Auto toomine Brexit'i järgsest UK-st
#1

Olen väikese väljakutse ees. Nimelt huvitaks kohe väga tuua üks auto omale juurde ja seda UK-st (Ühendkuningriigist ehk Suurbritanniast). Kuivõrd britid ei kuulu enam EU ega EEA maade hulka, siis on asi tavalisest tiba keerulisem. Auto sealt ära tuua teenusepakkuja teenust kasutades on üle mõistuse kallis. Ainuke võimalus on ise tuua. Pikemad teekonnad praamidega, ise sõita ehk 500-600km. 

Nüüd küsimused asjatundjatele ja kogemusi omavatele kaasfoorumlastele. 

1. Kas täna on UK-s olemas selline asi nagu meil on transiitmärk?
2. Kui on, siis mis on selle kohalik nimetus ja kas sellega saaks sisuliselt Eestisse ära sõita? Kas UK-st väljumisel on sellisel juhul veel mingeid protseduure vaja läbida?
3. Kui lihtne või raske on selle taotlemine UK-s? Peaks olema sõidukipõhine? Kas seda saab vormistada ka sõiduki müüja või pean kohale minema ja selle ise ära tellima, ootama kuni valmis saab ja alles siis tagasisõitu alustama? Või on tegemist nö letikaubaga? Sõiduk ise on tehnoülevaatuse, kindlustusega ja igati sõidukorras. 
4. Ja kui oletada, et kõik eelpool olev on teostatav, siis tollimine ning seejärel registreerimine toimub ikkagi Eestis?

Tänud ette kõigile vastajatele.
Vasta
#2

Brexiti asjadega pole kursis, aga ei tea et oleks mingeid eraldi numbrimärke.
Kindlustus tehakse seal kindlale inimesele kellel on siis lubatud ühe kindla autoga sõita(enamuses juhtudel). Nii väga ei toimi et auto on kindlustatud ja kõik võivad sõita. 
Siis on veel road tax, see on nüüd muutunud ja kaotab müügi hetkel kehtivuse, uus omanik peab uue tegema, ilma selleta sõita/teel viibida ei tohi.
 Olen kasutanud sellist varianti et auto Harwichis sadamasse ja sealt jõuab Paldiskisse.  10a. tagasi maksis see 480 euri.
Kui mõni tuttav seal olemas, osta ära ja lase oma nimele kirjutada, vaja kuhugile aadressi selle jaoks.
Vasta
#3

Nagu tavaline kaup, tood siia, maksad käibe ja tolli ja edasi juba arvele võtmine.
Vasta
#4

(27-06-2024, 00:55 AM)deus Kirjutas:  Nagu tavaline kaup, tood siia, maksad käibe ja tolli ja edasi juba arvele võtmine.

Kindel, et see kehtib ka ise siia sõitmise soovi korral? Et praamilt/rongilt maha sõites ei teki huvitavaid ja hinnalisi vestlusi tollitöötajatega? Eriti Brexitijärgsel ajastul, kus UK on muutunud edukalt "kolmandaks riigiks".

Kui tugineda sellele lehele , siis päris ühe päevaga asju sirgeks ei pruugi saada. Siit kaevates ei tundu mingit eraldi eksportnumbrit olema - ostad, registreerid enda nimele, maksad maksud ja kindlustused ja hakka aga vurama.

Mis jääb päriselt selgusetuks, on kohaliku aadressi nõue. Ühelt poolt nagu viidatakse võimalusele, et maksud ja kindlustused saab teha ka välismaisele elukoha aadressile, aga samas hoiatatakse kõrgemate hindade eest.

Sealse riigiteenistuse veebileht jälle ütleb, et auto registreerimisdokumendi eksportosa tuleb saata UK transpordiametisse teavituseks ja kui on soov saada enammakstud maks tagasi, siis  ka eraldi taotlus maksujäägi tagasikandeks. Mis võtab elegantselt kuu aega.
Vasta
#5

Kui tegu on pahempidi rooliga asjaga, siis on ju ka piirangud, kes ja kas sellist liikurit siia tuua tohib ja arvele saab.
Vasta
#6

(27-06-2024, 08:07 AM)tcumen Kirjutas:  Kui tegu on pahempidi rooliga asjaga, siis on ju ka piirangud, kes ja kas sellist liikurit siia tuua tohib ja arvele saab.
Hallooo millest te räägite? Need seadused ammu ei kehti. Kõike võib.
Vasta
#7

https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nipp...elevotuks/

Nõme on see 3 minutit
Vasta
#8

(27-06-2024, 00:55 AM)deus Kirjutas:  Nagu tavaline kaup, tood siia, maksad käibe ja tolli ja edasi juba arvele võtmine.

Miks peaks maksma käibemaksu?
Vasta
#9

(27-06-2024, 08:47 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
(27-06-2024, 00:55 AM)deus Kirjutas:  Nagu tavaline kaup, tood siia, maksad käibe ja tolli ja edasi juba arvele võtmine.

Miks peaks maksma käibemaksu?

EL-i välisest riigist transpordivahendi (nii kasutatud kui uue) ostmisel pead tasuma nii tollimaksu kui impordi käibemaksu.
Vasta
#10

(27-06-2024, 08:19 AM)hobiautod Kirjutas:  
(27-06-2024, 08:07 AM)tcumen Kirjutas:  Kui tegu on pahempidi rooliga asjaga, siis on ju ka piirangud, kes ja kas sellist liikurit siia tuua tohib ja arvele saab.
Hallooo millest te räägite? Need seadused ammu ei kehti. Kõike võib.

Ma soovitan seda eelnevalt siiski kontrollida.
Enne oli apeleeriti kaupade vaba liikumise nõudega, peale brexitit see vabadus enam ei pruugi kehtida.
Vasta
#11

(27-06-2024, 09:38 AM)Raivo Kirjutas:  Ma soovitan seda eelnevalt siiski kontrollida.
Enne oli apeleeriti kaupade vaba liikumise nõudega, peale brexitit see vabadus enam ei pruugi kehtida.

EL-s endiselt Iirimaa, Malta, Küpros RHD sõidukitega.
Vasta
#12

Meenutan, et küsimus oli konkreetselt (transiit)numbritega seotud. Ehk toomisprotsess ja mitte maksud.
Igati loogiline on vastata küsimustele ja mitte skvottida kohe teemat muust (st maksud või tehnonõuded (ehk rooli asukoht) vms) rääkimiseks. Või mis veel hullem - arvamiseks.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#13

Tean, et kuna Itaalias on transiitnumbri ajamine igavesti pikk protseduur, siis on meie inimesed seal saanud müüjaga kaubale, et ostavad auto ära, aga auto jääb müüja nimele ja itaalia numbritega kojusõidu ajaks. Arusaadavalt on see risk müüja jaoks ja kõik ei pruugi sellega nõus olla, aga tasub ehk küsida ikka.
Vasta
#14

Tänud kõigile kommenteerijatele.

Akf V6sa poolt välja toodud link oligi tegelikult see, mis mul juhtme varasemalt korralikult kokku ajas. Üldiselt olen inglise keele oskaja, kuid mõned inimesed (ütleme siis, et bürokraadid) suudavad ka kõige lihtsamad asjad keeruliselt kirja panna.

Minu plaan ei olegi tegelikult autoga UKs eriti sõita. Ostan Hullist, Hull'ist otse (reisiparv)laeva peale ning sealt Rotterdami. Edasi omal jalal Travemündesse ning sealt laevaga Helsingisse.

Ütleme, et transiitnumbrit ei eksisteeri meile teadaoleval kujul ning mina seda taodelda ei saa. Saan müüjaga kaubale, et jätan autole numbrid peale ja saan sellisena UK-st välja sõita. Järgmine (minu jaoks kõige rohkem küsimust tekitav) probleem on EU-sse sisenemisel. Kui piiril tolliametnik näeb, et auto on minu poolt ostetud (peale müügilepingu ja auto dokumentide ei ole ju midagi ette näidata), kas siis laseb minna ausa seletuse peale? Aus seletus on siis see, et olen auto ostnud ja sõidan nüüd müüja poolse volitusega koju Eestisse. Ei tahaks sugugi piirile seisma jääda ja hakata importi EU-sse vormistama koos tollide tasumisega. See ongi praegu suurim mure - muretult koju saada ning seejärel tollimaakleri poole pöörduda.

Parempoolse rooliga autode registreerimisel Eestis täna jah enamasti probleemi ei teki. Veel enam, kui auto on ka UK-s valmistatud. Tuled tuleb muidugi teises suunas murduma panna...
Vasta
#15

Ma spetsiifiliselt autode kohta ei tea, samuti ei oska tegevusjuhist anda, aga "tavakauba" tollideklaratsiooni saab EMTA lehel mingis infosüsteemis eeltäita, kust see saadetakse EL-i kesksesse süsteemi. Sealt siis saab omakorda see tolliametnik asja üle kontrollida, kelle auulis su kaup reaalselt EL-i pinda esimest korda puudutab.
Vasta
#16

(27-06-2024, 10:34 AM)13piisab Kirjutas:  Meenutan, et küsimus oli konkreetselt (transiit)numbritega seotud. Ehk toomisprotsess ja mitte maksud.
Igati loogiline on vastata küsimustele ja mitte skvottida kohe teemat muust (st maksud või tehnonõuded (ehk rooli asukoht) vms) rääkimiseks. Või mis veel hullem - arvamiseks.

Punkt 4 tema esimeses postituses - otsene seos maksudega hoolimata numbritest.

Mis aga puutub nüüd edasistesse küsimustesse, siis ma tean, et kohapeal on kasutamiseks punaste kirjadega numbrid aga need pole otseselt transiidi jaoks mõeldud vaid kohapeal nö ajutiste numbritena.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne