Vanatehnika Lustisõit 2024
#1

Vanatehnika Lustisõit alustab 20. hooaega. Esimest korda kogunesid Tallinna ja Harjumaa vanatehnikaharrastajad kuu kolmanda teisipäeva õhtul oma tehnikat näitama 17.05.2005 ning tookord oli kohal veidi üle kümne vana sõiduki. Nüüdseks on üritus kasvanud nii suureks, et on keeruline leida kogunemis- ning ekskursioonikohti.
 
20. hooaja teeme veel vanamoodi ja siis tuleb kaaluda formaadi muutmist. Võib-olla vajab üritus uueks hingamiseks ka uut korraldajat. 

Osavõtureeglid on samad:
1. Aeg - maist septembrini iga kuu kolmanda teisipäeva õhtu (21. mai 2024, 18. juuni 2024, 16. juuli 2024, 20. august 2024 ja 17. september 2024)
2. Koht -  kogunemiskoht Autosõit OÜ libedasõidurajal Karjääri tee 5, Männiku küla
3. Kellaaeg - kogunemine alates 18-st, ärasõit täpselt kell 19.30 
4. Osalev sõiduk - korraliku välimusega ning tehniliselt korras vana sõiduk, millel vanust vähemalt 35 aastat.

Iga vanatehnikahuviline on oodatud oma tehnikaga osalema ning teiste sõidukeid kaema. Eelregistreerimist ega osavõtutasu näitusel ei ole. Sõidu märgi koos sihtkohta jõudmise juhistega saab soetada kohapeal.

Ootan ikka ka abi, et leida põnev koht, kus ollakse valmis meid vastu võtma. Ärge kartke otse minuga ühendust võtta või ka foorumi kaudu vihjeid anda. Eriti tervitatav on abi sihtkohas kokkulepete sõlmimisel ja vastuvõtu korraldamisel. 
 
See on meie enda korraldatud üritus ning täpselt selline nagu ise panustada soovime. 

21. mail 2024 on sihtkoht Tallinna linnas. Ekskursiooniks on vajalik kaasa võtta isikut tõendav dokument, kuna osavõtjad registreeritakse.

Indrek Sirk
Vasta
#2

20. augustil toimub ka Balti keti näitus, kas need sündmused on ühendatud?
Vasta
#3

(03-05-2024, 10:05 AM)duracell Kirjutas:  20. augustil toimub ka Balti keti näitus, kas need sündmused on ühendatud?

Jah, 20. augusti õhtul on Lustisõit seotud Balti keti näitusega.
Vasta
#4
Photo 

indreksirk

võib olla, kui pakub huvi, tasuks kontakteeruda "Keila Model Flight Clubi*ga", ja kui nad nõus on- kohale tulla ja lennukit vaadata.

[Pilt: AF1QipMxYN2uJSzXCUp6kjpWMf7eNiEdLb5RrsIV...1360-h1020]

Olen selles põlvkonnas kus lapsed õues olid rohkem kui praegu autod.
Vasta
#5

21. mail on sihtkohas kohustuslik omada isikut tõendavat dokumenti ning seekord on eriti oluline, et nii sõidukid kui inimesed oleksid "tänavalegaalsed". 

Kogunemisel Männikul on ruumi laialt ning saab vajadusel ka endale sobival ajal varem lahkuda. Sihtkohas on aga parkimine sellisel viisil, et kui oled kohal, siis enne kõige esimese sõiduki lahkumist ei saa ka järgmised lahkuda. Seega, kui on soov lahkuda varem, siis tuleb hoiduda territooriumile sissesõidust ning parkida oma auto tänavale. See on reegliks ka järgnevatel sõitudel - kahetsusväärselt leidub igal sõidul mõni osaleja, kes sihtkohas parkimise ajal hakkab sealt vastassuunas ära sõitma või varem lahkumise tõttu ärritab nii enda kui teised üles. Kui ei ole soovi ürituse lõpuni kohal olla, siis tuleb kolonnist enne sihtkohta maha keerata ja mitte sõita lõpuni.  

Ja panen veel südamele - selle ürituse formaat on originaalile võimalikult lähedases seisukorras sõidukid vanusega vähemalt 35 aastat. Me austame kõiki teisi liiklejaid ja liiklusnõudeid. Oma vabaaja sõitu tehes anname pigem teistele teed ning takistame oma asjatoimetusi ajavaid inimesi võimalikult vähe. Rehvide põletamine, signaali andmine ning mootori pöörete kõrgeks ajamine ei ole selle kogunemise stiil. Oleme soliidsed oma ajalooliste autode ja mootorratastega ning pakume silmailu, mitte ei ärrita teisi inimesi. Kui need reeglid ei sobi, siis tuleb valida teine üritus.
Vasta
#6

21. mail 2024 külastasime Riigiprokuratuuri. Tänan osavõtjaid mõistva suhtumise ja korrektse käitumise eest. Selle maja uksed on üldiselt suletud. 

Ühtlasi tänan südamest Männikul enne lahkumist üleantud hinnalise kingi ja aukirja eest. Kuigi ma vahel kurdan, et võib-olla enam ei jaksa seda üritust vedada, siis kuu kolmanda teisipäeva päeval on sarnaselt paljude teistega mõnus ootusärevus sees ning südaööks saabub emotsiooniderohkele päevale pingelang. Kõige suurem väljakutse on leida teie suurepärasele seltskonnale põnevaid sihtkohti, kuna see on Vanatehnika Lustisõidu selgroog. Algne idee oligi selline, et ekskursioon peaks olema peibutuseks, et kaasa tuleksid ka abikaasad ja lapsed. Tundub, et see on õnnestunud. 

Igatahes lustisõit kestab edasi ning head ideed sihtkohtade leidmiseks on alati teretulnud. Veelgi enam abi kohapeal korraldamise abistamiseks. Vähemalt pooled viimaste aastate lustisõitude sihtkohad on tegelikult korraldatud kellegi poolt osavõtjate endi seast. 

Eile loeti Männikul kokku 136 autot ja 10 mootorratast. Sihtkohas arvestasin võõrustajatega kokkulepet tehes ca 100 inimesega, kuid registreerimislehtedel oli lõpuks 221 nime, sõidukeid jõudis sihtkohta ca 80. Mahtusime täpselt autode-mootorratastega hoovi ning kogu see kamp ka maja ringkäigule ning jätsime hea mulje.

Aitäh ja kohtumiseni 18.06.2024.

   

   
Vasta
#7

Väga äge ja vajalik üritus! Aitäh korraldamast!


Manustatud failid Pilt (pildid)
               
Vasta
#8

Aitäh! <3 
Auto sai nüüd 35 ja nii hea meel, et saan oma esimest hooaega osaleda! Cool
Vasta
#9

Indrek, veelkord suur tänu kahe kümnendi jooksul järjekindlalt vanatehnikuid kokku kutsumast ja lustisõite korraldamast. See on olnud siiras lust ja rõõm!
Jagan veidi fotosid tunnustamisest Männikul ja sihtpunktist ehk Riigiprokuratuurist. Jätkame lustimist! Smile

                                 
Vasta
#10

18. juunil 2024 on Vanatehnika Lusisõidu osavõtjad oodatud ekskursioonile Buslandi värskesse remonditöökotta Kose-Ristil. 

   

Sõidu marsruut on kavandatud mööda käänulisi ja maalilisemaid väiksemaid teid, mis kõik siiski kõvakattega. Püüame teisi liiklejaid võimalikult vähe segada. 

Pealvaatajate jaoks järgmised märksõnad (kõik kellaajad on esimese auto saabumise ajad, kolonnis on kuni 100 sõidukit):
19.45 - Tammemäe tankla Saku lähedal
19.55 - Kiili keskus
20.15 - Oru (mööda maanteed)
20.30 - Kose keskus

Sõidame järgmisel marsruudil:

   

Abilisi osalejate sujuvamaks juhtimiseks on vaja eelkõige lõigul Kolust Kuivajõeni. Tegemist ei ole liikluse reguleerimisega, vaid on lihtsalt vaja juhendada meie osalejaid, et mitte eksida pööretel. See on tegelikult lahe ülesanne, mille käigus saab rahulikult vaadata kogu kolonni möödumist ning viimase auto sabas jõuda ikka õigeks ajaks sihtkohta. Siit ka palve - kui tead, et oled viimane, siis anna sellest ka regulerijale teada, et ta ei peaks enam rohkem ootama. Samas suudab ka iga eksinu jõuda lõpuks Kose-Ristile, so vanale Tartu maanteele. Kohale jõuame ikka ning eksinud võib-olla isegi kiiremini, kuna saavad sõita kiiretel teedel.
Vasta
#11

(12-06-2024, 17:51 PM)indreksirk Kirjutas:  ...
Kuna mitmes kohas on pöörded tähistamata, siis palun osalejate abi teiste juhendamisel. Minimaalselt neljal ristmikul võiks olla keegi osaleja abistamas, ideaalis veel viiel ristmikul. ...

Palun lisada ristmike loetelu, et toetajad teaks suundudaSmile
Vasta
#12

Kohalikes teavituskanalites jagamiseks.

   
Vasta
#13

Hea kaartSmile

Pruun V126 seisab suunda näitamas Tammemäe viadukti parempöördel ja Oru/Tammiku vasakpöördelSmile
Vasta
#14

(12-06-2024, 17:51 PM)indreksirk Kirjutas:  Sõidu marsruut on kavandatud mööda käänulisi ja maalilisemaid väiksemaid teid, mis kõik siiski kõvakattega. Püüame teisi liiklejaid võimalikult vähe segada. 

Kiidan korraldustiimi!

See on midagi mis on väga tervitatav. On mida ise vaadata ja teistele näidata ning minu kogemus seniste erinevate sõitudega on see, et piirnevate alade rahvas on meeleldi tee äärde liikuvat näitust vaatama tulnud. Tihtipeale on kohal nii pisipere kui vaarvanemad.
Peterburi, Tartu, Pärnu ja Viljandi maanteel uhamisele ja transiitliiklusele jalgu jäämisele on sellised "B road" marsruudid igati mõistlik ja meeldiv alternatiiv. 
Isegi kasutan alati võimalusel vanatehnikaga sõites paralleelseid kõvakattega suundi (Saku-Kasemetsa-Kiisa-Hageri-Kuusiku-Kabala-Järvakandi-Kergu) Pärnu ja Viljandi suunal või (Purila-Juuru-Põlliku-Vahastu-Piiumetsa) Türi ja Paide suunas.

Korraks oli see infokiht [Teekate (üldine)] näha ka Tarktee.ee kaardirakenduses aga see mugavus keerati millegipärast kinni ja kui e-kirja saatsin, siis ei teadnud keegi enam vastata miks ja kas ning millal võiks taastada.
Täpsutuseks, et nüüd ei ole see enam Tarktees rõhutatud kiht vaid kaardi osa.

Igatahes, vanatehnika ja (vanad) tugimaanteed käivad kokku nagu sukk ja saabas!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

Oli tore sõit!
Siin kaassõitja nägemus üritusest.

https://www.facebook.com/anu.allikvee.9
Vasta
#16

16. juulil 2024 oleme oodatud Raikküla mõisa. Sinna on sõit tavapärasest veidi pikem, mistõttu alustame Männikult liikumist kell 19. Seekord mõisas ka varasemast tuttav kodukohvik. Mõisa arendamiseks panustame igaüks külastuse eest 10 eurot. Seetõttu tasub veidi sularaha kaasa võtta.
Vasta
#17

(24-06-2024, 17:47 PM)indreksirk Kirjutas:  16. juulil 2024 oleme oodatud Raikküla mõisa. Sinna on sõit tavapärasest veidi pikem ...

Kas sõit läheb läbi Hagudi-Rapla otse või Hageri-Kodila-Iira ja sealt Rapla ringtee kaudu alla Järvakandi peale? Näeb ära kolme tühja viadukti ehituse...
Vasta
#18

Raikküla mõisas tehakse meie saabumiseks juba ettevalmistusi. 

Olulised märksõnad selleks korraks: 
1. Lahkumine Männikult kell 19.00, st tavapärasest varem
2. Palun jagage lustisõidu kolonni liikumise ajakava kohalike elanike seas, kelle kodudest me möödume -
19.10 - Saku
19.20 - Kiisa
19.30 - Kohila
19.40 - Hagudi
19.50 - Rapla
20.00 - Raikküla
3. Raikküla mõisas on osavõtutasu 10 eurot täiskasvanu kohta
4. Raikküla mõisas on avatud ka varasemast tuttav kodukohvik, mistõttu tasub kaasa võtta sularaha
5. Sõit sihtkohta on 55 km - varuge kütust, et jõuaksite ka koju 

   

   
Vasta
#19

Seekord on võimalus sõpruskonda kaema tulla lausa jalgsi , mõis sai noorena vallutatud küllja veel . Siis 1979 aastast olen mõisa naabrusega põhjalikumalt seotud. Tol ajal oli Jawa 350 minu reliikvia . Paraku on nüüdseni Raikküla üks osa eluteest . Aga astuge läbi mõisast ja tema kõrvalhoonetest , on mida vaadata . Maakonna lehtki teavitab inimesi vanatehnika kolonni saabumisest .
Vasta
#20

Vanatehnika Lustisõidust osavõtjate arv on endiselt kasvutrendis - 16.07.2024 loeti Männikul kokku ligi 160 autot ja ka mõned mootorrattad. Üks ekipaaz püüdis kokku lugeda tee äärde meid tervitama tulnud inimesi ning loobus numbri juures 1500, kuna Rapla linnas oli juba võimatu ka umbkaudselt hoomata inimeste arvu. Selline suur huvi ja tähelepanu paneb meile kõigile (st ka igaühele üksikult) suurema vastutuse kanda ühiselt teatud väärtuseid. Need on paika pandud korraldajate tuumiku poolt ning on ajas veidi kohandunud, kuid põhilises osas jäänud samaks. Oluline on ka see, et keegi ei tee rahvahääletust, ei langeta otsuseid neis küsimustes demokraatia põhimõtete järgi või vähemuse huvisid arvestades. Osavõtjate valikul oleme liikumas pigem kinnise ürituse suunas ning ei ole välistatud, et tulevikus on osalemise aluseks organiseerumine mõne vanatehnika klubi liikmeks. 
Aga käime mõned põhimõtted üle:
1. Osalev sõiduk peab olema vähemalt 35 aastat vana - palun ärge valetage väravas oma auto vanust. Erandkorras on aktsepteeritud ka seda, et konkreetset mudelit hakati tootma vähemalt 35 aastat tagasi, aga siis peab olema ka konkreetne auto just seesama mudel - 1992 a Ford Escortiga ei saa osaleda, kuigi Ford Escort on tootmises juba 1968. aastast. Ka uuem facelift samast mudelist ei ole sobiv.
2. Osalev sõiduk peab olema võimalikult originaalses seisukorras ning aktsepteeritav on vaid ajastukohane tuuning. Kui on soov paigaldada oma autole led-tuled, mudelile sobimatud veljed, mugavad istmed või värvida see tehase valikust erinevasse värvi, siis tuleb leida auto eksponeerimiseks mingi teine koht. Vanatehnika Lustisõidu identiteet on algusest peale olnud originaalses seisukorras sõidukid ning see tänase korraldusmeeskonnaga ei muutu. Põhimõtteliselt peaks sõiduk olema sellises seisukorras, et musta numbri taotlemine oleks vaid vormistamise küsimus. Ei ole välistatud, et tulevikus piirataksegi osavõtt üksnes musta numbriga sõidukitele. Sellise karmi otsuse tegemise vältimiseks tulebki igal osalejal kriitiliselt mõelda, millise auto või mootorrattaga ta osaleb. Üks osa sellest üritusest on NÄITUS ja lävend näitusel osalemiseks on just selline. Ja sõiduk peab olema puhas ning esteetilise välimusega. 
3. Lustisõitjad on liiklusnõudeid täites eeskujuks kõigile teistele. See tähendab, et tänavaliikluses osaletakse ja kolonnis sõidetakse ainult nõuetekohaselt registreeritud, tehnoülevaatuse läbinud ning kohustuslikku liikluskindlustust omava sõidukiga. Männiku platsile võib tuua ka neile nõuetele mittevastava sõiduki, kuid sellega ei osaleta teeliikluses. Me täidame kiirusepiirangu nõudeid, kasutame suunatulesid ja turvavöösid (kui need on olemas), rehve ei vilista, autot külglibisemisse ei vii, mootori pöördeid vajaduseta üles ei aja ning helisignaali üldjuhul ei kasuta. Vastupidine võib tunduda endale väga lahe ning võib-olla ka pealtvaatajad utsitavad kaasa, kuid on olemas veel inimesi, kellele ei meeldi, kui nende kodust või rahulikust jalutuskäigust möödub kolonn mürareostuse tekitajaid. Pealtvaatajatele käega lehvitamine ja pieteeditundega valitud kohtades lühike signaal on asjakohane, kuid kogu ruumi täitmine müraga ei tee meile au. Kolonnis hoiame vajadusel sellist vahet, et oma tavatoimetusi tegevad teised liiklejad saaksid teha meist möödasõitu ning vajadusel ka vahele reastuda. Ise möödasõite me ei tee, va olukorras, kus on selgelt näha, et eesliikuv sõiduk on kolonni kiirusest oluliselt aeglasem ning sel juhul ka see aeglane osaleja annab sellest märku. Sellisel sõidul on vaja tähelepanelikult jälgida ka enda taga toimuvat.
4. Osavõtjate suure arvu tõttu on sihtkohas parkimine alati väga keeruline. Üldpõhimõte on see, et kõik saabuvad sihtkohta korraga ning üldjuhul ka lahkuvad korraga. See ei ole kaubanduskeskuse parkla ning teineteise kinniparkimine on reegel, mida tuleb aktsepteerida või mitte osaleda. Seda saab vältida sõites vahetult enne sihtkohta jõudmist lihtsalt edasi - palun ärge jääge seisma ega manööverdama. Samamoodi tuleb käituda sihtkohas parkides. Iga manööverdav sõiduk röövib aega. Isegi kui seda suudate teha 30 sekundiga või 1 minutiga, siis kogu kolonni peale kokku teeb see mitukümmend minutit. Kolonnis taga sõitja ei tea, mis on manöövrdaja peas ja kui kaugele ta peaks jääma ootama. Lõpuks on kõik närvis ja siis tehakse vigu. Lisaks annab see eeskuju, et ka järgmine hakkab manööverdama. Üldjuhul ei ole üldse vaja tagurdada sihtkohas. Las jääda auto veidi viltu või sõbra autost eemale - jääme seisma nagu tavalises liiklusummikus. Raikkülas piisas vaid sellest, et üks osaleja otsustas jääda metsa ääres seisma ning kohe tegid seda ka teised järgi. Piisas ühe mehe soovist hakata tegema kolonnis tagasipööret ning kogu kolonn seisis mitu minutit paigal. Sujuvuse tagabki see, et sõidetakse järjest ja jäädakse teineteise järel ja kõrvuti seisma.
5. Korraldajate juhised on selleks, et leida kiireid lahendusi. Igaühel meist on omi häid ideid ning tagantjärgi tarkust, kuid ca 100 sõiduki 10 minutiga parkimine nõuab mõnikord ka karmimat sõna. Mootorimüra taustal võib see paista ka karjumisena ning kuna arutamiseks aega ei ole, siis võib korraldaja juhis tagantjärgi olla ka ebaotstarbekas, kuid selles ajahetkes on see nii vajalik. Palun austage seda. Ma isiklikult tänan pika-ajalisi osalejaid, kes on mõistvad ja on eelnimetatud printsiibid omandanud. Tänu teile õnnestubki asi üsna laduselt. Ja vabandan uuemate osalejate ees, et mõnikord reguleerija korraldus on järsk ja esmapilgul arusaamatu.  

20.08.2024 toimub Vanatehnika Lustisõit veidi teistsuguses formaadis. Kogunemist Männikul ei toimu, vaid seekord on näitus Tallinna Lauluväljakul kell 18.00 kuni 20.00. Väravad avatakse ca 17.30. Kuna see on samaaegselt ka järgmisel päeval algava mälestussõidu Balti Kett 35 avanäitus Tallinnas, siis on osalemas hulk sõidukeid ka mujalt Eestist, Lätist ja Leedust. Kaugemad saabujad on Soomest, Poolast ja Ukrainast. 

20.08.2024 toimub vaid näitus - ühist sõitu ega ekskursiooni ei toimu. Seetõttu on see hea võimalus tuua kohale sellist tehnikat, millega pikemat sõitu ei raatsi teha, kuid on huvitav teistele vaadata. Kui on vaja midagi treileril kohale tuua, siis andke teada ning leiame võimaluse saateauto kuhugi paigutamiseks. Sissepääs on Mere väravast, eelregistreerimine ei ole vajalik, kuid sõiduki sobivuse kontroll on tavapärasest kindlasti rangem. 

Tänan korraldajate nimel kõiki osavõtjaid. Üldjoontes on kõik väga hästi ning meie kokkuhoidev seltskond on alati olnud oodatud külaline igas sihtkohas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne