Volkswagen KdF 82
#61

1984. aasta suvi. Vahuri mälestustes on kübelwageniga pärast selle sõidukorda saamist osaletud filmides kui mitte igal aastal, siis üle aasta ikka. Paraku ei sisalda omaniku enda pildialbum just kuigi palju talletusi 80ndatest ja 90ndatest. Nende kolme pildi tegemise aeg on 1984. aasta suvel, tõenäoliselt juunikuus. Mingi mälestuskild juhatab filmi Reekviem juurde, kuid see ei saa olla tõene - Reekviemi filmiti 1983. aastal põhiliselt Koiva jäe ääres ning vähemalt mina ei ole sellest filmist kübelwagenit leidnud. Kui kellelgi tuleb selline kirjuks värvitud masin või numbrimärk tuttav ette, siis on tagasiside teretulnud. 

   
   
   
Vasta
#62

(20-12-2023, 13:07 PM)indreksirk Kirjutas:  Paneme mõned majakad maha. KdF-wageneid pidi pärast II Maailmasõda Eestis olema päris palju, kui arvestada seda, kui palju VW tehnikat siiani välja ilmub. 

Enamikust leiab pilte ka eag.vanatehnika.ee lehelt http://eag.vanatehnika.ee/m5.html


2. AL Tartu. Vana arm ei andnud rahu ning leidis veel ühe kübelwageni, millele peale ehitatud Moskvits 403 kere. Põhi ja veermik oli siiski originaalne VW ning auto on taastamisel. 

     
 See Tartus asuv kübelwageni projekt ootab uut omanikku. Vana peremees enam ei jõua, aga soovib, et see jõuaks tõsise harrastaja kätte. Enam-vähem komplektne veermik - raam, sillad, käigukast, mootor, roolimehhanism. Kerest on originaali väga vähe alles, vana peremees on alustanud ise keredetailide tegemist. Kübelile saab Tsehhist ja Poolast väga hea kvaliteediga keredetaile - põhimõtteliselt võib originaaliga väga sarnase koopiakere komplektsena osta. 

Hinnasoov on 5000 eurot - konkreetsed küsimused tuleb esitada telefonil 5063080 (Mikk). 

Praeguse seisu illustreerimiseks mõned pildid. 

   
   
   
   
   
Vasta
#63

Helistasin müüjale,soovisin küsitud hinnaga kohe osta ja ka maksta aga müüja ei soovinud enam müüa ja raha vastu võtta.
Indrek, kuna Sina seda pakkumist vahendad,palun tehke asi konkreetseks,et kas saab osta või ei saa,muidu toimub huviliste lollitamine ja aja raiskamine.
Edu vanatehnikahuvilistele!
Vasta
#64

(30-09-2024, 20:35 PM)aivarpedaja Kirjutas:  Helistasin müüjale,soovisin küsitud hinnaga kohe osta ja ka maksta aga müüja ei soovinud enam müüa ja raha vastu võtta.
Indrek, kuna Sina seda pakkumist vahendad,palun tehke asi konkreetseks,et kas saab osta või ei saa,muidu toimub huviliste lollitamine ja aja raiskamine.
Edu vanatehnikahuvilistele!

Mõne ukse peale peabki mitu korda koputama. Iga projekti otsimine ja leidmine on juba omaette lugu, see on osa normaalsest protsessist. Ei tasu end solvatuna tunda, vaid pisut seedida ja "atra seada". Jõudu.
Vasta
#65

Küllap saab peagi lahenduse ka vahepeal esile toodud omanikuvahetuse saaga. Ka minu praktikas võtavad sellised tehingud aega. 

Peategelase tegemistega jõuame nüüd aastasse 1986 või 1987. Jörgnevad pildid on jõudnud meieni Lätist ning fotografeeritud on need Pikaveres traditsiooniliselt võidupühal (mis nõukaajala oli teatavasti 9. mail) toimunud vanatehnika laadal. Pildistamise ajajärk on tuvastatud ülevaatuse talongi järgi. 

Need on palju selgemad fotod, kui 1984. aasta jäädvustused ning siit paistavad hästi silma ka noore meistri poolt tetud omaloomingulised muudatused. Eestis on sell ajal veel üks sõitev kübelwagen, mis oli saanud samuti palju omaloomingulisi muudatusi. Samuti oli üks veerev kere - kui filmides oli vaja seisvat rekvisiiti, siis osales VK veerev kere. Kui oli vaja sõitvat autot, siis AL kollast värvi või Vahuri roheline kübelwagen. 

Piltidel on näha ka uus number, mis on ka konksuga lugu, milleni jõuame peagi. 

   

   
Vasta
#66

Eelnevad pildid on iseloomulikud, et lahti kirjutada see, miks on katus on just selline. Kui auto sai juba sõitma, siis palus Vahur oma keeli oskaval onul kirjutada kiri Volkswageni tehasesse, et saada tehnilist infot. Kiri pandi posti 06.01.1981 ning 10.02.1981 pandi Wolfsburgist teele pakk, mille saatekiri oli selline. 

   

Tehasest saadeti koopia varuosakataloogist ja kasutusjuhendist, millest on olnud suur abi siiamaani. Pandi kaasa ka mõned fotod. Avaldati kahetsust, et originaaljooniseid enam säilinud ei ole. Kuid midagi siiski oli - piisavalt, et mehaanikainsenerist Vahur suutis nende järgi valmis teha üks-ühele koopiad.  

   

Sõrestik on täielikult Vahuri enda kätetöö ning teenis auto peal enam kui 40 aastat. Roheline plastikutaoline kate pärines veoauto tendi materjalist. 

Tol ajal ei osanud keegi veel tähelepanu pöörata sellele, millal katusetüüp muutus. Teised Eestis tol ajal olemasolevad autod olid valmistatud 1943 ja hiljem ning omasid teistsugust katust. Wolfsburgist saadeti varuosakataloog 1940. aasta seisuga, kui katusetüüp veel muutunud ei olnud. Võrdluseks pilt sellest, milline katuse kuju tegelikult sellel konkreetsel autol peaks olema selline. 

   

Täpne üleminekuaeg kahe kaarega katusekonstruktsioonilt kolme kaarega katuse konstruktsioonile ei ole teada, kuid selliseid kolme kaarega katuseid on nähtud juba 1942. aasta alguses tehtud fotodel.
Vasta
#67

(14-09-2024, 21:27 PM)indreksirk Kirjutas:  1984. aasta suvi. Vahuri mälestustes on kübelwageniga pärast selle sõidukorda saamist osaletud filmides kui mitte igal aastal, siis üle aasta ikka. Paraku ei sisalda omaniku enda pildialbum just kuigi palju talletusi 80ndatest ja 90ndatest. Nende kolme pildi tegemise aeg on 1984. aasta suvel, tõenäoliselt juunikuus. Mingi mälestuskild juhatab filmi Reekviem juurde, kuid see ei saa olla tõene - Reekviemi filmiti 1983. aastal põhiliselt Koiva jäe ääres ning vähemalt mina ei ole sellest filmist kübelwagenit leidnud. Kui kellelgi tuleb selline kirjuks värvitud masin või numbrimärk tuttav ette, siis on tagasiside teretulnud. 

1984. aastal Eesti Telefilmis valminud sõjafilm "Võõra nime all" - 1944. aasta sündmustest. 

Nähtav - https://jupiter.err.ee/1608577990/voora-nime-all

Filmivõtted toimusid Tallinnas, kuid konkreetse stseeni võttepaik ei tule tuttav ette. Ehk suudab keegi teine asukoha tuvastada. 

   
Vasta
#68

(09-10-2024, 17:27 PM)indreksirk Kirjutas:  
(14-09-2024, 21:27 PM)indreksirk Kirjutas:  1984. aasta suvi. Vahuri mälestustes on kübelwageniga pärast selle sõidukorda saamist osaletud filmides kui mitte igal aastal, siis üle aasta ikka. Paraku ei sisalda omaniku enda pildialbum just kuigi palju talletusi 80ndatest ja 90ndatest. Nende kolme pildi tegemise aeg on 1984. aasta suvel, tõenäoliselt juunikuus. Mingi mälestuskild juhatab filmi Reekviem juurde, kuid see ei saa olla tõene - Reekviemi filmiti 1983. aastal põhiliselt Koiva jäe ääres ning vähemalt mina ei ole sellest filmist kübelwagenit leidnud. Kui kellelgi tuleb selline kirjuks värvitud masin või numbrimärk tuttav ette, siis on tagasiside teretulnud. 

1984. aastal Eesti Telefilmis valminud sõjafilm "Võõra nime all" - 1944. aasta sündmustest. 

Nähtav - https://jupiter.err.ee/1608577990/voora-nime-all

Filmivõtted toimusid Tallinnas, kuid konkreetse stseeni võttepaik ei tule tuttav ette. Ehk suudab keegi teine asukoha tuvastada. 

Asukoht on Kooli tänaval (Laboratooriumi tänava sihil) streetview
Vasta
#69

Reekviemi kohta olev mälestuskild võib olla isegi õige: Fotise pildipangas sisaldub allolev kaader, kus üks VW on selgelt äratuntav.

   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#70

Veidi parem kaader filmist "Võõra nime all".


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#71

(09-10-2024, 19:54 PM)Aspelund Kirjutas:  Reekviemi kohta olev mälestuskild võib olla isegi õige: Fotise pildipangas sisaldub allolev kaader, kus üks VW on selgelt äratuntav. Aga iga mõttevirgutus on abiks.

Reekviemi võtetel osales Arnold Lõhmus Tartust. Tolle filmi kaadritagused fotod kübelwagenist. Meie loo peategelane seal ei osalenud. 

   
   
Vasta
#72

Naaseme aastasse 1986. Suvel toimusid estraadifilmi "Pingul keel" võtted, milles ansambli Karavan videolõigus kasutati ka vanatehnikat. Kaks "Ameerika villist" ja kübel. Kübelil võeti uksed eest ning kõigule autodele maaliti peale palmid. Film esilinastus 1987. aastal. Konkreetse klipi võted toimusid Tallinnas ja Pärnus ning sekka ka kaadreid Tallinnast Pärnusse sõitmisest. 

   
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne