Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

Metsaveo haagis traktori taga. Hüdro tuleb traktori kiirliidetest. Traktoris fikseerin jagaja ära sisselülitatud asendisse ja siis tõstuki küljes oleva jagajaga toimetan. Tõstuki jagajast tuleval tagasivoolu voolikul on vahel tagasivoolu klapp. Arusaadav, selleks et tõstuki jagajasse valepidi survet peale ei saaks anda. Aga probleem. Nimelt tagasivooluklapp on kokku ühendatud kiirliidesega, mis ühildub traktori hüdroväljavõttega. Aga nende liideste eripära on see, et neid surve all ühendada pole võimalik. Ja paratamatult jääb kiirliite ja tagasivooluklapi vaheline osa surve alla, kuna sealt ju surve pärast tõstuki lahti haakimist enam välja ei pääse (tagasivooluklapp sealt jagaja poole õlil minna ei lase). Hetkel ainuke variant tõstuk uuesti traktori hüdroga kokku ühendada on see, et keeran kiirliite ja tagasivoolu klapi omavahel nii palju lahti, et keerme/tihendi vahelt natuke õli välja pääseb ning siis saab supsti ära ühendada. On kellelgi ideed, kuidas seda olukorda parandada? Kas niiöelda liinitööl on tagasivooluklapp lihtsalt minema visatud? Ja jääb juhi vastutatada, et hüdrot vale pidi peale ei annaks. Või mingi mugavam variant, kuidas kiirtiite ja klapi vaheline torustik survest vabastada.
Vasta

Kopsad kiirliite otsaga miski sobiva asja pihta, et törts õli ummuksist välja pääseks. Kui surve just 100+ bar ei ole, siis peaks piisama. Mõni rippsüsteemi keermesvarras ikka määrimist vajabSmile
Kui on sile ots, siis pead mõnda nukki/polti tabama klapi südamikuga.

Kas traktoril vaba tagasivoolu otsa ei ole? Kui võtta surveta tagasivoolu ots viimasena lahti, ei peaks takistama jääma.

Variant on ka panna kolmik ja kuulkraan, kuivõrd tagasivoolu surve on olematu. Või täpsemalt filtri jagu ehk mõni baar.
Vasta

Pigem teeks ringi nii palju et tagasivool otse paaki ja see tagasivoolu klapp sealt minema, pole miskit muret, õli kuumeneb ka vähem, kuna teda ei solgutata tagasi läbi jagaja.
Vasta

Eraldi tagasivoolu liides oleks küll kõige asjalikum variant tõesti jah. Samas konkreetsel trakal eraldi hüdropaaki pole. Käigukasti õli on otsapidi hüdrosüsteemis. Kuhu täpselt selle tagasivoolu ühendada saaks, ei oska hetkel pakkuda, peaks uurima. Kolmik ning kuulkraan oleks samas vist kõige kindlam variant. Seal on see asi, et kui haagis seisab, siis tugijalad on jäetud üles asendisse (sest mõnikord on vaja haagist niisama liigutada ilma hüdrot ühendamata) ja vägisi tahavad oma raskusega alla poole vajuda. Kuna tugijalgade silindritel eraldi surveklappe vahel pole ja jagaja ilmselt 100% tihe ei ole, siis see tugijalgade surve aja jooksul tagasivoolu voolikusse jõuab. Seega see veel ei päästa, kui lahtiühendamise hetkel tagasivoolu voolik survevabaks jääb. Olen proovinud koputada kiirliite otsale, aga sellest ei piisanud. Ehk proovisin liiga nõrgalt lihtsalt. Kui niisama koputamisega surve maha saab, siis pikemalt ilmselt enam ei mõtlekski.
Vasta

(28-06-2024, 09:22 AM)olli Kirjutas:  Eraldi tagasivoolu liides oleks küll kõige asjalikum variant tõesti jah. Samas konkreetsel trakal eraldi hüdropaaki pole. Käigukasti õli on otsapidi hüdrosüsteemis. Kuhu täpselt selle tagasivoolu ühendada saaks, ei oska hetkel pakkuda, peaks uurima. Kolmik ning kuulkraan oleks samas vist kõige kindlam variant. Seal on see asi, et kui haagis seisab, siis tugijalad on jäetud üles asendisse (sest mõnikord on vaja haagist niisama liigutada ilma hüdrot ühendamata) ja vägisi tahavad oma raskusega alla poole vajuda. Kuna tugijalgade silindritel eraldi surveklappe vahel pole ja jagaja ilmselt 100% tihe ei ole, siis see tugijalgade surve aja jooksul tagasivoolu voolikusse jõuab. Seega see veel ei päästa, kui lahtiühendamise hetkel tagasivoolu voolik survevabaks jääb. Olen proovinud koputada kiirliite otsale, aga sellest ei piisanud. Ehk proovisin liiga nõrgalt lihtsalt. Kui niisama koputamisega surve maha saab, siis pikemalt ilmselt enam ei mõtlekski.

Kui eraldi  paaki pole, siis tuleb tee leida käigukasti korpusesse. Kõige kolhoosnikum variant on täiteava punn või misiganes seal on paaridada vastava hüdrolukuga. Edasjõudnum variant on originaal jagaja äravoolu vaadata ja sinna mõni kolmik lisada, siinkohal oleks isegi orig. jagaja ja filtri vahel tagasivoolu klapp omal koha. Eeldusel, et jagajast äravool ikka läheb filtrisse otse, nagu igal normaalsel süsteemil. Sel juhul suunataks igal juhul tõstuki liinist tagasi tulev õli ka läbi filtri paak ehk siis korpusesse. Tugijalad võib näiteks ketiga fikseerida, siis ei saa nad allapoole vajuda ajapikku, kuid on ka juhuseid kus kuuma ilmaga, vahet pole, kas on surve maha lastud eelnevalt või mitte, õli piisavalt palju paisub, et ühendada ilma lukku korraks lahti keeramata on võimatu. Aitab katuse all parkimine, et päike voolikuid kütta ei saa.
Vasta

Sellistel pillidel tavaliselt vabavool kasti kuskil taga osas,otsi pimedat korki mille asendad stutseriga.
Seisval kärul tõmbad käpad nt. koormarihmaga kokku et alla ei vajuks.
Vasta

Usakad jälle ühe geniaalse masinaga mahasaanud, mis teeb kõik ise ära. Sae aga ette ja loe raha.
https://www.youtube.com/watch?v=LsKtR5GrvBM
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne