Kompressori soetamine
#1

Oli juba pikemat aega õhus "probleem" suruõhuga. No ei suuda kolm ettevõtet ühiselt hallata ühte kompressorseadet, no ei suuda.
Sai juba varem ennetavalt vaadatud erinevaid müügikuulutusi ilmavõrgus. Kuna oli soov leida Hydrovane 25 või 504 või HV04 tüüpi seade.
Tegu on rootorkompressoriga, otsevedu 4kw/1450rpm mootoriga, tootlikkus 10 bar-i juures 0,57 kuupi/minutis.
Kohalikul turul sellist ei pakuta, küsisin ka kohaliku esinduse käest ja nemad keeldusid sellise kasutatud kompressori müügist mulle.
Mis iseenesest oli kuidagi koomiline aga noh mis siis ikka, sulgesin ukse väljastpoolt.
Üks esmaspäeva hommik tõi kurva uudise, õhku nema. Hakkasin siis väga agressiivselt ilmavõrku kammima ja nagu tellimise peale Hispaanias
mulle vajalik asi olemas. Müüjaga kirjavahetuse ja asjaolude täpsustamise peale läks nädal. Teine nädal kopikatega läks teekonna peale.
Kõige huvitavam oli, et Tarragona-Barcelona-Köln-Hamburg-Tallinn teekond (~3200km) läbiti 7 päevaga. Ehk enamvähem 457km/päevas.
Hamburg -Tallinn väga suure tõenäosusega oli õhutransport. Teekond Tallinna Lennujaam- minu töökoda(~12km) võttis aega 2 päeva ehk 6 km/päevas.
Kogu alusetäis kompressorit kaasavaraga maksis 750 euri, vedu DHL-iga 199+km euri.

                           

Alusetäis siis sisaldas kompressorit paagi (200L) peale monteerituna, tsüklontüüpi veeeraldajaid torustikuga mis ühendatakse omakorda kuivatiga või siis
ilma kuivatita, paagi kondensaadi eraldaja elektriline ja õli/vesi separaatorit(hall tuutu) kuhu kõik kondensaat kokku jookseb.
Toodetud 2016 aastal ja müüja sõnul oli kasutuses ettevõttes Hispaanias kes tegeles mobiiltelefonide, tahvelarvutite, sülearvutite jms. tootmise ja remondiga.
Kuna mul ei ole 10 bar rõhku vaja siis tõin pressostaadist ülemise piiri 8bar-i peale ja differentsi 2,2 bar. Selle manipulatsiooni tulemusel tõusis tootlikkus ~0,68 kuupi/min.
Mingi päev mõõdan täpselt ära.
Aga masinaga olen enam kui rahul.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#2

eesti keeles peaks olema lamellkompressor mitte rootorkompressor. Kas sul on sagedusmuundur ka kompressoril?
Käis ka üks hydrovane kompressoripoes hoolduses ja kiitsid et sellel nii hea tootlikus, pole midagi viga. Reaalsuses käis kompressor 24h ühe seadme taga mis kulutus 20l minutis õhku.
Vasta
#3

Heal lapsel on ikka mitu nime.
Tootja nimetab rotary vane mis oleks maakeeli pöörlev laba.
Laba(d) iseseisvalt ei saa pöörelda, küll aga rootori igakülgsel toel, kaasabil ja eestvedamisel, sealt ka rootorkompressor.
Minu seade lülitatakse otse võrku.
Mina isiklikult ei saa aru sellest sagedusmuunduri fetishist, igale poole on teist vaja toppida.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#4

Mõõtsin tootlikkust seadmel. Kahel korral, mõlemal juhul sain, et 200 liitrise anuma täitmiseks 0bar-8bar kulub 2min 25sek.
Mis omakorda annab tootlikkuseks ~640L/min.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#5

Tohib huvi tunda kuidas ta ka müratasemelt on?
Kolbkompressorist kindlasti vaiksem aga kas nii vaikne kui kruvikompressor ja kuidas tal õlitus on lahendatud?
Kas imeb ise endale õli paagist kuhu separaatorist tagasi jookseb või antakse pumbaga kindel kogus?
Niipalju ma aru saan, et õli on seal väga tähtis tihendav element ja filter on ka kindlasti olemas.
Vasta
#6

Müratase kirjade järgi on 72dB. Minu kõrvale on see kompressor sellisel kujul meeldivam kui kruvi. Tavaline normaalne inimkõne on ~50dB
Kruvid käivad reeglina seal 3000+ ümbertiiru/min ja eritavad sellist vastikut kiunu mispärast kruvid ka reeglina kestas on.
See aga on otseveoga 1450 ümbertiiru/min. Tehasepoolne lubadus rootori elueaks on 100000 tundi.
Õli on tal korpuses 1,8 liitrit, õlipumpa eraldi ei ole, rootor on liugelaagritel. Töötamisel õli liigub rõhuvahe tõttu rootorikambris.
Filtritest on siseneva õhu filter poroloonilaadsest asjast ja separaator. Õli, filtri ja separaatori vahetusvälp 2000 tundi või 1 aasta

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#7

(21-12-2022, 10:09 AM)M.R. Kirjutas:  Mõõtsin tootlikkust seadmel. Kahel korral, mõlemal juhul sain, et 200 liitrise anuma täitmiseks 0bar-8bar kulub 2min 25sek.
Mis omakorda annab tootlikkuseks ~640L/min.

Ehk viitsid tutvustada algajatele kompressorihuvilistele tootlikkuse arvutuskäiku, kui aega saab mõõta ja resiiveri suurus on teada?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#8

200x8=1600l 1600:2,5min=640l/min
Vasta
#9

Tõstaks teemat 


Kas tõesti eestis pole ühtegi head kompressorite edasimüüjat või üldse poodi, kes teab mida müüb ja omab varuosi ja oskab aidata kui vaja.


Otsin hetkel ca 2000€ eest omale kolbkompressorit ja nu ei ole võtta kuskilt.

Kuskohast omale suured, väikesed töökojad ostavad need?

Tõesti peab hakkama välismaalt tellima ?

Peab olema suuteline õhuga ära toitma liivapritsi kapi ja lokaalsed mingid liivapritsitamised autokerel või mingil metallosal.

Lisaks peab olema suuteline värvipüstolit toitma.

Vaatan ise umbes 200L paagiga, 3 faasilisi isendeid
Vasta
#10

(07-11-2024, 22:34 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Tõstaks teemat 


Kas tõesti eestis pole ühtegi head kompressorite edasimüüjat või üldse poodi, kes teab mida müüb ja omab varuosi ja oskab aidata kui vaja.
...
Kuskohast omale suured, väikesed töökojad ostavad need?
...

Peltoc - Esileht
Töökoja tasemele soovitavad nad juba pigem kruvikompressorit, aga tasub ühendust võtta ja uurida, et kas ja kuidas leiaks just enda (töökoja) vajadustele sobiva kompressori. Lisaks pakub sama firma ka hooldust, varuosi jms.
Vasta
#11

Sa muudkui ehitad (hooneid, keevitusi) ja kütad ning soojustad - kas mõni asi on ka tehtud saanud? Viimaste Su uutel teemadel pärimiste peale on foorumikasutajad eelmise edenemiste kohta küsinud (nt siin) - vastused ei taha aga tulla. Alusetud kustutamis-süüdistused pole suurem asi vastus.

eks ka kompressoritest on tore jutustada, aga kui need jutud senisel kombel lihtsalt jutu vestmiseks on, siis on's neid tõesti tarvis?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#12

Kõigepealt oleks mõistlik alustada mitte 2000.- euroga, vaid õhu vajaduse välja selgitamisega. Sealt edasi, et kas vajatav õhu hulk on kooskõlas elektriliitumise kilbi ampritega.
Liivapitsi kappe on nii ja naa, mõõda düüsi ava ja saab tabeli järgi õhu hulga.
   

Kompressoreid on saada küll, pole nad kuskile kadunud. Aircom, Tööriistamarket jne. Varuosi ka saada.
Tasub jälgida ka, et kuidas on esitatud kompressori õhuhulga andmed. Pilusilmade omad kipuvad olema sisseimetava õhu järgi, reaalne välja õhu hulk on aga hoopis nigelam.
2000.- on juba selline summa, et vaataks kasutatud kruvikompressori poole. On meeldivama häälega, kui tööruumis sees. Ja kui otsida vähekasutatud, siis on eluaegne.
Ise ostsin kasutatud Alup kruvi sellisest firmast nagu Peltoc, pakuvad igasugu kasutatud ja uusi kompressoreid. Varuosasid on ka saanud ilma emotsioonideta.
Vasta
#13

Kui selle liivapritsi kapiga tööd ka tehakse, siis alla kruvikompressori pole mõtet vaadata. Tavalisel jääb liitreid minutis väheks. Mul see ja kunagi siit ostetud ka: http://www.remonditehnika.ee/e-pood/komp...6-8/61-179
Iseenesest väga töökindel, uhanud liivapritsi taga päevade kaupa. Aga tehase pulbervärvi väga valukalt maha ei võta, kuna läbikäivaid liitreid lihtsalt pole, surve püsib umbes 5 peal. Tööstuslik liivapritsi kapp oli sama efektiivne umbes 1.5 peal
Vasta
#14

Sagedusmuunduri "fetiš" on tegelikult üsna loogiline asi:
- kaitseb mehaanikat, sest puuduvad löökkkoormused
- kaitseb mootorit, sest koormatus on oluliselt väiksem kui otsekäivitusel
- säästab energiat, sest tööd tehakse täpselt nii palju kui vaja
- hoiab ühtlast süsteemi rõhku
- võimaldab käitada 230/400V asünkroonmootorit ühefaasilise toite pealt

Muudes rakendustes võimaldab sujuvalt käivitada ja peatada mootorit ning reguleerida kiirust suures ulatuses.

Puuduseid on ka:
- voolutõuge võrku lülitamisel võib lahjema (kiire) kaitsme ära ehmatada
- reeglina ei ole kasutatav rikkevoolukaitsmega toitesüsteemis
- originaalvaruosana kulukas asendada, samas standardtootena üsna loogilise hinnaga riiulikaup

Connecting technologies
Vasta
#15

Kompressorit jah vaaatakse mitte raha nunbri järgi hinnasildil vaid tehakse endale selgeks mida ma teha temaga soovin ja siis pöördud mõne staazika kaupmehe poole nagu nt aircom ja siis juba sealsed spetsialistid soovitavad.Seal ka mõistlikud hinnad võrreldes stokkeri ja riistamarketiga+ varuosad ja hilisem teeneidus ja kasutajatugi...aasta oli 2002 kui mina esimese keevituse ja kompressoripumba sealt ostsin,hiljem genekas ja tolmuimur profi ja nüüd suurem kompressor rehvipingile ja pole siiani pidanud pettuma.
Vasta
#16

(07-11-2024, 22:34 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Tõstaks teemat 


Kas tõesti eestis pole ühtegi head kompressorite edasimüüjat või üldse poodi, kes teab mida müüb ja omab varuosi ja oskab aidata kui vaja.


Otsin hetkel ca 2000€ eest omale kolbkompressorit ja nu ei ole võtta kuskilt.

Kuskohast omale suured, väikesed töökojad ostavad need?

Tõesti peab hakkama välismaalt tellima ?

Peab olema suuteline õhuga ära toitma liivapritsi kapi ja lokaalsed mingid liivapritsitamised autokerel või mingil metallosal.

Lisaks peab olema suuteline värvipüstolit toitma.

Vaatan ise umbes 200L paagiga, 3 faasilisi isendeid

Siin ksf. Hulgus pakub Essoseitset:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid570871
Resiiveri saad näiteks siit https://pood.kompressorikeskus.ee/tootek...a/mahutid/

... ja pool eelarvest jääb alles. Saad kompressori paigutada resiiverist eraldi ja sel moel ruumikasutust optimiseerida.
Saad valida kas horisontaalse või vertikaalse resiiveri vahel.
Saad tulevikus kompressorit vahetada - näiteks valid kruvikompressori ja jätad resiiveri samaks.
Minul on sama kompressor monteeritud 500L resiiveri otsa ja sellest jätkub nii liivapritsile kui ka kõikidele teistele suruõhu riistadele.
Ainuke hetk, kui saan paagi tühjaks, on siis, kui lasen 3/4 voolikuga maasturitel raame sodist puhtaks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#17

Peamine küsimus on, et kas liivaprits töötab 8 tundi päevas või 2x10-15 minutit päevas. Alles siis saab hakata midagi valima.
Varu on alati hea, aga end igaks juhuks lolliks maksta pole ka tarvis.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

(07-11-2024, 23:06 PM)13piisab Kirjutas:  Sa muudkui ehitad (hooneid, keevitusi) ja kütad ning soojustad - kas mõni asi on ka tehtud saanud? Viimaste Su uutel teemadel pärimiste peale on foorumikasutajad eelmise edenemiste kohta küsinud (nt siin) - vastused ei taha aga tulla. Alusetud kustutamis-süüdistused pole suurem asi vastus.

eks ka kompressoritest on tore jutustada, aga kui need jutud senisel kombel lihtsalt jutu vestmiseks on, siis on's neid tõesti tarvis?

Kõike teen vastavalt ajalistele võimalustele.
Nädalas on ainult 2 vaba päeva ja ka siis ei jõua alati garaaži. Tehtud on omajagu, pole lihtsalt mahti siia olnud postitada.

@isandpauk
Kasutajalt: "hulgus" on kompressor ära ostetud ja ka hea nõu kuulatud. Nüüd on ainult paak leida ja see teema ka ammendatud.


Liivaprits ega kompressor ei tööta 8h päevas. Ainult mõni nv ja mõned tunnid. Ei ole plaanis hetkel teenust osutada.
Lihtsalt on palju detaile, mis tahavad puhastust ja tekkiski see kompressori teema.
Vasta
#19

Mul on ka sarnaseks kasutuseks CO-7 ja väiksema liivapritsiga õhust puudust ei tule. Küll aga peab korraliku kuivatussüsteemi mõtlema, esialgu kui mul voolik otse kompressorist liivapaaki läks, tõmbas kiirest väga klimpi liiva. Praegu on filtrielement vahel mis suurema vee kinni püüab ja saab väiksemaid asju ilma ummistusteta teha. Kui kunagi suurema pritsimise projekti peaks ette võtma peaksin esimesena kuivatussüsteemi valmis ehitama. 

Mul on klassikaline iseehitatud surve all paagiga prits, võibolla mingi uhkemaga mis liiva ilma surveta kaasa tõmbab ei teki probleeme.
Vasta
#20

(11-11-2024, 12:11 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mul on ka sarnaseks kasutuseks CO-7 ja väiksema liivapritsiga õhust puudust ei tule. Küll aga peab korraliku kuivatussüsteemi mõtlema, esialgu kui mul voolik otse kompressorist liivapaaki läks, tõmbas kiirest väga klimpi liiva. Praegu on filtrielement vahel mis suurema vee kinni püüab ja saab väiksemaid asju ilma ummistusteta teha. Kui kunagi suurema pritsimise projekti peaks ette võtma peaksin esimesena kuivatussüsteemi valmis ehitama. 

Mul on klassikaline iseehitatud surve all paagiga prits, võibolla mingi uhkemaga mis liiva ilma surveta kaasa tõmbab ei teki probleeme.

CO-7 originaalpaakidega oli jah häda veega. Väga tüütu oli tühjendada ja effekt oli lühiajaline, kuna paagid olid väiksed. Hetkel on mul nii, et CO-7 õhk käib läbi radika, mis jahutab õhu juba enne 500l ressiiverisse jõudmist maha ning kogu vee eraldabki ressiiver - kõik kondenseerub sinna. Peale ressiiverit ühendatud vee eraldajasse (enne õlitajat) ei kogune midagi. Liivaprits ja värvipüstol toimivad otse ressiiverist. Kord kuu-paari jooksul lasen ressiiverist mõned liitrid vett välja sest pole viitsinud sinna "sülitajat" hankida.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne