõpust mäletan rattal ka pakiraami, pumpa, dünamot ja esituld. 
Mälu järgi oli esituli selline: https://www.ebay.de/itm/275672013546
Dünamo oli Bosch, selline: https://www.ebay.de/itm/225911927967 
Pump oli imelikul kombel sinist värvi, üleni plekist, heleda riidega kaetud õhulohviga, mis kinnitus alt küljelt. Pumpamisel mäletan sellist iseloomulikku vedru kõrinat.
Pakiraam oli ümarate tagumiste nurkadega, torust tehtud raamis olid risti täismetallist pulgad. Vist originaal?
Pakiraami kohal sadula all oli ka number, vist hõbedasel põhjal mustad numbrid. Kollast numbriplaati ei mäleta, et oleks olnud.
Lisaks, veljed on musta värvi, mõlemal pool kaks valget joont. kas need võivad ka olla '40 alguse rattal originaalid?

Ühesõnaga, pildid rattast praegusel kujul on siin: https://drive.google.com/drive/folders/1...sp=sharing

Minu mõte siis pildistada üles raamil olevad kaunistused (kuldsed jooned, valged elemendid), kui algset värvi ei õnnestu päästa, siis raam ja kahvel õrnalt metallvillaga üle käia, käsitsi lihv, roostemuundur ning seejärel sama rootsi punane krunt peale,
siis must Hammerit värv, millele käsitsi jooned ja muu graafika peale, siis lakk. Sadula taastaks selliselt, et ostaks hiina nahast sadula koopia, https://www.ebay.de/itm/264710936546
ja kasutaks olemasolevat sadula kinnnitust ja vedrusid ära. kõik, mis vaja uuesti kroomida, kroomiks ära. Vaatasin neid raami kaunistusi ja tekkis küsimusi. Kas need olid mingite ekspordi-partiide spetsiifilised või olid kõigil raamidel ühesugused kaunistused? Ilmselt kanti need vesimärkidena peale enne lakkimist. 

See ratas on Tartus enne sõda ostetud poest, täpset aastat ei tea.
Vasta
#29

(14-06-2024, 11:22 AM)piksliviksi Kirjutas:  Tere foorum.

Otsin natuke abi ühe Husqvarna restaureerimisel. Nimelt sain käe ette oma vanaisa ratta utiili saatmisele, mis on saanud viimastel aastatel kõvasti kahjustada - originaalvärvi alles vähe, vajab uuesti kroomimist ja osad detialid puudu. 

....

Tere!
Aga see ei ole ju Husqvarna, loe, mis esisildi peale on kirjutatud, see on Wiklundi Põhjatäht! Minu arvates on veljed võõrad, nõukogude päritolu?,ka esiratta Unioni rumm vb pole algne, kodarad peaksid olema roostevabad, needitud otstel "wiklundi viisnurgad", esikahvel on võõras, esiporilaud, tagahelkur, ketikaitse ka muidugi. Raami nr peaks olema ikkagi "kõhu all", keskjooksu all küljes. Aga muidu kena ratas!
Vb pole ka tagaporikas algne, originaalsel sadulanahal võiks samuti olla küljele pressitud wiklundi W logo, vb on sadul mingi saksa tallapressi oma.
Vaata 1936-nda aasta isendit, omanik on ka siin foorumis veidi figureerinud millalgi.
https://www.veterancykel.se/Nordstjernan...rr/mobile/
Igaks juhuks veel parandan, vb Wiklund kasutas ka mitteroostevabu kodaraid (minu toodud viitel on selle wiklundi kodarad kroomitud, aga see on mittetavapäraste 26" ratastega, aga ka siin foorumis on üks wiklundi esirummuga mitte roostevaba kodaratega ratas läbi käinud ...
Vasta
#30

(14-06-2024, 12:02 PM)kass Kirjutas:  
(14-06-2024, 11:22 AM)piksliviksi Kirjutas:  Tere foorum.

Otsin natuke abi ühe Husqvarna restaureerimisel. Nimelt sain käe ette oma vanaisa ratta utiili saatmisele, mis on saanud viimastel aastatel kõvasti kahjustada - originaalvärvi alles vähe, vajab uuesti kroomimist ja osad detialid puudu. 

....

Tere!
Aga see ei ole ju Husqvarna, loe, mis esisildi peale on kirjutatud, see on Wiklundi Põhjatäht! Minu arvates on veljed võõrad, nõukogude päritolu?,ka esiratta Unioni rumm vb pole algne, kodarad peaksid olema roostevabad, needitud otstel "wiklundi viisnurgad", esikahvel on võõras, esiporilaud, tagahelkur, ketikaitse ka muidugi. Raami nr peaks olema ikkagi "kõhu all", keskjooksu all küljes. Aga muidu kena ratas!
Vb pole ka tagaporikas algne, originaalsel sadulanahal võiks samuti olla küljele pressitud wiklundi W logo, vb on sadul mingi saksa tallapressi oma.
Vaata 1936-nda aasta isendit, omanik on ka siin foorumis veidi figureerinud millalgi.
https://www.veterancykel.se/Nordstjernan...rr/mobile/
Igaks juhuks veel parandan, vb Wiklund kasutas ka mitteroostevabu kodaraid (minu toodud viitel on selle wiklundi kodarad kroomitud, aga see on mittetavapäraste 26" ratastega, aga ka siin foorumis on üks wiklundi esirummuga mitte roostevaba kodaratega ratas läbi käinud ...

Väga õige tähelepanek - jäin ise ka seda märki uurima, Aga kuna ma pole selle margi ratastega palju kokku puutunud, siis arvasin, et see on Husqvarna ratastel kõigil selline.. ketikaitse järgi arvasin, et tegu Husqvarnaga. Lenks ja raam tundusid olema sarnased Husqvarnale. Vaatasin natuke lähemalt seda ratast - tundub, et tehniliselt vajab ainult puhastust ja uut õli, tagumises jooksus Sachs tundub olevat pisut kulunud, vaja sinna uus sisu otsida. Aga tundub, et teen pealt ainult raami roostest puhtaks ja jätan selle värvi/kroomi, mis alles on ja panen musta vaha peale. Sadulal W-logo pole, tundub mingi geneeriline saksa sadul - see vaja vahetada ja uued kodarad-pöiad, et jooksud saada toimima - siis peaks juba aparaadi liikuma saama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne