Autoregistri teema.

(07-02-2022, 20:31 PM)Aare R. Kirjutas:  Mootorsõidukijuhi järgmise tervisekontrolli läbimise tähtpäeva saabumisel peatub mootorsõidukijuhi juhtimisõigus, kui isik ei esita hiljemalt nimetatud tähtpäeval Maanteeametile uut tervisetõendit.

Juhtimisõigus peatub, mitte luba ei muutu kehtetuks.
Ehk siis C-kat kehtivus lõppeb, aga juhiluba kui selline kehtib edasi B-kat jaoks.
Vasta

Kui teemat veel keerulisemaks ajada, siis kõigepealt tuleb peensusteni selgeks teha mõisted.
Lubade kehtivus aeg ja juhtimisõigus on erinevad mõisted (võivad kattuda, aga ei pruugi)
Sellist asja nagu "kutselised kategooriad" pole olemas.
Käru loa olemasolu ei tähenda midagi kutselist (selleks ongi kood 95, kui tahad palgatööd teha)
Enda käru (mitte O1) vedamiseks (kasvõi b kategooria sõiduki sabas) peab kehtiv juhtimisõigus ikka olemas olema.
Nagu siin varem läbi lipsas, et perearst annab tõendi, siis vingemate kategooriate juhtimisõiguse saamiseks peab siiski külastama "profesionaalse meditsiini" asutust, kes on väidetavalt adekvaatne hindama juhi tervislikku seisundit (ja selle jagu ka kulukam)
Ma ise selle sajandi sees polnud kood95 lubade järgi vajadust tundnud (kui vahest trehvas, siis sõit vaid paberkettaga autoga) aga eelmine aasta sai see "pädevustunnistus" igaks juhuks ära tehtud (otseselt rekkamees ei ole, aga vahest tuleb mõne kaasaegsemat pilli ka liigutada ja siis pannakse pahaks, kui digikaarti kasutada pole)
Lisaks on endal majapidamises M1 kategooria sõiduauto, mille täismass on 12T (jah, 12 tonni!) ja selle roolimiseks on vist ka vähim lubade kategooria "C" aga "kutselisusega" (loe, profesionaalse töö tegemisega) pole seal midagi tegemist Big Grin
Et tee ääres vähem seletamist oleks, on tegelikult lihtsam, kui võimalikult vinged paberid on ette näidata Big Grin 
Ainuke variant, mis selle vastu räägib, on naaberteema- "mopeedautod" (kui sul pole mingeid lube, siis ei saa neid ka ära võtta, rääkimata juhtimisõiguse peatamisest) Big Grin
Vasta

(07-02-2022, 20:31 PM)Aare R. Kirjutas:  § 101.  Mootorsõidukijuhi ja juhtimisõiguse taotleja tervisekontroll

(8) Mootorsõidukijuhi järgmise tervisekontrolli läbimise tähtpäeva saabumisel peatub mootorsõidukijuhi juhtimisõigus, kui isik ei esita hiljemalt nimetatud tähtpäeval Maanteeametile uut tervisetõendit.

Aga eks mingi vanuse saabudes ongi dilemma, kas jätta kutselise juhi kategooriad alles ja käia iga 5 aasta tagant kontrollis ja jätta alles vaid eluks hädavajalik ja käia kontrollis iga 10 aasta tagant.

Kas see sõltub vanusest? Ma omaarust väga vana pole, aga tähtajad on ikka samad. Kuna C ja CE soovin säilitada, siis pean isegi iga 5 aasta takka ennast ette näitama, eelmine kord siis 34, järgmine 39 aasta vanuselt. Või viitad sellele, et vanemas eas on suurem võimalus "tehnoülevaatusel" läbi põruda?

Huvitav nüanss asja juures on see, et kõikide kategooriate kehtimisajad on sõltuvad viimasena omandatud ehk A-kategooria eksami kuupäevast. Üle-eelmisel juhiloal mingeid kategooriate kehtivusaegu märgitud polnud, 2015 peale A-kategooria lisandumist tulid C-le ja CE-le just sellest A-kategooria eksamist + 5 aastat kuupäevad juurde. Peale viimast vahetust ka B-kategooriale, sama kuupäev 2030 ehk 5+10 aastat peale viimast eksamit.
Vasta

Ei, vanusest see ei sõltu, pidasin silmas just vajadust või tahtmist kutselise juhi kategooriaid säilitada, ütleme näiteks pensioniikka jõudes.
Mis puutub kutselisse kategooriasse, siis seda ei ole tõesti olemas, küll aga on olemas kategooria "kutselised juhid", "professionaalne autojuht" kõlab kuidagi üleolevalt, kuigi tegelikult tähendabki elukutselist. Aga see selleks, ei hakka nii peeneks asja ajama, aru saavad ju kõik, millest jutt käib. Nö "käruload" ei tähenda iseenesest aga loomulikult automaatselt ametikoolituse vajadust.

Põhimõtteliselt peaks olema nii, et kui mul oleks omal isiklik multiliftiga veokas ja ma ehitaks sellele selga sauna ja läheks sellega lihtsalt rändama, ei ole mul vaja ka digikaarti, ega ametikoolitust, kuna ma ei osuta mitte mingisugust teenust. Miks ma ütlen "peaks olema"- kogemust sellega ei ole ja esimese hooga tahaks nii mõnigi mundrimees asja võibolla omamoodi tõlgendada.
Vasta

(07-02-2022, 22:21 PM)Aare R. Kirjutas:  Põhimõtteliselt peaks olema nii, et kui mul oleks omal isiklik multiliftiga veokas ja ma ehitaks sellele selga sauna ja läheks sellega lihtsalt rändama, ei ole mul vaja ka digikaarti, ega ametikoolitust, kuna ma ei osuta mitte mingisugust teenust. Miks ma ütlen "peaks olema"- kogemust sellega ei ole ja esimese hooga tahaks nii mõnigi mundrimees asja võibolla omamoodi tõlgendada.

Ma olen selles "hallis alas" küllalt palju õngitsenud, aga õnneks pole kunagi tekkinud vajadust tõestada, et ma kaamel pole. Kunagi sai väga palju tehtud "oma kulul" vedusid ettevõtte autoga, millel oli ka sama ettevõtte enda kaup (n.ö rändtsirkus), paberimajandus oli pehmelt öeldes kehvavõitu. Ametikoolitus jäigi läbimata.

Hiljem olen sõitnud valdavalt vanaaegse rasketehnikaga hobisõite, samas mõned korrad ka laenanud tuttavatelt veoettevõtjatelt nende igapäevaseid töövahendeid isiklike sõitude tarbeks. Selleks tarbeks sai üksvahe isegi digikaarti omatud, aga ametikoolitust endiselt mitte. Ma isegi ei tea, kas ma rikkusin seadust, vedades laenatud autoga enda isiklikku või MTÜ (mille liige ma ise olin) kola, omamata ametikoolitust. Volitused ja kettamajanduse hoidsin niipalju korras kui oskasin (kas tööandja, kelle juures töötan kontorirotina, väljastatud "puhkusetõend" üldse pädeb sel puhul kui erasõitu teen?).
Vasta

Jällegi, endal pole antud asjadega kokkupuudet olnud, aga olen nii aru saanud, et oma kola vedades ei tehta teenust ning selleks ei ole ametikoolitust vaja ning digikaardi puhul on vähemalt üks punkt sama asja kohta, et 50km raadiuses masina platseerimiskohast ja teenuse mitteosutamisel ei ole vaja ka digikaarti. See puhkusetõend on minu arusaama järgi tõesti ülearune. 
Veidi OT-na- kui meid kontrollivad mundrimehed, kelle arvates on peale 10-tunnist sõidupäeva vaja teha 11-tunnine paus, siis läheb vist muude asjadega päris keeruliseks Big Grin
See viimane näide oli mu noorima venna viimasest kokkupuutest politseiga Big Grin
Vasta

Sügisel tegin uut tervisetõendit. C katti ei kasuta ja tegin ainult B tervisetõendi 10 aastaks. Helistasin ja küsisin ametist infotelefonilt üle, et kas nüüd C katist jäädavalt ilma? Öeldi, et kui teen C tervisetõendi, saab C kati juhtimisõiguse tagasi ja ei kao ta kusagile. Pidin vastava avalduse saatma C katist loobumise kohta.
Vasta

(08-02-2022, 09:26 AM)margus61 Kirjutas:  Sügisel tegin uut tervisetõendit. C katti ei kasuta ja tegin ainult B tervisetõendi 10 aastaks. Helistasin ja küsisin ametist infotelefonilt üle, et kas nüüd C katist jäädavalt ilma? Öeldi, et kui teen C tervisetõendi, saab C kati juhtimisõiguse tagasi ja ei kao ta kusagile. Pidin vastava avalduse saatma C katist loobumise kohta.
Lisaks kui uus C tervisetõend teha, siis on vaja ka värske juhiluba taotleda, kus kehtiv C ka märgitud.
Kui C üldse ei kasuta, siis tasub iga 10 aasta tagant teha 5 aastat C kati tervisetõendit koos B 10 aastaga, siis juhilubade 5 viimast aastat muidugi ainult B juhtimisõigus. Kui tahta, et C koguaeg igaks juhuks varuks oleks, siis uus tervisetõend ja juhiluba iga 5 aasta tagant.
Vasta

Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.
Vasta

(26-01-2023, 19:35 PM)MeelisV Kirjutas:  Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.

Olen vaadanud ja see on ka minus tõsist hämmingut esile kutsunud. Milleks selline paber, jääb täiesti mõistmatuks. Elementaarsed andmed võiks ikka kirjas olla.
Vasta

(26-01-2023, 19:35 PM)MeelisV Kirjutas:  Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.

Mnjah. Mõõdud võiks olla küll. Korduvalt H1 kõrgusega võõrast bussi roolides passi ette võtnud ja kõrgust kontrollinud enne kui kuhugi parkimismajja sisenen.

Offtopic, hüpoteetiline. Kui sõidan 1980mm kõrge bussiga 2,0m kõrguspiiranguga parkimismajja sisse ja lõhun laes evakuatsioonivalgusti või mõne anduri (eriti halval juhul sprinkleri), kes kannab kahjud  hoonel ja sõidukil?
Vasta

(26-01-2023, 19:35 PM)MeelisV Kirjutas:  Keegi uut registreerimistunnistust on vaadelnud lähemalt ?
Põhimõtteliselt tühi paber.
Puudust tunnen haagise massidest aga ka sõiduki mõõtmetest.
Mis sa norid digiriigi kallal-pika koodide tõlke kaudu saad ju tühimassi kätte.
Ja triipood ju olemas-mõni värskem õun teeb ilmselt otsetõlke.
Värskem värv viitabki puhtale paberile millel käinud kärbsed.
Vasta

Küsimus ongi mis kaalus haagise saab sabasse võtta piduriga või ilma ?
Kas auto mahub parkimismaja sisse või tunnelisse ehk silla alt läbi. ?
Tahad laevapileti hinda vaadata mis käib pikkuse järgi....

Ilma iseteeniduse või e keskkonnata ei näe midagi.
Sõidaks igapäevaselt ühe autoga õpid asja ära aga kui vahetada autosid, tööl erinevad kaubikud jms.
Vasta

Ostsin välismaalt (EU) auto. Ühes Transpordiameti kontoris saadeti kukele. Teine jällegi nähes pabereid, küsis kohe autot näha. Kunagi ammu oli ju elav järjekord Rolleyes
Nüüd ostavad inimesed palju autosi ja aja broneerimise järjekord pikaks veninud.
Millistes büroodes on asjalikud teenindajad e tegelevad asjaga aga mitte ei saada esmajärjekorras kukele?
Vasta

Ise ka aru saad mis soga Sa ajad?
Vasta

(20-10-2024, 11:33 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Ostsin välismaalt (EU) auto. Ühes Transpordiameti kontoris saadeti kukele. Teine jällegi nähes pabereid, küsis kohe autot näha. Kunagi ammu oli ju elav järjekord Rolleyes
Nüüd ostavad inimesed palju autosi ja aja broneerimise järjekord pikaks veninud.
Millistes büroodes on asjalikud teenindajad e tegelevad asjaga aga mitte ei saada esmajärjekorras kukele?
Kas Transpordiameti e-teeninduses eelregisteerimine on tehtud ja tüübikood on sõidukile loodud? Möödunud suve aegne kogemus oli mul selline, et Saksamaalt toodud suht. tavalise VW pereauto puhul tegin kõigpealt eelregistreerimise e-teeninduses esitades kõikide vajalike auto dokumentide ja O-M lepingute jms. koopiad. Seejärel läks nädal aega mööda ja tekkis Transpordiametisse uus märge "Tüübikood on loodud" ning alles siis sain minna (Pärnu) büroosse autot ette näitama ja arvele võtma. Viimase jaoks muidugi broneerisin aja ette ning ei tea kas oleks saanud ka elavasse järjekorda minna.

Ausaltöeldes ei kujutagi ette, et kas ja kuidas kogu seda värki saaks kohapeal teha ühe korraga, ennekõike pean silmas seda nädal aega võtnud tüübikoodi loomist.

EDIT: Panen ka igaks juhuks ekraanitõmmise, et mis dokumendid Saksast toodava autoga esitasin Transpordiameti e-teeninduses. Seletuseks volikiri oli seetõttu, et autot müüs vahendaja ja TÜV läbimise dokument oli seetõttu, et tahtsin Saksa kehtivat TÜV saada autole edasi kestma Eesti registris.
   
Vasta

(20-10-2024, 12:30 PM)hobiautod Kirjutas:  Ise ka aru saad mis soga Sa ajad?

Jah.
Ühes büroos tõlgendatakse seadusi ühte moodi teises teist moodi Big Grin
Vanakene, tüüpkinnitust ei ole ega tule.
Vasta

(20-10-2024, 14:39 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(20-10-2024, 12:30 PM)hobiautod Kirjutas:  Ise ka aru saad mis soga Sa ajad?

Jah.
Ühes büroos tõlgendatakse seadusi ühte moodi teises teist moodi Big Grin
Vanakene, tüüpkinnitust ei ole ega tule.
Siis jääb justkui ainult dokumentide kontroll eelregistreerimisel. Transpordiametis tuleb selle kohta ka märge ning kui märge olemas ja dokumendid kontrollitud, siis saab juba reaalselt auto ja paberdokumentidega kohapeale arvele võtma minna. Ei tea, kas seda saab ka büroos kohapeal korraga kaks ühes teha (dok. eelkontroll ja registreerimine). Alustades dokumentide ja eelregistreerimisega e-teeninduses on kindla peale minek, et asjad saavad tehtud.

Võimalik, et mõnes büroos peetakse e-teeninduses eelregistreerimist iseenesest mõistetavaks ja eeldatakse, et see on niikuinii juba tehtud. Mõnes teises büroos saadetakse jällegi koju e-teenindusse eelregistreerima kui see pole tehtud. Muud seletust eri büroode eri käitumistele ühele ja samale protseduurile on raske leida.
Vasta

Eelregistreerimine (e-teeninduses) ei ole kuldvõti auto välismaalt registreerimisel ja ei anna garantiid, et asjad saavad tehtud. Eelkõige tehakse seda Maksuametile kontrollimiseks kuni 6 aasta vanustele sõiduautodele. Autode reg. eelne ülevaatus toimub ainult büroodes eelbroneeringute alusel ja siis alles kontrollitakse, kas dokumendid ja auto vastab tehnonõuetele ning kas tüübikood on autole Eestis olemas. Kui tüübikoodi ei ole, siis peab seda ootama kuni 8 tööpäeva.
Vasta

(20-10-2024, 19:23 PM)traps Kirjutas:  Eelregistreerimine (e-teeninduses) ei ole kuldvõti auto välismaalt registreerimisel ja ei anna garantiid, et asjad saavad tehtud. Eelkõige tehakse seda Maksuametile kontrollimiseks kuni 6 aasta vanustele sõiduautodele. Autode reg. eelne ülevaatus toimub ainult büroodes eelbroneeringute alusel ja siis alles kontrollitakse, kas dokumendid ja auto vastab tehnonõuetele ning kas tüübikood on autole Eestis olemas. Kui tüübikoodi ei ole, siis peab seda ootama kuni 8 tööpäeva.
Ma sain aru, et kodaniku mure oli selles, et ühes büroos ei võetud üldsegi jutule ja teises büroos oleks võetud jutule ainult siis kui dokumendid ja auto on mõlemad korraga kohapeal olemas. Toodud olukorras ongi e-teenindus justkui lahenduseks, kus ei saa keegi kodanikku pikalt saata ega ka kohe koos dokumentidega ka autot nõuda.

Teine väide, et tüübikoodi hakatakse alles pärast auto kohapeal büroos nägemist genereerima ei ole õige. E-teeninduses tegin taotluse 23.06.2023, tüübikood tuli 28.06.2023. Seejärel alles 7.07.2023 läksin reaalse autoga esimest ja viimast korda büroosse kohale Saksamaa dokumentidega ja lahkusin juba Eesti registris oleva autoga (vt. allpool väljavõtted).


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne