Eelmise lõime juurde: Aliexpressi teradele ei oska ka ma midagi ette heita
Kirjutama pani aga 4 hooaja (3550 töötundi ja 5000km) esimene kord, kui Automower 430x pärast nädalast seismist tähelepanu tahtis. Hakkas sumisema. Sumin (ja vibratsioon) algas siis, kui niiduorgan töökiiruse saavutas.
Lahkasin altpoolt ja esialgu tundus, et mootori sees on laager väsinud - keerutamisel oli tunda kuulide "jõnkse" vms. Panin prooviks ainult mootoriga tööle - toimis kenasti vaikselt. Uurisin võllil olevat koostu ja ei mõistnud esialgu, miks on rootoril veel laager, mis korpuse külge ei kinnitu. Lähemalt vaadates 2 üherealist laagrit - üks käis kenasti, teine oli kergelt kinni (masin oli nädalakese seisnud).
Husq insenerid on teinud päris head tööd - laagrid on selleks, et niiduorgani all olev plaat (=inerts ja raskus) ei peaks koos organiga (täispööretel) ringi käima ja et mootori otsas oleks massi minimaalselt.
Õpetasin vastu põtkiva laagri trelli abil ringi käima ja panin niiduorgani kokku. Ning töötabki taas kenasti. Lisandus kerge laagrisumin, aga eks need tuleb siis hooaja lõppedes vahetada.
Igatahes kiidan taas Husq insenere - see koost on tehtud nii, et kestaks võimalikult pikalt ja muretult ning seda ta ka teeb. 4a peale paar mõneeurost laagrit 20min vahetamistööga on hulka väiksem vajadus võrreldes Ambrogio L85 Elitega, mis samaks ajaks oli nõudnud korduvalt uusi pamprivedrusid, ühe ratta (kulumise tõttu) ja terakaitse. Ning millel lisaks olid veel tugiratta kinnitused korpuse küljes väsinud - teoorias pidanuks veel ka korpuse vahetama, aga seda €€€ ja tööaega otsustasin ma toona itaallasele enam mitte kulutada. Mis oli õige otsus - masinal ja masinal on kestvuse vaates suur vahe.
Husq rootori laager: