Demonteerimise-koostamise-puhastamise jt. igapäevased töökoja aerosoolid
#1

Jagaks kogemusi aerosoolide valdkonnas. Kirjutage, kes mida ja milleks kasutab. Maitseid on erinevad, mõni pooldab wd40, mõni ainult ühe firma MoS2....
Kui kellegi teguviis tundub vale siis sõimake lolliks õpetage ja põhjendage, kuidas on õige.

Minu lemmikud alloleval pildil, mis ei ole ühe firma reklaam vaid tänapäeval ehituspoest saadaolev valik.
   

Penetrating oil - seda või mõne teise firma hästipugevat õli saab tavaliselt kasutatud asjade jõuga lahtivõtmisel. Enamasti siis, kui induktiiviga kuumutada pole vaja - kui polt on 10+mm ehk piisavalt tugev, et kohe pooleks ei keera. Harvem saab kasutada ka puhastuseks, kui wd40 käepärast pole.
Isiklikult minul puudub usk ja kogemus, et mõni saadaolevatest penetreerimisõlidest tegelikult ka korralikult kinniroostetanud poldi-mutri vahele sellisel moel poeb, et asja ise lahti võtab. Pigem ikka asi sedapidi, et kui sa saad poldi/mutri ilma pooleks murdmata juba kasvõi millimeetri liikuma (ka kuivalt), siis läheb see õli sinna vahele ja abistab edasist lahtikeeramist.

Black oil - Must õli (Või on siin mingi parem tõlge?) See läheb mul pea igale poole, kus asjad kuuma ei saa. teinekord kasutan seda ka korrosioonitõrjeks - lasen autol mõne põhjaaluse pleki sellega üle. Hoiab poldid kenasti määrituna ja ei jää kinni. Peale poltide kinnikeeramist lasen veel törtsu väljaulatuvale keermeosale. Seda musta õli kulub mul töökojas siin ülesloetud aerosoolidest kõige rohkem. Sellest rohkem läheb ainult piduripuhastusvahendit.

Ceramic grease - keraamiline määre. Seda kasutan kohtades, kus asjad võivad saada veidi kuuma a'la pidurid, mootor.... Kui muud käepärast ei ole, siis läheb ka musta õli ja vasemäärde asemele. Kasutan ka nurklihvijatel spindli määrimiseks, et ketast hoidev mutter ikka käega lahti käiks.

Tar spray - tõrvaõli. Peakski olema päris naturaalsel männitõrval baseeruv aerosool. Peale väiksematki kasutamist lõhnab terve töökoda värske tõrva järgi, musta õliga sellist pilve ei teki. Võrreldes musta õliga jätab nagu veidi paksema kaitsekihi peale, kuid ilgelt tüütu on kasutada. Nimelt hoolimata 360-kraadi tähisest tõrvaõli pudelil, kipub pudelist midagi välja tulema vaid pihusti alaspidi asendis. Keerad õigeks, ummistub kohe. Mõnel pudelil hakkas pikema nupu allhoidmise järel pudelist tulema üsna viskoosset löga. Tundub, et pudelil on põhjas paksem tõrvakiht, mis ei taha lahustuda. Olen neid pudeleid loksutanud ikka omajagu, kuid tulemusteta. Ühtegi pudelis oleva kuulikese kõlinat pole suutnud välja võluda. Olen jätnud pea alaspidi seisma... ei midagi. Paar vähekasutatud pudelit olen viinud jäätmejaama, kuna on lootusetult ummistunud. See tundub tüüpviga või sisseehitatud omadus, kuna hästi toimivat pudelit pole mul kaubandusvõrgust õnnestunud saada.

Vasemääre - korralikult kuuma saavatele asjadele. Väljalaske kollektorite, turbode, summutite poldid.

Vaseliin - akuklemmidele kaitseks, kõikvõimalike pistikute täiteks kaitsmaks neid korrosiooni ja vee eest.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#2

Ma kasutan Black Oili asemel Tar Sprayd Big Grin  Põhimõte ja kasutusvaldkond sama, bituumeni asemel on komponendiks tõrv. Lõhn on mõnus lapsepõlve suusatõrva oma Big Grin
Vasta
#3

(03-10-2024, 12:52 PM)wax Kirjutas:  Ma kasutan Black Oili asemel Tar Sprayd Big Grin  Põhimõte ja kasutusvaldkond sama, bituumeni asemel on komponendiks tõrv. Lõhn on mõnus lapsepõlve suusatõrva oma Big Grin

Kuidas sinul see tõrvamääre pudelist väljub? Ma eelistaks ise ka seda, kui see pudelist normaalselt väljuks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#4

Mul on nt sarnases purgis, aga vähe teisemate kirjadega tõrv. Vähese saadaoleva garaažiaja tõttu leiab kasutust harva, aga ummistumisprobleemi pole hoolimata aastatepikkusest seismisest tekkinud ja kuul on ka loksutamiseks sees.
Vasta
#5

Ma erilistele roostes asjadele lähenen ikkagi Würthi Boltexiga. Muud MoS2 tüüpi või külma-õlid-asjad aitavad ka vahele lasta ja mõnikord on kasu hoopis tavalise õlikannuga vedela mootoriõli vahele laskmisest aga eks iga asi sõltub olukorrast, sõlmest, säilivusastmest või selle puudumisest. Kui on mingi eriline jupstükk ja õrn lähenemine vajalik, siis leotan Boltexiga. 

Mina ostsin viimati tõrvaspreid Tööriistamarketist, pudelid said lõpuks tühjaks. Kinni midagi ei jäänud. Kuuli loksumist vist tõsi küll, ei kuulnud.
Oli vist see toode aga see oli juba aasta või isegi paar tagasi, kui neid peotäie ostsin. Nüüdseks on vist viimane käsil. Raisku pole ükski pudel läinud nii, et võid prooviks võtta ühe.
https://xn--triistamarket-imba.ee/et/torvoli-0-4l.html
Vasta
#6

Minu absoluutne lemmik :
https://zepestonia.com/toode/zep-45-dual-force/

Täiesti imelisi liitreid avab...

loll on loll olla.
Vasta
#7

Peale seda kui lasin autode rattamutrite- ja poltide vindi vahele aerosoolist tõrva, ei ole enam lahti kerinud. Samuti sai kasutatud piduritoru mutrite juures ja üldse igale poole auto põhja alla kus midagi sai lahti võetud. Väärt asi.

T.
Vasta
#8

(03-10-2024, 23:05 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Minu absoluutne lemmik :
https://zepestonia.com/toode/zep-45-dual-force/

Täiesti imelisi liitreid avab...

35 euri pudeli eest võiks ta juba kinnikeevitatud polte ka avada..
Vasta
#9

(04-10-2024, 07:44 AM)ivo86 Kirjutas:  
(03-10-2024, 23:05 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Minu absoluutne lemmik :
https://zepestonia.com/toode/zep-45-dual-force/

Täiesti imelisi liitreid avab...

35 euri pudeli eest võiks ta juba kinnikeevitatud polte ka avada..
Minupoolt +
Vasta
#10

Ravil lekkis tagadiffri pooltelje simmer,vahetuseks lammuta kõik eest ja loomulikult igasugu puksides poldid kinni,lihtsalt kuvaldaga tümitamine ei aidanud.Lasin siis Mos2 ja kõik ärkasid ellu...Sellel masinal difri õli korgid emase lahendusega,10mm sisekuuskant,alumine tuli hääste lahti,aga vot ülemine urruaugus...Rooste ka oma töö teinud ja kiht metalli kohalt lahkunud ja keeraski üle.Poiss õhtul kruvikaga nüpeldas ja ei saanud lahti.Õhtul lasin ka seda mos2 peale ja hommikul 2 kerget kopsu haambriga ja lahti tema oligi....Treisin ka uue korgi ja seda enam peese ei saa keerata.Toijotal huvitav nägemus,difri õli peab iga 30 kilo tagant vahetama,aga käimakastis eluaegne...Et kui midagi juhtub siis uus kast alla...
Vasta
#11

(04-10-2024, 08:43 AM)muska71 Kirjutas:  
(04-10-2024, 07:44 AM)ivo86 Kirjutas:  
(03-10-2024, 23:05 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Minu absoluutne lemmik :
https://zepestonia.com/toode/zep-45-dual-force/

Täiesti imelisi liitreid avab...

35 euri pudeli eest võiks ta juba kinnikeevitatud polte ka avada..
Minupoolt +

Tõsilugu,  kallis on, aga kulub teda imevähe. Pisike sirts teeb imesid.  Mul üks pudel mitmeid aastaid juba....  (ma muidugi igapäe tolle roostega ei jaura ka...)

loll on loll olla.
Vasta
#12

Kiidan teemat. Mis vahendeid veel garaažis kasutate? Vahel lihtsalt ise ei raatsi suvalist kraami testimiseks osta aga praktikas on väärt kraam.
Vasta
#13

mul tööl mõndade koostude lahti ehmatamiseks selline asi kasutusel

https://www.henkel-adhesives.com/ee/et/t...80400.html

määrib ja teeb külmašokki 

ei oska kiita/laita teeb seda mis kirjas
Vasta
#14

Mul üks relakas raua hunnikus millel kiviketas küljes ja seisnud õues hulk aastaid ja võti ei avanud mutrit,ca päev mos2 ligunemist ja lahti ta oligi...Näpitsad mis ka teadmata aeg õues veelenud ja kinni roostetanud,mos2 mitte lihtsalt ei avanud vaid pani näpitsad tööle nagu uued...
Vasta
#15

(07-10-2024, 14:19 PM)Laurimetall Kirjutas:  Kiidan teemat. Mis vahendeid veel garaažis kasutate? Vahel lihtsalt ise ei raatsi suvalist kraami testimiseks osta aga praktikas on väärt kraam.

Võtsin riistamarketist TERVAõli ligi. Silikoonõli kulub tihenditele, eriti vastu talve. Aerosool-piduripuhastusvahendit kulub meeletult, sest ei ole ära õppinud kanistritega müüdavat kasutama.
Muudest kasutatavatest vahenditest, mis ei ole küll aerosooli valdkonnast, on viimane üllataja Uninaksi kuiv liiv (0-0,7mm).
Maksab Espakis alla nelja euro 25kg kott. Sobib nii väiksemasse liivapritsi (tolmab kusjuures vähe) ja ka absorbendiks. Loomulikult ei ole nii hea absorbent, kui savi baasil päris absorbendi nime all müüdav kraam aga töötab ikka hästi ja on 5+ korda odavam. Suuremad äpardused korjan liivaga kokku ja siis kui kiirelt vaja ilusaks, viimistlen savi baasil absorbendiga. Üks täiendab teist ja kokkuhoid on täiesti olemas.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#16

Mina kasutan absorbendiks kettsaega lõigatud saepuru,imeb kah väga hästi ja tasuta kraam.Vene ajal bussipargis oli saepuru segatud miski puhastusainega ja garaazi remondi personal pesi käsi selle saepuru seguga ja puhastas hääste.

Metsas lõikan puud 1,5-3 m pikkuseks sõltub jämedusest ja siis käru peale ja kodu ja kodus riida kõrval käru peal saen juppideks ja nii jääb saepuru kenasti käru kasti ja sealt pärast hää kühvliga kottidesse ja garaazi.
Vasta
#17

(03-10-2024, 12:42 PM)isandpauk Kirjutas:  Jagaks kogemusi aerosoolide valdkonnas. ...
...
Black oil - Must õli (Või on siin mingi parem tõlge?) See läheb mul pea igale poole, kus asjad kuuma ei saa. ...

Soetasin aastaid tagasi Hiab´i kraana teleskoobi määrimiseks mingi tundmatu nimega aerosooli, sisu must ja paks. Ühe ringi määrimisega kestis kaua, pinnad püsisid kaua määrituna, kuivalt libedad ja ei irdunud, erinevalt "tavotist" (uuema aja pukside määre tuubis) mis ei püsi kaua ja kipub tilkuma.
kas see Motipi toode võiks samalaadne olla?


Vasta
#18

(08-10-2024, 08:57 AM)hulgus Kirjutas:  Soetasin aastaid tagasi Hiab´i kraana teleskoobi määrimiseks mingi tundmatu nimega aerosooli, sisu must ja paks. Ühe ringi määrimisega kestis kaua, pinnad püsisid kaua määrituna, kuivalt libedad ja ei irdunud, erinevalt "tavotist" (uuema aja pukside määre tuubis) mis ei püsi kaua ja kipub tilkuma. 
kas see Motipi toode võiks samalaadne olla?
Proovi waxoyl. Vanasti stokker müüs
Vasta
#19

Millega poolhaake sadulaid määritakse ?
Äkki see sobiks ?
Vasta
#20

Kõik on hea kraam va vasemääre. See tuleks lettidelt ära korjata, sest igasugu põhikoolis mitte käinud mehaanikud topivad seda valimatult igale poole ja pärast saad mõelda, miks aludetailis on sooned sisse korrodeerunud. Keraamiline igale poole ja ei pea mõtlema keemiatundide peale.
Tõrva olen kasutanud rattapoltidel enamasti ja veel mõnes kohas, pole kunagi probleemi, et neid järgmine aasta lahti ei saa või et velg on rattarummuga ühtlaseks metallimassiks muutunud talvega.

Nende pugevate õlidega miskipärast on levinud arusaam, et lasen peale ja juba keeran - ei ole nii, lased peale ja ootad! Veel parem kui ööpäev. Pole isiklikult proovinud neid külmašokki andvaid pugevaid, teoorias peaks toimima väga hästi. Tänud selle 35 eurise pudeli viite eest, soetan ja panen kappi igaks juhuks.
Siin näha visaalselt, kuidas õlid "poevad" vahele (jah, saan aru, et pole roostekeevis nagu reaalelus), kerisin 500 sekundi peale, ei pea tervet videot vaatama:




Pugevate vedelike kohta, siis igasugu tihenditest eemal olevate poltidega töötab ka atsetooni ATF segu 50:50, kui muud käepärast pole. Atsetoon ja ATF ei segune samas ehk loksutad segi topsis ja kohe paned peale, 10 minuti pärast on asi kihistunud juba topsis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne