Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
OT:
Mitte, et ma propageeriks prügi aga lõustaraamatu soovitan teha kasvõi valenime ja infoga. Tee mis tahad aga sealsetes ost-müük gruppides liigub praegusel ajahetkel vanatehnikat sama palju kui mõnes müügiportaalis või foorumis kokku.
Päästsin aasta tagasi ühe täiesti komplektse Druzba sae vanametalli saatmisest. Kahjuks jõuti sellel mingi vinkelraua otsaga paak auklikuks lüüa. Muud viga ei paistnud olevat, isegi mahlad olid sees, mis sellise kohtlemise peale hakkasid välja valguma. Tõstsin sae keldrisse nõrguma ja sinna ta ununes. Nüüd seda teemat lugedes tuli meelde. Kas sellise asja vastu on huvilisi? Pilte hetkel pole, aga minu silma jaoks oli tegemist kõige tavalisema Družbaga, mida igas teises maaperes näha võis.
Veel üks teadusele varasemalt tundmatu Družba mootoriga tööriist: betoonilõhkuja.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Siin veel vene võimu ja vaimu poolt sünnitatud enneolematuid tehnika imesid .
Kahemehe elektrisaag - saagimise tehnika oma olemuselt käis nagu ennemuiste käsisaagidega aga kogu tööprotsess toimus nüüd elektri jõul . Sellise elektrisaagidega võeti maha suured siberi metsad 50 ja 60 aastatel . Eestis see elektrisaagidega raietöö eriti levinud polnud aga mõned tolleaegsed elektrisaed on siiski ka säilinud .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Mis ta nüüd ikka nii väga vene vaimu ja võimu poolt sünnitatud on. Saksa insenertehnilistel väeosadel olid need saed "pisut" varem juba olemas. Kogemata venelane mõtles samasuguse asja välja.
Võibolla ta pani selle sae ainult pikema juhtme otsa.
Parem ikka kui "otchen tupõm toporom les valit"
Järgmine, 1961. aasta Družba mudel. Seekord pärit praegu veel käivalt osta.ee oksjonilt. Eeldan, et müüja ei pahanda üheaegse nii kauba reklaami kui ka tema tehtud fotode siia ülespanemise eest ajaloo säilimise huvides.
Joonistatud pildil olevat reduktorit ei ole ma muidugi näinud oma silmaga. Ja ka pilti näen esimest korda elus. Ei saa isegi aru, kuidas see vigur reaalselt toimib. Ja natuke kahtlane on see, et esimestel mudelitel oli ju malmsilinder, aga malmsilinder peaks olema 180 kraadi pööratud, karburaator paremal ja sumps vasakul. Aga pildil tundub olema seega alumiiniumsilindriga variant.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Üks lugu sühavalt nõuka ajast. Rootslased tulid Moskvasse metsamessile esitlema oma Husqvarnasid ja korraldasid ka seminari. Vene mehed muidu kiitsid rootsi saage, aga ütlesid, et nendel saagidel puuduvad “roškad” ehk siis sarved-käpidemed seistes langetamiseks, nagu Družbadel. Oleme nii vene filmidest kui ka looduses puhkekohtade juures näinud neid seistes saetud tüükaid. Aasta pärast olid rootslased jälle platsis ja neil olidki langetamiseks saele lisatavad “roškad” olemas. Lugu tundus mulle anektoodina, kuid aastaid hiljem Petroskois metsatehnika poes nägin neid lisatarvikuid oma silmaga müügis.
(Seda postitust muudeti viimati: 07-10-2024, 07:38 AM ja muutjaks oli Raudpats.)
Eile Kurtna laadal sai huvitavat infot, et oli olemas ka mootorsaag ZID, palju suurem, kui Družba. Ei teadnud sellest imeloomast mitte midagi. Natuke otsimist internetis ja hakkas midagi tulema. Sa õige nimi peaks olema Бензопила УРАЛ-ЗИД. Midagi on selle eelkäijast kirjutatud siin: Никакой «дружбы»! | Пикабу (pikabu.ru)
Ja on ka väike video: Помогите определить что за бензопила. Впервые вижу такое... (youtube.com)
Nõukogude majanduse iseärasuste tõttu ei saanud seal olla suurt hulka Nõukogude mootorsaagide marke. NSVLiidus oli 1941. aastal MP-220 kettsaag, teisi mudeleid ei olnud. 30ndate alguses välja töötatud MP-300 saag oli juba vananenud ja uus MP-180 ilmus hiljem.
Kettsaag MP-220, mudel 1935 (1941 toodeti täiustatud mudel MP-220A). Mootori töömaht 220 cm3 (efektiivne 187 cm3), võimsus 3,5 hj, kaal 32 kg
Erinevatel aegadel tootis seda mudelit Iževskis asuv mootorrattatehas ja Permi masinaehitustehas, mis nüüd sai nime Dzeržinski järgi - Zavod imenii Dzeržinskogo. ZiD tehas alustas mootorsaagide tootmist juba vähemalt 20 aastat enne “Družba” ilmumist! Videos olev saag on tõenäoliselt Ural-ZID MP180. Väidetavalt H. М. (Heeres Mitteilung) НР 303 koopia. Ural-ZID-i toodeti 1940 - 1955 . Permis . 226ccm ja 3,4Hj, 34 kg komplektse sae mass. Eelkäijat toodeti samas tehases alates 1934.a. (tehase nimi oli siis Uralseparator) Kas kellelgi on sellele saele midagi pakkuda?
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!