Vanad head "heureka"-hüüded mootoriõli teemal
#61

(07-11-2024, 13:50 PM)Jesper Kirjutas:  Sisukaks saab minna siis, kui jätta kõrvale igasugu lipukirjad ja 39nda aasta kombainid ning võttagi ette mingi konkreetne mootor konkreetse tehasepoolse õlisoovitusega ning hakata sellele õlitootja tabelite järgi tänapäevast asendust otsima. Ülisuure tõenäosusega on selle protsessi tulemuseks kõige tavalisem keskmine täissünt Smile aga no kindlasti on erandeid, mõnedele peenematele markidele on segatud lausa margikohaseid õlisid jne.

Pisut ot aga see õlide segamine meenutas mu kunagist 90ndatel omatud Ford Sierra XR 4x4 mis põletas koletumal kombel õli, üle liitri 1000km peale. Kui algul sai otsitud poodidest kõige odavamat õli, siis mingi hetk vaatasin et selline õlitarve ületab mu eelarve (vaene üliõpilane). Siis saigi hakatud sisse valama sõpruskonna autodest läbikäinud õli ja tont teab mis määrivaid vedelikke parasjagu kätte õnnestus saada Smile   Kokku ei õnnestunud umbes aasta jooksul seda mootorit siiski ajada, vahekasti kardaan lendas enne laiali. Lahkamisel selgus, et saaled olid juba väga kulunud (väntvõll käis päris raskelt ringi) Nukkvõll oli samuti silmnähtavalt kulunud. Samas silindriseinad ja kolvid olid veel üpris ok seisukorras. Üllatav oli veel see et see mootor oli seest suhteliselt puhas, ilmselt kuna toimus niiöelda jooksev õlivahetus siis liiga palju saasta ladestuda mootorisse ei jõudnud.
Vasta
#62

(07-11-2024, 09:43 AM)Fox Kirjutas:  
(06-11-2024, 23:13 PM)Jesper Kirjutas:  Mis puudutab tsinki, siis ma isiklikult kahtlustan, et tegu on inglaste religiooniga
Racing ja classic kirjaga õlides on tsingilisandid sageli siiski sees ehk siis Ferrariomanikud saavad rahuliku südamega edasi sõita ning ei pea kasutama seda suvalist "mäekõrguselt paremat tänapäevast õli".

Päris nii lihtne see kahjuks ei ole, isegi kui vinku peal on kirjas, et sisaldab zddp. Zddp lisandi olemasolu iseenesest ei taga midagi, tegelt vist kõik õlid sisaldavad seda kuigi palju. Küsimus on kui palju seal seda zddp lisandit on ja kui on alla normi, siis millega see puuduv osa on asendatud/ kompenseeritud. Rull nookuritega motole 800 on ok, aga libiseva nukiga moto tahab mingi 1200. 
Selleks on jällegi vaja uurida sertifikaati, zddp lisand võib olla välja toodud numbriliselt ja võib olla ka mitte, üldjuhul on zddp lisandi kogus (kaasa arvatud classic) väga madal.
Kuna neid klassifikatsioone muudetakse, (zddp lisandi lubatud normi pidevalt vähendatakse) siis pead ei anna aga, viimati kui vaatasin oli piisav kogus zddp lisandit ainult API CI4 klassifikatsiooniga õlis. Mitte segi ajada CI4+ klasifikatsiooniga, sest päris elus sellist ei eksisteeri, see on ainult tarbija tillitamine, ehk hall ala. Siit natuke madalam zddp hulk on CJ4 mis on juba uuem klssifikatsioon.
Poe letilt meil sellist õli kahjuks ei leia, aga otse maaletoojalt ikkagi saab. Et tegu on diisli klassifikatsiooniga, ei tasu lasta häirida, tänased õlid on nn unisex, sobivad bensukatele hästi, küsimus võib olla ainult kat mootoriga. CJ4 on kergemini leitav.
Vasta
#63

Minu kogemus oli küll selline, et kui auto hakkas karterist õli sööma siis "rammusam" osa jäi ikka karterisse loksuma.
Ära sõi vaid õli.
Ja Mannoli õli pidevalt juurde valades jäi ikka sodi karterisse alles.

Hiljem kui sai kõik see kraam välja lastud ja korralik õli (Valvoline Maxlife) sisse valatud siis muutus ka õli kadu mõistlikumaks.

Autoks oli 2000a Kia Rio bensukas.
Umbes 100000km sõideti nii, et valati pidevalt õli juurde ja kordagi ei vahetatud filtrit ega õli.

Täpsemat õli kulu ei mäleta aga eks ta iga 1000km kohta umbes liitri sõi.

Hiljem Valvoline õliga muutus selline õlisöömine tunduvalt väiksemaks.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#64

(07-11-2024, 13:50 PM)Jesper Kirjutas:  ZDDP ei ole kunagi kuhugi kadunud ega ära keelatud. Aga tootjal ei ole standardi täitmiseks kohustust seda maksimummääras lisada, kui samad omadused saavutatakse mingit teist teed mööda, siis see on nende valik ja vabadus.

Jutt jumala õige. Lugesin väga huvitavat artiklit kus oli siis reaalselt mõõdetud erinevate kõrge zddp lisandiga õlide määrimis omadusi. Ees otsas olid üldiselt Racing õlid, aga märkega, et sobivad vaid lühiajaliseks kasutuseks. Aga mis oli eriti huvitav, mõõdeti mitmel õlil määrimisomadusi peale zddp lisamist, pakendil oleva juhendi järgi. Kõigil juhtudel see halvendas määrimisomadusi lausa 24-38%. Testiti muidugi häid ja väga häid õlisid. Mis ikkagi kinnitab teadmist, et loeb tervik, kus kõik on balansis, ühe komponendi suvaline lisaminne viib kogu kombo tasakaalust välja. 
Ei hakka ühtegi konkreetset tootjat haipima, paar õli seal testis oli mis meil ka saadaval, vihjeks  ikka diisel rekka Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne