Motobuss Ford Transiti baasil
#61

Kas kellelegi on silma jäänud mingit head valmislahendust tavalise 354x174x190mm autoaku põranda külge kinnitamiseks? Valmis siis tähendab mu vaimusilmas midagi sellist, et panen kuskil poes mingi metallikobaka korvi, sõidan garaaži, lasen nelja kruviga põrandasse kinni ja lähen kurvitama.

Igasugu keerulisi lahendusi suudab mu aju genereerida kümneid, aga kuna pliiaku on nagunii ajutine kohatäide ning liitium on teiste mõõtmetega (ja sellel pole seda alumist serva, millega autoakud kinnituvad), siis ideaalis ei viitsiks selle kupatuse tootmise peale kauem aega kulutada kui eelmises lõigus kirjeldatud. Huvitaval kombel ei tulnud otsingust ka suurt midagi välja, võimalik et otsin valede sõnadega vms.

Mul algne plaan oli panna lisaaku juhiistme alla käivitusakule seltsiks, aga nüüd hakkasin mõtlema, et kuna laadija ja üldse kogu muu elu asuvad "kilbis", umbes poolteteise meetri kaugusel, siis pole vbl kõige nutikam selle teoreetiliselt kuni 200A kaabliga mitmemeetrist ringi teha. Et üritaks aku kilbi kõrvale sättida. Samas vbl muidugi mõtlen üle.
Vasta
#62

Googeldad "akukast" ja tõesti ei leia midagi?
Vasta
#63

Novott, tõesti ei tulnud selle peale, et mulle vajalik ese on "kast", mitte "raam" või "kinnitus" või "klamber". Tänan!
Vasta
#64

Njah, siit koorub järjekordselt välja, miks googlenõuanded ei ole mitte ainult kasutud, vaid tihtipeale lausa negatiivse kasuteguriga - kasti poes uurides selgus, et seal sees ei ole mingit kinnitussüsteemi akule endale, lihtsalt algsel probleemil oleks nüüd kast ümber. Hea, et netist ei tellinud, nüüd läks kulupoolele ainult lõunatunnike ja raha jäi alles.
Vasta
#65

Mis takistab standardseid akuklambreid otse põrandasse kruvimast? Saan aru, et kaetud ei pea olema. Kui põrandasse lisaauke ei taha, siis võid paksu vineeri alla liimida. 8mm puidukruvid liiga rängad? Puurid klambritesse paar 4mm auku juurde ja sihker!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#66

A kust poest ma need "standardsed akuklambrid" saan?

Üldiselt ei viitsi sellest pisiasjast mingit meeletut saagat teha, lihtsalt ma miskipärast arvasin, et nii levinud probleemile on kuskil traktorite, haagiste, paatide vms liinis lihtne lahendus olemas, mida ma ei oska miskipärast üles leida. Kui ei ole, siis mis seal ikka, kui juba ehitama hakata, siis pigem toodan midagi sellist: https://wildland.ee/et/elekter/36-univer...02617.html . See stiil, kus vits käib üle aku, on ka "liitiumikindel", seega ei pea loodetavasti kaks korda tegema.
Vasta
#67

Paar väikest koormarihma lauajupi abil põrandasse kruvida, peaks ju toimima küll.
Vasta
#68

(26-07-2024, 08:40 AM)Jesper Kirjutas:  Kas kellelegi on silma jäänud mingit head valmislahendust tavalise 354x174x190mm autoaku põranda külge kinnitamiseks?
...

Midagi säärast:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/lh-0046-65...ursus.html

Ma saan laost välja kirjutada kasutatud, kuid veel tugeva S124 akuriiuli. Sellel on 8 mm augud kinnituseks aku all, ühel pool kinnituskõrv ja teisel pool klamber mutri all aku kinnitamiseks raamile. Klambri poldi/mutri peab raami alla mõtlema, originaalis on see kere külge keevitatud. Kapikuluga. Pilti saab.

Umbes säärane, aga mitte nii ilus ja tüki pikem, et mahutada 100 Ah aku: https://www.trabhan.com/en/buy-car-parts...s-w124-190
Vasta
#69

Aku kinnituse osas - tassisin juba poest materjali kohale, et eelpoolviidatud raamist koopia teha. See ootab nüüd vihmast õhtut, et välja lõigata ja kokku keevitada.

Üldises plaanis sai vahepeal... noh, kas nüüd valmis, aga edasiminekuks sobivasse seisu elektrisüsteem. Selleks, et peas mingi kord luua ning aru saada, mida ja kuidas ma üldse teha kavatsen, joonistasin kõigepealt kiire elektriskeemi:

   

Kuna ma kasutasin seda programmi (QElectroTech) esimest korda ja noh üldises plaanis olen ka elektrotehnikas suht võhik, siis mingeid iluauhindu ülalolev pilt ilmselgelt ei võida, aga siiski oli suureks abiks.

Funktsionaalsus on selline, et kokku on kolm gruppi valgusteid: toa lagi, garaaži lagi (ehk voodi alumine külg) ja voodi kohale tulevad laenurkadesse LED ribad. Esimesed kaks said endale kumbki ühe lüliti, vastavalt küljeukse juurde ning tagaukse lähedusse, ribad said veksellülitite paari, et neid oleks võimalik lülitada nii toast kui voodist. Lõpuks said voodimootorid kardinalülitite paari, nii toast kui garaažist liigutamise jaoks, aga selleks, et need tööle hakkaks (voodimootorid vajavad polaarsuse vahetust, ühtepidi sõidavad üles, teistpidi alla), oli vaja lisada kaks 5-jalgset releed - puhkeolekus on mõlema relee väljund massiga ühendatud, ühele voolu peale andmine tõstab selle toite külge ja mootor hakkab vastavas suunas sõitma. Teoreetiliselt ei tohiks kahe lüliti koos vajutamisel ka midagi hullu juhtuda (mootor muidugi ei liigu), aga nagu selgus, on kardinalülititel sees mingi kaval mehaanika, mis selle olukorra üldse välistab, viimati vajutatud nupp tühistab eelmise. Lõpuks ventilaator saab lihtsalt pideva toite, selle juhtimiseks on eraldi nupud ja kaugjuhtimispult.

Mõned asjad on veel, mida skeemil ei ole, USB laadijad voodisse ja pööningule ning külmkapi ja veepumba toited, aga need on lihtsalt juhtmepaarid, milles mingit keerukust pole ja seega ei hakanud neid pildile lisama, see niigi juba suht segane.

Seejärel panin paika "kilbi" asukoha, kruvisin sinna tagaseinaks ühe veidi tummisema tüki vineeri, selle külge läks omakorda kaitsmekarp ning siis hakkasin ükshaaval juhtmetega tulema.

   

Juhtmeks ostsin 100m kõige lihtsamat kiulist 1,5mm2 kahesoonelist ehituskaablit, eks ta silmale natuke harjumatult jäme on, aga vask on vask, hind on hea ja lohutasin end sellega, et kui miski peaks kuskil natuke halvasti vibreerima või hõõruma jääma, siis isolatsiooni, mida läbi kulutada, on uhkelt Smile Teisest küljest oli veidi jäigemat kaablit jälle mõnus vedada, see võtab ise sujuvad kaared jms sisse, ei pea iga 5cm tagant nipukat panema.

   
   

Ehituse värvidega muidugi sai nalja, kuna teatavasti KTM-il ja ilmselt ka paljudel teistel sõidukitel on mass pruuni värvi, siis korrutasin endale habemesse koguaeg, et "sinine-miinus, pruun-pluss". Mõnda aega see töötas, aga kuskil kolmandal tunnil oli ajus ikka see bitt harjumuspärasesse olekusse flippinud, niiet kohati on need värvid vastupidi Big Grin Kui avastasin, siis keerasin muidugi jälle õigele rajale tagasi, eks näis, kas õnnestub kilbi korrastamise käigus asi päris ära korrigeerida. Kuna kõigi juhtmete jooksev korrastamine ei mahtunud mulle koos muu kupatusega pähe ära, siis loobusin üsna alguses ning jätsin kilbi poole lihtsalt pikkusevaru, et kui kõik on veetud, siis võtan lahti, lõikan parajaks ja vean juhtmed viisakalt:

   

Mingi hetk hakkas ühe posti külge kinnitatud kaablikimbu paksus natuke suureks kiskuma ning otsustasin pooled neist kõrvalposti külge kolida - see andis kilbi välimusele viimase kabelimatsu Big Grin

   

Aga kuna kõik funktsioonid töötasid ning kilpi korrastada saab ka vihmaga, aga paljusid muid töid ei saa, jäi see hetkel sinnapaika ning läksin edasi seinte paigaldusega. Kuna mulle üldse ei meeldi tüüpilise "vanlife" stiil, kus kuut lihtsalt saunalaudadega üle lüüakse, siis valisin materjaliks 4mm vineeri, et loodetavasti on piisavalt kergesti töödeldav ja muidu majandatav, aga ei jää päris vedel. Ausalt öeldes ma pole veel päris kindel, kas see ikka on hea otsus või oleks pidanud paksema võtma, aga noh, materjal on ostetud, niiet seina ta läheb. Takkajärgi muidugi saan aru, miks need saunalauad popid on, paigaldus on lihtsalt selline järk-järgult nokitsemine, võtad laua, sobitad paika, paned kinni, võtad järgmise, saad vajadusel natuke ebatäpsusi korrigeerida jne, vineeriga tuleb terve ruut ühe katsega puhtalt paika aevastada. Aga väikese nuputamise järel said kaks kõige lihtsamat ruutu paika:

   
   

Tegelikult suur plaan on ikka enne lagi paika panna ja siis seinad, et seinad lage kannaks, aga kuna mul on seinad liigendatud ja tahtsin enne töövõtted ja -rutiinid paika saada kui vastutusrikaste kohtade kallale lähen, siis läksid need esimesena. Ega lõpuks midagi erilist ei olnudki, tahvel mõõtu, sika-t vahele, näpitsatega kinni ja lõpuks kruvid peale. Lõpuks tuleb kõigele värv peale, ehk siis "puidutooni" ei jää mitte midagi.

Lõpuks täiesti mittekinnimakstud kaubanduslik teadaanne - kuigi ma üldiselt eelistan puutöö juures käsisaagi, sest väheste kogemuste juures on sellega rahulikult nokitsedes võimalik palju täpsem tulemus saada kui kärr-pahh-trahh elektritööriistadega, siis olin vineeri osas mõnda aega päris kimbatuses, sest 30-40m jagu vedelate tahvlite käsisaagimine üldse ei isutanud. Tavaline käsi-ketassaag on jälle suhteliselt hirmus riistapuu, väike vääratus ja pilpaid lendab, samuti on juhe koguaeg jalus jne. Aga õnneks tuli välja, et Ryobi toodab sellist parajat mini-ketassaagi, mis tänu väikesele kettale jätab üsna puhta jälje ning tänu akutööriistale omasele väiksemale võimsusele toimub kogu protsess minu ajule vastuvõetava kiirusega:

   

Eriti abiks oli uputusfunktsioon, ma ei tea, kas oskan seda arusaadavalt kirjeldada, aga erinevalt tavalisest ketassaest on tald hinge ja vedruga - uputamiseks tuleb lihtsalt märgid paika sättida (selleks on ka külje peal kriipsud, mis pole küll supertäpsed, aga siiski enam-vähem mõistuse piirides), nuppu vajutada ja saag alla suruda. Rattakoobaste avad said mu oskusi arvestades ikka väga puhtad, nurkadest tuli paari mm jagu käsisaega järgi aidata, aga üle joone ei läinud ükski lõige.

Noh ja eriti meeldis selle riistapuu hind, Bauhof müüb seda septembri alguseni 99€ eest, ehk siis veidi silmi kissitades on kas aku tasuta vöi tööriist tasuta, oleneb vaatenurgast. See hind kehtib muidugi ainult veebist tellides, poes kohapeal maksab 150€ - kolm korda võite arvata, kas ma sõitsin selle fakti teada saamiseks Lasnamäele ja tühjade kätega tagasi või mitte Smile
Vasta
#70

(25-06-2024, 23:27 PM)Marko Kirjutas:  Olen näinud kui vahutades järkjärgult surutakse kiirelt kilp vastu, paisub külje suunas ja kadu on sisuliselt olematu. Lõikamiseks lihtsalt ei jää midagi. Vist oli kile ka abiks, et ei nakkuks.
Ehk on abiks. Videot vaevalt leida suudan, kümme sekundit mingis suvalises kogumikus.

https://www.youtube.com/shorts/E61gMnms58A

Komistasin otsa, panen siis teistele ka vaatamiseks. Näeb usutav välja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#71

Uskumatu, aga juba pea kuu aega on eelmisest postitusest möödas, otseselt munenud ei ole, pea iga õhtu saag huugas, aga edasiminek selle aja jooksul on... tagasihoidlik. Ikka päris aeganõudev bisnis on see bussiehitus.

Aga igatahes, töö jätkus sisustuse paneelidega, kaks lihtsamat said juba eelmises postituses paika, aga kokku tuli neid 12tk ja ausalt öeldes erilist vahet pole, kas toota suurt või väikest paneeli - igaühel on neli serva, neli nurka, suuremates oli kruvisid rohkem, väiksemad jälle tahtsid rohkem sobitamist saada, sest sirge vineeri ja kumera bussi kokkusaamiskohad on alati keerukad.

Nii need õhtud möödusid, vineertahvel laual ja masinad huugamas:
   

Kõigepealt läks paika lagi, et seinad lage kannaks:
   

Ja sealt siis hakkasin lipp-lapi haaval allapoole tulema:
   

Selles viimases seisus, kus kogu kuut "ühtlaselt" laigulist vineeri ja kruviotsi täis topitud oli, viskas küll korra keti korralikult maha - selline vaev on nähtud, ja tulemuseks on... noh, ütleme peresõbralikult, ikka täielik neetud sara. Paras auk keset põrandat lüüa ja selle kohal kükitada, kuigi hoolikas peremees ei tee kemmergut ka nii prostalt.
   
   

Aga kui tuli aeg pahtlit määrima hakata, siis tuju veidike tõusis:
   
   

Muidugi selle peale ei mõelnud, et jube kerge on mööda kuuti ringi käia, pahtlilabidas käes - sipsti, teen siit ilusaks, siuhti, teen sealt ilusaks, a järgmine päev peab keegi kogu selle ilu siledaks ka lihvima Smile Piirdusin kahe pahteldusringiga, tegelt paar kohta oleks veel kolmandat ka tahtnud, aga noh, tähtaeg natuke surub peale ja olgem ausad, peale mu enda ei huvita stiilis garaaži parempoolse seina tagumise kolmandiku peal olev lohk absoluutselt mitte kedagi Smile

Noh ja lõplikult sai kupatus kaks kihti värvi, pilt ei ole kõige parem, aga mingi ettekujutuse vast annab:
   
   

Kui asi natuke rohkem koos on, siis teen ilupilte ka, a hetkel on selline kiire püstolreportaaž. Ülemiste paneelide kruvid saavad millaski ka valge värvi peale, et nii rängalt silma ei riivaks ning need lainetavad laeservad on ilmselt siiamaani kõige suurem fopaa - tagumise osa varjavad nurkadesse tulevad LED ribad ära, aga esimese poolega peab midagi muud välja nuputama. Ideaalis oleks võinud sinna taha ikka karkassi teha, et servad sirgeks saada, aga ruumi selleks oli väga väga vähe, osad karkassielemendid oleks pidanud kumerad olema ning lootsin, et ehk õnnestub vineer nii pingesse saada, et seda muret ei tekiks. Noh, vbl osavamal meistrimehel oleks õnnestunud. Pmst on muidugi kogu ülemine paneeliring eemaldatav, seda küll selle mõttega, kui elektrisüsteemi osas mingeid uusi radikaalseid ideid peaks tulema, seega saaks olemasolevaid mudelina kasutades toota ka laega täpselt haakuvad seinad. Eks näis.

Ühtlasi on ka selge, miks enamik vanlife'i inimesi lae jämedatest liistudest teevad - nii on sada korda lihtsam viisakat tulemust saavutada. Aga kuna mul on iga mm kõrguses arvel, siis see ei olnud väga variant, isegi kui ma oleks kuidagi suutnud esteetilises plaanis selle saunalae alla neelata.

Igatahes igasugu väiksemat nokkimist on veel kuude kaupa, aga kuna väljasõit selle suve põhivõistlusele Horvaatias on 10 päeva pärast, siis tõmbasin siia jämeda joone vahele - nende loetud päevade jooksul saavad tehtud ainult mõned hädavajalikud täiendused, nagu elektrisüsteemi lõpetamine, valgustus ja mõned koormakinnitused. Konditsioneeri peab ka täita laskma Smile

Seda peab küll mainima, et ootan juba pikisilmi aega sügisel, kui suur kiire on möödas ja saab omas tempos, stiilis kolm lõiget nädalas, sinna sisse igasugu väiksemaid nublakaid toota, nagu kapid, veesüsteem jms. Tegelikult on bussiehitus ikka tore asi, kuigi võib-olla päris iga päev see sellisena ei tundu Smile
Vasta
#72

(26-08-2024, 22:54 PM)Jesper Kirjutas:  Muidugi selle peale ei mõelnud, et jube kerge on mööda kuuti ringi käia, pahtlilabidas käes - sipsti, teen siit ilusaks, siuhti, teen sealt ilusaks, a järgmine päev peab keegi kogu selle ilu siledaks ka lihvima Smile

Hea tuttav maaler ütles alati - pole vaja nühkida, tuleb kohe siledaks pahteldada! Temal tuli see nagu iseenesest, mina ei õppinudki ära.
Buss on äge! Peaasi, et ise rahul oled ja funktsionaalsus tagatud on. Muu on ebaoluline.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#73

Reisi eelõhtul voodit sisse poltides mõtlesin, et huvitav kuidas see võimalik on, et kogu selle kupatuse ehituse käigus ei ole ilmnenud ühtegi tõsist möödalasku või tagasilööki, kõik tükid on kuidagi aeganõudvalt, aga lihtsalt oma kohale kukkunud. Teema ka igav nagu kell, hakka või ise draamat juurde luuletama.

Noh, mõni minut hiljem vooditõstukite nuppu surudes lahenes see probleem ära - nimelt buss hakkab kuskilt "eluruumi" keskkohast kitsamaks minema, aga ma olin seinu ehitades lihtsuse mõttes selle nurga sirgeks tõmmanud, umbes et ah, ruumi ju küll, mis need paar sentimeetrit... Paraku voodiraami ehitades ma selle peale ei mõelnud ja nüüd ei mahu selle esimene ots seinte vahel üles sõitma Smile Puudu on kuskil 5mm, ehk siis tegelikult suurt mittemidagi, aga jah, piisavalt et peab tagasi jõudes midagi ümber ehitama, kas seinad või raami.

   

Õnneks natuke voodi siiski liigub ja vist patuga pooleks tsikkel siiski mahub sisse-välja sõitma. Teoreetiliselt on mul vaja seda ainult üks kord teha, st alguses välja ja lõpus sisse, aga eks nüüd saan teada, kui ebamugav oleks elu olnud, kui poleks motoriseeritud voodit teinud Big Grin
Vasta
#74

Tundub Super teostus.
Kuid ikkagi küsin(no see ei muuda enam midagi aga ikkagi), et millseid kruvisid kasutasid... roostevabasid või tsingitud, või veel mingisuguseid väntsisid asju

Ma ise olen hakanud väiksemate kogustega projektide juures kasutama roostevaba kruvisid/polte/mutreid... põhjus selles, et 2-3a on tavalised välitingimustesse arvestatud kruvid ebastabiilsetes sisetingimustes (niiskus ja temp kõikunud suurtes kogustes, kuid vihma/vett pole otseselt saanud) roostetanud... lahti kruvides ka katkenud.

Kaubik oma olemuselt ongi ebastabiilne sisetingimus.
Eks mul ootab mingis osas sarnane ehitamine ees - vaja üks furgoonhaagis funktsionaalsemaks ehitada.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#75

Kasutasin tavalisi tsingituid Depost. Eks ma ka mõtlesin selle ja paljude muude asjade peale, nagu näiteks karkassi immutamine ja vineeri kahelt poolt värvimine ja... lõpuks tegin endaga rahulepingu, et see on siiski 14a vana Fordi kaubik ja kui ma enne koos istmega asfaldile ei kuku kui need kruvid katkevad, siis vaatab edasi...

Tegelikult muidugi on põhiliseks kooshoidvaks materjaliks sikaflex, kruvid lihtsalt fikseerisid asjade asendid seniks, kuni see kuivas. Kus ikka päris koormused taga on, sinna panin M6 poldid või üldse rauda ja ampriliimi.

Hetkel on 500 versta rataste alt läbi käinud ja tundub et see sikaga jauramine tasus ära - meeldivalt vaikne on kõik, kuudist kostab ainult värskapudelite kiuksumist oma kuuspakis. Eks näis, kauaks seda tihkust jätkub. Kapoti alt kostva saalekolina vastu muidugi peaks ka midagi ette võtma, see nüüd selgelt domineerib kogu mürafooni, a kardetavasti see on suur projekt, stiilis armatuur maha, pigimatt alla, jne. Isegi kui töömahu neelaks veel alla, siis ega see odavtarbeauto plastik ei ole ju kalass või rahe, mida lõpmatuseni lahtikokku võtta kannatab - suure tõenäosusega ei saa see enam sama hästi paika kui tehases ning siis on jälle mingid uued kriuksud ja naginad platsis.

Eks näis.
Vasta
#76

Vineeriga ei juhtu midagi, kui on niiskuskindel( liim spooni vahel sama, mis veekindlal)
Sika hoiab hästi ja lahti ei tule. Jahtidel pannakse kiil sika ja poltidega. Kui poldid lahti võtta on seda sikast lahti saada üliraske.
Ma sikat ei kasuta aastaid enam, ostan odavamat PU hermeetikut(pole erinevust sikaga avastanud ja see on mõeldud auto ehituseks: Körapop) ja suuremates vorstides(õhupüssiga parem lasta kui käega lõksutada).
Körapopi sai väga hea hinnaga Widtni balticust aga seda firmat enam pole.
Vasta
#77

Esimene suurem võistlusreis on seljataga ning nüüd saab natuke kokkuvõtteid teha, et mis bussi juures õnnestus ning mis aspektid veel arendamist vajavad.

Kõigepealt õnnestumised:
  • Üldine kontseptsioon töötab 100%, mitte mingil juhul ei tahaks ei suuremat ega väiksemat bussi, see mõõt on täpselt paras
  • Igal hetkel töökorras oleva voodi olemasolu andis täpselt selle vabaduse, millest unistasin - kui väsimus peale tuleb, siis lihtsalt pargid ja teed uinaku, vastavalt kas öise või kasvõi pealelõunase
  • Kuigi ma pole panipaikade ehitusega põhimõtteliselt üldse alustanudki, leidis iga vajalik asi kiiresti oma koha ja organisatsioon püsis algusest lõpuni väga hea, kunagi ei pidanud midagi taga otsima
  • Mingit soovimatut tähelepanu ka ei täheldanud
  • Nii katuseluuk kui kõik muud luugid on veekindlad, ühel ööl tuli paarkümmend millimeetrit vihma kaela, aga tuppa ei jõudnud sellest tilkagi
  • Kütusekulu 8 liitrit ja -hind 1.4€ võtsid lausa näo naerule võrreldes Volvo 12 liitriga Smile Asjade suures plaanis suht tühine vahe, aga siiski väga mugav, kui paagitäiega saab pingevabalt 800km läbi purjetada.

Samas on ka ridamisi arendamist vajavaid aspekte:
  • Kuigi isolatsioon töötab kenasti, on kuumaga see ikka veidi kahe otsaga asi - 30+ kraadiste sõidupäevade puhul jõudis pärastlõunaks kuumus läbi seinte "kohale" ning maha jahtumiseks läks pärast päikeseloojangut hea mitu tundi. Tõenäoliselt oleks abi kui konditsioneer töötaks, selle täitmine ei jõudnud lämmastiku survetestist kaugemale, kuskil on suur auk sees Smile Samuti peaks kuhugi ikka õhu väljalaskeavad tegema, laevent puhub küll aga aru on saada, et ega see õhk väga kuhugi minna ei oska. Teoorias peaks kuskil tagumistes piilarites need originaalis olemas olema, aga pean uurima, äkki lasin kogemata vahtu täis või on kereremondi käigus keegi need kinni ratsinud.
  • Kogemata suutsin seinad eest liiga kitsad teha, nii et voodi ei mahu päris üles sõitma - siin on natuke nokitsemist, aga ei midagi hullu. Ajutiselt saagisin ühel paneelil jupi maha ning sain enamuse liikumisruumist tagasi.
  • 85kW on mägedes ikka valus võrr, noh, kohale ma lõpuks jõudsin, aga midagi peaks ka selles liinis ette võtma.
  • Istmed võiks mugavamad olla, tõenäoliselt lükkub see uuendus natuke edasi, kuni kogu kupatus on ARKi angaarist läbi veetud, aga 800+km päevas oli natuke valusam ja kangem ettevõtmine kui ta ideaalis olema peaks
  • Tuleklaasid peaks ära poleerima, et need paremini näitaks.
  • Juhi turvavöö vajab ikka asendamist, üks asi on vöö enda kulunud olek, aga lukusti kipub hooletumal kinnitamisel lahti hüppama, mis on äärmiselt nõme viga.
  • Kui ma olen siiani WC tuppatoomise täielikult välistanud, siis paduvihmas soojast voodist välja ronimine, enda riietamine jms panid ikka mõtlema, et äkki vähemalt kergema kraami jaoks peaks seda kaaluma Smile
  • Ilmselt tuleks vedrustus ja veermik ka üle käia, iseenesest on sellega võimalik harjuda, et külgtuul liikumistrajektoori veidi loksutab, aga kui kõrval teised sama suured bussid panevad mööda nagu rööbastel, siis tõenäoliselt on seal ikka parandamisruumi.

Aga muidu oli meeleolukas reis, kes tahab rohkem võistlusest ja vähem bussist rääkivat reisikirja, siis sellele saab ligi siit: https://jesper.vineda.ee/dinaric-rally-2024/

               
Vasta
#78

(21-09-2024, 20:31 PM)Jesper Kirjutas:  
  • ...Samuti peaks kuhugi ikka õhu väljalaskeavad tegema, laevent puhub küll aga aru on saada, et ega see õhk väga kuhugi minna ei oska. Teoorias peaks kuskil tagumistes piilarites need originaalis olemas olema, aga pean uurima, äkki lasin kogemata vahtu täis või on kereremondi käigus keegi need kinni ratsinud.
    ...

Tagumise stange all taganurkades:
https://www.worktruckonline.com/144438/a...oto=180757

Seal on siis klapid, mis ei lase õhul sissepoole tulla:
https://www.worktruckonline.com/144438/a...oto=180760

Siin lõimes arutletakse sarnase teema ümber:
https://www.fordtransitusaforum.com/thre...ped.23561/
Vasta
#79

Kui istmeid hakkad vahetama siis soovitan proovida 2000a Sharani omasid.
Suht odavalt saad soojenduse ja käetugedega pööratavad kapteniistmed.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#80

Need õhuaukude pildid on Mk8 Transiti omad, täitsa võimalik et Mk7l on samas kohas, aga see vajab veel uurimist. Kuna see stange maha võtmine ja tagasipanek on suur töö ja tõenäoliselt läheb seal midagi katki, vajab alt korrastamist jne, siis ei tahtnud seda lihtsalt uudishimust lahti katkuda, pärast keevitan nädal aega, et tagasi panna.

Üleüldiselt kui ameeriklane räägib midagi Transitist, siis ta räägib Mk8-st, sest see on esimene mudel, mida sinna turule müüdi. Ja Mk7->8 on suur uuendus, praktiliselt miski ei sobi lihtsalt vanemale mudelile külge jms, Mk6-7 on omavahel palju sarnasemad.

Ma neid Sharani istmeid tean jah et saab kergelt, aga natuke on kahtlus sees, et kas nad ka midagi väärt on - põhimõtteliselt ju samasugused odavauto toolid. Mulle väga meeldivad mu Volvo V70 P2 istmed, need on ikka täiesti teine kvaliteet mugavuses ja kuna mudel on juba suht vana, siis ei maksa ka hingehinda, a seda pole veel suutnud välja mõelda, kas bussi isteasend selleks liiga teistsugune ei ole, et sõiduauto tool seal töötaks? A muidugi võimalik, et Sharan on ka hea, ega see Transiti originaal nüüd teabmis kõrge latt ei ole, mida ületada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne